Haluaisin tietää onko light cokiksen juomisesta laihdutuksen kannalta haittaa?
light cokis
5
826
Vastaukset
- muuten...
Keinomakeutettu kokis käy laihduttaessa hyvin, ei siis lihota, mutta muuten ollaan nykyisin sitä mieltä, että keinomak.aineita tulisi välttää. Itse kyllä silloin tällöin helteellä sorrun light juomiin, kun vesi alkaa tympiä, mutta esim. sokerittomat pastillit saa meikäläisen vatsan aivan kuralle (luulen, että kyseessä on isomaltitoli, joka mulla vatsan sekoittaa)
- Nimetön
Ei ole laihdutuksen kannalta haittaa. Itekki ligh cokiskseen oon koukussa ja onnistunu silti laihtumaan hyvin :)
- kysyyyy
onko light-limsat hampaille pahempia, kuin sokerilimut?
- pommaclight
kysyyyy kirjoitti:
onko light-limsat hampaille pahempia, kuin sokerilimut?
join varmaan joka päivä 1 1/2 litraa light pommaccia tai pepsi maxia puolen vuoden ajan. olin todellakin riippuvainen. hampaita rupesi vihlomaan sekä minulle tuli myös selluliittiä.
osaisiko joku sanoa että onko light limulla ja selluliitilla jotain tekemistä toistensa kanssa.
Light-limut on makeutettu aspartaamilla. Tällä keinotekoisella makeutusaineella on kaksi sivuvaikutusta, jotka saattavat hankaloittaa laihduttamista jos et ole tarkkana.
1) Aspartaami lisää janontunnetta. Jos juot lasillisen light-limsaa, haluat pian toisenkin. On yllättävän helppoa juoda 1,5 l pullo limsaa koska kokoajan tekee mieli lisää. Onko ilmiö tuttu? Katoaako limsapullo nopsaan? Kokeileppa joskus juoda 1,5 litraa vettä samaan tahtiin. Ei ole helppoa. Suuret määrät nestettä vatsassa venyttävät vatsalaukkua.
2) Aspartaami saa joillakin henkilöillä aikaan halun syödä jotain, useimmiten hiilihydraatteja. Varsinaista nälkää se ei aiheuta, mutta mielihaluja saattaa ilmaantua. Itseäni tekee aina mieli kunnon hampurilaista aspartaamijuomia nautittuani. Tämä ei ainakaan ole avuksi laihdutuspuuhissa.
- Dekas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969