Voiko nainen ymmärtää

catena

mitä mies haluaa?
Minä en ole oppinut vielä ymmärtämään. Yrititpä miten tahansa niin mikään ei ole hyvin. Olen itse ansiotyössä oleva erittäin hyvännäköinen ja itsestäni huolta pitävä nainen. Olen aina hoitanut kodin ja lapset vaikka olen ollut työssä.
Nyt olen miettinyt onko tässä elämässä mitään mieltä. Kaikki päivittäiset toimet ja tehtävät sujuvat rutiinilla ja päivät seuraavat toistaan. Olen perin juurin täynnä tätä turhuutta.
Miehellä on omat menonsa ja harrastuksensa. Yhteistä meillä on vain sukulaisten vierailut ja sukulaisissa vierailut.
Mitähän tässä pitäisi tehdä, tyytyä kohtaloonsa?

178

2928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies1.

sanoisin että ei nainen voi miestä ymmärtää. Naiset ajattelee yleensä kaikki asiat liian monimutkaisesti. Pienestäkin aiheesta saadaan paisutettua elämää tärkeämpija monimutkaisempi asia.
      Esimerkkinä vaikka tuo vateasia josta omassa perheessä keskustellaan joka aamu. Onko sillä nyt niin väliä onko paidat, housut ja sukat jokainen omilla hyllyillään. Minusta on pääasia että ne ovat kaapissa eikä pitkin lattioita. Vaimoni mielestä niiden on oltava omilla hyllyillään. Ja joka helvetin kerta kun on perhejuhlat niin kaapit on siivottava. Ei kai ne vieraat ja sukulaiset sinne kaappiin mene kahville.
      Tällaisista asioista kun on viimeiset kymmenen vuotta keskusteltu niin kyllä sitä mielellään autonsa konepellin alle kurkistaa löytyiskö sieltä jotain mielenkiintoista.

• rajansa kaikella

oli mulla ja nyt elänkin yksin.
        Sillä mies oli tarkka kaikesta vaikka ei kotona mitään paljon tehnytkään,eli moitti minua vaikka kävin töissäkin,miksi ei kaikki ole koko ajan järjestyksessä.
        En sitä jaksanutkaan kun pesä tyhjeni,lensin pois!
        Rakensin uuden elämän ja en kadu yhtään.

• mies1.
        rajansa kaikella kirjoitti:

oli mulla ja nyt elänkin yksin.
        Sillä mies oli tarkka kaikesta vaikka ei kotona mitään paljon tehnytkään,eli moitti minua vaikka kävin töissäkin,miksi ei kaikki ole koko ajan järjestyksessä.
        En sitä jaksanutkaan kun pesä tyhjeni,lensin pois!
        Rakensin uuden elämän ja en kadu yhtään.

että miehesikin oli tyytyväinen että vihdoinkin sait kerättyä kamasi ja lähdettyä. Jos hän moitti koko ajan sinua niin oli jo itse lopen kyllästynyt sinuun. Ei ehkä säälistä halunnut itse sinulle eroa ehdottaa jos olit kuitenkin yhteisten lasten äiti.

• kylläpä käy ihan silmiin,huh!
        mies1. kirjoitti:

että miehesikin oli tyytyväinen että vihdoinkin sait kerättyä kamasi ja lähdettyä. Jos hän moitti koko ajan sinua niin oli jo itse lopen kyllästynyt sinuun. Ei ehkä säälistä halunnut itse sinulle eroa ehdottaa jos olit kuitenkin yhteisten lasten äiti.

kiitos valaistumisestani!

• oli niin
        kylläpä käy ihan silmiin,huh! kirjoitti:

kiitos valaistumisestani!

häikäisevää ?

• mitä se

erektio miehelle merkitsee eikä sitä mitä auto merkitsee:))

• taas sitten

ymmärrä yhtään mitään naisten asioista. Ne vain luulevat ymmärtävänsä.

• mieltä...

Minäkin olen tullut siihen lopputulokseen etteivät ymmärrä toisiaan. Siksihän luoja on tehnyt naisten ja miesten välille "rakastumisen loukun". Sullahan on asiat hyvin, kun ette oo kaiken aikaa keskenänne. Nauti vapaudesta niin kauan kuin sitä riittää. Oma mieheni on jäämässä eläkkeelle. On jo osa-ajalla ja elämästäni on tullut suorastaan sietämätöntä. Olen yrittäjänä kotona ja nyt saan ikioman "työnjohtajan"...ja "kontrolloijan"... Tähän asti kaikki on mennyt hienosti - ilman miehen apua, nyt on menossa "alamäki" ja mikään ei olekaan enää hyvin... Luova ajattelukin on kiellettyä. Eikä mikään keskustelu auta kun se on kuulema jonninjoutavaa. Ja minua henkisesti uuvuttaa kaiken aikaa, mikä ei ole minulle luonteenomaista. Pakoonkaan ei pääse, kun on myöhäisellä iällä tehdyt lapset ja vanhaa sairasta miestä ei saa jättää yksin vaan on uhrattava loppulelämä hänen hoitamiseensa (sanoo mies)

• catena..

joskus niin äärimmäisen vaikeaa.
        Minulla on nyt kyllä elämä todella pahasti menossa vastamäkeä ja vastatuultakin on ihan liikaa kun mikään ei tunnu menevän kohdalleen. Olen tässä harkinnut pitäiskö tilata psykiatrilta aika ja pyytää jotain mieliala lääkettä. Meillä töissä on aika yleistä tämä masennus ja saamattomuus juuri tässä iässä.
        Tähän keskusteluun toivoisin miesnäkökulmaa enemmän jospa sitä vaikka omaa miestään oppisi vielä ymmärtämään.
        Ei ole kovin hyvällä mallilla tuo sinun elämäntilanne. Tuo hoiva-asia on monella naisella todella ongelmallinen. Se on varmaan joihinkin naisiin ihan sisäänrakennettu piirre, toisten hoivaaminen.
        Miehet on muuten ihan latvasta lahoja:)) Naiset ne tätä maailmaa pyörittää.

• myös..

..eikös se sinun elämä ole sinun ja miehellä oma?

Muuten minusta naisilla on erilainen tuo "rakkaus" käsite, ainakin minä itse olen huomioinut,
        kun naisella hiipuu rakkaus se muuttuu omistavaksi/sääliväksi, ja joko riippuu tai roikkuu
        siinä "vanhassa" eikä tiedä miten tehdä lopullinen päätös.

Ja tästä juuri syntyy turhat riidat, en tässä yritä kehua miesten toimintaa,
        ei ei, mutta tämä se aiheuttaa tuon pitkän "alamäen" molemmille!

Olettekos erimieltä naiset?

• ;)))
        myös.. kirjoitti:

Muuten minusta naisilla on erilainen tuo "rakkaus" käsite, ainakin minä itse olen huomioinut,
        kun naisella hiipuu rakkaus se muuttuu omistavaksi/sääliväksi, ja joko riippuu tai roikkuu

ai ai että naurattaa...nää jutut että voi ihmiset olla höpsöjä ja vielä tässä iässä.

• bertta
        myös.. kirjoitti:

olet kyllä aika pitkälti oikeassa. Molemmilla on aina oma elämä koska ei sitä elämäänsä kukaan kai voi elää toisen kautta.
        Naisten rakkauskäsite muuttuu kyllä iän myötä. Ei se ole rakkautta jos säälii. Nuorena voi olla tuota omistavaa otetta.

Nyt jos ajattelen asiaa niin ihanteellinen suhde olisi sellainen että kumpikin osapuoli eläisi omaa elämäänsä omassa kotonaan. Yhteistä olisi keskusteluhetket ja ehkä joku harrastus silloin tällöin ja erittäin kiihkeä ja aktiivinen seksuaalielämä. Ei mitään ripustautumisia ja sääliä eikä kahleita.

• mikään loukku

sehän on maailman ihanin tunne. Ilman rakkautta ei olisi muitakaan tunteita. Rakkaus on kaiken alku!

• mieltä
        catena.. kirjoitti:

joskus niin äärimmäisen vaikeaa.
        Minulla on nyt kyllä elämä todella pahasti menossa vastamäkeä ja vastatuultakin on ihan liikaa kun mikään ei tunnu menevän kohdalleen. Olen tässä harkinnut pitäiskö tilata psykiatrilta aika ja pyytää jotain mieliala lääkettä. Meillä töissä on aika yleistä tämä masennus ja saamattomuus juuri tässä iässä.
        Tähän keskusteluun toivoisin miesnäkökulmaa enemmän jospa sitä vaikka omaa miestään oppisi vielä ymmärtämään.
        Ei ole kovin hyvällä mallilla tuo sinun elämäntilanne. Tuo hoiva-asia on monella naisella todella ongelmallinen. Se on varmaan joihinkin naisiin ihan sisäänrakennettu piirre, toisten hoivaaminen.
        Miehet on muuten ihan latvasta lahoja:)) Naiset ne tätä maailmaa pyörittää.

Mulla oli hyvin voimakas hoivavietti lapsiin siihen asti kun ne täyttivät 8 vuotta. Mies on mielestäni aikuinen, jonka pitäisi osata elää omillaan. Tietynlainen itsenäisyys persoonana ja ihmisenä pitäisi voida säilyttää. Mun mies on kuin repullinen kiviä mukanani, vaikka hokee auttavansa ja tarkoittavansa hyvää. En osaa riidellä enkä nalkuttaa, mieheni hallitsee senkin puolen. Jopa yksinpuheluna. Osaan kyllä itse keskustella, mutta minua ei kuunnella. Olen sitten laihtunut aika monta kiloa ja kävin lääkärissä (joka ihmetteli että kun ei hän näe minussa mitään vikaa...perusterve normaali(painoinenkin)), en nimittäin jaksa oikein lähteä töihinikään, jos en ota "unilääkettä" kestääkseni (enää yhtään poikkipuolista sanaa)...oottelen tässä nyt sitten että pääsis keskustelemaan jonkun kanssa. Muut tuntemani naiset sanovat että kaikki miehet ovat samanlaisia. Haluaisinkohan minä että näkisit omassa elämäntilanteessasi hyvätkin puolensa? Ehkei sen miehen varaan kannata hirveästi odotuksia asettaa. Keskittyä omiin juttuihin kanssa, ei niitä miehiä muuten kestä... Se hoivajuttu onkin mielenkiintoinen, itse en haluaisi olla edes sellaisen hoivan kohteena.

• erot
        myös.. kirjoitti:

Miesten rakkaus on alapään asia enemmänkin. Ei millään pahalla, mutta luonto on sen niin järjestänyt.

Sitä varten pihtaamista tarvitaan, että pääsee neuvottelemaan edes jostain. Muuten mies tottuu, ettei tarvitse yhtään yrittää, senkun alistaa vaan.

• :::::::::::::
        erot kirjoitti:

Miesten rakkaus on alapään asia enemmänkin. Ei millään pahalla, mutta luonto on sen niin järjestänyt.

Sitä varten pihtaamista tarvitaan, että pääsee neuvottelemaan edes jostain. Muuten mies tottuu, ettei tarvitse yhtään yrittää, senkun alistaa vaan.

miehillä on aina just se yksi asia mielessä.
        Onneksi naisille on annettu kuitenkin edes jotain neuvotteluvaltteja: särkee päätä/ei koske päähän.

• :DDD
        ::::::::::::: kirjoitti:

miehillä on aina just se yksi asia mielessä.
        Onneksi naisille on annettu kuitenkin edes jotain neuvotteluvaltteja: särkee päätä/ei koske päähän.

Hauskasti sanottu kuitenkin.

:DDD kirjoitti:

Hauskasti sanottu kuitenkin.

Minä jo aivan kerrassaan säikähdin ja jäin miettimään että mitähän sinä nyt oikein tarkoitettiin;)) Mut kiva että naurattaa :D

• erot kirjoitti:

Ja voin sen sanoa täydestä vatsastani.

Sillä juuri söin plättyjä kermavaahdon ja mansikoiden kera.Aivan myyty mies olen ja vaimo jos hoksaa mitä pyytää, niin ilomielin sen toteutan.

Siis ei mitään pihtaamista vaan "reilu peli", sillä "hyvällä" saa paljon enemmän aikaan??

On tää elämä niin "epistä"?.

• siinä

Minä jo aivan kerrassaan säikähdin ja jäin miettimään että mitähän sinä nyt oikein tarkoitettiin;)) Mut kiva että naurattaa :D

vähän tottakin oli.

siinä kirjoitti:

vähän tottakin oli.

mitä totta ? Ei muuten nyt naurata!

• voi..

mitä totta ? Ei muuten nyt naurata!

kyllä alistaa naisen.

• Mitenkähän
        voi.. kirjoitti:

kyllä alistaa naisen.

se mahtaa käytännössä tapahtua?

• on hyvin
        Mitenkähän kirjoitti:

se mahtaa käytännössä tapahtua?

yleinen tapa.

• nyt..
        on hyvin kirjoitti:

yleinen tapa.

itseään vapaaehtoisesti pieksättäisi?

• noita..
        emw34 kirjoitti:

Ja voin sen sanoa täydestä vatsastani.

Sillä juuri söin plättyjä kermavaahdon ja mansikoiden kera.Aivan myyty mies olen ja vaimo jos hoksaa mitä pyytää, niin ilomielin sen toteutan.

Siis ei mitään pihtaamista vaan "reilu peli", sillä "hyvällä" saa paljon enemmän aikaan??

On tää elämä niin "epistä"?.

lättyjä syödä jos joku paistais:)

• vapaaehtoisesti
        nyt.. kirjoitti:

itseään vapaaehtoisesti pieksättäisi?

vaikka valinta onkin oma.

• miestään ymmärtävä
        vapaaehtoisesti kirjoitti:

vaikka valinta onkin oma.

vaimo, kääntää toisen posken vaikka henki menis.

• anteeksiantavainen
        miestään ymmärtävä kirjoitti:

vaimo, kääntää toisen posken vaikka henki menis.

tai pelokas.

• ymmärrän
        anteeksiantavainen kirjoitti:

tai pelokas.

mutta pelokas? Eikös silloin mennä pakoon?

• mutta..
        ymmärrän kirjoitti:

mutta pelokas? Eikös silloin mennä pakoon?

monet naiset palaa takaisin...uskovat miestään tai muodostuu pelonkierre.

• voi..
        mutta.. kirjoitti:

monet naiset palaa takaisin...uskovat miestään tai muodostuu pelonkierre.

palata takaisin. Rakastuneena sitä tekee kaikkea tyhmää. Mikä pelonkierre?

• noita.. kirjoitti:

lättyjä syödä jos joku paistais:)

Tänään on syöty kotonatehtyä täytekakkua ja vielä olis pieni pala jääkaapissa jos maistaa tahdot.

ps. Jos valita pitää, niin lättyjen puolelle kallistun näiden kahden suhteen.

• kakkukahvitkin juoda
        emw34 kirjoitti:

Tänään on syöty kotonatehtyä täytekakkua ja vielä olis pieni pala jääkaapissa jos maistaa tahdot.

ps. Jos valita pitää, niin lättyjen puolelle kallistun näiden kahden suhteen.

mutta taitaa olla turhan pitkä matka poiketa iltakahville. Mulla on sitäpaitsi vielä työt pahasti kesken;)) Kiitos kuitenkin kutsusta.
        Muurinpohjaletut on tietenkin parhaita.

• lady..

voivatkaan roikkua täällä näin kauniina kesäpäivänä?
      itselläni on ihan pakkotilanne olla sisällä. Ja se liittyykin tähän miesten ymmärtämiseen.
      Mua puraisi paarma tai joku muu ötökkä tuolta intiimialueelta ja se vielä meni ja tulehtui. Piti näyttää puukkoa tuolla lääkäriasemalla tänä aamuna. Nyt istun tässä kottikärryn sisärenkaan päällä ja yritän kuluttaa aikaani. Toista se on jos miestä ötökkä kiveksiin puree eipä ole mitään pissavaivoja.

• Toisekseen, eipä kaikkea tarvitse ymmärtää.

Meillä eletään liikoja pohtimatta ja kysytään, jos siltä tuntuu, mutta kahdenvälisessä tunnetasossa löytyy yhteinen sävel vaistojen ja flirtin avulla.
      Sille alueelle on muodostunut 'oma maailma',joka voidaan ottaa avuksi lähes millaisissa olosuhteissa tahansa.

Jk.Rakastua kannattaa aina uudelleen, sillä psygologit "väittävät",että rakastumisen jakso menee n.kahden vuoden syklissä.
      Selittävät sillä, että bioloogisesti lapsen siittämisen,puolison odotusajan sekä lapsen ensimmäisen elinvuoden jälkeen vahhempien rakkaus siirtyy lapseen, koska hän on enemmän huolenpidon alla ryhtyessään liikkumaan ja oppimaan matkimisen kautta uusia aioita tulevaisuutta varten.

Joten määrävälein pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja keskittyä puolison positiivisten tunteiden esiinkaivamiseen.
      Silloin on mahdollisuus löytää ne hienot piirteet, jotka arjen kiire ja muut elämän vastoinkäymiset on piilottanut jonnekin ihmismielen perukoille ja ne rakastumisen alkuajan hyvät ominaisuudet löytyvät ja hoidettuna lähtevät kasvamaan korkoa yhteisen hyvän eteen.

Kohtaloon ei kannata tyytyä vaan etsiä itsestä ja toisesta ne hyvät ominaisuudet esiin ja vaikka rakastua uudelleen, sillä silloin on elämä tosi mielekästä eikä turhalle tuntuvaa, vaikka itseasiassa elämä olisikin sitä arjen rutiinia.
      Rakastuneena se vain tuntuu, sekin; mahtavalta!

• catena..

ja olette säilyttäneet/löytäneet yhteisen sävelen.
        Minun tapauksessa kyllä on varmaan niin että mies on tainnut löytää uuden rakkauden kohteen. Sen olen kuitenkin päättänyt että jos ottaa nuoremman niin takaisin ei ole paluuta.
        Pitäisköhän minunkin sitten rakastua eikä tyytyä kohtalooni?

• myös..
        catena.. kirjoitti:

Minun tapauksessa kyllä on varmaan niin että mies on tainnut löytää uuden rakkauden kohteen. Sen olen kuitenkin päättänyt että jos ottaa nuoremman niin takaisin ei ole paluuta.

..ei kait tuota voi kellokädessä odottaa, se kun tulee jos on tullakseen?

Mutta kyllä sinä voit luoda oman elämän ilman toisen määräyksiä, ainakin nyt Suomessa,
        siihen ei ole kellään mitään sanottavaa!

Tiedän kyllä että ainahan sitä "moni" tuntee jotenkin hylätyksi tulemisen tunteen,
        mutta se menee tosi nopeasti ohi, ja varmaan jos on vielä alaikäisiä lapsia tai yhdessä sinun
        kanssa olettaisin sen eroamisen olevan paljon loivempi kuin jos olis täysin yksin,..

• edelleen?
        catena.. kirjoitti:

tota mä aavistelinkin. älä tyydy kohtaloosi, sitä tulet vain katumaan, sillä mikäs meidän itsestämme hyvää huolta pitäneiden viiskymppisten on ollessa - mä oonkin ihmetellyt, miksi ukot kaikkialla tuijottaa...
        masennukselle ei kannata antaa valtaa, en minäkään ole (minusta sekin on oma valinta). On kivempi olla se muitakin ilostuttava päivänsäde kuin se naama nurinpäin kulkeva mörri möykky

• Pirre*

suurinpiirtein on, arkea.

Siitä mitä mies haluaa, ollaan taas yhtää - jos toista mieltä :/

• catena

vuosikausia jatkuneena on aika raskasta elää vain ja ainoastaan miehen tahdon mukaan. Eikös naisella ole oikeutta omaan elämään ?

• Pirre*
        catena kirjoitti:

vuosikausia jatkuneena on aika raskasta elää vain ja ainoastaan miehen tahdon mukaan. Eikös naisella ole oikeutta omaan elämään ?

mutta taitaa olla jo myöhäistä "opettaa" vanhaa koiraa seisomaan :/ - tarkoitin hyväksymään se tosiasia ettei nainen ja vaimo ole vain kodin irtainta, ilman sen kummempia omia vaatimuksia.

• häneltä?

Sitähän se juuri on, ettei itsestään huolehtiminen oikein sitten enää myöhemmin anna mitään palautetta.

Nyt pitää tehdä, mitä mieli tekee. Eli sisempi kypsyminen pintaan.

• catena

muutakin yhdessä kuin käytäis sukujuhlissa ja ruokakaupassa. Ei kai sitä mitään ihmeellistä kuitenkaan odota, no vähän romantiikkaa vois olla.

• ideat vähissä
        catena kirjoitti:

muutakin yhdessä kuin käytäis sukujuhlissa ja ruokakaupassa. Ei kai sitä mitään ihmeellistä kuitenkaan odota, no vähän romantiikkaa vois olla.

Niinhän pareilla tahtoo olla, että kummankin omat intressit on omia. Minä en oikeastaan kaipaa liikaa yhteistä tekemistä. Erakkoluonne siinä mielessä, että on hyvä pitää tilaa ja välimatkaa.

Jos on jotain yhteistä tekemistä, asia menee usein sellaiseksi, että yksi on se, joka haluaa "johtaa" ja käskeä. Otetaan vaikka veneily taikka mikä nyt sitten olisikaan vapaa-ajan harrastus, yksi yleensä käskee ja toinen tekee.

Sanomista siitä vaan helposti tulee. En voi sietää sellaista. Osaisin kyllä olla tasa-arvoinen tiimiläinen kahden joukkueessa, mutta jos toinen ei osaa, asiat ei toimi.

• catena
        ideat vähissä kirjoitti:

Niinhän pareilla tahtoo olla, että kummankin omat intressit on omia. Minä en oikeastaan kaipaa liikaa yhteistä tekemistä. Erakkoluonne siinä mielessä, että on hyvä pitää tilaa ja välimatkaa.

Jos on jotain yhteistä tekemistä, asia menee usein sellaiseksi, että yksi on se, joka haluaa "johtaa" ja käskeä. Otetaan vaikka veneily taikka mikä nyt sitten olisikaan vapaa-ajan harrastus, yksi yleensä käskee ja toinen tekee.

Sanomista siitä vaan helposti tulee. En voi sietää sellaista. Osaisin kyllä olla tasa-arvoinen tiimiläinen kahden joukkueessa, mutta jos toinen ei osaa, asiat ei toimi.

se tiimityökin periaatteessa on. Kyllä se joku joutuu johtajan roolin ottamaan muutenhan se menee yhdeksi sähellykseksi. Siitä pitää vain päästä yhteisymmärrykseen.

En nyt sitäkään tarkoittanut että kaikkiasiat ja kokoajan pitää tehdä yhdessä. Perheyritys kuulostaa hyvältä ratkaisulta jos molemmat yrittävät jos taas toinen on pomo ja toinen työntekijä niin tuskinpa siitäkään tulee mitään ?

Jos toinen ei osaa niin toinen voi opettaa ja sitten kumpikin osaa;))

• tiimiläinen_
        catena kirjoitti:

se tiimityökin periaatteessa on. Kyllä se joku joutuu johtajan roolin ottamaan muutenhan se menee yhdeksi sähellykseksi. Siitä pitää vain päästä yhteisymmärrykseen.

En nyt sitäkään tarkoittanut että kaikkiasiat ja kokoajan pitää tehdä yhdessä. Perheyritys kuulostaa hyvältä ratkaisulta jos molemmat yrittävät jos taas toinen on pomo ja toinen työntekijä niin tuskinpa siitäkään tulee mitään ?

Jos toinen ei osaa niin toinen voi opettaa ja sitten kumpikin osaa;))

Tiimi toimii, jos jokainen jäsen tietää tehtävänsä. Inhoan sellaista tekemistä, missä yhden pitää käskeä.

Mutta mitä sanot opettamisesta, onhan totta, että opetella ensin pitää, ennen kuin osaa. Ainakin voi kysyä, jos ei tiedä .. ;-) siinä on tosin semmoinen vaara, että kysytty alkaa haukkua tyhmäksi. Sitten on taas kaikki hajalla.

• catena
        tiimiläinen_ kirjoitti:

Tiimi toimii, jos jokainen jäsen tietää tehtävänsä. Inhoan sellaista tekemistä, missä yhden pitää käskeä.

Mutta mitä sanot opettamisesta, onhan totta, että opetella ensin pitää, ennen kuin osaa. Ainakin voi kysyä, jos ei tiedä .. ;-) siinä on tosin semmoinen vaara, että kysytty alkaa haukkua tyhmäksi. Sitten on taas kaikki hajalla.

että jonkun pitää alkaa muita pomottamaan/käskemään. Jonkun pitää kuitenkin organisoida sitä hommaa, ei se tiimikään toimi jos kukaan ei ota sitä johtajan roolia.

Mites se tuo sinun vastauksen kohta , "kysytty alkaa haukkua tyhmäksi", en kyllä sitä ymmärtänyt.

Jos joku alkaa ylipäätään toisia haukkumaan niin kaikki on todella hajalla. Niinhän siinä parisuhteessakin käy. Pitäisi osata keskustella rakentavasti kaikista asioista. Haukkuminen ja hiljaa oleminen ovat molemmat yhtä huonoja vaihtoehtoja, silleen sopivasti molempia niin hyvä tulee.

• pitää ..
        catena kirjoitti:

että jonkun pitää alkaa muita pomottamaan/käskemään. Jonkun pitää kuitenkin organisoida sitä hommaa, ei se tiimikään toimi jos kukaan ei ota sitä johtajan roolia.

Mites se tuo sinun vastauksen kohta , "kysytty alkaa haukkua tyhmäksi", en kyllä sitä ymmärtänyt.

Jos joku alkaa ylipäätään toisia haukkumaan niin kaikki on todella hajalla. Niinhän siinä parisuhteessakin käy. Pitäisi osata keskustella rakentavasti kaikista asioista. Haukkuminen ja hiljaa oleminen ovat molemmat yhtä huonoja vaihtoehtoja, silleen sopivasti molempia niin hyvä tulee.

... antaa auliisti ja solvaamatta.

Tuli vaan mieleen.

:-)

Juu, pitää tietysti olla suunnitelma. Sellaisenkin voi tehdä tiiminä. Sijoittajan on tietenkin pakko sanoa viimeinen sana. Tämän käsittää. Jos on perheyritys, pakko on sopia kaikesta yhdessä.

En minä ainakaan näe, että vastuu jakautuisi sellaisessa niin, että yksi päättäisi. Kun mokaamisesta kärsivät kaikki.

Tämä on tälläistä teoriaa vaan ...

• catena
        pitää .. kirjoitti:

... antaa auliisti ja solvaamatta.

Tuli vaan mieleen.

:-)

Juu, pitää tietysti olla suunnitelma. Sellaisenkin voi tehdä tiiminä. Sijoittajan on tietenkin pakko sanoa viimeinen sana. Tämän käsittää. Jos on perheyritys, pakko on sopia kaikesta yhdessä.

En minä ainakaan näe, että vastuu jakautuisi sellaisessa niin, että yksi päättäisi. Kun mokaamisesta kärsivät kaikki.

Tämä on tälläistä teoriaa vaan ...

niin tottakai vastuu jakaantuu kaikille tiimiläisille tasapuolisesti. Ja niin toivoisin parisuhteessakin olevan. Eihän se johtaminen tiimissä tai parisuhteessa siinä yhdessätekemisessä nyt sitä tarkoita että yksi ottaa kaiken vastuun.
        Muilta osin olen melkein samaa mieltä kanssasi.

No, ihan kirjallinen sopimushan tämä on ;))

• on selvä
        catena kirjoitti:

niin tottakai vastuu jakaantuu kaikille tiimiläisille tasapuolisesti. Ja niin toivoisin parisuhteessakin olevan. Eihän se johtaminen tiimissä tai parisuhteessa siinä yhdessätekemisessä nyt sitä tarkoita että yksi ottaa kaiken vastuun.
        Muilta osin olen melkein samaa mieltä kanssasi.

No, ihan kirjallinen sopimushan tämä on ;))

Mukavaa tekemistähän parisuhde kaipaa.

Luin Hesarin kulttuuri uutisista, että poliittinen paatos on palannut runouteen. Kai sillä on merkitystä, kun ko lehti siitä kirjoittelee kovin myönteisesti.

Jos nyt haluaa tuulia haistella. Miten mahtaa perheyritysten käydä tulevalla istuntokaudella?

• Kanttura&
        ideat vähissä kirjoitti:

kahden tiimi.. tai useamman, hui olkoon koko sana on perseestä. Kyllä tiimissäkin on yksi, joka hankkeen laittaa tekoon, vaan toisten mielipiteitä, ehkä myös otetaan huomioon, ei voi monta henkilöä päättää samasta asiasta.

Kahden tiimi, esim. veneilyssä on myös yhden käsky= kapteenin ja sitä voi noudattaa kapteenista johtuen, omallakin mielellä. Eihän asioista tule mitään, jos kaksi päättää, jommankumman on myönnyttävä. Sen tietysti pitäisi olla tasapuolista, on sovittava hommat, mitä kukin tekee, eikös se näin mene.

Sitten olessasi yksin, voit päättää omasta elämästäsi, melko pitkälle, mutta siinäkin on lain ja asetusten vaatimat rajat. Joku on jo päättänyt puolestasi, et voi kuitenkaan elää, niinkuin haluaisit, verot pitää maksaa ym, ym, ym, kyllä tässä elämä järjestelmässä on tarkkaan laaditut ohjeet.

• catena
        Kanttura& kirjoitti:

kahden tiimi.. tai useamman, hui olkoon koko sana on perseestä. Kyllä tiimissäkin on yksi, joka hankkeen laittaa tekoon, vaan toisten mielipiteitä, ehkä myös otetaan huomioon, ei voi monta henkilöä päättää samasta asiasta.

Kahden tiimi, esim. veneilyssä on myös yhden käsky= kapteenin ja sitä voi noudattaa kapteenista johtuen, omallakin mielellä. Eihän asioista tule mitään, jos kaksi päättää, jommankumman on myönnyttävä. Sen tietysti pitäisi olla tasapuolista, on sovittava hommat, mitä kukin tekee, eikös se näin mene.

Sitten olessasi yksin, voit päättää omasta elämästäsi, melko pitkälle, mutta siinäkin on lain ja asetusten vaatimat rajat. Joku on jo päättänyt puolestasi, et voi kuitenkaan elää, niinkuin haluaisit, verot pitää maksaa ym, ym, ym, kyllä tässä elämä järjestelmässä on tarkkaan laaditut ohjeet.

tarkoitinkin että yhdellä tiimin jäsenellä on aina oltava johtajan rooli.

• hyvin tiedostaa, kuinka tylsää elämä on, ainakin tällä hetkellä ja sinulla. Miehet elävät erilaisesti, kuin me naiset. Ota vaan välillä omaa aikaa, anna miehesi kulkea, ketään ei voi kahlita paikoilleen.

Enempää ei taida olla muillakaan, jotka kulkevat sokeina. Olen itse monasti ajatellut samaa asiaa, mutta elämä ei ole koskaan tylsä, jos voi terveenä katsella ja kuunnella kaikkea, ympärillä olevaa.
      Istupa puiston penkille ja katsele ohi kulkevia tai mene rantaan, jos voit, tai katsele pilviä, maaten ruohikolla ja anna ajatusten lentää hyviin asioihin, nykyisiin tai menneisiin. Tapoja on monia, päästä tylsyydestä eroon, kyllä sinä keksit niitä, kun oikein mietit.

Tuleehan niitä tylsiä aikoja, se kuuluu elämään, mutta tulee taas kauniita, mukavia päiviä, jotka auttaa eteenpäin. Tasapuolisesti, kaikkea.
      Iloista kesän jatkoa, pulahda uimaan, sekin piristää, kehoa ja antaa uusia voimia.

• catena

johtuu varmaankin siitä että olen miettinyt niin kauan että onko tämä sitä elämää jota haluan elää. Olit kirjoittanut niin rakentavasti että ihan tulin iloiselle mielelle. Kyllä naiset toisiaan ymmärtävät.
        Tulin juuri rannalta jossa olin poistamassa bikinirajoja, hitsi että ne näyttävät rumilta kun iho ruskettuu.
        Täytyy oikein miettiä noita tylsyydenpoistokeinoja.

• catena kirjoitti:

johtuu varmaankin siitä että olen miettinyt niin kauan että onko tämä sitä elämää jota haluan elää. Olit kirjoittanut niin rakentavasti että ihan tulin iloiselle mielelle. Kyllä naiset toisiaan ymmärtävät.
        Tulin juuri rannalta jossa olin poistamassa bikinirajoja, hitsi että ne näyttävät rumilta kun iho ruskettuu.
        Täytyy oikein miettiä noita tylsyydenpoistokeinoja.

lukee sun vastauksesi, tottahan aiheita pitää tähän palstalle kirjoitella ja kaikenlaista asiaa kun monilla onkin. Eihän se riitä, jos aikaisemmin on juttuu ollu jostain saman tapaisesta aiheesta, ei kai niitä vanhempia aiheita paljon kommentoida, on se uudelleen otettava esiin, jos vaikka tulis uusia mielenkiintoisia kommentteja..

Se on aika rankkaa ajatella elämän tylsyyttä pitkän aikaa, se menee jo masennuksen puolelle helposti ja siitä suosta on vaikee päästä.

Mut kiva juttu, sait kommenttini ja siitä vaan tylsyyden karkoittamis ohjelma päälle..

Kirjoittelepa taas, miten elämä kulkee tai miten olet päättänyt kuluttaa elämäsi..

• itsestään

olevansa erittäin hyvän näköinen? Ehkä sinun olisi syytä pysähtyä peilin eteen ja katsoa mitä sieltä oikeasti näkyy...tyhjä ulkokuori. Se ei se asia, joka kaiken ratkaisee. Sinulta on jäänyt huomaamatta jotain tärkeää -vai oletko jäänyt teini-ikäiseksi?

• catena

peilin eteen aina kun se on mahdollista. Siten olen aina ja jokahetki tietoinen siitä miltä kehoni näyttää. Onhan se itsestäänselvä asia että se on miehille tärkeää miltä niiden seuralainen näyttää.
        Ei ole jäänyt huomaamatta mitään tärkeää koska katselen todellakin siihen peiliin päivittäin.

• jeremias

ole onnellinen , tyydy kohtaloosi on kaikille parasta .

• catena

että en tyydy kohtalooni. Kenelle kaikille parasta.

Oli oikein rakentavaa ja valaisevaa keskustella kanssanne, palataan asioihin jonkun toisen aiheen merkeissä.

• Niin mikä se niin 'pahalta näytti'?

jk.Vähän asiaakin "ymmärtämisestä".

Jos,ja kun vaimon kanssa tulee erimielisyyttä ns. makuasioista, niin olen yleensä omana perusteluna käyttänyt käytännön esimerkkiä.

Minulla on siksi "parempi maku", koska olen valinnut sinut, upean naisen, vaan miten omaa valintasi perustelet, koska olet tyytynyt minuun?

• pelonkierre

syntyy kun mies uhkailee naista. Silloinkai nainen ymmärtää miestään, omalla tavallaan ja väkivallan kierre jatkuu..jatkuu..jatkuu.

• ymmärrä

miksi pitää niin hyvin miestään ymmärtää?

• miehenä
        ymmärrä kirjoitti:

miksi pitää niin hyvin miestään ymmärtää?

noin ymmärtävää naista tahtoisi. Lasten takia monet myös jatkavat vaikka suhteessa on väkivaltaa.

• kerkee
        miehenä kirjoitti:

noin ymmärtävää naista tahtoisi. Lasten takia monet myös jatkavat vaikka suhteessa on väkivaltaa.

välillä pyykit kuivamaan laittaa:))

• ???
        kerkee kirjoitti:

välillä pyykit kuivamaan laittaa:))

???

• ajatus..
        ??? kirjoitti:

???

katkes.

• tais katketa
        ajatus.. kirjoitti:

katkes.

onko sulla kaikki kotona:/

• minä itse
        tais katketa kirjoitti:

onko sulla kaikki kotona:/

miten ne lapset liittyy siihen pelonkierteeseen?

• nainen..
        minä itse kirjoitti:

miten ne lapset liittyy siihen pelonkierteeseen?

jää yhteiseen kotiin ja kierre jatkuu.

• on siis
        nainen.. kirjoitti:

jää yhteiseen kotiin ja kierre jatkuu.

parempi jos on molemmat vanhemmat?

• nainen..
        on siis kirjoitti:

parempi jos on molemmat vanhemmat?

silloin asian ymmärtää.

• mutta..
        nainen.. kirjoitti:

silloin asian ymmärtää.

ei lastensa parasta.

• ole hyvä
        mutta.. kirjoitti:

ei lastensa parasta.

asia jos miestään ymmärtää.

• oletko muuten
        ole hyvä kirjoitti:

asia jos miestään ymmärtää.

täyttänyt numeroristikoita?

• todellakaan
        oletko muuten kirjoitti:

täyttänyt numeroristikoita?

ole!

• niitä tässä
        todellakaan kirjoitti:

ole!

samalla. Aika kiva juttu, kannattais sunkin kokeilla!

• joo.....
        niitä tässä kirjoitti:

samalla. Aika kiva juttu, kannattais sunkin kokeilla!

EVVK !!!

• tuokin
        joo..... kirjoitti:

EVVK !!!

pitäis ymmärtää?

• hierarkia

Just niinkuin siinä lukee!!

• rivienvälissä

olis jotain....

• ja nekin lyhyet...
        rivienvälissä kirjoitti:

olis jotain....

joten ei ollu mitään.

• tosi vaikeaa
        ja nekin lyhyet... kirjoitti:

joten ei ollu mitään.

ymmärtää miestä.

• voi..
        tosi vaikeaa kirjoitti:

ymmärtää miestä.

olla yksi syy.

• Mikä..
        voi.. kirjoitti:

olla yksi syy.

syy?

• nainen..
        Mikä.. kirjoitti:

syy?

pieksättää itseään.

• maksulliset naiset
        nainen.. kirjoitti:

pieksättää itseään.

voi tehdä.

• tosi vaikeaa kirjoitti:

ymmärtää miestä.

Me miehethän noin yleistäen olemme kovinkin ykinkertaisia, jopa läpinäkyviä?

• ottaa
        emw34 kirjoitti:

Me miehethän noin yleistäen olemme kovinkin ykinkertaisia, jopa läpinäkyviä?

pusut sulle ja hyvät yöt:)) Ihan vain näin virtuaalisesti ettei tule ongelmia kummassakaan päässä, en tarkoita ylä ja alapäätä:))

• ottaa kirjoitti:

pusut sulle ja hyvät yöt:)) Ihan vain näin virtuaalisesti ettei tule ongelmia kummassakaan päässä, en tarkoita ylä ja alapäätä:))

Pusut pidetään virtuaalina, jos ei hallusinaation aikaansaapa, niin jotain punaista väriä selvästi ruudulle välittyi.

jk.Pyyhin kyllä jo näytön, joten nou hätä.

Vaikka tämä ketju ei aivan "kauneimmista" parisuhteen tilanteista kertonut,niin silti, tai siksi. Oikein kaunista ja rauhaisaa yötä, kyllä aamu taas antaa uuden mahdollisuuden löytää parempi tulevausuus.

• ei tässä ole
        emw34 kirjoitti:

Pusut pidetään virtuaalina, jos ei hallusinaation aikaansaapa, niin jotain punaista väriä selvästi ruudulle välittyi.

jk.Pyyhin kyllä jo näytön, joten nou hätä.

Vaikka tämä ketju ei aivan "kauneimmista" parisuhteen tilanteista kertonut,niin silti, tai siksi. Oikein kaunista ja rauhaisaa yötä, kyllä aamu taas antaa uuden mahdollisuuden löytää parempi tulevausuus.

mitään henk.kohtaisesti koettua. Ihan pelkkää ajatusta. Kunhan vain päästelen höyryjä ja muutenkin testailen. Vähän sitä sun tätä. Ihan mielenkiintoinen juttu.

ps. ei tämä vielä loppunut
        ps.ps pusuja on tapana jaelle ystäville, myös miehille ei siis siinäkään mitään muuta

• ei tässä ole kirjoitti:

mitään henk.kohtaisesti koettua. Ihan pelkkää ajatusta. Kunhan vain päästelen höyryjä ja muutenkin testailen. Vähän sitä sun tätä. Ihan mielenkiintoinen juttu.

ps. ei tämä vielä loppunut
        ps.ps pusuja on tapana jaelle ystäville, myös miehille ei siis siinäkään mitään muuta

tämän tyyppisissä kirjoituksissa varovainen ja vielä myöhällä(yöllä)kirjoitteluun, koska ei voi tietää, miten vaikeita "hetkiä" joku osallistuja tai lukija saattaa elää.

Keskustelun/jutustelun päättäminen kevennyksen kautta (vaikka pusu) on mukava tapa.

jk. ps.sään. Ei tietenkään loppu, vasta alkusoitto aiheeseen!

jk. ps.ps pusu helpottaa ymmärtämään sekä miehen,että naisen eroja, koska positiivisuus ja jonkin asteen (kiintymys,ystävyys) luo hyvän perustan kaikkeen kanssakäymiseen eikä vähiten kesusteluilmapiiriin.

• ihan sitä
        maksulliset naiset kirjoitti:

voi tehdä.

vaan yleensä perheen taloudellista tilannetta.

• naiset..
        ihan sitä kirjoitti:

vaan yleensä perheen taloudellista tilannetta.

nykypäivänä enää miehestään ole riippuvaisia, taloudellisesti ?

• nuoret
        naiset.. kirjoitti:

nykypäivänä enää miehestään ole riippuvaisia, taloudellisesti ?

naiset jos saavat lapsia ennenkuin on ammatti hankittuna ja maaseudulla asuu myös naisia joilla ei ole ammattia.

• on..
        nuoret kirjoitti:

naiset jos saavat lapsia ennenkuin on ammatti hankittuna ja maaseudulla asuu myös naisia joilla ei ole ammattia.

maatalonemäntiä onhan sekin ammatti

• mutta..
        on.. kirjoitti:

maatalonemäntiä onhan sekin ammatti

jos avioliitossa on väkivaltaa niin hankalaa sen naisen siitä on lähteä kun miehellä on maitotili.

• se lähteminen
        mutta.. kirjoitti:

jos avioliitossa on väkivaltaa niin hankalaa sen naisen siitä on lähteä kun miehellä on maitotili.

hankalaa mutta kun on lähtenyt niin saahan se nainenkin oman osuutensa niistä metsä- ja peltohehtaareista. Ei kannata sen takia itseään naisen pieksättää

• ei kenenkään
        se lähteminen kirjoitti:

hankalaa mutta kun on lähtenyt niin saahan se nainenkin oman osuutensa niistä metsä- ja peltohehtaareista. Ei kannata sen takia itseään naisen pieksättää

pitäisi väkivaltaa sietää mutta elämässä se ei aina mene niin.

• sekin muuten
        ei kenenkään kirjoitti:

pitäisi väkivaltaa sietää mutta elämässä se ei aina mene niin.

johtuu että monet aikamiespojat käyttävät väkivaltaa vanhaa äitiään kohtaan. Onko äiti ymmärtänyt lastaan/poikaansa liian hyvin?

• ilmenee
        sekin muuten kirjoitti:

johtuu että monet aikamiespojat käyttävät väkivaltaa vanhaa äitiään kohtaan. Onko äiti ymmärtänyt lastaan/poikaansa liian hyvin?

niin luulen että silloin aikamiespojalta/mieheltä on jotkut piuhat päässä vähän solmussa.

• olen ..
        ilmenee kirjoitti:

niin luulen että silloin aikamiespojalta/mieheltä on jotkut piuhat päässä vähän solmussa.

lehdistä lukenut että naiset olisivat vanhempiaan käyneet mukiloimassa.

• haluta ilman
        maksulliset naiset kirjoitti:

voi tehdä.

maksuakin että mies "piiskaa"?

• vai voi
        haluta ilman kirjoitti:

maksuakin että mies "piiskaa"?

???

• voi..
        vai voi kirjoitti:

???

meitähän on moneksi.

• haluat
        voi.. kirjoitti:

meitähän on moneksi.

että sinua piiskataan ?

• ei ole
        haluat kirjoitti:

että sinua piiskataan ?

edes tullut mieleen.

• palturia
        ei ole kirjoitti:

edes tullut mieleen.

just hetki sitten oli mielessäs.

• mutta
        palturia kirjoitti:

just hetki sitten oli mielessäs.

en todellakaan tahtoisi että joku alkaisi ruoskimaan:/

• sitä piiskata
        mutta kirjoitti:

en todellakaan tahtoisi että joku alkaisi ruoskimaan:/

muutoinkin, hellemmin ;))

• koivuvitsalla
        sitä piiskata kirjoitti:

muutoinkin, hellemmin ;))

vai??

• vaikkapa
        koivuvitsalla kirjoitti:

vai??

vastalla;))

• tyhmä systeemi...
        koivuvitsalla kirjoitti:

vai??

niin kun tarkemmin asiaa ajattelen voisihan sitä tietenkin vaikka millä....no, joo en viitsi näin iltapäivällä jatkaa tästä aiheesta.

• avioehto
        se lähteminen kirjoitti:

niin huonosti sen naisen käy.

• on hyvä
        avioehto kirjoitti:

niin huonosti sen naisen käy.

sosiaaliturva.

• kummoinen
        on hyvä kirjoitti:

sosiaaliturva.

ole jos sen varassa joutuu elämään.

• liittyen
        kummoinen kirjoitti:

ole jos sen varassa joutuu elämään.

kyllä sossussa naisia paremmin ymmärretän kuin miehiä.

• tästä..
        tosi vaikeaa kirjoitti:

ymmärtää miestä.

mihis me jäätiin. Voisin kirjoittaa sulle kun sulla on osoite siinä profiilissa.

• olla..
        tästä.. kirjoitti:

mihis me jäätiin. Voisin kirjoittaa sulle kun sulla on osoite siinä profiilissa.

oikein viisasta.

• Miksi..
        olla.. kirjoitti:

oikein viisasta.

sulla se osoite on sitten siinä?

• on sellainen
        Miksi.. kirjoitti:

sulla se osoite on sitten siinä?

tapa, laittaa se osoite.

• Miksi..
        on sellainen kirjoitti:

tapa, laittaa se osoite.

laittaa osoite jos ei kerran halua että kukaan kirjoittaa?? Vai vastaatko vain tietyille ihmisille??

• vastannut
        Miksi.. kirjoitti:

laittaa osoite jos ei kerran halua että kukaan kirjoittaa?? Vai vastaatko vain tietyille ihmisille??

usealle ihmiselle ja tavannut myös joitakin.

• miehen logiikkaa..
        vastannut kirjoitti:

usealle ihmiselle ja tavannut myös joitakin.

Minun on vaikeaa kirjoittaa tällaisella "ylsisellä" palstalla kun ei tiedä montako sataa ihmistä näitä lukee. Olisi kiva kirjoitella silleen kahdestaan. Vaikka mistä sitä miehistä tietää missä ruokatauolla ne niitä kirjeitä sitten levittelee. Olen kuullut sellaisia juttuja että niinkin voi käydä.

• kaikenlaisia
        miehen logiikkaa.. kirjoitti:

Minun on vaikeaa kirjoittaa tällaisella "ylsisellä" palstalla kun ei tiedä montako sataa ihmistä näitä lukee. Olisi kiva kirjoitella silleen kahdestaan. Vaikka mistä sitä miehistä tietää missä ruokatauolla ne niitä kirjeitä sitten levittelee. Olen kuullut sellaisia juttuja että niinkin voi käydä.

juttuja liikkeellä. Ei kannata kaikkea uskoa.

• pitänyt mennä
        kaikenlaisia kirjoitti:

juttuja liikkeellä. Ei kannata kaikkea uskoa.

kavereiden kanssa?

• mutta kai ne
        pitänyt mennä kirjoitti:

kavereiden kanssa?

voi vähän odottaa.

• todeta
        mutta kai ne kirjoitti:

voi vähän odottaa.

että en taida nyt yhtään ymmärtää.

• en..
        todeta kirjoitti:

että en taida nyt yhtään ymmärtää.

ymmärrä minäkään.

• sitten ollaan
        en.. kirjoitti:

ymmärrä minäkään.

ei taideta kumpikaan ymmärtää toistemme motiiveja?

• sitten ainakin
        sitten ollaan kirjoitti:

ei taideta kumpikaan ymmärtää toistemme motiiveja?

yhdestä asista samaa mieltä. Mikäs musiikki sulla muuten soi siellä ? Reipasta renkutusta..

• johtua

että aika monet naiset valittavat sitä kun mies ei ymmärrä?

• naiset nyt

valittavat milloin mistäkin

• monet miehet
        naiset nyt kirjoitti:

valittavat milloin mistäkin

valittaa kans koko ajan:))

• kun..
        monet miehet kirjoitti:

valittaa kans koko ajan:))

naiset ei ymmärrä.

• se hyvä
        kun.. kirjoitti:

naiset ei ymmärrä.

selitys, laittaa naisten piikkiin.

• selityskin
        se hyvä kirjoitti:

selitys, laittaa naisten piikkiin.

mutta monet naiset ei todella ymmärrä!

• kun..
        selityskin kirjoitti:

mutta monet naiset ei todella ymmärrä!

koskee päähän ?

• sitä..
        kun.. kirjoitti:

koskee päähän ?

tarkoita!

• ???
        sitä.. kirjoitti:

tarkoita!

voisit selvemmin ilmaista.

• tarvitsee
        ??? kirjoitti:

voisit selvemmin ilmaista.

omaa aikaa ja kavereita.

• tarvitsee
        tarvitsee kirjoitti:

omaa aikaa ja kavereita.

myös. Joten missä mättää?

• ihmetellä
        tarvitsee kirjoitti:

myös. Joten missä mättää?

naiset on niin itsekeskeisiä.

• solvaamisen
        ihmetellä kirjoitti:

naiset on niin itsekeskeisiä.

puolelle !

• voidaan
        solvaamisen kirjoitti:

puolelle !

lähettää viesti yhtaikaa??

• kellot
        voidaan kirjoitti:

lähettää viesti yhtaikaa??

on Suomi24:llä ihan sekaisin.

• no sehän
        kellot kirjoitti:

on Suomi24:llä ihan sekaisin.

selittää kaiken:))

• nyt..
        no sehän kirjoitti:

lähteä kauppaan...

• se..
        no sehän kirjoitti:

selittää?

• just kun
        nyt.. kirjoitti:

lähteä kauppaan...

päästiin alkuun.. jäänks mä nyt tänne ihan yksin ?

• haluaa
        se.. kirjoitti:

selittää?

sen selittävän, saa itse ihan vapaasti valita.

• täällä
        nyt.. kirjoitti:

lähteä kauppaan...

???

• ...........

kauppareissu:))

• olisit

jo lähtenyt:))

• poikien kanssa
        olisit kirjoitti:

jo lähtenyt:))

viihteelle, on tässä mennytkin aikaa.

• pakko
        poikien kanssa kirjoitti:

viihteelle, on tässä mennytkin aikaa.

mennä?

• pakko ole
        pakko kirjoitti:

mennä?

mutta lupasin..

• sulla on
        pakko ole kirjoitti:

mutta lupasin..

kuumetta.

• tehdä
        sulla on kirjoitti:

kuumetta.

enhän tunne edes sinua.

• me ..
        tehdä kirjoitti:

enhän tunne edes sinua.

tutustutaan..mennään jonnekkin kahdestaan ? !

• sä..
        me .. kirjoitti:

tutustutaan..mennään jonnekkin kahdestaan ? !

muuten asut?

• tässä..
        sä.. kirjoitti:

muuten asut?

suomussalmen kirkolla.

• ihan kiva
        tässä.. kirjoitti:

suomussalmen kirkolla.

paikka mutta onpa helvetin kaukana.

• riippuu
        ihan kiva kirjoitti:

paikka mutta onpa helvetin kaukana.

mistä asiaa tarkastelee. Minusta tämä on ihan lähellä. Missäs ite asut?

• täällä
        riippuu kirjoitti:

mistä asiaa tarkastelee. Minusta tämä on ihan lähellä. Missäs ite asut?

Maarianhaminan lähellä.

• minusta se
        täällä kirjoitti:

Maarianhaminan lähellä.

on taas ihan helevetin kaukana. Eikös se oo ruotsia?

• Ruotsiinkaan
        minusta se kirjoitti:

on taas ihan helevetin kaukana. Eikös se oo ruotsia?

pitkä matka ole, Ahvenanmaata tämä kyllä on.

• sinä
        Ruotsiinkaan kirjoitti:

pitkä matka ole, Ahvenanmaata tämä kyllä on.

ruotsia? minä en osaa mitään kieliä.

• sinä
        sinä kirjoitti:

ruotsia? minä en osaa mitään kieliä.

pärjäät:)) Tarvittaessa..en muuten.

• taisi..
        sinä kirjoitti:

pärjäät:)) Tarvittaessa..en muuten.

harhaantua tämä jutustelu ties minne.

• musiikki..

se on joku..en muista tuota yhtyettä. Mulla soi tuo musiikki koko ajan kun se auttaa tässä kirjoittamisessa. Saan siitä "kiksejä".

• Kiksejä??

en ole ennen kuullutkaan että nainen saa musiikista jotain tuollaista jota miehet saa yleensä naisista.

• kummallisempaa
        Kiksejä?? kirjoitti:

en ole ennen kuullutkaan että nainen saa musiikista jotain tuollaista jota miehet saa yleensä naisista.

kuin että mielessä muodostuu paremmin erilaisia mielikuvia. Siis mielikuvituksen vauhdittaja. En sen kummallisemmin koe mitään ihmeellistä.

• luulin jo
        kummallisempaa kirjoitti:

kuin että mielessä muodostuu paremmin erilaisia mielikuvia. Siis mielikuvituksen vauhdittaja. En sen kummallisemmin koe mitään ihmeellistä.

että sulla on jotain outoja tapoja ://

• millaista
        kummallisempaa kirjoitti:

musiikkia minä kuuntelen???????? !!!!!!!!!!!!

• toi......
        millaista kirjoitti:

musiikkia minä kuuntelen???????? !!!!!!!!!!!!

skype vai mikä kamerajuttu se on. Helppoohan siihen on yhteys ottaa.. Laita se kiinni äläkä pidä koko ajan auki:DD

• sinähän ..
        toi...... kirjoitti:

skype vai mikä kamerajuttu se on. Helppoohan siihen on yhteys ottaa.. Laita se kiinni äläkä pidä koko ajan auki:DD

melkoinen veijari olet ;))

Ala nyt mennä niiden kavereittes kanssa äläkä viitti vanhoja naisia naruttaa;))

" Kun sielusi on murheellinen ajattele,
        että se on kuin pelto,
        jonka yli on langennut siunaava sade.

Seuraa selkiintyminen,
        auringonpaiste ja peltosi kasvaa uutta viljaa"

• Pirre*

yksinkertaisesti järjestä omia menoja?

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe