Onko veitset varmasti teroitettu sillä nyt se alkaa?
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."
Raamatun ilosanomaa
13
491
Vastaukset
- Eija_Moilanen
Korjasin hieman viestiäni.
En lähde erittelemään enempää mutta tätä herra c:n saastaa levitetään melko uskollisesti. Laitan vain linkin jossa olen käsitellyt kyseisiä sivuja. Viestit on vanhoja joissakin asioissa mielipiteeni on todennäköisesti muuttunut. En muista mitä kaikkea olen kirjoittanut. No ainakin suhtautumiseni vapaa-ajattelijoihin on muuttunut noista ajoista. Näen heidät nykyisin yksilöinä, jotka eivät ole vastuussa toistensa teoista. Pyrin irtautumaan väliaikasesti näistä keskusteluista, joten toivon että viestiäni ei kommentoida niin, että se vaatisi minua vastaamaan. Ja vanhojen viestieni lukeminen on vapaa-ehtoista. En vain voinut olla tekemättä näin.
Halusin vielä toivottaa hyvää kesää. Täällä on kuitenkin myös paljon ihmisiä, josta pidän. Aamuisessa viestissäni muistin vain ne, joista minun on vaikea pitää.
Kamalaa, kun ei meinaa osata lopettaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000000965505 - todellakin
raamattun on todellakin väärennetty
on Totuutta alusta loppuun saakka.
Totuus on juuri siinä, että jos kääntymystä ei tule, niin me tuhoudumme - aivan kaikki - niin vanhukset kuin lapset ja raskaana olevat.
Jos Jumalan hyvyys ja Jumalan tarjoama Taivas ei kelpaa, niin paholaisen aiheuttaman kärsimyksen täytyy sitten kelvata. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Mutta tämä ei suinkaan ole Jumalan tahto.- alibi
voisi mitään aiheuttaa, eikö Jumala ole kaikkivaltias, jos hän jotain haluaa se toteutuu.
alibi kirjoitti:
voisi mitään aiheuttaa, eikö Jumala ole kaikkivaltias, jos hän jotain haluaa se toteutuu.
ja se toteutuu.
Hän tahtoo synnistä vapaan Taivaan.
Hän tahtoo meitä lapsiaan sinne, vapaaehtoisesti itseänsä palvelemaan ja kiittämään.
Hän tahtoo tuhota synnin ja jokaisen, joka syntiin jää.
Se, että joku jää syntiin, ei kuitenkaan ole Jumalan tahto. Se tuho, mikä tästä ihmiselle seuraa, ei myöskään ole Jumalan ensisijainen tahto.
Hän on varannut jokaiselle mahdollisuuden.- plää plää
"Totuus on juuri siinä, että jos kääntymystä ei tule, niin me tuhoudumme"
Jos me johonkin tuhoudutaan, niin me tuhoudutaan ihmisen idioottimaisuuteen. Ja se idiootimaisuus johtuu kaiken maailman menninkäisiin uskojista, jotka pitävät etiikkaa absoluuttisena ja tulkitsevat sitä fundamentalisesti. plää plää kirjoitti:
"Totuus on juuri siinä, että jos kääntymystä ei tule, niin me tuhoudumme"
Jos me johonkin tuhoudutaan, niin me tuhoudutaan ihmisen idioottimaisuuteen. Ja se idiootimaisuus johtuu kaiken maailman menninkäisiin uskojista, jotka pitävät etiikkaa absoluuttisena ja tulkitsevat sitä fundamentalisesti.Olen ihan samaa mieltä, että ihmisen idioottimaisuuteen me olemme tuhoutumassa.
Eri asia on sitten tietysti se, mitä se idioottimaisuus kummankin mielestä on.- plää plää
SofiaDaan kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä, että ihmisen idioottimaisuuteen me olemme tuhoutumassa.
Eri asia on sitten tietysti se, mitä se idioottimaisuus kummankin mielestä on.Mitäköhän se idioottimaisuus onkaa? Pitää varmaanki löytää jokin, mihin sen suhteuttaa...hmm. Voisiko tuo jokin olla toisen ihmisen näkemys?
Pidetää näkemyksistämme tiukasti kiinni jooko. Ei viittitä hyväksyä omaa idioottimaisuutta. plää plää kirjoitti:
Mitäköhän se idioottimaisuus onkaa? Pitää varmaanki löytää jokin, mihin sen suhteuttaa...hmm. Voisiko tuo jokin olla toisen ihmisen näkemys?
Pidetää näkemyksistämme tiukasti kiinni jooko. Ei viittitä hyväksyä omaa idioottimaisuutta.tai ei, niin Johanneksen evankeliumista kannattaa aloittaa.
- plää plää
SofiaDaan kirjoitti:
tai ei, niin Johanneksen evankeliumista kannattaa aloittaa.
Jos sanon että oon idiootti, nii yllätytkö :) Sä saat itse rakentaa merkityksen mun idioottimaisuudelle.
Muuten..kuulen aika usein ton idiootti sanan, varsinki naisen suusta :) Mistäköhän se johtuu?
Must alkaa tuntuu, et oon liian hölmö lukee tota raamattuu. Emmä sitä ymmärrä. Mut pääasia että elämä maistuu luki raamattuu tai ei. ei uskolla ole väliä, vaan elämällä. plää plää kirjoitti:
Jos sanon että oon idiootti, nii yllätytkö :) Sä saat itse rakentaa merkityksen mun idioottimaisuudelle.
Muuten..kuulen aika usein ton idiootti sanan, varsinki naisen suusta :) Mistäköhän se johtuu?
Must alkaa tuntuu, et oon liian hölmö lukee tota raamattuu. Emmä sitä ymmärrä. Mut pääasia että elämä maistuu luki raamattuu tai ei. ei uskolla ole väliä, vaan elämällä.juuri on väliä.
Ehkä sinun täytyy ensin vain elää - niinkauan että huomaat tarvitsevasi Elämän antajaa.
Raamatun ydin on Todellinen Elämä.- plää plää
SofiaDaan kirjoitti:
juuri on väliä.
Ehkä sinun täytyy ensin vain elää - niinkauan että huomaat tarvitsevasi Elämän antajaa.
Raamatun ydin on Todellinen Elämä."Ehkä sinun täytyy ensin vain elää - niinkauan että huomaat tarvitsevasi Elämän antajaa."
Olen tuota elämän antajaa hieman jo kerinnyt nuoresta iästäni huolimatta kartottamaan.
Mun elämän antaja asustaa mun päässä. Kaikki mitä kykenen tulkitsemaan ovat mieleni tuotosta. Ilman tuota en kykenisi elämää ja sen "tarkoitusta" arvioimaa.
"Mitään ei synny, ilman ihmisen mieltä"
- juuri
Jeesuksen esittämät huonot asiat tulevat niiden kautta, jotka eivät etsi totuutta.
Eksyminen totuudesta johtaa juuri tuollaiseen seuraamukseen lahkohengen ja ihmismielen turmeluksen vuoksi.
Sinäkin olet tuon seikan vuoksi tuossa kielteisessä mielentilassa, koska vihaat Jeesuksen opetusta.
Riittävä viha Jeesukseen johtaa väkivaltaisuuteen.
Samaan johtaa väärä uskonnollinen oikeassaoleminen, joka on sekoittunut vallahimoiseen luonteeseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1622892
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262480Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532374- 1352220
- 671926
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2501745- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311232Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161225