Palstalla on nyt innostuttu väittelemään siitä, kuinka mies on paha ja väkivaltainen. Minulla on kaksi yksinkertaista kysymystä ja toivoisinkin kaikilta vastaukset, sukupuolistanne riippumatta:
A) Oletko koskaan joutununt miehen väkivallan kohteeksi?
B) Oletko koskaan joutunut naisen väkivallan kohteeksi?
Väkivallaksi lasketaan kaikki fyysiset väkivallan muodot, olivat ne kuinka lieviä tahansa.
Väkivaltagallup kaikille
42
1467
Vastaukset
- jorojukka-kukka
A) Usein
B) Muutaman kerran
Selvennökseksi: A ja B väkivaltatasoja ei voi edes verrata toisiinsa.- aatos_
kuka helvetti sinua oikein mätkii? valitse seurasi paremmin.
- x-ripa
"Selvennökseksi: A ja B väkivaltatasoja ei voi edes verrata toisiinsa."
Kuis niin? - ja valistu
x-ripa kirjoitti:
Kuis niin? - lopultakaan
aatos_ kirjoitti:
kuka helvetti sinua oikein mätkii? valitse seurasi paremmin.
suuri ihme, jos käytös on reaalissa yhtä suurta näytöstä kuin täälläkin?
Minä en ainakaan ihmettele yhtään. - nyt menikään?
ja valistu kirjoitti:
Naiset eivät siis kykene samaan työhön samassa tahdissa kuin miehet? Vai kuis se olikaan?
Samallahan voimme sitten lopettaa arvuuttelun siitä, miksi naisten euro on vaan 80 centtiä. - ?...
nyt menikään? kirjoitti:
Naiset eivät siis kykene samaan työhön samassa tahdissa kuin miehet? Vai kuis se olikaan?
Samallahan voimme sitten lopettaa arvuuttelun siitä, miksi naisten euro on vaan 80 centtiä.Siksi siis muskelimiehet saavat aina kaikkein parasta palkkaa.
- jorojukka-kukka
x-ripa kirjoitti:
Kuis niin?Naisten väkivalta ei ole koskaan saattanut minua todelliseen vaaraan.
Miesten väkivalta ja väkivallalla uhkailu on saattanut minut, pitkän elämäni aikana, erittäin usein todelliseen vaaraan. - jorojukka-kukka
ja valistu kirjoitti:
Sopiva linkki tähän kohtaan. Katsotaanpa, miten se mitätöidään. ;)
- jorojukka-kukka
nyt menikään? kirjoitti:
Samallahan voimme sitten lopettaa arvuuttelun siitä, miksi naisten euro on vaan 80 centtiä.Vain mies kykenee tällaiseen viestiin. Ala-arvoista.
*ihmettelee, miksi naiset eivät ole vihaisempia* - x-ripa
jorojukka-kukka kirjoitti:
Naisten väkivalta ei ole koskaan saattanut minua todelliseen vaaraan.
Miesten väkivalta ja väkivallalla uhkailu on saattanut minut, pitkän elämäni aikana, erittäin usein todelliseen vaaraan.Minä taas voisin kertoa täysin päinvastaisistas subjektiivisia kokemuksista.
Mutta etkös se ole sinä, jonka mielestä tulisi pysytellä vain yleisellä tasolla?
- P.e.p.e.
Toisaalta teksi mieli kysyä ja kysynkin, miksi ainoastaan fyysinen väkivalta on yhteiskunnassa sanktioitu? Usein fyysinen ja psyykkinen väkivalta nimittäin kulkevat käsi kädessä. Henkistä väkivaltaa kohdannut saattaa turvautua hyvinkin äärimmäisiin fyysisiin keinoihin. Myöskin se on aika erikoista, ettei väkivallan akuutteja laukaisevia tekijöitä saa/haluta tutkia. Jos todella halutaan väkivallasta eroon, silloin asiat pitäisi tutkia perin pohjin.
- ohjelmassa
kiinkofemakko kertoi, että henkinen väkivalta on kaikkein raain väkivallan muoto-sitähän naiset käyttävät.
- P.e.p.e.
ohjelmassa kirjoitti:
kiinkofemakko kertoi, että henkinen väkivalta on kaikkein raain väkivallan muoto-sitähän naiset käyttävät.
... koko ohjelma. Erityisesti se herätti ajatuksia, mitä nämä kaksi nuorta naista kertoivat suhtautumisestaan miehiin. Manipulointi näköjään tehoaa edelleen tällä tiedonvälityksenkin aikakaudellakin aika hyvin. Tälläkin palstalla sitten vielä puolustellaan moista sp:a separoivaa mallia. Olisi mielenkiintoista tietää, onko vastaavan tyyppistä ajattelua laajemmin Suomessa.
- jo näkyvissä
P.e.p.e. kirjoitti:
... koko ohjelma. Erityisesti se herätti ajatuksia, mitä nämä kaksi nuorta naista kertoivat suhtautumisestaan miehiin. Manipulointi näköjään tehoaa edelleen tällä tiedonvälityksenkin aikakaudellakin aika hyvin. Tälläkin palstalla sitten vielä puolustellaan moista sp:a separoivaa mallia. Olisi mielenkiintoista tietää, onko vastaavan tyyppistä ajattelua laajemmin Suomessa.
Eivät femakot sattumalta aja hedelmöityshoitoja terveille naisille. Kyllä sille löytyy tilaus juuri tästä.
- jorojukka-kukka
"Henkistä väkivaltaa kohdannut saattaa turvautua hyvinkin äärimmäisiin fyysisiin keinoihin."
Kyllä, kuten nainen leipäveitseen. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Sekin ajatus oli mielenkiintoinen, jossa epäiltiin MELKEIN MIEHEN KUIN MIEHEN raiskaavan tai lyövän naista, jos hänellä ei olisi pelkoa vankilaan joutumisesta.
- P.e.p.e.
"Henkistä väkivaltaa kohdannut saattaa turvautua hyvinkin äärimmäisiin fyysisiin keinoihin."
Kyllä, kuten nainen leipäveitseen."Kyllä, kuten nainen leipäveitseen."
Ja mies nyrkkiin. - P.e.p.e.
Sekin ajatus oli mielenkiintoinen, jossa epäiltiin MELKEIN MIEHEN KUIN MIEHEN raiskaavan tai lyövän naista, jos hänellä ei olisi pelkoa vankilaan joutumisesta.
Aina voidaan spekuloida. Mahtaisikohan naisen agressiota hillitä ainoastaan naisen fyysinen alivoima suhteessa mieheen. Tämähän sitä ainakin tukisi, että naiset käyttävät henkistä väkivaltaa vähintään yhtä paljon kuin miehet. Myöskään lapsiin kohdistetun väkivallan määrässä ei ole eroa.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Aina voidaan spekuloida. Mahtaisikohan naisen agressiota hillitä ainoastaan naisen fyysinen alivoima suhteessa mieheen. Tämähän sitä ainakin tukisi, että naiset käyttävät henkistä väkivaltaa vähintään yhtä paljon kuin miehet. Myöskään lapsiin kohdistetun väkivallan määrässä ei ole eroa.
Eihän ohjelmasta edes käy selville, mikä osa oli faktaa, mikä ei. Mutta ihan hyviä huomioita feministit esittivät. Jäin miettimään montakin asiaa ja tuo edellinen oli yksi niistä.
- toisiin naisiin?
P.e.p.e. kirjoitti:
Mikä mahtaisi siinä hillitä?
..että jokainen nainen hakkaisi miestä sydämensä kyllyydestä, jos uskaltaisi..
..niin että sooo vot..??- P.e.p.e.
Eihän ohjelmasta edes käy selville, mikä osa oli faktaa, mikä ei. Mutta ihan hyviä huomioita feministit esittivät. Jäin miettimään montakin asiaa ja tuo edellinen oli yksi niistä.
Tämän tyyppinen arvuuttelu ja spekulointi jota ohjelmassa esitettiin on puhdasta manipulaatiota ja mustamaalausta. Miettisit mielummin sitä. Naistakin voitaisiin tarkastella ihan vastaavalla tavalla. Joku niistäkin sitten vetäisisi halutun johtopäätöksen. Tällainen spekulointi ruokki sp:n välistä vihanpitoa.
- P.e.p.e.
j.pukkila kirjoitti:
..että jokainen nainen hakkaisi miestä sydämensä kyllyydestä, jos uskaltaisi..
..niin että sooo vot..??... yhtä oikeaan osuva spekulaatio. Kaikki tuossa ohjelmassa esitetyt arvioinnit miehestä perustuu äärimmäiseen tarkoitushakuisuuteen. Itselleni herää lähinnä kysymys, mistä moinen halu vahingoittaa toista sukupuolta johtuu.
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Tämän tyyppinen arvuuttelu ja spekulointi jota ohjelmassa esitettiin on puhdasta manipulaatiota ja mustamaalausta. Miettisit mielummin sitä. Naistakin voitaisiin tarkastella ihan vastaavalla tavalla. Joku niistäkin sitten vetäisisi halutun johtopäätöksen. Tällainen spekulointi ruokki sp:n välistä vihanpitoa.
Mikä miehet on yleensä alunperin saaneet naista kohtelemaan huonosti jo silloin, kun feminismiä ei ollut. Siinäpä vasta kysymys. Mikä kumma aikojen alussa ruokki sp välistä vihanpitoa...
- yksinkertainen
A) olen
B) Olen
Ja molemmat olleet mielestäni kohtuullisen vakavia. - wellux
a)olen
b)olen
Vaikka omassa parisuhteessa nainen on käyttänyt väkivaltaa, en ole lopettanut suhdetta siihen. a) olen nahistelua kadulla
b) en ole
Kertoo kauan elänyt- -?-
a) Olen.
b) Olen.
Tapaus 1.
Sukulaismies potkaisi mahaan ja uhkasi tappaa.
Miehen oli pelottavampi, koska isokokoinen, aggressiivinen ja arvaamaton. Minun osuuteni asiaan oli mennä suojaamaan äitiäni väkivallan uhalta ja sain vihat niskoilleni. Sukulaismies, joten pelko oli lapsuudessa tavallaan aina läsnä, silloin kun hän oli lähellä. Juoksin monta kertaa häntä pakoon paikkaan, jonka sai lukkoon.
Tapaus 2.
Nuorisojengissä oleva poika tukki tieni ja alkoi haastamaan riitaa ja oli käydä päälle, kun olin kulkemassa kotiin. Ainoa mikä häntä pidätteli, oli peloton asenteeni häneen. Siitä olisi tullut ihka oikea tappelu, jos tyypin kaverit ei olisi lopulta tulleet hakemaan häntä pois kimpustani. Päätin, että minua ei uhkailla väkivallalla, vaan annan samalla mitalla takaisin, vaikka henki menis. Myöhemmin järjellä ajatellen tyhmä päätös, mutta ainakin kunnioitin itseäni tuon tapahtuman jälkeen, vaikka aloinkin pelätä liikkumista kotini lähistöllä pimeällä.
(Olen itse nainen.)
Tapaus 1.
Tytön (Olimme 10-vuotiaita) oli lievä, koska samankokoinen kuin minä ja molemmat osallisia asiaan. Kunhan nahisteltiin ja muksittiin toisiamme kiukuspäissään. Kumpikin varoi satuttamasta oikeasti.
Tapaus 2.
Toisen kerran myöhemmin teini-iässä kaksi isompaa tyttöä uhkaili väkivallalla.
Tapaus 3.
Kävellessämme Helsinginkatua pitkin, aggressiivinen spurguakka yritti haastaa riitaa ja uhkaili meitä kävellessämme bussille. Emme provosoituneet puhumaan mitään vaan kiirehdimme askeleitamme, kunnes ämmä jäi taakse kiroilemaan ja tappouhkauksineen.
Olen myös joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi kerran lapsuudessa. Ei ollut iso tapaus, mutta silti sain hirvittävän fyysisen pahoinvointikohtauksen sen jälkeen, makasin sängyssä huonovointisena ja ahdistuneena koko loppupäivän. Sen jälkeen varoin aina menemästä liian lähelle miehiä. (Tapaus sattui noustessani bussiin, joten läheisyyttä ei voinut välttää. Se oli vielä siinä mielessä ikävää, että matkustin ensimmäistä kertaa bussilla yksin, olin n. 10-vuotias.)- jorojukka-kukka
Tuo kertomus, jossa kumpikin tyttö varoi satuttamasta oikeasti toisiaan. :)
Itseasiassa olen kokenut lapsena samaa ja se palautui tässä nyt mieleeni.
- feministeille
Miten järkeväksi näette naisten tasavertaisen kohtelun takaamisen ja feminismi-ideologian yleisen uskottavuuden kannalta sen, että syyllistätte miehiä (kollektiivisesti) väkivaltaisiksi?
- Kudelma
Avaa oma keskustelunaiheesi äläkä tule tähän ketjuun sössöttämään. Tekeekö pahaa nähdä gallupin tulokset?
- tulisi korostaa
yhtäläisyyksiä miesten ja naisten välillä, eikä aina vain tuoda esiin eroavaisuuksia niin käytöksessä kuin muussakin?
Ai niin, nythän olemmekin tekemisissä feministien, emmekä tasa-arvoa kannattavien aikuisten naisten kanssa! Anteeksi, unohdin.- Kudelma
Tässäkin ketjussa, vai? Katso aloittajan aloitus ja keskustele siitä tai tee oma aloituksesi.
- Tilastojen kertomaa
Tilastojen mukaan 70 % naisista on pahoinpitelyn uhreja. Katselen kuvia naispuolisista kansanedustajista ja ihmettelen, mitä he salailevat; miksi he eivät tule julkisuuteen ja kerro, miten heitä hakataan. Meillä on ollut vuosikymmenien saatossa varmaan sata naisministeriä; kyllä heidänkin joukostaan löytyy pahoinpitelyjen uhreja. Feministien mukaan se on naisen osa.
Poliitikkojen tulisi olla avoimia, ja kertoa kokemuksensa kansalle. Esim. Seiska-lehti olisi juuri oikea kanava tuoda totuus esiin. - x-ripa
Näin on
- rusalka
A ja B
Ennen parisuhdeväkivaltaa hyökkäilyt tuntuivat minusta sekopäitten hetkellisiltä katukokeiluilta kännissä, huumeissa. Olin myöskin liftaamassa pitkin Etelä-Eurooppaa Ranskassa ja yksi mies kaarsi maissipellon kulmaan ja yritti raiskata. Kovasti pistin hanttiin eikä se siinä onnistunutkaan.
Mutta järkyttävää on joutua miehen hakkaamaksi...edelleenkin käsitän...syyttä suotta. Kaiken lisäksi sellaisen miehen, jota rakastaa ja jonka kanssa on lapsia. Se on hirveän ristiriitaista. Kyllä revin itseni ihan riekaleiksi siitä miehestä eroon pyrkiessäni.
Lisään vielä sen, että en lyö ihmisiä, mutta isosiskoa yritin lyödä pussukalla, jossa sulanut jäätelöpaketti. Ei siittä jäätelönsyömisestä mummin luona mitään tullut kun tuli huutamaan kaikki edellisen viidentoista vuoden mykkäkoulun aikana sanomatta jääneet haukkumiset...Se teki siittä rikosilmoituksen ja maksoin vähän sakkoa. Ei isosisko kuitenkaan edelleenkään puhu minulle(aikaa kulunut jo muutama vuosi). Kyllä minua kiukutti enkä kadu sitä lyöntiäni...pysyypähän nyt toivottavasti siltä turpa tukossa.(ei pysy, nähty on, hohhoijaa)
Tämmöstä tämä. Nämä kaikki yhteenotot toisen ihmisen kanssa on olleet ainakin mulle järkyttäviä...enemmän ja vähemmän. En ole varsinaisesti joutunut kenenkään ihmisen väkivalln kohteeksi.
Opiskeluaikoina työskennelläni mielisairaalassa kesäloman sijaisena, sain tosin mustan silmän. Eräs miespotilas huiskasi nyrkillään. Kyseessä ei ollut varsinainen minuun kohdistunut väkivalta. Lähinnä se oli ahdistuneen ihmisen huitomista ja satuin olemaan linjalla. Kyseessä oli työtapaturma ja pahoinpitely työssä. Ongelmia syntyi kyllä varsin runsaasti lähipiirissä. Yllättävän helposti silloinen poikaystäväni leivottiin syylliseksi. Huolimatta minun vakuutteluistani. Lähipiirin rauhottamiseksi, minun täytyi hankkia työnantajan todistus tästä tapaturmasta.- +joomies+
a) Kyllä, baarissa pientä painimista tuntemattoman miehen kanssa molemmin puolin humalassa
b) Kyllä, parisuhteessa entinen tyttöystävä löi lehdellä niin että silmälasit lensivät metrin päähän sangan hajotessa siinä samalla.
Nykyisin en katsele sitä tippaakaan jos kumppani alentaa itsensä käyttämään väkivaltaa parisuhteessa. Eipä ole tuon yhden jälkeen yhtään väkivaltaista tapausta tullutkaan vastaan. - Kurre_Orava
a) Tottahan toki ja monesti silloin hurjina nuoruusvuosina. Ainahan pojjaat keskenään nahistelee.
b) Olen. Ja siinä kohtaa onkin viisainta pakata kalsarit kassiin ja vaihtaa maisemaa. - meikämie
A ja B, suurin piirtein yhtä vakavia.
- isenvintersgugge
A) Usein, jopa aivan tuntemattomies miesten. Sekä henkisen että fyysisen.
B) En.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806