Kysympä vaan...

Mape

..onko muilla motoristeilla samoja kokemuksia?
Eli: Ajan työmatkaani (13km) kehä 3:sta joka aamu lännestä itään ja toisinpäin.
Talvella ja myös osin kesälläkin VANHALLA japanilaisella autollani,se kulkee maksimissaan 120km (jos tuulee takaapäin ja aurinko paistaa;)
Noh, jos siirryn vasemmalle kaistalle, kukaan ei väistä (ajetaan maksimissaan 95:ttä), mutta auta armias kun olen samalla reitillä 1300:n moponi kanssa, kaikki vetäytyvät heti oikealle kaistalle (vaikka en todellakaan aijo ajaa kun sen 110-kun rajoitus kehällä on 100)
Ok, olen ehkä väärällä palstalla, mutta MIKSI V70 Volvot eivät välitä tästä asiasta yhtään TAI tila-auto, jossa mamma on ratissa ja puhelimessa ja 3 tenavaa takapenkillä?????
Tänä aamuna kävi JUURI niin???
Teen kohta gallupin, suomen "törpöimmistä" kuskeista ja V70:n johtaa tilastoa!
Edelleen painotan, että ei minulla kiire töihin ole-kellä olisi???? Mutta miksi ja mistä tämä tietty "ajoneuvokuppikunta" on kotoisin???
Saksassahan ne sakotettaisiin "alinopeuden ajamisesta ja muiden tienkäyttäjien kiusaamisesta"
Olen nainen ja ihmettelen vaan tätä jatkuvaa-joka aamu ja ilta-käyttäytymistä, joka ei johdu näköjään mistään muusta, kun "omistan tietyn auton, voin ajaa sillä vaikka vasenta kaistaa satasen alueella 85:ttä, kun minulla on V70 tai tila-auto"...????
Edelleenkin painotan, MINULLA ei ole kiire töihin (ehkä sieltä takaisin), mutta mikä ero on kanssani liikenteessä olevilla, ajanko mopolla joka kulkee ainakin 220:ntä jos niin haluan tai auton ruppanallani joka kulkee max 120???
Enkä halua vastauksia teinipelleiltä, jotka eivät tajua tätä pointtia!!!
(allani 6:s mopo ja ties kuinka monta saataa tai satatuhatta kilometriä)
Kerran ohitin Fiat Unon oikealta puolelta mopon kanssa (oli ajanut n. 5km kehää 85km/h, jotta pääsin kotiintulorampilleni, arvatkaas mitä tämä "jätkä" teki?? Ajoi perääni ja alkoi roikkua "perseessäni" metrin päässä.... Pakko oli lyödä muutaman km:n päästä jarrut lukkoon ja kysyä MITÄ SÄ MEINAAT VAI HALUUX TAPPAA MUT, mutta jeppe ei pysähtynytkään, vaan veti kanttarin kautta ohi)- Miksi meitä motoristejä siis kuolee??- Autoilijoille ihan sama, kun meni "herne nenään"!!!!
Kysympä vaan???
-mape-

20

2987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V70 emmänytiiä

Farmari Volvot ajaa vasenta kaistaa vaikka motari olis tyhjä. En ole huomannut, että V70:t tekis samoin.

• Mape

farmari VOLVOT ja peräs lukee V70 !!!!
        En tunne kyseisiä automerkkejä enkä niitten merkkejä, mut aina kun joku on "tientukkona" se 99%:sesti on hopee farmariVOLVO jonka perässä on kirjaimet V70....!!!!
        Anteeksi, en tunne paremmin kyseisiä autoja/malleja....
        -mape-

• virallinen valvoja

Moi,

Olen aiemmin ollut aika skeptinen sen suhteen, että automerkki korreloisi kuljettajan tapoja, mutta nimenomaan tämä Volvo -asia on saanut kyllä miettimään.

Miltei kaikki sikamaisesti käyttäytyvät autoilijat ovat olleet tänä kesänä Volvolla liikenteessä.

Olen ajatellut, että se johtuu kenties seuraavista syistä:
      - Turvallisuushakuinen ihminen ostaa Volvon, kun omat ajotaidot eivät ehkä ole kovin hyvät.
      - Ikää alkaa usein olla ja paras reaktioaika pelisilmä yms. mennyt.
      - Lisäksi Volvoa myydään kovilla alennuksilla, joten heikkoitsetuntoiset helposti ostavat sellaisen ja sitten tullaan esittämään kovaa jätkää tai neitiä liikenteeseen.
      - etc...

Ajan nykyään ihan hemmetin tarkkana aina, kun näen Volvon.

• Akso

Omakohtaisia kokemuksia.

BVMW, AUDI, Volvo, Mersu. Siinä kolme pahinta. Ainakin näin autoa ajaneena voisin sanoa, että nuiden kanssa tulee kaikkein eniten ongelmia. Tehdään hulluja ohituksia sulkuviivan aikana, ohitetaan ylämäessä kun näkymä on n. 150m, Ohitetaan mutkassa, kun ei ole näkymää laisinkaan, Ohitetaan auto 100m ennen moottoritieltä poistumista ja sitten kiilataan eteen, että hätäisesti ehtii sinne rampille.

Muutamia esimerkkejä siitä mitä itse olen huomannut näiden automerkkien käytöksestä.

• Turo--Inkeri
        Akso kirjoitti:

Omakohtaisia kokemuksia.

BVMW, AUDI, Volvo, Mersu. Siinä kolme pahinta. Ainakin näin autoa ajaneena voisin sanoa, että nuiden kanssa tulee kaikkein eniten ongelmia. Tehdään hulluja ohituksia sulkuviivan aikana, ohitetaan ylämäessä kun näkymä on n. 150m, Ohitetaan mutkassa, kun ei ole näkymää laisinkaan, Ohitetaan auto 100m ennen moottoritieltä poistumista ja sitten kiilataan eteen, että hätäisesti ehtii sinne rampille.

Muutamia esimerkkejä siitä mitä itse olen huomannut näiden automerkkien käytöksestä.

sateella taikka muuten heikolla näkyvyydellä, kun ei siis vielä ole aivan säkkipimeää...
        yleisin ilman valoja ajava tomppeli ajaa harmaalla taikka hopeisella mersulla! Kumma kun eivät ole vielä keksineet, että maastovärein ja naamiointiverkoin voisi kätkeytyä vielä paremmin muilta tielläliikkujilta.

Valot (ja vilkut) ovat muutenkin ilmeisesti lisävarusteita näissä. Puhelin toisessa kädessä taas on vakiovaruste.

• Akso kirjoitti:

Omakohtaisia kokemuksia.

Noissa audeissa on se hyvä puoli, että niissä on neljä suurta nollaa rivissä etusäleikössä (ja yks ratissa). Nollarivi erottuu hyvin mopon peilistä, kun semmonen auto taakse ilmestyy. Osaa varoa, koska odotettavissa on jotain kummallista ryntäämistä.
        Mopon tehot tietty riittäisi karistamaan 0000-auton takaa roikkumasta, mutta helpoimmalla pääsee, kun antaa sen ajella omilla ylinopeuksillaan ja päästää ohi.

• 200hp mopossa
        Laaksonenster kirjoitti:

Noissa audeissa on se hyvä puoli, että niissä on neljä suurta nollaa rivissä etusäleikössä (ja yks ratissa). Nollarivi erottuu hyvin mopon peilistä, kun semmonen auto taakse ilmestyy. Osaa varoa, koska odotettavissa on jotain kummallista ryntäämistä.
        Mopon tehot tietty riittäisi karistamaan 0000-auton takaa roikkumasta, mutta helpoimmalla pääsee, kun antaa sen ajella omilla ylinopeuksillaan ja päästää ohi.

Kokeneimmat Autisteista, se 3% on sentään joskus saanut lukea paarissa Vauhdin Maailmaa ja tietty yrittävät parhaansa mukaan toimia nk. 0-autoina, ihan kuin Neste-Rallissa. Siis täysiä nollia!

No näiden Suomi-Autistien Autit ovat 99%:sti alkaen malleja 150hp tehoineen, joten jättäminen pyörillä on onneksi vain pienenpieni muutaman asteen ranneliike.

Koskaan, siis ei todellakaan koskaan ole tullut edes mieleen, että antaisiko tuo tai tuo Auti vastusta...ei koskaan. Vaikka rinnalla on valoissa pärissyt vaikka minkävärisiä Auti RSiä eri numeroilla. Eikä tule tulemaan...

• Kyllähän se niin on että juuri nuo V70 Volvolla ajelevat, noin kahdenviiden-kolmenkympin hujakoilla olevat nöösit ovat kaikkein pahimpia.
      Ite ajan vudessa noin 50 tuhatta että kyllähän noita näkee.

• kuxi

Heh,

Tiedän yhden -60-ikäisen-V70-kuksin , joka lähti just eläkkeelle.

Kaveri on aina oikeassa ja kova opettamaan muita.

Ei vaan omatkaan ajotaidot aina riitä ja kaveri on löytänyt ittensä milloin mistäkin ojasta.

Kummallinen asenne - kahvipöydän vieressä kaveri on ihan leppoisa - besserwisser.

• Bandit 1200

Asiaa rustaat.... Oma kokemukseni on aivan saman lainen. Itse ajan reittiä Louhela-Koivuhaka joka arki-aamu ja saan todeda täysin saman asian josta kirjoitit. Eniten ärsyttää autoilijoiden piittaamattomuus sivupeiliin vilkaisusta. Olen hajottanut tänä kesänä 2 sivupeiliä, koska he eivät niitä tarvinneet... : ) Tänä päivänä pitäisi olla jo niinpaljon moottoripyöriä liikenteessä, että autoilijoiden pitäisi olla jo tottuneet "uuteen" tieliikenteeseen suomessa. Tietysti, egoautoilijat tuskin koskaan ajattelevat ketään muuta, kuin itseään..... Mutta, turvallista kesää kaikille....

• MC_kalle

On se hyvä kun muutkin on ton kokeneet enkä vain minä ... luulin että olen yksin enkä ole kehannu tosta jupissa mutta joo on tapahtunu samaa!

• FireBlade 900 RR

Empäs ole kiinnittänyt huomiota että just Volvo, Bemu, Audi yms kuskit jotenkin silmiinpistävästi törttöilisivät. No joo mää ajelen talvet Volvolla, en V:llä mut S mallisella, jos tuolla nyt on mitään väliä. Tulee sen verran ajeltua vuodessa että niitä törppöjä näkee automerkistä riippumatta.
      Tuo mitä sanoit että ajetaan vasenta kaistaa känny korvalla alle rajoutusten niin on varsin yleistä. Sitten osalle tää kaistan vaihto on aikas hepreaa. Noin niinku otoksena tältä päivältä, manskulla Focuksen kuskin pää ei sitten kääntynyt yhtään ei vasemmalle eikä oikealle. Peilit tais olla kuskille ihan outo juttu puhumattakaan vilkusta. Meinas väkisin hilata kärrynsä edelläni ajavan auton kylkeen. No kun kuski kääntyi ruskiksen Teboilille niin huomasin, kaamee kapulahan korvalla tuo kuski huopas meneen.
      Mut anyway, pidetään tuntosarvet prätkäillessä pystyssä niin selvitään hengissä. Ja ei muutakuin baanalle :-D

• Mape

...kaikille asiallisista vastauksista (harvinaista herkkua näillä palstoilla :)
      En siis ole yksin tämän "ongelman" kanssa.
      Mistä maalta nämä mainitsemani "tollot" ovat tulleet, kun ajelevat täällä "ruuhkissa/cityssä" kuin kälviän takamettissä traktorilla???
      Taidampa tästä eteenpäin panna rekkarinumeron muistiin, kysyä ARK:sta tiedot ja laittaa palautetta ihan henk.koht -he...-koskee joskus myös muitakin kun V70:iä...
      Pakkohan meidän kaikkien on mahtua/sopeutua tänne
      liikenteeseen ja jos yhdenlaiset "toopet" aikovat määrätä jatkuvasti muidenkin tahdin ja vaarantaa liikennettä sumeilematta, niin aisoihin ne on laitettava-eikö...(toi peilin potku-juttu on aika hurja- en taida kokeilla...voipi jäädä altavastaajaksi, jos V70:n puikoissa on joku intohimoinen lakimies;),
      tai sitten on käännettävä sitä mopon kahvaa huolella-eh.)

Hyvät kesät ja turvalliset ajokilometrit kaikille motoristeille =0)
      -mape-

• Huoh!

Hyvä Mape,
      liekö hermo mennyt tai murrosikä alkanut, tiedä sitten kumpi. Älä itke, tee ittelles jotain, hankkiudu vaikka hoitoon. Älä pilaa kaikkien meidän motoristien mainetta noilla pissisx kirjoituksilla. Toivottavasti saat vielä joskus moottoripyörän ja opettelet sillä ajelemaan ihan liikenteen seassa.
      Mutta muista, ensin täytyy täyttää 18 vuotta ja kasvaa aikuiseksi.

• Mape

=0)

...huoh...

• Huoh!
        Mape kirjoitti:

=0)

...huoh...

Niinpä... Lue omat kirjoituksesi/vastauksesi ja yritä eläytyä lukijan rooliin - minkä kuvan susta saa? H...N IDIOOTTI VOLVOKUSKIT JOILLA ON MUKSUJA VIT**** MUKANA JA MÄ EN SAA PER**** AJAA JUST NIINKU MÄ HALUUN, TAJUUXSÄ? VI****U KU MÄ OON MUN 1300 TIENPÄÄLLÄ NIIN V*** SÄ S***NAN M***U JOKA AJOIT AAMULLA MUN EDELLÄ ETKÄ HETI V***U PÄÄSTÄNYT MUA EDELLE VIHAAN SUA NIINKU SILLAI KAIKKI MOTORISTIT.

Ei saatana - hellekö turruttanut aivot vai eikö joustavuus ole sulle tuttu termi? Toisaalta, hyvä että vauhkoat täällä palstalla etkä siellä dösärillä.

Hyvät ja leppoisat kesät, moikataan kun tavataan.

• älä jännitä

...Ota vastaan mitä tarjoo elämä (Veikko Lavi)

Eli pointtini on: Kaikki me ollaan kohtalotovereitasi, jotka tien päällä liikumme. Ero on vain siinä, että toisilla on tapana hitsata muiden edesottamuksista.

Voin vakuuttaa, että muuttamalla suhtautumistasi leppoisampaan suuntaan matkanteko helpottuu varsinkin henkisesti. Jokainen meistä siellä munii vuorollaan, joten katsopa peiliin ja kysy itseltäsi: Mikä minä olen heittämään ensimmäisen kiven?

• alla v70

siis APUUVA....
      pitäshöhän mun huolestuu nyt tosissaan..
      Eilen ostin käytetyn v70 vulvun ja vieläpä farmari.
      ja sitä ikääkin löytyy huimat 28 vuotta, eli olenko minä nyt sitten yhtäkkiä maanteiden kauhu..
      takana satojatuhanssia kilometrejä isommilla autoilla ja hiukan pienemmilläkin. motoristikin vielä olen..
      ja volvoon päädyin ihan vain hinta/varustetason takia ja tilaakin siitä löytyy tuolla mun vasikan kokoiselle koirallekkin ja saattaapa vielä syntymätön tyttönikin kyytiin mahtua.. ja taidan mennä 80prosentista kanssamatkustajista ohitse, jos perääni liimaudut, vilkkua sulle tarjoan ja ohitseni päästän.. Mut hei mä oon volvo mies...xDD
      Et eipä nyt aleta kaikkia tuomitsemaan.. joo mä tiedän et suurinosa meistä volvo auton omistajista on niitä 50 ja kuoleman välistä ja omistaa vielä sen komean baskeri hatunkin...
      iloista kesää kaikille..!!!

• vieläkin

Lisää Volvoja maanteille, luulin että olin ainoa jota Mape aina kiertää oikealta.

No ei vaan, ikinä ei ole kyllä motoristit mun farmari V70:stä kiertäny oikealta kun molemmat tietävät liikennesäännöt ja tilaa annetaan nopeammille. Myös silloin kun minulla on kiire niin motoristit ovat ottaneet oikean kaistan ja päästäneet ohi.

Pahoittelen motoristeille jos kaikki eivät tunne "herrasmies" tapoja (kaikki automerkit varmaan kyseessä), mutta mun mustan V70 farkku Volvon ohi pääsette vasenta puolta! Tilaa annetaan nopeammille mikäli tarvis on!

Kesä on niin lyhyt, ajetaan fiksusti!

• nuori nainen

Et viitsi yleistää V70 kuskeja. Itse olen todennut tiellä liikkuessani Mersujen olevan "egoilijoita", yleensä keski-ikäinen mies ratissa, kännykkä vakiovarusteena.

Pärrä saa ohi mennä jos on kiire, vaikka itse ajelen n.10km/h ylinopeutta. Ei perään tarvi jäädä roikkumaan. Ja tottakai tietä annetaan nopeammille, kunhan eivät jää eteen hidastelemaan, vaan pitävät sen kiireen yllä.

Käytä järkeäsi liikenteessä, se on täynnä idiootteja, eikai sinun tarvi olla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      156
      2748
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2450
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2210
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1895
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      247
      1730
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    10. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1212
    Aihe