Italialaiset miehet osaa..
Ruotsalaiset vasta osaa..
Espanjalaiset osaa..
Mutta suomipoika se vaan hm.. pukeutuu huonosti.
suomalainen mies pukeutuu huonoimmin
84
5049
Vastaukset
- jorojukka-kukka
Että myös suomalaismies ottaisi vähäsen mallia muista eurooppalaisista pukeutumisen suhteen. Pieni ripaus ulkonäön huolehtimista ei olisi yhtään pahitteeksi. :)
Varsinkin nuoruusiän ohittaneet miehet eivät välitä itsestään enää yhtään. Eihän tässä kohta viitsi edes ruokakauppaan mennä! (=lue viimeinen lause huumorilla)- vastaavan
sisältöiseen suom. naisista kirjoitettuun viestiin sinun oli mahdoton vastata samoin?
- Chico-chic
Eivät suomalaiset naisetkaan aina pidä kiinni tyylistä. Oli suorastaan järkytys nähdä Valintatalossa keski-ikäinen rouva jolla oli VIIME VUODEN MUOTIA oleva Guccin laukku. Kyllä taas hävetti suomalaisnaisten puolesta!
- jorojukka-kukka
vastaavan kirjoitti:
sisältöiseen suom. naisista kirjoitettuun viestiin sinun oli mahdoton vastata samoin?
Että suomalaisnainen pukeutuu HUOMATTAVASTI paremmin KESKIMÄÄRIN kuin suomalaismies.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Että suomalaisnainen pukeutuu HUOMATTAVASTI paremmin KESKIMÄÄRIN kuin suomalaismies.
..sikäli mikäli paremmin pukeutumista mitataan vaatteiden määrällä..
..juuri tuosta yliampuvasta pukeutumisesta feministin tunnistaakin..- se olekaan
j.pukkila kirjoitti:
..sikäli mikäli paremmin pukeutumista mitataan vaatteiden määrällä..
..juuri tuosta yliampuvasta pukeutumisesta feministin tunnistaakin..päinvastoin? Vai mitä ne vähäpukeiset naiset olivatkaan? Vai puhutaanko samaan aikaan vähäpukeisista naisista, kun miehet ovat lähes ilkosillaan?
- cuzzi
Chico-chic kirjoitti:
Eivät suomalaiset naisetkaan aina pidä kiinni tyylistä. Oli suorastaan järkytys nähdä Valintatalossa keski-ikäinen rouva jolla oli VIIME VUODEN MUOTIA oleva Guccin laukku. Kyllä taas hävetti suomalaisnaisten puolesta!
kuti kuti
- sillä on
Nyt pystyit vertaamaan annettuun kohteeseen (miehet maailmalla), silloin et.
Miksi et? - jorojukka-kukka
sillä on kirjoitti:
Nyt pystyit vertaamaan annettuun kohteeseen (miehet maailmalla), silloin et.
Miksi et?Silloin ei ollut vertailupintaa.
- x-ripa
...hyvin pukeituminen tarkoitta, että 40 ikäinen nainen yrittää olla erottumatta pissis-tyttärestään, niin mikä olen minä väittämään vastaan.
se olekaan kirjoitti:
päinvastoin? Vai mitä ne vähäpukeiset naiset olivatkaan? Vai puhutaanko samaan aikaan vähäpukeisista naisista, kun miehet ovat lähes ilkosillaan?
..puhuin muistaakseni feministeistä..
- jorojukka-kukka
x-ripa kirjoitti:
...hyvin pukeituminen tarkoitta, että 40 ikäinen nainen yrittää olla erottumatta pissis-tyttärestään, niin mikä olen minä väittämään vastaan.
Niinkö?
Mikä on pukeutumisen yläikäraja? Että pitää sen jälkeen olla alasti? Kummallista...vainajillakin on... - x-ripa
Niinkö?
Mikä on pukeutumisen yläikäraja? Että pitää sen jälkeen olla alasti? Kummallista...vainajillakin on......sinut moiseen päätelmään johdattaa?
Semminkin kun taisin vielä loppukaneettina mainita, että mikäpä ninä olen mitään siihen sanomaan. Tai sinne päin.
Toisaalta tästä voisi päätellä, että sinun mielestäsi (anteeksi nyt tämä henkilötasolla piipahtaminen) hieman varttuneempi daami ahtautuneena numeroa tai kolmea liian pieniin vaatteisiin edustaa suomalaista naista tyylikästi pukeutuneena.
..mielestäni ruotsalaiset naiset ovat parhaita, he tietävät mitä tahtovat, saksalaiset ovat sangen käytännöllisiä, mutta suomalaiset naiset, siltä osin kuin ovat feministejä, ovat änkyröitä..
..tuo kaikki pätee myös pukeutumisessa..
..viestini kannattaa lukea huumorilla, vaikka se totta onkin..- Antsux
Eiks oo sentään hyvä että elät vapaana naisena vapaassa maailmassa! Voit valita osoitteesi, ystäväsi ja harrastuksesi sieltä, missä Suomalainen Mies ei muodosta ympäristöhaittaa!
- aattele
Kyllä on iranilaisilla naisilla paljon paremmin asiat, kun saavat autoakin itse ajaa. Saudi-Arabiassa ei saa edes sitä tehdä. (vaikka eihän ne naiset autoa osaa ajaa)
- yksinkertainen
minua huonommin pukeutui eräälläkin reissulla pari saksalaista ja amerikkalainen. Herätessämme korpimökistä ja oli hieman pimeää niin olin heitä nopeampi pukeutumaan ja lisäksi amerikkalainen oli huonona pukeutujana pistänyt väärää paria olevat sukatkin jalkaan. Miten hölmöä..
- sentäs hyvä
että mies osaa pukeutua itse. Perunat pitää sille kuitenkin valmiiksi kuoria.
- jorojukka-kukka
sentäs hyvä kirjoitti:
että mies osaa pukeutua itse. Perunat pitää sille kuitenkin valmiiksi kuoria.
Pukee miehen ja kuorii vielä perunat. Ei sentään syötä! ;)
- delta_foxtrot
...että se oppii syömään vaikka kädestä, kun kärsivällisesti opetat :))
- yksinkertainen
Yrität siis sanoa, että nainen osaa pukea ja kuoria perunoita?
On se luojan kiitos, että teollisuudessa ja teknologian parissa työskentelee vielä pääosin miehiä...
- Riittää
VISKOOSI :DD
- jorojukka-kukka
Näyttää riittävän palstamuistia pitkälle taaksepäin palstahistoriaan... No jotkut kirjoittajat puhuttavat, jäävät mieleen, innostavat väittelemään. Hyvä, innovaattoreita tarvitaan. Sinänsä ihan positiivista!
- viskoosipaita
Näyttää riittävän palstamuistia pitkälle taaksepäin palstahistoriaan... No jotkut kirjoittajat puhuttavat, jäävät mieleen, innostavat väittelemään. Hyvä, innovaattoreita tarvitaan. Sinänsä ihan positiivista!
kasvaa puussa!
- jorojukka-kukka
viskoosipaita kirjoitti:
kasvaa puussa!
Eikö olekin aivan ihanaa. Ja lunnosta saatavilla väreille voi sen vielä värjätä mieleisekseen. Kyllä luonto on ihan asia!
..kumia saadaan puusta, kumista tehdään kumipukuja..
- jorojukka-kukka
j.pukkila kirjoitti:
Mukavalta kuulostaa tuo luonnon sana tuossa kuminKIN edessä.
- aihe niin
arka, että pitää yrittää vaihtaa aihetta?
- Ruosutar
j.pukkila kirjoitti:
kumipuusta tehty sohvapöytä ja se on sitten kamalan painava. Minä en saa sitä hievahtamaankaan yksikseni.
- rusalka
Mun mies vois riisuutuakin hyvin ja usein. Ei aina tartte pukeutua. Tällasella helteellä on ihan ok olla vähissä vaatteissa.
Menkää rannalle. :)- jorojukka-kukka
Mutta entäs jos on työssä ja alkaa riisuuntumaan, niin saattavat työkaverit äkkiä hermostua tai ainakin herpaantuvat leipätyön otteesta ja firman talous kärsii ja firmaa myydään jo seuraavana päivänä ulkomaille...
Jotta vaikeeta on. Näin helteella! ;)
- x-ripa
,että suomalainen mies käyttää tulonsa perheen asuttamiseen ja ruokkimiseen ym. jäljelle jäävällä osa ei sitten paljon vaatteilla ja ulkonäöllä keikarointiin riitä.
Naisen tulothan ovat hänen omiaan, jotka hänellä on oikeus käyttää itse parhaaksi katsomallaan tavalla toteuttaakseen itseään naisena ja yksilönä, ts. shoppailuun.- jorojukka-kukka
Miehet käyttävät usein rahansa itse. Omiin harrastuksiinsa ja autoon jne. (Vaimo käyttää julkisia monessa perheessä, vie lapsia mukanaan ja raahaa kauppakasseja.)
Vaimo hoitaa tuloillaan perheen ylöspidon. - yksinkertainen
Miehet käyttävät usein rahansa itse. Omiin harrastuksiinsa ja autoon jne. (Vaimo käyttää julkisia monessa perheessä, vie lapsia mukanaan ja raahaa kauppakasseja.)
Vaimo hoitaa tuloillaan perheen ylöspidon.No kyllä tämäkin varmasti on jonkin sortin universaalitotuus.
En vieläkään tajua miksi pariskunnat tekevät rahasta niin vaikean asian.Yhteistä pesää rakennetaan, jotenka eikö ne kulut mene yhdessä hoidettaessa.
Meillä on niin, että mies on maksanut kämpän, tontin, mökin ja oman veneen ja auton (jota ei enää ole).
Emännän entinen kaksio on laitettu vuokralle ja näillä rahoilla tehdään joskus matkoja ulkomaille. Hän on ostanut itse oman autonsa. Yleiset kulut kuten sähkö, vesi, jätemaksut, vakuutukset tms. hoidetaan yhdessä. Tietenkin eritellään omat autot ja veneet siten että niiden kulut maksetaan jota kuinkin itse. Tosin meillä on yhteinen tili, joten ihan tarkkaa seurantaa ei pysty pitämään.
Sellaista.
Mutta mitä ilmeisemmin minun rahoja ei käytetä yhteiseen elämäsiin. Onhan näin nyt julistettu autuaaksi tekevä totuus tälläkin palstalla jälleen kerran. - x-ripa
Vaimo hoitaa tuloillaan perheen ylöspidon.Minä puhunkin suomalaisista miehistä noin yleisemmin.
- huomannu
yksinkertainen kirjoitti:
No kyllä tämäkin varmasti on jonkin sortin universaalitotuus.
En vieläkään tajua miksi pariskunnat tekevät rahasta niin vaikean asian.Yhteistä pesää rakennetaan, jotenka eikö ne kulut mene yhdessä hoidettaessa.
Meillä on niin, että mies on maksanut kämpän, tontin, mökin ja oman veneen ja auton (jota ei enää ole).
Emännän entinen kaksio on laitettu vuokralle ja näillä rahoilla tehdään joskus matkoja ulkomaille. Hän on ostanut itse oman autonsa. Yleiset kulut kuten sähkö, vesi, jätemaksut, vakuutukset tms. hoidetaan yhdessä. Tietenkin eritellään omat autot ja veneet siten että niiden kulut maksetaan jota kuinkin itse. Tosin meillä on yhteinen tili, joten ihan tarkkaa seurantaa ei pysty pitämään.
Sellaista.
Mutta mitä ilmeisemmin minun rahoja ei käytetä yhteiseen elämäsiin. Onhan näin nyt julistettu autuaaksi tekevä totuus tälläkin palstalla jälleen kerran.x-ripan universaalitotuutta?
- jorojukka-kukka
x-ripa kirjoitti:
Minä puhunkin suomalaisista miehistä noin yleisemmin.
Vaan yleisesti ottaen suomalaisperheissä.
- yksinkertainen
huomannu kirjoitti:
x-ripan universaalitotuutta?
ja eikös se kuitenkin vielä niin ole nykyisin. Tietenkin yksinhuoltajat poislukien.
Tämähän on aivan turha aihe muutenkin. - x-ripa
...sanoisi juutalainen.
Tässähän on nyt kaksi hieman -öh- ristiinkäyvää versiota siitä, miten asiat yleisesti ottaen suomalaisperheissä ovat. - jorojukka-kukka
x-ripa kirjoitti:
...sanoisi juutalainen.
Tässähän on nyt kaksi hieman -öh- ristiinkäyvää versiota siitä, miten asiat yleisesti ottaen suomalaisperheissä ovat.Kuulisin mielelläni tästä lisää.
- x-ripa
Kuulisin mielelläni tästä lisää.
Asiantila suomalaisperheissä noin yleisesti:
Versio:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000017335448
Ja rinnakkainen versio:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000017335627 - Niinkö teilläpäin?
yksinkertainen kirjoitti:
ja eikös se kuitenkin vielä niin ole nykyisin. Tietenkin yksinhuoltajat poislukien.
Tämähän on aivan turha aihe muutenkin.Miehet ojentavat uhrautuvasti ansaitsemansa rahat vaimon ja lasten, koko perheen yhteiseen hyvään, kun naiset samaan aikaan törsäävät perhettään vähääkään ajattelematta rahansa omaan itsekkääseen kulutukseensa? (paitsi yksinhuoltajat)
Perinteisesti se on kyllä ollut mies, joka perheen päänä perheen raha-asioista päättää. Ja jos perheen pää päättää, että nyt vedetään nuppi turvoksiin, niin silloin niin tehdään. - x-ripa
Siis teilläkin miehesi hoitaa kodin ylöspidon ja sinä shoppailun? Feminismi rulaa!
- jorojukka-kukka
x-ripa kirjoitti:
Asiantila suomalaisperheissä noin yleisesti:
Versio:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000017335448
Ja rinnakkainen versio:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000017335627Niin meillä kahdella ristikkäiset ajatukset. Minä jo ajattelin, että minulla kahdessa eri viestissä.
Ajattelen niin, jos vähän selventelen, että JOS perhe kiinnittää huomiota sisustukseen, niin kyllä siinä molemmat ovat usein mukana. Jos taas perheessä ei huomioida sisustusta, niin nainen saattaa ostaa jotakin pientä, mitä talousrahoista jää.
Naisten tuhlailevuus on stereotypiä. Sitä tässä ajoin takaa. - x-ripa
Niin meillä kahdella ristikkäiset ajatukset. Minä jo ajattelin, että minulla kahdessa eri viestissä.
Ajattelen niin, jos vähän selventelen, että JOS perhe kiinnittää huomiota sisustukseen, niin kyllä siinä molemmat ovat usein mukana. Jos taas perheessä ei huomioida sisustusta, niin nainen saattaa ostaa jotakin pientä, mitä talousrahoista jää.
Naisten tuhlailevuus on stereotypiä. Sitä tässä ajoin takaa.Onko vai?
- Logiikka pettää
Mikä ei kuulu joukkoon?
a) Italialaiset miehet
b) Ruotsalaiset
c) Espanjalaiset
d) suomipoika- x-ripa
Se on ainoa, joka:
- alkaa pienellä kirjaimella
- sisältää pelkän substantiivin
- on yksikkömuodossa
Saako tästä jonkin palkinnon?
Ei niin, että ymmärtäisin tämän harjoituksen päämäärää. - Maarit L
x-ripa kirjoitti:
Se on ainoa, joka:
- alkaa pienellä kirjaimella
- sisältää pelkän substantiivin
- on yksikkömuodossa
Saako tästä jonkin palkinnon?
Ei niin, että ymmärtäisin tämän harjoituksen päämäärää.Mutta osuinpas kiinnostavaan aiheeseen, näin paljon vastauksia:))
- kassakyyli
Maarit L kirjoitti:
Mutta osuinpas kiinnostavaan aiheeseen, näin paljon vastauksia:))
Oletko
a)tyttö
b)nainen
c)muu, mikä?
- jahah
Maarit on suomityttö.
- huonosti
Sitten tulevat palstoille itkemään, kun ei kelpaa naisille.
- nut-tu
Kannattanee sit lähteä sinne, missä miehet sen osaa...
...tai tyytyä kohtaloonsa ja lopettaa valittaminen...- esperanttox
Näin se on. Eräs suomalainen malli(nainen) totesi jo parikymmentä vuotta sitten että on turha ihmetellä jos suomalaiset miehet eivät miellytä silmää. Missä on naisia niin siellä on miehiä.
- aloitus ......
Feministi-palstalla pitää rinnastaa miehiä ja naisia. Jos nyt verrataan suomalaisen miehen pukeutumista suomalaisen naisen pukeutumiseen, niin ei kovin kaukaa liippaa. Luonnollisesti itse pukeudun keskiverto sf-miestä paremmin kuten sinäkin pukeudut keskiverto sf-naista paremmin ;D
Siitä huolimatta, hieman tarkkavaisuutta ja karu todellisuus paljastuu.
Korostan vielä, että ehkä sf-mies pukeutuu huonosti, mutta sf-nainen pukeutuu yleensä MAUTTOMASTI ( huonosti). - Eräs2
Tulin just samaan tulokseen kun näin meikäläiset euroviisulaulajat. Röllipeikkoja kolmanteen potenssiin!
- Ei-jokinorsuille
Onko feministien tarkoitus tosiaan vain alistaa ja haukkua miehiä ja kehua omaa ulkonäköään ja seksuualista vetovoimaansa, jopa ylipainoisenakin? Täytynee todeta, että feminismi, siinä kuin sovinismikin, ei pyri tasa-arvoon, vaan vain oman edun tavoitteluun keskittymällä enemmän vastapuolen arvosteluun ja omaan etuun, kuin itse tasa-arvoon.
- jorojukka-kukka
Samantyyppisen viestin niihin aloituksiin, joissa aihe oli, että suomalainen nainen pukeutuu huonosti?
- x-ripa
Vielä löytyy siis yksi suomalainen mies, joka pukeutuu huonosti.
Ehdotan, että järjestämme kolehdin ja palkakkaamme puppeliviitoset stailaamaan hänet.
Pitäähän moinen häpeäpilkku saada pois kuleksimasta, EU-puheenjohtajuuskausikin ja kaikki kun on. Seuraavaksi sitten tuo toinen työmaa eli suomalaiset naiset. Myönnän olevani tajuttoman huono pukeutuja. En panosta olemukseeni lainkaan. Käytän samoja kenkiä vuositolkulla, farkkuja samoin. Useat t-paidoistani ovat varmaankin kymmenisen vuotta vanhoja.
Minusta vaatteilla koreilu ei yksinkertaisesti sovi miehelle. Minusta miehessä, joka omistaa enemmän kuin kaksi paria kävelykenkiä ja yhdet kumisaappaat on jotain omituista. Prameat vaatteet on naisten asia.
Tyylitajuttomuuteni oivana esimerkkinä toimikoon kesätakkini. Se on räikeän kirkkaan PUNAINEN pusakka. Isälläni on samanlainen. Punainen kesätakki on meidän perheessä ollut jo monta vuotta tälläinen eräänlainen kesätraditio.
"Jos eksyy metsään ja kuolee pois, niin löytävätpähän ainakin ruhon." :-)
- Dekas- Hertha
että punainen väri vetää puoleensa?
Jos istut bussissa ja junassa punaisessa takissasi, saat todennäköisemmin vieruskaverin (ehkä kaunis nainen?!), kuin jos ylläsi olisi caikkapa sininen takki.
Vaaleanpunainen on tässä suhteessa kuitenkin paras.
- Hertha
Kyllä suomalaismiesten pukeutuminen kelpaa hyvin. Sitä paitsi ei ole vain yhtä suomalaismiestä, vaan jopa miljoonia. Eri juttu se, että ylipainoinen ja huonoryhtinen keho (eikä sellainenkaan suinkaan ole läheskään kaikilla) on aika vaativa vaatteiden istuvuuden kannalta.
Antaa miesten pukeutua miten haluavat - ja antakoot miehet meidän naisten pukeutua miten haluamme.- Ruosutar
Kyllä suomalaiset kelpaa asusteineen siinä missä muunkin maalaiset.
Olaan noin 30 vuotta matkusteltu Italiassa. Nykyään oleskellaan kaksi kertaa vuodessa Italiassa, eikä omisteta ainoatakaan italialaista vaatepartta kumpikaan. Ei se puoleen meidän lapsetkaan ( nykyään aikuisia) ole olleet muodin peräään.
Ei ne muuallakaan sen kummemmin pukeudu. Eivät edes Italaissa. Ja kaikkiallahan on yläluokan edustajia, julkkiksia ja muita tärkeilijöitä, herroja ja narreja, jotka vaatteilla keikaroi. Ja minun puolesta saavat sen tehdä kunhan eivät minua pakota muuttamaan omaa yksinkertaista tyyliääni. - jorojukka-kukka
Kun miehet eivät anna naisten pukeutua niin kuin naiset itse haluaa? Kun naisten huonoa pukeutumista käsitellään täälläkin vähän väliä ja nimitellään naisia persjalkaiseksi jne...
- Hertha
Kun miehet eivät anna naisten pukeutua niin kuin naiset itse haluaa? Kun naisten huonoa pukeutumista käsitellään täälläkin vähän väliä ja nimitellään naisia persjalkaiseksi jne...
No, toivoisin itsekasvatusta kummaltakin sukupuolelta toisten pukeutumis- ja muita ulkonäön tehostamisjuttuja arvioitaessa. Ne hipaisevat inehmossa niin alkukantaisia koskettimia, että niistä soinneista saa aikaan loputtoman väännön.
Minusta - suoraan sanoen - tuntuu, että monet miehet oikeasti eivät edes huomaa, mitä naisilla on päällä. Oli sitten kyseessä oma puoliso tai kadulla kopsutteleva kaunotar. - jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
No, toivoisin itsekasvatusta kummaltakin sukupuolelta toisten pukeutumis- ja muita ulkonäön tehostamisjuttuja arvioitaessa. Ne hipaisevat inehmossa niin alkukantaisia koskettimia, että niistä soinneista saa aikaan loputtoman väännön.
Minusta - suoraan sanoen - tuntuu, että monet miehet oikeasti eivät edes huomaa, mitä naisilla on päällä. Oli sitten kyseessä oma puoliso tai kadulla kopsutteleva kaunotar.Voin allekirjoittaa tuonkin. Mutta toinen puoli asiaa on se, että naisten ulkonäköpaineet ovat suuret ja miehiltä ei vaadita mitään. Tämä on mielestäni väärin, vaikkakin tästä saa ikuisen väännön. Mutta sama vääntöhän on kaikessa tasa-arvossa, eikä sitäkään sen vuoksi voi hylätä, että vääntöä tulee. Sitä tulee aina.
- Ruosutar
että miehet puuttuisivat naisten pukeutumiseen. Missä semmosia miehiä on.
- Hertha
Ruosutar kirjoitti:
Ainakin yksi marginaaliryhmä: kaikenmaailman huippumuotisuunnittelijat ovat enimmäkseen miehiä.
- Ruosutar
Voin allekirjoittaa tuonkin. Mutta toinen puoli asiaa on se, että naisten ulkonäköpaineet ovat suuret ja miehiltä ei vaadita mitään. Tämä on mielestäni väärin, vaikkakin tästä saa ikuisen väännön. Mutta sama vääntöhän on kaikessa tasa-arvossa, eikä sitäkään sen vuoksi voi hylätä, että vääntöä tulee. Sitä tulee aina.
Kyllä naiset itse asettaa suuret vaatimukset omalle ulkonäölleen, ei siinä tarvita miehiä.
Luulen etää tosi huolimattomasti pukeutuvia löytyy aivan yhtä paljon niin miesten kuin naistenkin joukosta. He voivat olla alkoholisteja, mielisairaita tai muuten vaan onnetomia yksilöitä, joilla on ihan tarpeeksi ongelmia jo muutenkin.
Suurin osa ihmisistä pukeutuu ihan normaalisti ja sitten on osa ihmisiä joilla on suuri tarve tulla nähdyksi, ihmisiä jotka luulevat että ulkomuoto sanelee heidän arvonsa ihmisenä, mikä on harhaluulo ja harhaanjohtamista. - Ruosutar
Hertha kirjoitti:
Ainakin yksi marginaaliryhmä: kaikenmaailman huippumuotisuunnittelijat ovat enimmäkseen miehiä.
eipä tullut mieleen. Niinpä onkin.
Tosiaan marginaaliryhmä. - zeesuss
Voin allekirjoittaa tuonkin. Mutta toinen puoli asiaa on se, että naisten ulkonäköpaineet ovat suuret ja miehiltä ei vaadita mitään. Tämä on mielestäni väärin, vaikkakin tästä saa ikuisen väännön. Mutta sama vääntöhän on kaikessa tasa-arvossa, eikä sitäkään sen vuoksi voi hylätä, että vääntöä tulee. Sitä tulee aina.
Huomaatko kuinka kokemasi todellisuus poikkeaa muiden kokemasta. Me kaikki muut olemme siis väärässä ?
- jorojukka-kukka
zeesuss kirjoitti:
Huomaatko kuinka kokemasi todellisuus poikkeaa muiden kokemasta. Me kaikki muut olemme siis väärässä ?
Tottakai miehet väittävät, että he pukeutuvat hyvin. Ei haluta myöntää omaa välinpitämättömyyttään. Kannattaa käväistä ihan vaikkapa jossakin automarketissa...siellä se todellisuus selviää. Ei siinä palstaa tarvita.
- maissa
Ruosutar kirjoitti:
pääosin.
- automarketissa
Tottakai miehet väittävät, että he pukeutuvat hyvin. Ei haluta myöntää omaa välinpitämättömyyttään. Kannattaa käväistä ihan vaikkapa jossakin automarketissa...siellä se todellisuus selviää. Ei siinä palstaa tarvita.
jöröjukka-kukan miehensä kanssa ja ettepä arvaa mitkä retkut heillä oli päällään. En vaan ikinä kehtais vetäää semmosia kuteita päälläni ja vielä automarketissa, voi kamalaa.
- nakero
Tottakai feministit väittävät olevansa sorettuja .Ei haluta myöntää omaa saamattomuutta. Kannannatta käydä armeijassa, siellä se todellisuus selviää. Ei siinä palstaa tarvita
- jorojukka-kukka
automarketissa kirjoitti:
jöröjukka-kukan miehensä kanssa ja ettepä arvaa mitkä retkut heillä oli päällään. En vaan ikinä kehtais vetäää semmosia kuteita päälläni ja vielä automarketissa, voi kamalaa.
Mukavaa, että tunnistetaan! ;D
- cummisetä
espnajan kansantalous takkuaa
ruotsin myös
italiasta nyt puhumattakaan
Suomipoika se vain tekee tulosta
Suomi-neidot kitisee että pojilla rumat tekstiilit.
Toista ne on ne italian mafiosot - tyylikäs poika
Se siis johtuu siitä, että kauppojen valikoimasta n. 10% on miesten vaatteita, ja nekin rumia. Osastot menevät lähes aina niin, että alakerrassa on esim. "naiset -casual -young trend , lapset" ja yläkerrassa "naiset -fashion -modern, miehet - young trend" tai vastaavasti. miesten vaatteet vievät tilasta n. kymmenyksen. itsekkin huomaan joskus katselevani naisten vaatteita,koska olen jotenkin jo sivuuttanut miesten osaston.
- Suomipoika*
Ehkä sinun sitten pitää etsiä ulkomailta itsellesi hyvin pukeutuva mies jos ei kotimainen kelpaa.
Onneksi kaikki naiset eivät ole noin kranttuja.
Mutta eipä ole suomalaisten naistenkaan pukeutumisessa aina kehumista.
Harmi, ettei joidenkin kirjoittajien älykkyys riitä muuhun kuin yleistämiseen. Kerrassaan kehittymätöntä sanoisin.- jorojukka-kukka
Samalla tavalla yleistämistä on se, että nostetaan esimerkiksi, että jotkut miehet pukeutuvat hyvin.
Totuus näkyy laajalti yhteiskunnassamme - suomimies ei välitä ulkoisesta habituksestaan tuon taivaallista. Kuitenkin kuvitellaan, että ollaan viehättäviä. - Suomipoika*
Samalla tavalla yleistämistä on se, että nostetaan esimerkiksi, että jotkut miehet pukeutuvat hyvin.
Totuus näkyy laajalti yhteiskunnassamme - suomimies ei välitä ulkoisesta habituksestaan tuon taivaallista. Kuitenkin kuvitellaan, että ollaan viehättäviä.Jos monet suomalaiset naiset edustavat samaa ajattelutapaa kuin sinä, niin ei ole juurikaan menetettävää vaikka ei ulkoasustaan huolehtisikaan.
- syynä on
se, ettei suomalaisen naisen seura pahemmin kannusta ulkonäöstä huolehtimiseen. Jos vierellä kulkee tuulipuvunhousuissa ja korkokengissä kolisteleva tantta, jonka permanentti on vuodelta 1987, parfyymi Anttilan alennusmyynnista ja edellinen kosmetologilla käynti tapahtui Itä-Saksassa, ei suomipoikaa pahemmin hymyilytä. Tällöin on parempi kääntää katseensa naapurimaiden tyylikkäisiin naisiin, jotka useimmiten 1) eivät alipukeudu, 2) tuoksuvat hyvältä, 3) ovat hyväryhtisiä 4) osaavat jopa hymyillä.
- jorojukka-kukka
Ettei suomalainen nainen uskalla vaatia miestä pukeutumaan. Miestä hyssytellään ja paapotaan, että "kelpaat toki, vaikka et nyt jaksakaan vaihtaa noita päälihousuja vielä tälläkään viikolla." :D
Ja "ostetaan uudet housut sitten vaikka ensi vuonna!" ;) - nyt ole
Ettei suomalainen nainen uskalla vaatia miestä pukeutumaan. Miestä hyssytellään ja paapotaan, että "kelpaat toki, vaikka et nyt jaksakaan vaihtaa noita päälihousuja vielä tälläkään viikolla." :D
Ja "ostetaan uudet housut sitten vaikka ensi vuonna!" ;)noin ankara. Mehän vaihdamme alushousummekin lähes kerran viikossa ja sukatkin lähes yhtä usein ;)
- vaatia toiselta
Ja "ostetaan uudet housut sitten vaikka ensi vuonna!" ;)kun itse on samanlainen. Jos tajuut mitä tarkoitan.
Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989