"Suomalaiset naiset ovat miesmäisiä"

W-mies

Kuunnelkaapa sisarenne sanomaa, Ilta Lehti 31.8.2006:

"Saimi Nousiainen arvostelee nyt kanssasiskojaan.

Saimi Nousiainen synnyttää marraskuun alussa, mutta kipuaa catwalkille vielä ensi lauantaina Jukka Rintalan uniikkiasussa PopFashion-muotitapahtumassa Helsingin Kaapelitehtaalla. (JONNA ÖHRNBERG)

Ovatko Suomen naiset liian miesmäisiä?

Marraskuussa synnyttävä huippumalli ja MTV3-kanavan Unisex-ohjelman juontaja-käsikirjoittaja Saimi Nousiainen, 32, kulkee Charles Jourdanin korkokengissä eikä suostu mamma-lookiin.

- Olen onnellisempi kuin koskaan, vaikka eihän raskaus fyysisesti mikään kiitollinen tila naiselle ole. Pikkuinen painaa jo puolitoista kiloa ja olo on kankea ja vähän luonnoton, Saimi nauraa ja popsii kanasalaattia helsinkiläisessä rantaravintolassa.

Persoonallisen kaunis Saimi ruoskii maannaisiaan meikittömyydestä ja epänaisellisesta pukeutumisesta.

- Nuoret suomalaismiehet ajavat kohta tyylissä naisten ohi. Mikseivät naiset punaa huuliaan, näytä sääriään ja nouse korkeille koroille? Ei työuralla eteneminen vaadi naiselta lyhyitä hiuksia, silmälaseja ja läskipohjakenkiä. Kohta suomalaismiehet ottavat vaimonsa naapurimaista. Miksi suomalaisnaiset ovat miesmäisiä, Saimi kysyy.

- Minussa ei ole hitustakaan feministiä, enkä pelkää sanoa mielipiteitäni. Toivon, että Arman Alitzadin ja minun Unisex-ohjelma herättää keskustelua, Marimekon Jokapoika-paitaakin jokin aika sitten arvostellut Saimi jyrisee. Rohkea arvostelu johti Saimin ja Marimekon yhteistyön loppumiseen.

- Yhteistyön loppuminen ei johdu kyllä Kirsti Paakkasesta, olemme puhuneet asiat selviksi. Mielipidettäni itse paidasta en muuta."

26

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedostajat

vaikenemme kuoliaaksi. Saimi olkoon epähenkilö nyt ja aina.

• Amelia E

Maailma on täynnä pässinpäitä, jotka eivät tajua ettei kaikki ihmiset halua elää kuten he eikä pidä samoista asioista. Miksi sellaista ihmistä pitäisi kuunnella saati totella, vain koska kyseessä sattuu olemaan malli?

• ....

tuli mieleen se kun saimi nousiainen oli vieraana tuomas & juuso experiencessä aidolla valkoisella minkkipuuhkallaan(!) koristautuneena. hän perusteli turkisten käyttöään sanomalla jotakuinkin että "me naiset ollaan sellaisia, me rakastetaan turkiksia ja timantteja.." (tms), mihin juuso myllyrinne totesi, että "minä en ainakaan ole törmännyt sellaisiin naisiin kuin korkeintaan bond-elokuvissa.." heh, osuvasti sanottu, kiitän myllyrinnettä tuosta kommentista!

• jorojukka-kukka

Minä ainakin pidän eniten turkiksista silloin, kun ne ovat vielä eläviä!

• Eikös tämä ole siis se kulmakarvaton outo otus? Turha mennä kommentoimaan muiden tekemisistä jos on itse sellainen linnunpelätin.

- Dekas

• jorojukka-kukka

Jostain kuvakulmasta Saimi on ihan kaunis. Toisaalta juuri kulmakarvattomuus on hänen tavaramerkkinsä.

Toisaalta mallin ei tarvitsekaan olla kaunis, vaan persoonallinen. Missit ovat kauniita.

• Saimi moittii
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Jostain kuvakulmasta Saimi on ihan kaunis. Toisaalta juuri kulmakarvattomuus on hänen tavaramerkkinsä.

Toisaalta mallin ei tarvitsekaan olla kaunis, vaan persoonallinen. Missit ovat kauniita.

lyhyistä hiuksista, kun itselläänkin on sellaiset. Niin ja vielä silmälaseista! Ovatko silmälasit jotenkin miesmäisiä? Kummallisia juttuja päästeli suustaan.

• tavaramerkki
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Tissien puute on toinen tavaramerkki

• Hertha
        Saimi moittii kirjoitti:

lyhyistä hiuksista, kun itselläänkin on sellaiset. Niin ja vielä silmälaseista! Ovatko silmälasit jotenkin miesmäisiä? Kummallisia juttuja päästeli suustaan.

lienee miesten mielestä kiintoisa ja vangitseva.

• pikkasen

eri asia mallin sipsutella korkokengillä, kuin vaikka siivoojaan, sairaanhoitajan tai tavallisen tehdastyöntekijän.

Minä olen muuten aina mieltänyt Saimin sellaiseksi poikatytöksi, en miksikään perinteisen naisellisuuden ruumillistumaksi - no ihan sama.

• kuvasta

• mutta

onhan niitä siivoojia muuallakin kuin Suomessa, nyt vain oli kyse siitä, miksi suomalaiset naiset tykkäävät läskipohjakengistä.

• takia
        mutta kirjoitti:

onhan niitä siivoojia muuallakin kuin Suomessa, nyt vain oli kyse siitä, miksi suomalaiset naiset tykkäävät läskipohjakengistä.

Ihan samasta syystä kuin miehetkin pitävät läskipohjakengistä.

• ..kuten jotkut johtavat feministit ovat todenneetkin, niin kapitalismi pakottaa naisen yhä suuremmassa määrin miehen muottiin, miehen rooliin, joten siinä suhteessa saimi nousiainen on oikeassa, vaikka perusteleekin asiaansa pintapuolisilla esimerkeillä, kuten vaatetus ja maali mitä suurimmassa määrin onkin..

• nin

Mun mielestä se Saimi itse näyttää ihan mieheltä, siis kasvoista! Se on ihan niinku joku transu :/ ja kehtaa vielä tulla arvostelemaan muita naisia miesmäisyydestä! Jos en tietäisi että kyseinen henkilö (eli Saimi) on nainen niin voisin hyvinkin luulla häntä mieheksi pelkän kasvokuvan perusteella.

• on poikamainen

Ehkä juuri siksi Saimi haluaakin korostaa tätä asiaa.

• täälläkin

Itseasiassa kun ensimmäisen kerran näin kuvan Saimista luulin sitä transuksi. Vieläkään en meinaa ymmärtää, että se oikeasti on nainen. Hänen ulkoisesta olemuksestaan on naisellisuus kaukana. Kasvot....uh. Kroppa kuin tikkuUKON.

• saa arvostella?

On se kumma että naisia ei saisi arvostella kuin kaunis nainen? Saimi on kaunis ja seksikäs omalla tavallaan. eikös hän puhunut naisten tyylistä eikä muodoista?

• on varaa arvostella

ei kyllä ehkä juuri miesmäisyydestä, saati lyhyistä hiuksista, mutta muutoin.

Miltäs vaikuttaisi jos joku plösö, ruma ja tyylitön eukko rupeisi haukkumaan suomalaisia miehiä rumiksi, plösöiksi ja tyylittömiksi?

• Sanelman
        on varaa arvostella kirjoitti:

ei kyllä ehkä juuri miesmäisyydestä, saati lyhyistä hiuksista, mutta muutoin.

Miltäs vaikuttaisi jos joku plösö, ruma ja tyylitön eukko rupeisi haukkumaan suomalaisia miehiä rumiksi, plösöiksi ja tyylittömiksi?

kuin nykyinen käytäntö, missä plösöt, rumat ja tyylittömät äijät haukkuvat suomalaisia naisia rumiksi, plösöiksi ja tyylittömiksi

• Noinpäinhän se yleensä menee
        Sanelman kirjoitti:

kuin nykyinen käytäntö, missä plösöt, rumat ja tyylittömät äijät haukkuvat suomalaisia naisia rumiksi, plösöiksi ja tyylittömiksi

Katsovat olevansa siihen vielä hyvinkin oikeutettuja.

• tätä*

Kumpi on naisellisempi. Kaunis, muodokas nainen tuulipuvussa vai poikamaisen näköinen lauta, tikku?
        Lähtisitkö lenkille korkkareissa hipsuttelevan hempukan kanssa vai muodokkaan lenkkareissa hölkkäävän naisen kanssa. Montako tuulipukunaista näet kaupungilla päivän mittaan, montako naista ilman tuulipukua.
        Huom. todennäköisesti se tuulipukunainen on useamman lapsen kiireinen äiti joka käyttää vähäisetkin rahansa siihen, että lapsilla on kauniit vaateet, riittävästi ruokaa ja mahdollisuus harrastuksiin.

• Sanelman
        tätä* kirjoitti:

Kumpi on naisellisempi. Kaunis, muodokas nainen tuulipuvussa vai poikamaisen näköinen lauta, tikku?
        Lähtisitkö lenkille korkkareissa hipsuttelevan hempukan kanssa vai muodokkaan lenkkareissa hölkkäävän naisen kanssa. Montako tuulipukunaista näet kaupungilla päivän mittaan, montako naista ilman tuulipukua.
        Huom. todennäköisesti se tuulipukunainen on useamman lapsen kiireinen äiti joka käyttää vähäisetkin rahansa siihen, että lapsilla on kauniit vaateet, riittävästi ruokaa ja mahdollisuus harrastuksiin.

ei hölkkää eikä hikoile! Ja sipsuttelee korkokengissään.

• Hertha

Kai Jukka Rintala ja Paavo Lipponen sitten ovat sinun veljiäsi.

• W-mies

entä sitten?

• Kainin merkki

taisi olla: mä oon telkkarissa, kato mua.

On muuten hienoa, että joku ilmaisee mielipiteensä suoraan, edes paidasta... ja taas on maailma vähän parempi paikka.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe