Mitä mieltä kirppiksistä

animattiN

Olen usein elämäni varrella käynyt niissä, mutta miksi jotkut nyrpistelee nenäänsä jos kertoo hankkineensa sieltä joitain vaatteita taikka tavaroita. Hitsi vie, ihan käyttökelpoisia astioita taikka kirjoja ei joittenkin mielestä voi ostaa ja käyttää uudestaan. :((
Entäs vaatteet,,,muksulleni olen usein löytänyt hienoja vaatteita jotka ovat olleet ihan kuin oikeasta kaupasta ostetut.

10

1000

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merliNi

tuntuu, että sellaisetkin jotka nyrpistelee kirpparitavaroille, käyvät myös itse kirppareilla vaikka toisella paikkakunnalla:D

Hmmm...täälläpäin vielä kymmenkunta vuotta sitten, kirppareita pidettiin köyhien ihmisten ostospaikkoina.Ehkä kirpparisanalla on joillekkin asenteellinen merkitys:)

Naapurin rouva ostelee kirppareilta kaikenlaista tilpehtööriä, mutta vaatteita ei koskaan:)

Itse saan mainiosti päivän kulumaan kirppareilla, lapsille löytää uudenveroisia vaatteita melkein ilmaiseksi ja itselle sekä kotiin on löytynyt kaikenlaista kivaa:)

Ihan hyvä, että itselle tarpeeton tavara menee kiertoon, eikä kaatopaikoille:)

• animattiN

mieltä kanssasi, mutta olen huomannut ettei kannata kaikille ns.tutuille kertoa että jokin vaate tai esine on hankittu kirppikseltä. Ihan kuin niissä olisi jokin spitaali tai jokin muu tarttuva tauti.

• Taikis

tuon tuostakin, sieltä tekee toisinaan löytöjä. niinkään ei tule vaatteita osteltua, mutta kaikkea pientä kodin tarviketta, lukemista, löysinpä tässä hiljattain kauniin eteisen pöytä-peili-hyllysysteemin joka sopi tiloihini vallan mainiosti. Keräilen myös tietyntyyppisiä posliiniastioita joita toisinaan tulee kirppareilla vastaan.

Silloin kun lapset olivat pieneiä ja kasvoivat vimmattua vauhtia, ostelin heille vaatteitakin kirppareilta. Ihan hyvää käyttövaatetta sieltä ainakin silloin löytyi.

Itselläni taas ei tule vietyä myyntiin milloinkaan mitään, mutta tyttäreni on omaksunut tämän hyvän tavan kierrättää tavaroita. hänen mukaansa saatan laittaa sitten jotain itselleni ylimääräiseksi jäänyttä.

• BadMyntton

aina lauantaisin perheen kanssa katsomaan kirppikselle köyhiä ihmisiä. Oppivatpahan lapsetkin arvostamaan sitä mitä heillä on, eli kaikkea!

Mut oikeesti ne on ihan kivoja paikkoja ja varsinkin lapsille löytyy paljon käyttökelpoista tavaraa. Kyllä sieltä tulee ittekkin osteltua joskus.

• Eipä noita ole tullut kierrettyä, paitsi jos sellaisiksi lasketaan romutorit. Tänään viimeksi jouduin sellaisella torilla käymään. Mitään en ostanut, mutta tulihan sitä ihmeteltyä noita vanhoja auton ja moottoripyörien osia.
      Nykyisin noille romutoreille tuppaa liikaa kaikenmaailman kippojen ja paitojen myyjiä. Mutta kai se kuuluu ajanhenkeen, tarkoitushan on houkutella kauniimman sukupuolen edustajat paikalle. Ja sitä kautta ostovoimaa toreille

Joskus aikojen alussa, romutorit olivat miesten valtakuntaa jossa sai hypistellä likaisia kaasuttimia ja pölykapseleita.

• animattiN

Nyt varmaan pitää mootoritkin olla pestynä ennenkuin naiset niihin koskee vai koskeeko ne niihin vaikka olisi kaikki rasvan ja öljyn peitossa. En tosin ikinä ole käynyt romukirppiksellä niin en tiedä miten siellä naiset käy ja koskettelee.

• animattiN kirjoitti:

Nyt varmaan pitää mootoritkin olla pestynä ennenkuin naiset niihin koskee vai koskeeko ne niihin vaikka olisi kaikki rasvan ja öljyn peitossa. En tosin ikinä ole käynyt romukirppiksellä niin en tiedä miten siellä naiset käy ja koskettelee.

Kyllä ne naiset taitavat noita kippoja ja muita lasitavaroita siellä hypistellä. Nuo moottoriosat jäävät sitten miehille. Romutoreilla löytyy niin monen sorttista tavaraa, että jo ihan mielenkiinnon vuoksi suosittelen käymään.

Tällä tämänpäiväisellä torilla näin aikalailla vanhaa kristallia ja kahviastiastoa. Sellainen näppi tuntuma on, että tavara on hiukan vanhempaa, erikoisempaa ja kalliimpaa kuin perinteisillä kirpputoreilla.

• Ak:n lapio

Olen elämänkumppanini pöytiin kyydinnyt kuorman jos toisenkin myyntiin. Ja takaisn odottamaan parempaa sukseeta.

Olen ostanut kirppiksilta vuosien varrella paljon tarpeetonta, jos tarpeeseekin mennyttä kalua.

Se minua joskus jurbindelee, että kirppiksille vastoin ideaa kyörätään muoviin pakattuua uutukaista hilavitkutinta. Ja, että tarjotaan melkein tuoreena käyttökelpoisena vanhaa kuivettunutta vernissaa.

Rompetorit ovat ajatus sinänsä.

• Pirre*

kuin aarreaitoissa, en niinkään aina mitään ostaakseni, kunhan katselen ja kääntelen -vanhat tavarat herättävät joskus mukavia haikeitakin muistoja, kun lapset olivat pieniä, tai kun itse olin nuori jne.

Mietin aina, miten ihanaa kun esim. lasten vaatteita kierrätetään, ja kuinka edullisia melkein uusia vaatteita sieltä lapsille saa - olisipa kirppis kulttuuri ollut jo silloin tällä tasolla, kun omat lapset olivat pahimmassa vaatteiden kulutus iässä.

Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2336
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2279
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      130
      2265
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2170
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      56
      1801
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1653
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1371
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1205
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe