Jos moottoripyörän rekisteriotteessa on merkitty "istumapaikkoja 1", saako sillä kuljettaa toista henkilöä? Penkki on kahdelle ja jalkatapit on myös matkustajalle.
Vai rapsahtaako sakot?
Jos joutuu rekisteröimään uudelleen, paljonko sillä mahdollisesti olisi hintaa?
1 paikkainen???
9
3312
Vastaukset
- s a a
anna mennä vaan. tota asiaa on täällä ennenki puitu. saa viedä jos on tapit ja penkki apukuskille
- Tietämätön...
No mutta onko se laillista?
Miten käy ratsiassa *huoks*
Siinä varmasti lukee:
Henkilöluku
Kuljettajan lisäksi 1
Mulla tosin on pari vanhaa rekisteriotetta (2000 & 2001) joissa kyseiseen kohtaan ei ole merkitty mitään, ei nollaa eikä ykköstä - ei niissä ole edes kokonaismassaa eikä akselimassoja.
Joten tuskin sä matkustajan kuskaamisesta sakkoja saat - kunhan vakuutuksesi kattaa matkustajan, on muiden kuljettaminen aika riskitöntä touhua.
Muutos rekisteriotteeseen maksaa jotain kybän tienoilla.vanha-erkki kirjoitti:
Siinä lukee: istumapaikkoja 2, jos se on kahdelle.
ehkä jossain rekisteriotteessa voi niin lukea mut mulla on tässä kädessä 5 pyöräni rekisteriotteen tekniset osat (vanhaa punapohjasta mallia) ja näissä ei todellakaan missään, ei niinku missään kohtaan mainita "istumapaikkojen" lukumäärää!
Näissä vaan lukee
Henkilöluku:
- Kuljettajan lisäksi
- Seisomapaikkoja
- Kuljettajan vieressä
Ainoastaan mun uusimman mopon, gsxr1000 K3, rekisteotteessa on laitettu "kuljettajan lisäksi" sarakkeeseen numero 1.
Kerro mulle missä kohtaa sä oikein näet tuon lausekkeen "istumapaikkoja" rekisteriotteessasi?!?- Tietämätön...
isorotta kirjoitti:
ehkä jossain rekisteriotteessa voi niin lukea mut mulla on tässä kädessä 5 pyöräni rekisteriotteen tekniset osat (vanhaa punapohjasta mallia) ja näissä ei todellakaan missään, ei niinku missään kohtaan mainita "istumapaikkojen" lukumäärää!
Näissä vaan lukee
Henkilöluku:
- Kuljettajan lisäksi
- Seisomapaikkoja
- Kuljettajan vieressä
Ainoastaan mun uusimman mopon, gsxr1000 K3, rekisteotteessa on laitettu "kuljettajan lisäksi" sarakkeeseen numero 1.
Kerro mulle missä kohtaa sä oikein näet tuon lausekkeen "istumapaikkoja" rekisteriotteessasi?!?Uuden mallisessa (vihreässä) rekisteriotteessa 5. rivillä on loppurivillä ruudut:
- istumapaikkoja kuljettajan vieressä
- S.1 istumapaikkoja
- S.2 seisomapaikkoja
Meikäläisellä ainoastaan "S.1 istumapaikkoja/sittplatser" -kohdassa on merkintä "1", muissa kohdissa ei ole merkintöjä.
Edelleenkin pohdin saako näillä merkinnöillä kyydissä olla toista henkilöä, autossahan henkilöluku on sitova istuinpaikkojen mukaan (poislukien se lasten 50% sääntö)
Kysyin tämän tänään myös katsastus.fi sivustolta mutta arvatenkin virkamiehet lomailevat lokoisasti elokuun lopulle saakka!
- *M*
Ennen vappua minunkin pyörällä sai kuljettaa matkustajaa kyydissä, mutta vaihdoin vakuutusyhtiötä ja pyöräni oli muuttunut pyöräksi, jossa istumapaikkoja on 1!
Pyörä on reilusti "rippikouluikänen" ja mikään muu ei muuttunut paitsi rekisteriotteen väri punaisesta vihreä/violetiksi ja paperin koko pienestä lirvusta tuli A4.
Täällä ihmettelen minäkin voinko ottaa ketään kyytiin, jos viuhka käy....- keneltäkään
uudesta vihreästä rekisteriotteesta merkintää, jossa istumapaikkojen lukumäärä moottoripyörässa olisi 2 ja jos löytyy, mikä pyörä on kyseessä? Ilmeisesti kaikki vanhemmat pyörät omaavat merkinnän 1. Meidän kahdessa mopossa näyttää merkintänä olevan 2.
- Arvo Metalli
keneltäkään kirjoitti:
uudesta vihreästä rekisteriotteesta merkintää, jossa istumapaikkojen lukumäärä moottoripyörässa olisi 2 ja jos löytyy, mikä pyörä on kyseessä? Ilmeisesti kaikki vanhemmat pyörät omaavat merkinnän 1. Meidän kahdessa mopossa näyttää merkintänä olevan 2.
Suzuki Bandit 1200 S.... S.1 Istumapaikkoja 2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612810
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262460Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 631905
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2481734- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215