Mitä mieltä olette ko.liivien käytöstä?Itse käytä ajopuvun päällä harsomaisen ohutta tyköistuvaa liiviä.EI lepata kovassakaan vauhdissa(minulle 120km/t on kova vauhti)edessä tarra kiinnitys.Olen pannut merkille,ettei autoilijat enää niin herkästi roiku takapyörässä.Olen usein käynyt Englannissa ja siellä ko.varusteet ovat hyvin yleisiä motoristien keskuudessa.Minusta liivin käytöstä on vain positiivisia seurauksia(yleistä pilkkaa ja naurua muiden taholta).Asiallisia kommentteja kiitos.
huomioliivit
17
3084
Vastaukset
- Tulevat
pakollisiksi, myyn pyörän pois. Tietyömiehet käyttäkööt liivejä. Tämä vain mun mielipide, en ota kantaa näkyvyyden paranemiseen.
- vaiheessa
olisi kait syytä jo miettiä lasketaanko puolisokeita henkilöitä enää liikenteeseen ollenkaan. Kohtuus sentään on sallittua järjenkin käytössä. Kaikkihan me vanhenemme, mutta minusta tuo alkaa mennä jo naurettavuuksiin että normaaleilla aisteilla varustetun ihmisen pitäisi tämän kaiken muun paskan keskellä alkaa vielä pukeutua kuin mainosvalo.
- Turo--Inkeri
niin saarivaltakunnassa huomioliivejä käytetään melko yleisesti, varsinkin kaupunkiajossa. On siellä tietysti cityt pikkuisen toista kokoluokkaa kuin täällä.. ja Englanti nyt on muutenkin moottoripyöräilyn eräs suurmaa, tämä Suomi on (tässäkin asiassa) sellainen omaan napaansa tuijottajien ja/tai oman egonsa pönkittäjien "paratiisi".
- Juise
Täräyttääkö perään normaalilla aisteilla varustettu vai puolisokea.Se sattuu sinuunkin aivan yhtä kipeasti.
Haittaako se jos tulee huomatuksi. - Joo.
Turo--Inkeri kirjoitti:
niin saarivaltakunnassa huomioliivejä käytetään melko yleisesti, varsinkin kaupunkiajossa. On siellä tietysti cityt pikkuisen toista kokoluokkaa kuin täällä.. ja Englanti nyt on muutenkin moottoripyöräilyn eräs suurmaa, tämä Suomi on (tässäkin asiassa) sellainen omaan napaansa tuijottajien ja/tai oman egonsa pönkittäjien "paratiisi".
"tämä Suomi on (tässäkin asiassa) sellainen omaan napaansa tuijottajien ja/tai oman egonsa pönkittäjien "paratiisi"."
Tunnistitko T-Inkeri tuosta itsesi?
Karpelalle heti huomioliivit käyttöön,erottuu siten paremmin Iltiksen etusivulla;)
Jos joskus ostan mopon,käytän aina ajaessa Pampers-hupparia,(neonväristä)ei ainakaan kukaan luule T-Inkeriksi. - sulla
aivot eteisen naulakossa ja mäyräkoira sylissä kun tuon tekstin näpyttelit?Kysymys oli ymmärtääkseni näkymisestä ei näkemisestä.
Kyllähän noita on alkanut näkyä eipä siinä mitään mutta ite en kyllä noita kovin äkkiä käyttäs sitä paitti niitä tuskin löytyy miesten kokoa.
- Hondatar
En itse omista mutta jos ja kun pelastavat yhdeltäkin onnettomuudelta ovat ehdottomasti tarpeen - ja sen ne varmasti tekevätkin. Kyllähän ne erottuvat monenkertaisesti paremmin kuin musta ajopuku.
- vauhtivaari
Kommenttisi oli hieman ristiriitainen.Huomaat varmaan itsekin "pelastavat yhdeltäkin onnettomuudelta ovat ehdottomasti tarpeen - ja sen ne varmasti tekevätkin".
- Juise
Erittäin hyvät.Parantaa huomatuksi tulemisessa.
Itsellä halpakaupasta ostettu vetskari malli.Maksokin 5 eur,eli suosittelen syksyn hämäriin ja etenkin vesisateeseen. - blackwomans
ja ne on mun mielestä tosi tarpeelliset.etenkin syksyllä.ja myös öiseen aikaan:))
tänäpäivänä niitä näkee suomessakin enenevässä määrin.joka on mielestäni ihan hyvä asia:))
niin mulla on vetskari edessä niissä ja muutenkin ne on vartalon myötäiset.ja tosi kevyet.
joten ne ei haittaa yhtään ajelussa:)) - Frankeinstein
Minulla on myös kyseiset liivit. Myyjä sanoi niiden
sopivan kaikille, suhtauduin asiaan epäillen ja olin
oikeassa. Käyttäisin aina hämärän aikaan jos niitä
olisi saatavissa myös miesten (199cm/145kg) kokoja.
On se kumma,että eräät tosimotoristit vetävät her-
neen nenäänsä jos tulee puhe turvallisuutta lisää-
vistä asioista. Bmw, hiirulainen ym. huippukuskit
ovat niin taitavia, etteivät liivien kaltaisia kapi-
neita tarvitse.- tietysti
Olla että ne studaa tulla nähdyksi,ja sit ripittävät taas et kotilokuski sitä/tätä ei nähny mua ja blaablaa....
- Jupinaattori
Hanxistä sellaset heijastin "rähinäremmit". Uh, siis sellaiset vyösysteemit..Menee vyötärön ympäri ja sit yks "nauha" vinosti yli. Vähän silleen niinku moottoripyöräpoliiseilla, kais tiärätte.. Mustan nahkapuvun päällä ihan mukiinmenevä.. Mutta käytän tosin vain hämärän- ja pimeänaikaan ajellessani...
- vauhtivaari
Kiitos palautteesta.Paljon on palstoilla lukutaidottomia,pyysin asiallisia kommentteja.Ei ole ihme jos motoristitovereita kannetaan kirk- komaalle kymmenittäin/vuosi,kun asenteet turvallisuuteen ovat mitä ovat.Kyllä nahkaiset kerholiivit saavat vauhdissa lepattaa.Minä ajelen vaikka keltainen vilkku kypärässä,jos se tulee pakolliseksi.On se matkan teko niin mukavaa.
- Bluesway
.. että aina, kun puhutaan turvallisuudesta, niin selvästi porukasta erottuvat ne, jotka ajavat kohtuullisen paljon ja joille asialliset varusteet ovat luonnollinen osa harrastusta ja sitten ne, joille moottoripyöräily on lähinnä ajamista kauniilla säällä lähimmälle huoltamolle, jolloin läheskään kaikkea ajamiseen liittyvää ei koeta tarpeelliseksi - ja kommentit ovat sen mukaisia.
Itse en voi muutaman vuoden ajokokemuksellani paljon leveillä, mutta uskallan silti tunnustaa, että sateisella säällä ja hämärissä käytän turvaliiviä - mallia halpa, mutta täysin asiansa ajava.
Eräs toinen "turvallisuusasia", joka silloin tällöin putkahtaa keskusteluun, on pitkien ajovalojen käyttö päiväsaikaan.
Omasta mielestäni moinen on tarpeetonta ja joissakin tapauksessa jopa vaarallista. Mutta silloin, kun aurinko on matalalla selän takana, niin itse kytken pitkät päälle, koska auringon suunnasta tuleva pyörä (tai mikä tahansa kulkija) voi olla joskus täysin näkymätön. - moni
Bluesway kirjoitti:
.. että aina, kun puhutaan turvallisuudesta, niin selvästi porukasta erottuvat ne, jotka ajavat kohtuullisen paljon ja joille asialliset varusteet ovat luonnollinen osa harrastusta ja sitten ne, joille moottoripyöräily on lähinnä ajamista kauniilla säällä lähimmälle huoltamolle, jolloin läheskään kaikkea ajamiseen liittyvää ei koeta tarpeelliseksi - ja kommentit ovat sen mukaisia.
Itse en voi muutaman vuoden ajokokemuksellani paljon leveillä, mutta uskallan silti tunnustaa, että sateisella säällä ja hämärissä käytän turvaliiviä - mallia halpa, mutta täysin asiansa ajava.
Eräs toinen "turvallisuusasia", joka silloin tällöin putkahtaa keskusteluun, on pitkien ajovalojen käyttö päiväsaikaan.
Omasta mielestäni moinen on tarpeetonta ja joissakin tapauksessa jopa vaarallista. Mutta silloin, kun aurinko on matalalla selän takana, niin itse kytken pitkät päälle, koska auringon suunnasta tuleva pyörä (tai mikä tahansa kulkija) voi olla joskus täysin näkymätön.tarkastaa ajoon lähtiessään(edes suhtusein )toimiiko takavaloja jarruvalo? Entä heijastimet?
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272266Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502259- 1252173
- 1272113
- 541756
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411633- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381137