pienehkö nainen ja moottoripyörä??

Pikku__

Olen vähän alle 160 cm pitkä ja voimaa ei ole erityisesti, mutten ole mikään voimatonkaan...

Onko minun turha haaveilla moottoripyöräilystä kokoni takia?

Onko olemassa kevyempiä pyöriä, ja kuinka paljon ne yleensä painavat?

Suurena haaveena on moottoripyörä, mutta suurin osa kelle asiasta mainitsen, sanovat, ettei minulla ole toivoakaan :(

19

6979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaari

Vaikka 250 Viragoa, on kevyt ja matala.

• Pikku-Pikkari

Toi sopii hyvin! Mulla on 535 virago ja oon 158cm.

• Aivan hyvin vois sopia vaikka Suzukin GS500E.
      Semmonen painaa n.170Kg mutta ei se pyörän paino oikeestaan ratkase jos sitä ei kippaa.Ajeleehan tytöt Harrikoillakin.

• ladymoto76

Kyllä lyhyille naisillekin on mahdollista ajaa. Itse ajan suzuki gs 500 johon an asennettu madallussarja. Juttelin juuri turussa n.150cm pitkän naisihmisen kanssa jonka ajokkina oli 600 suzuki, josta oli jousia muuteltu, madallussarja laitettu ja tushat pehmusteet pois satulan alta....radalle siis vain!

• tosi lyhyt

kyllä pystyt ihan hyvin ajamaan! :)

itse olen 150cm pitkä ja nyt olen ajamassa a-korttia, ajelen koulussa hondan kevarilla (ajan väli a:ta) siinä on istumakorkeus ainakin papereiden mukaan 78cm ja sillä pystyn just ja just ajaa, toinen jalka yltää varpailleen maahan ;) mutta sähän oot vielä minusta pidempi niin ei periaattessa pitäs olla onkelmaa :)

• Bikerman

Riippuu tietysti, minkä tyylisistä pyöristä tykkäät. Kaveriporukassa on mm. 150cm pitkällä naisella Yamaha FZR600, joka laitettiin tytölle vähän matalemmaksi, kun nuo kyykyt on alkuaan korkeampia.

Jos tykkäät customeista, niin esim. Suzuki Savage (LS650) on hyvä pyörä. Se on kevyt, painopiste alhaalla ja istuinkorkeus niin matala, että jalkasi ylettävät hyvin maahan. Lisäksi moottori on alhaalta vääntävä, joten senkin puolesta sillä on helppo ajaa. Ja pysyy erittäin vaivattomasti muiden customien mukana vaikka sitten motarilla. Tai sitten Harley Davidson Sporster 883, joka on myös varsin edullinen ja pieni pyörä, ei kuitenkaan ihan niin kevyt ja matala kuin Savage, mutta iskarit vaihtamalla saa tosi matalaksi ja on hieno peli.

• lllll5

niin tästä madalluksesta, että mitä kaikkea tuollaseen kyykkyyn pitää tehä että se madaltuu tai että millanen ja minkä hintanen operaatio tämä on? itse kun olen kans lyhyt, n.150cm..

• Bikerman
        lllll5 kirjoitti:

niin tästä madalluksesta, että mitä kaikkea tuollaseen kyykkyyn pitää tehä että se madaltuu tai että millanen ja minkä hintanen operaatio tämä on? itse kun olen kans lyhyt, n.150cm..

No yleensähän ei runkomuutoksia tehdä. Joihinkin pyöriin saa madallusjousia, joissakin voi olla mahdollisuus säätääkin korkeutta. Siis jousituksella voi pelata jonkinverran. Mutta ennen jousituksen säätöä/muuttamista, kannattaa tutkia myös satulan madallusmahdollisuus. Monestihan muutama sentti madallusta riittää jo tarpeeksi ja satuloissa on usein varaa tehdä sen verran muokkausta. Muutamista kympeistä muutamaan sataseen on hyvä arvio budjetista, riippuen mitä pitää tehdä ja kuka sen tekee. Customeitakin on tullut madallettua lähinnä tyylin vuoksi, siis osana rakentelua. Silloin on yleensä aina madallettu iskareita tai vaihdettu ne matalampiin valmiisiin sekä muokattu satulaa. Muutoinkin matalat customit ovat madaltuneet ilman runkomuutoksia 5-8 cm, eli esim. 75 cm alkuperäinen istuinkorkeus alle 70cm :)

• kahvaa

Heippa
      Kerran täällä vaan ollaan. Eiku selkään vaan. Nykypyörissä on satulalle eri asentoja koon mukaan. Sitten kun pyörä liikkuu on samantekevää minkä pituinen olet.

• motomies
      • iiiiiceee

ponnareita linkistäsi.

• mp-tyttönen

Itsekin vain 158cm pitkä, ja ajelen vielä yli kakskymppisenäkin kevarilla, eli mun pyörä on honda 125 nsr.. mullakin pyörää etsiessä oli pieniä ongelmia mistä löytää sopiva, kun tuntui että kyykky olis mieluisampi kuin custom. nsr:ssä istuinkorkeus on 76 ja painoa on 140.. se on vielä aivan soppeli, ja pysyy sillä jonon jatkona siinä missä muillakin:)

• pitkä nainen

On se hyvä kun on tarpeeksi pitkä -180- ja riski nainen, niin ei tarvitse miettiä minkä pelin jalkojensa väliin laittaa : ) kaikilla on tähän asti yltänyt ajella...

Hyviä ajokeliä kaikille tasapuolisesti!

• kawatar -72

ite oon 156,5 cm pitkä...:)ajelen kawalla er-6n..laskettii sen verran ku pysty eli muistaakseni noin 1,5cm....ja kenkii pohjaa lisää saman verran...siit se lähti...:)eikä kenkii ois välttämättä tarvinnu laittaa...tykänny oon sikana ajaa kawallani...:)

• Pikku__

Kiitos vastauksista kovasti! Tällä palstalla porukka tuntuu olevan ihan erilaista kuin muualla :) Ei vittuiluja tms :D

Enpä olisi uskonut että löytyy kohtalotovereita! Tähän asti oon haaveeni melkeinpä täysin haudannut, mutta kiitos teidän, sain toivoa ja paljon sainkin! :)

Noniin siis asiaan...
      Kyykystä haaveilen... ulkonäöllisesti miellyttää kovasti esim. Aprilian RS 125 Street.

Minkälaiset madallusmahdollisuudet kyykyistä (tai kyseisestä aprilian pyörästä) voisi löytyä?

Kevari kai olisi mulle paras? Minkälaisia nopeuksia niillä pääsee?

• Hondaa

CBS600F vois olla sun pyörä. Satulaa voi laskea, voit ajaa sillä useamman vuoden (piikki alkaa v-tuttaan viikossa).

Pyöräähän ei ole tarkoitus kantaa eikä työntää, riittää kun saat pidetyksi sen pystyssä risteyksissä jne.

• N160cm

Ammattilaiset madaltavat fillariasi sen verran kun on turvallista, satulaa voit itsekin muokkailla/madaltaa ja viedä päällystettäväksi uudelleen, ja mikä parasta: KOROT! Kun on kunnon tolppakorot alla ei tarvitse haparoiden varpistella - ja näyttää hyvältä :D

• Ceilori

Täältä löytyis sulle juuri sopiva pyörä Suzuki Intruder 750. Todella hyvännäköinen peli (paljon parannuksia)

• Pikku___

Ei oo oikein mun makuun semmonen :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3350
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2590
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2466
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2331
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1986
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      287
      1859
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1349
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1317
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe