Olen hankkimassa itseni ja vaimoni ulkoiluttamiseen uutta pyörää. Ajamme pikkulenkkejä iltaisin ja viikonloppuisin matkustellaan vähän pidemmälle.Kumpi on parempi matkakäyttöpyörää etsivälle?
Näköjään Bläkkiä myydään aika halvalla, onkohan malli muuttumassa vai mistä moinen johtuu?
Blackbird vai Varadero?
10
3161
Vastaukset
- Turo--Inkeri
Blackbird on hyvä isoilla teillä ja kovemmassa vauhdissa.. voi sillä olla ihan mukavaa pienemmilläkin teillä, mutta sellaiseen on monia parempiakin vaihtoehtoja.
Varadero taas ei varmaankaan ole 100% paras vaihtoehto mihinkään tiettyyn tarkoitukseen, mutta sen käyttöalue on laaja. Se on kohtalaisen hyvä melkein missä tahansa, mitä taas XX ei ole.
Enpä muuten osaa sanoa, kumpi olisi 2-päällä parempi, veikkaus että Varadero, mutta voin olla väärässä. - Blackie
Molemmat hyviä pyöriä, riippuu kuitenkin siitä missä aiot perhettäsi ulkoiluttaa.
Bläkkärillä ei ole asiaa sora- ja hiekkateille, Varaderolla näillekin voi mennä
Molemmat hyviä kaksipäällä, hyvät tilat matkustajalle, toki Bläkkärin kantavuus on aika rajallinen matkatavaroiden suhteen. Takabokia en suosittele, kunnon sivulaukut menee.
Varadero on monikäyttöisempi, mutta jos haluat nopeita maantiesiirtymiä, siihen Bläkkäri on hyvä. Koostaan huolimatta xx on ketterä myös pikkuteillä jä kaupungissa.
Käy testaamassa molemmat, ja mieti missä aiot ajaa. Ite päädyin Eeroon kun olin vastaavassa tilanteessa enkä ole hetkeäkään katunut valintaani.Bläkkäri sopii varmaan paremmin Baanoille kun taas Eerolla voi päästellä myös hiekkapätkiä kohtuullisella matkavauhdilla.
Mielipide:Osta Eero.- Blackdero
Olen testiajanut muutamia matkaenduroita, Aprilia, BMW jne ja aina on ollut ongelma saada jalat maahan. En ole varsinainen hukkapätkä (177 cm) mutta miten Varaderossa saa jalat pysähtyessä maahan. Olen muutaman kerran meinannut kaataa koeajopyörän hiekkaisella risteysalueella pysähtyessä/ liikkeelle lähdettäessä kengän kärjet maassa. Entä mitenkä pleksi suojaa kuskia ja kyyditettävää? Onko perusvikoja (jotainhan on jokaisessa pyörässä)?
Blackdero kirjoitti:
Olen testiajanut muutamia matkaenduroita, Aprilia, BMW jne ja aina on ollut ongelma saada jalat maahan. En ole varsinainen hukkapätkä (177 cm) mutta miten Varaderossa saa jalat pysähtyessä maahan. Olen muutaman kerran meinannut kaataa koeajopyörän hiekkaisella risteysalueella pysähtyessä/ liikkeelle lähdettäessä kengän kärjet maassa. Entä mitenkä pleksi suojaa kuskia ja kyyditettävää? Onko perusvikoja (jotainhan on jokaisessa pyörässä)?
Mulla ei oo mitään vaikeuksia yltää maahan,mutta mulla onkin parikymmentä senttiä pitemmät jalat.
Ite jouduin vaihtaan Kappan pleksiin joka on 10 senttiä alkuperäistä korkeempi.
Perus ominaisuuksiin, ainakin kaasarikoneissa, kuuluu,niinkuin oikeestaan kaikissa Hondan isoissa V tvineissä, pieni "nypytys" tossa kolmen tonnin kierroksilla,mutta ite sain tuon loppumaan kun laitoin neulojen alle n:0,20mm prikat.
Varsinaisia vikoja ei ole ainakaan vielä siunaantunut.
Sun täytyy vaan ite mennä kokelemaan Eeroa ja ota Hallitus mukaan koematkustamaan.
- blackwomans
mun kaiffarilla on .myös bläcki..ja oon ajellu myös sitä..oon 176cm pitkä.joten jalat ulottuu hyvin maahan..matka-ajossa se on tosi hyvä..
no noita vanhoja bläckiä saa kyllä halvalla..usein ne on vaan niin hitsit ajettuja..
mut sun kantsii itse testata mikä on sulle sopiva pyörä... - vähänkin
..reissaat, niin Varaeero on noista kahdesta ylivoimaisesti parempi.
Tai käy ajamassa itse molemmat. Päästele esim 150 km pysähtymättä sallittuja nopeuksia. Eiköhän tuo selviä, kummalla haluat ajaa jatkossa. - hullun hommaa
Moi,
Hommasin toissapäivänä Mustarastaan ja hehkuttelinkin asiaa tuolla ylempänä. Nyt on 1000km täynnä, kun tänään suhailin HKI-TRE-HKI -välin. Moottoritietä pitkin menin ja hyvin se toimi matkapyöränä. Kaikenkaikkiaan ~400km siis käytännössä putkeen.
Se on Mustarastaasta sanottava, että se ei ole hyvä kaupunkipyörä (imho). Ajoasento ei sovellu taajama-ajoon, koska etukeno rasittaa ainakin minulla oikeaa olkapäätä. Voi olla, että se paranee, kun kroppa tottuu tuohon. Matka-ajossa ajoviima pitää huolen, että yläkropan paino on nolla.
Mutkateillä pyörä toimii hyvin. Siis sellaisessa rauhallisessa nautiskeluajossa. Se menee juuri sinne, minne sen käskee. Mustarastas vaikuttaa olevan täysin yllätyksetön pyörä ohjauksen suhteen, kuten pitääkin.
Rouva ei ole ollut vielä uutukaisen kyydissä, joten en osaa arvioida kaksi päällä ajamisen riemuja tai suruja.
Varaderoa en ole kokeillut. Se on varmasti kyllä monikäyttöisempi, kuin Blackbird...
Mainittakoon vielä, että en ole mikään pompperihurjastelija, vaan ihan rauhallinen "kolkyt ja risat" moottoripyöräharrastaja.- hullun hommaa
En missään tapauksessa suosittele Blackbirdiä ekaksi pyöräksi. Et lienee ensimmäistä kyllä hankkimassakaan.
- vaimo tykkää
Tässä kommenttia "vyöruusulta".. Varaderon kyydissä jaksaa istuskella ja nautiskella kyydistä. Takana tältä kesältä n.5000 km ja kesä jatkuu... :-)) Eikä isäntäkään moittinut ole ajopeliään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612810
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262460Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 631905
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2481734- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215