Paavali ei julistanut kristityiksi kastetuille

Room.15

"ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle"

Nimen mainitseminen viittaa kasteeseen.

Nykyajan käännyttäjät eivät noudata tätä Paavalin periaatetta, vai mitä mieltä olette?

23

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8M8

Eivät nämä saarnamiehet ,jotka kalastelevat kristittyjä lahkoihinsa noudata mitään muitakaan UT:n opetuksia.

1.kor.14:34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
      36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
      38. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
      39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
      40. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

Näillä lahkoilla on naisia opettamassa seurakunnissaan ja tekemässä "evankelioimistyötä".
      Onhan tunnettua, että karismaattisissa liikkeissä juuri naiset ovat useinkin merkittävissä asemissa.
      Lisäksi mainostetaan kuuluisuuksia toisin kuin Paavali kertoi itsestään ja Apollosta.

1.Korinttolaiskirje:
      1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."
      3:4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
      3:5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
      3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
      3:22 teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
      4:6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan

• klinkkaa linkistä
      • lue paremmin

Paavali ei ollut niiden 11 joukossa, jotka Kristus itse lähetti kastamaan ja opettamaan (Matt.28:19-20)

Paavali kastoi perhekunnittain (Lyydian perhe, vanginvartijan perhe ja 12 apostolia, jotka saivat Pyhän Hengen kasteessa (Apt.19).

Paavali kastoi paljon ihmisiä.Kaste kuuluu pelastukseen. Paavalille itselleen sanottiin näin, niin toki hän sanoi muillekin sen lauseen.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• myös meille
        lue paremmin kirjoitti:

Paavali ei ollut niiden 11 joukossa, jotka Kristus itse lähetti kastamaan ja opettamaan (Matt.28:19-20)

Paavali kastoi perhekunnittain (Lyydian perhe, vanginvartijan perhe ja 12 apostolia, jotka saivat Pyhän Hengen kasteessa (Apt.19).

Paavali kastoi paljon ihmisiä.Kaste kuuluu pelastukseen. Paavalille itselleen sanottiin näin, niin toki hän sanoi muillekin sen lauseen.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Jeesus ei kastanut ketään. Opetuslapset kastoivat ne, jotka jotka olivat ottaneet sanan vastaan, kuten Paavalikin otti kuulemansa sanan vastaan ja antoi (luvan) kastaa itsensä.Paavali piti ulkoilmakokouksen tyatiirassa. Kertoi myös kuinka vanginvartia pelastuu. jne linkissä
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000016660133

• vaarin eli
        myös meille kirjoitti:

Jeesus ei kastanut ketään. Opetuslapset kastoivat ne, jotka jotka olivat ottaneet sanan vastaan, kuten Paavalikin otti kuulemansa sanan vastaan ja antoi (luvan) kastaa itsensä.Paavali piti ulkoilmakokouksen tyatiirassa. Kertoi myös kuinka vanginvartia pelastuu. jne linkissä
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000016660133

otti siinä mielessä sanan vastaan, että antoi pestä pois syntinsä kastevedellä..huusi ensin Jeesusta avuksi ja sai kasteen.

Ajatteletko että ensin sai syntinsä anteeksi ja sitten mallin vuoksi huusi Jeesusta avuksi ja sitten kuuliaisuudesta, muodollisesti, siis vertauskuvallisesti otti kasteen, Niinhän se menisi jos baptisimipakkomielle olisi Jumalasta ja totuus, mutta kun ei mene!

• heti kun otti Jeesuksen
        vaarin eli kirjoitti:

otti siinä mielessä sanan vastaan, että antoi pestä pois syntinsä kastevedellä..huusi ensin Jeesusta avuksi ja sai kasteen.

Ajatteletko että ensin sai syntinsä anteeksi ja sitten mallin vuoksi huusi Jeesusta avuksi ja sitten kuuliaisuudesta, muodollisesti, siis vertauskuvallisesti otti kasteen, Niinhän se menisi jos baptisimipakkomielle olisi Jumalasta ja totuus, mutta kun ei mene!

vastaan. Paavali ensiksi syntyi Pyhästä Hengestä ylhäältä. Sen jälkeen mennään kasteelle, jos kerran mielii taivaaseen. Kirkko ei julista evankeliumia, vaan pakko kastaa ja sitten vasta yrittää saada jo kerran petettyt ihmisraukat uskomaan. Ei se onnistu. Kuka antoi luvan vääristää sanan totuuden, Joka vähässä on väärä se on paljossakin väärä.

• sanassa
        heti kun otti Jeesuksen kirjoitti:

vastaan. Paavali ensiksi syntyi Pyhästä Hengestä ylhäältä. Sen jälkeen mennään kasteelle, jos kerran mielii taivaaseen. Kirkko ei julista evankeliumia, vaan pakko kastaa ja sitten vasta yrittää saada jo kerran petettyt ihmisraukat uskomaan. Ei se onnistu. Kuka antoi luvan vääristää sanan totuuden, Joka vähässä on väärä se on paljossakin väärä.

Paavali meni synneissään kasteelle.

Kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39)

• kasteenhautaan.
        sanassa kirjoitti:

Paavali meni synneissään kasteelle.

Kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39)

Raamattu vakuuttaa, että kun saat synnit anteeksi uudesti syntymisen yhteydessä, sinä myös paranet. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne, että paranisitte. Paavali otti Jeesuksen sisälleen ja samalla sai syntinsä anteeksi, parani ja meni kasteelle.Miksihän Luterilaisessa kirkossa on lähdetty raamatun vastaisesti kastamaan ja sitten vasta evankelioimaan lapsikasteen saaneita. Suomessa kuolee yli 3000 viinaan ja syntyy yli /700 alkoholin takia sairasta lasta vuodessa. Pikku lapset juoksentelevat kaduilla huume ja siideri höyryissä. Elävää evankeliumia julistavia pappeja mustamaalataan ja erotetaan viroistaan. Homous ja lesbous on hyväksyttyä. Entinen arkkipiispa Vikström sanoi; ilmeisesti kirkon kannan suunnilleen näin. Tehkää rohkeasti syntiä ja uskokaa ne sitä mukaan anteeksi annetuksi. Raamattu kuitenkin sanoo: Jos me tahallamme teemme syntiä, kun olemme päässeet totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria syntiemme sovitukseksi. Olisiko aika tutkia kriittisesti kirkon julistusta ja oppia. Eikä raamatun sanaa kyseenalastettaisi.

• sanan mukaan
        kasteenhautaan. kirjoitti:

Raamattu vakuuttaa, että kun saat synnit anteeksi uudesti syntymisen yhteydessä, sinä myös paranet. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne, että paranisitte. Paavali otti Jeesuksen sisälleen ja samalla sai syntinsä anteeksi, parani ja meni kasteelle.Miksihän Luterilaisessa kirkossa on lähdetty raamatun vastaisesti kastamaan ja sitten vasta evankelioimaan lapsikasteen saaneita. Suomessa kuolee yli 3000 viinaan ja syntyy yli /700 alkoholin takia sairasta lasta vuodessa. Pikku lapset juoksentelevat kaduilla huume ja siideri höyryissä. Elävää evankeliumia julistavia pappeja mustamaalataan ja erotetaan viroistaan. Homous ja lesbous on hyväksyttyä. Entinen arkkipiispa Vikström sanoi; ilmeisesti kirkon kannan suunnilleen näin. Tehkää rohkeasti syntiä ja uskokaa ne sitä mukaan anteeksi annetuksi. Raamattu kuitenkin sanoo: Jos me tahallamme teemme syntiä, kun olemme päässeet totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria syntiemme sovitukseksi. Olisiko aika tutkia kriittisesti kirkon julistusta ja oppia. Eikä raamatun sanaa kyseenalastettaisi.

Eihän Sauluksen omatunto voinut olla vielä silloin puhdas ennen kastetta, jos kerran syntejä ei oltu vielä pesty pois ennen kastetta. Syntien pesu kasteessa vasta antaa hyvän omantunnon. Vasta kasteessa Jumala tekee hyvän omantunnon liiton. Kasteen jälkeen Sauluksesta tuli Paavali.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi JA PESTÄ POIS SYNTISI.'

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

• Jumala hänet
        sanan mukaan kirjoitti:

Eihän Sauluksen omatunto voinut olla vielä silloin puhdas ennen kastetta, jos kerran syntejä ei oltu vielä pesty pois ennen kastetta. Syntien pesu kasteessa vasta antaa hyvän omantunnon. Vasta kasteessa Jumala tekee hyvän omantunnon liiton. Kasteen jälkeen Sauluksesta tuli Paavali.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi JA PESTÄ POIS SYNTISI.'

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

Koroitti kaiken yläpuolelle.(Joh 12:47) Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

(Joh 12:48) Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Totta on ettei Jeesus tullut meitä tuomitsemaan vaan pelastamaan. Vaikka et noudattaisikaan raamatun ohjeistusta, niin ei Jeesus sittenkään tuomitse. Koska hän tuli pelastamaan maailman. Sitten jakeessa 48 sanoma muuttuu. Jokainen joka viis veisaa Jumalasta ja Jeesuksen sanoista tulaan kuitenkin tuomitsemaan viimeisenä päivänä. Ne jotka rakensivat uskonsa perinteiden varaan , rakensivat hiekalle ja rakennelma tuhoutui. Taas ne jotka uskonsa ankkuroivat Jeesuksen sanojen varaan , ne kestivät uskon koetuksissa. Totta kai jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. Kuoleman hetkellä asiat tulevat kuitenkin esiin. Tiedät hyvin, että meidät Tuomitaan, myös tekojemme mukaan.

• Sen jälk.Kasteelle

(Mar 16:15) Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

(Mar 16:16) Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

(Tuon jakeen voisi kääntää myös näin joka uskoo Jeesukseen menee myös kasteelle ilman kahta väärää todistajaa / kummia)

(Mar 16:17) Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

(Mar 16:18) nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

(Act 9:17) Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

(Paavali meni kasteen hautaan saatuaan jo syntinsä anteeksi, synnit annettiin anteeksi uudesti syntymän hetkellä
      täyttyi Pyhällä Hengellä ja sitten meni kasteen hautaan)

(Act 9:18) Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

(Act 2:37) Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

(Act 2:38) Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

(Act 2:39) Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

(Act 2:40) Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

(Act 2:41) Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

• sanan mukaan

Kirjoitat näin:
        (Paavali meni kasteen hautaan saatuaan jo syntinsä anteeksi, synnit annettiin anteeksi uudesti syntymän hetkellä
        ....

Raamattu sanoo kuitenkin niin, että Sauluksen synnit pestiin kasteessa.

"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' "

"Henki, vesi ja veri pitävät yhtä".

• eikä upotusvettä

miten kastettiin?
        eihän tienoolla ollut upotusvettä lähitienoillakaan?

• sitä
        sanan mukaan kirjoitti:

Kirjoitat näin:
        ....

Raamattu sanoo kuitenkin niin, että Sauluksen synnit pestiin kasteessa.

"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' "

"Henki, vesi ja veri pitävät yhtä".

Apost.teoissa 9:17-18 käy ilmi se, että Paavali syntyi uudesti Pyhästä Hengestä, kun Ananias pani kätensä Paavalin pään päälle. Uudesti syntymän hetkellä, myös Paavalin silmät paranivat. Jos lut. pappi olisi ollut kastamassa, niin varmasti se teelusikallisella vettä, olisi selvitty. Paavali tiesi miten pukeudutaan Kristukseen. Mitään ihmisestä ei saa jäädä veden päälle kellumaan, ei edes hiukset. Lahja vanhurskauteen pukeudutaan kokovartaloa peittävään pukuun. Kun itselle selvisi kasteasia. Kysyin vanhemmiltani Millä oikeudella te menitte ilman minun lupaa kastattamaan minut. Isä sanoi; sinä olet nyt aikuinen mies, tee mitä haluat. Minä menin paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja pyysin päästä kasteelle. Ei sinne niin vaan kasteelle pääse, täytyy selvittää oletko edes uudestisyntynyt. jne
        Kasteella käynnin jälkeen, kasteasia ei ole enää
        vaivannut. Lutteri sanoi Katariinalleen hyvin tärkeän ajatuksen. Katariina oli tehnyt nunnalupauksen, eikä sen vuoksi voinut muka mennä lutterin aviovaimoksi. Lutter sanoi: KAIKKI NE ASIAT, JOISSA JOKU TOINEN TEKEE PÄÄTÖKSEN KUULEMATTA SINUA. NE PÄÄTÖKSET EIVÄT OLE VOIMASSA. J U M A L A N EDESSÄ.

• uudestisynnytään
        sitä kirjoitti:

Apost.teoissa 9:17-18 käy ilmi se, että Paavali syntyi uudesti Pyhästä Hengestä, kun Ananias pani kätensä Paavalin pään päälle. Uudesti syntymän hetkellä, myös Paavalin silmät paranivat. Jos lut. pappi olisi ollut kastamassa, niin varmasti se teelusikallisella vettä, olisi selvitty. Paavali tiesi miten pukeudutaan Kristukseen. Mitään ihmisestä ei saa jäädä veden päälle kellumaan, ei edes hiukset. Lahja vanhurskauteen pukeudutaan kokovartaloa peittävään pukuun. Kun itselle selvisi kasteasia. Kysyin vanhemmiltani Millä oikeudella te menitte ilman minun lupaa kastattamaan minut. Isä sanoi; sinä olet nyt aikuinen mies, tee mitä haluat. Minä menin paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja pyysin päästä kasteelle. Ei sinne niin vaan kasteelle pääse, täytyy selvittää oletko edes uudestisyntynyt. jne
        vaivannut. Lutteri sanoi Katariinalleen hyvin tärkeän ajatuksen. Katariina oli tehnyt nunnalupauksen, eikä sen vuoksi voinut muka mennä lutterin aviovaimoksi. Lutter sanoi: KAIKKI NE ASIAT, JOISSA JOKU TOINEN TEKEE PÄÄTÖKSEN KUULEMATTA SINUA. NE PÄÄTÖKSET EIVÄT OLE VOIMASSA. J U M A L A N EDESSÄ.

Nämäkin 12 muuta Paavalin kastamaa opetuslasta syntyivät vedestä ja Hengestä uudesti ylhäältä vasta kasteessa, jossa he saivat Pyhän Hengen sinetin.

Apt.19
        1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
        2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. [Joh. 7:39; Ap. t. 2:38, 10:44]
        3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." [Ap. t. 1:5 ]
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." [Matt. 3:11 ]
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
        6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. [Ap. t. 8:17, 9:17]
        7 Heitä oli arviolta kaksitoista miestä.

• Matteus
        sitä kirjoitti:

Jeesus antoi kastekäskyn vanhemmille ja aikuisille: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla ja opettamalla" (Matt.28:19-29).

Samoin vanhan liiton sinetti lapsen sakramentti ymprileikkaus siitä oli ankara vastuu lasten vanhemmilla. Jos lapsi jätettiin ympärileikkaamatta lapsi hävitettiin kansansata, sanoo sana.

Mooses oli kuolla, kun laiminlöi lapsen sakramentin, mutta vaimo oli viisaampi ja hoiti asian kuntoon. Sinäkin saat kiittää vanhempiasi, kun ovat vieneet sinut lapsena kristilliselle kasteelle nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se kaste on kaste. Muut jäkikäteen tehdyt eivät ole kasteita ollenkaan, vaan teatteria. Kannattaa palata ensimmäisen kasteen armoon, jossa Kristus tuli veden, veren ja Hengen kautta.

6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.

• omia sanojasi

Raamattuun, eihän nämä Apt:n kohdat kerro missä vaiheessa Paavali täyttyi Hengellä...ennen kastetta vain jälkeen---eikä myöskään sitä, että Paavali olisi ollut uudestisyntynyt ennen kastetta:

"(Act 9:17) Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".

(Act 9:18) Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

Ne eivät myöskään selvitä katettiinko Paavali upottamalla vai valelemalla!

• saat Paavalin mahtumaan

näihin jakeisiin:

"(Act 2:37) Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

(Act 2:38) Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

(Act 2:39) Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

(Act 2:40) Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

(Act 2:41) Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."

Minun Raamatussani ne kertovat helluntain mutta ei suinkaan Damaskoksen tien eikä Suoran kadun Juudaksen talon tapahtumista!

...ja jos kertovat, h8omaa, että kaste oli syntien anteeksisaamiseksi ja poispesemiseksi...siis uudestisyntymiseksi

• eikä kastamalla
        saat Paavalin mahtumaan kirjoitti:

näihin jakeisiin:

"(Act 2:37) Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

(Act 2:41) Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."

Minun Raamatussani ne kertovat helluntain mutta ei suinkaan Damaskoksen tien eikä Suoran kadun Juudaksen talon tapahtumista!

...ja jos kertovat, h8omaa, että kaste oli syntien anteeksisaamiseksi ja poispesemiseksi...siis uudestisyntymiseksi

Ainut asia joka minua pidäti uskoontuloni jälkeen kasteelle menoa, oli Helena Konttisen kirja. Siinä unissasaarnaaja väitti,Helluntalaiset, Pelastusarmeijalaiset, Nuorisoseuralaiset ym piirit ovat saatanasta. Ainoastaan lapsikaste ja kirkon julistus veisi taivaaseen. Kuitenkin kirja vei lainalaiseen tilaan, eikä vapauteen. Sanoma alkoi orjuttaa.
        Huomasin,että kyseessähän kuvaus meedio istunnosta Konttinen joutui ajoittain vainaja hengen valtaan, joka tainnutti Heenan horrostilaan ja alkoi saarnata. Tämän jälkeen hylkäsin kirkon.

• Helenasta
        eikä kastamalla kirjoitti:

Ainut asia joka minua pidäti uskoontuloni jälkeen kasteelle menoa, oli Helena Konttisen kirja. Siinä unissasaarnaaja väitti,Helluntalaiset, Pelastusarmeijalaiset, Nuorisoseuralaiset ym piirit ovat saatanasta. Ainoastaan lapsikaste ja kirkon julistus veisi taivaaseen. Kuitenkin kirja vei lainalaiseen tilaan, eikä vapauteen. Sanoma alkoi orjuttaa.
        Huomasin,että kyseessähän kuvaus meedio istunnosta Konttinen joutui ajoittain vainaja hengen valtaan, joka tainnutti Heenan horrostilaan ja alkoi saarnata. Tämän jälkeen hylkäsin kirkon.

Helena Konttinen ei ollut yhteydessä vainajahenkiin.

Mutta monet tämän päivän kuuluisat saarnamiehet hakevat voitelunsa etelä-amerikkalaisen helluntailaisen saarnamiehen haudalta (nimi oli contzales tai vastaaa).

• tässä on tie sitä käykää
        saat Paavalin mahtumaan kirjoitti:

näihin jakeisiin:

Samalla lailla Paavaliakin opastettiin elämän
        tielle lähtiessä.Usko tulee kuuliaisuudesta
        Kristuksen sanoille. uskoa ei synny kasteessa
        Tämän opetuksen mukaan Paavalikin vaelsi. Tehkää parannus ja kääntykää että syntinne pyyhittäisiin
        pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran Kasvoista ja että hän lähettäisi sen, joka on teille luvattukin. Katsokaa vain ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        (Act 2:38) Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Tehkää parannus saarnasi Johannes
        Kastaja, stä saarnasi Jeesus, apostolit. Mutta
        kirkko saarnaa suvaitsevaisuutta ja latteaa mitään sanomatonta kasteen armoa.

• eikä kastamalla kirjoitti:

totellut varoitusta.

• eikä kastamalla kirjoitti:

Helena Konttisen elämänkerran, niin kyllä nyt annat väärän todistuksen vastoin parempaa tietoasi.

Meedioitten istunnoissa on varmasti kyse täysin toisenlaisista asioista.

Ehkä sinun olisi hakeuduttava sellaiseen, jotta osaisit nähdä siinä eron tähän. Tai sotkeuduttava vainajahenkien manaajiin, jotta toteaisit, etteivät ne puhu uudesta Elämästä Kristuksessa.

Jos vaikka etsit kirjasta luvun, joka on otsikoitu: 'Luulousko ja uusi elämä',
        ( siinä on muistiinkirjoitettu eräs Helenan kokonainen puhe)
        niin kysynpä vaan,
        kuka nykyajan puhuja tuo yhtä elävästi ja totuudellisesti esiin pelastuksen yksin Vapahtajan kautta.
        Kenen opetus on yhtä syvällistä ja kohtikäyvää.

Jos itse jouduit lainalaiseen tilaan, niin lakihan kurittaa Kristuksen, Vapahtajan tykö - sieltä vapaus olisi ollut löydettävissä.

Koko kirja ja kyseisen karjalaisnaisen elämä on osoitusta Jumalan suuresta voimasta.

Jos meediot ja vainajahenget voisivat kaikkea tätä tehdä, mistä kirjassa kerrotaan ja josta itse olen todella iloinnut, niin kyllä ne sitten olisivat Jumalalle mieleisiä ja hänen käytössään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      156
      2708
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2440
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      52
      2349
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2210
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      59
      1870
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      247
      1720
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    10. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1212
    Aihe