lesbous?

feminismi?

Onko Feminismi=lesbous?Joskus vaan tuntuu siltä.Miehillähän ei vastaavaa aatesuuntaa ole.Miksi naiset voivat tanssia keskenään ja pussailla samaa sukupuolta julkisesti jne.Misi naiset lukee naisten lehtiä, joissa on suurin osa naistenkuvia ja miehet kattelevat naisten alastonkuvia ns. miestenlehdistä.

17

739

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

"Onko Feminismi=lesbous?"

Ei ole.

Miesten "vastaava" aatesuunta on sovinismi. Se tosin ei pureudu miesten oikeuksiin vaan naisten mollaamiseen.

"Miksi naiset voivat tanssia keskenään ja pussailla samaa sukupuolta julkisesti jne."

Niillä on jalat joilla tanssia ja suu jolla pussailla. Aivan vapaasti miehet voivat tehdä samaa. Miksi he eivät tee?

"Misi naiset lukee naisten lehtiä, joissa on suurin osa naistenkuvia ja miehet kattelevat naisten alastonkuvia ns. miestenlehdistä. "

Koska naisen vartalo nyt vain on yleistyksenä kauniimpi kuin miehen. Kuka tykkää mistäkin, mutta minä ainakin katson mieluummin keskinkertaista naista kuin keskinkertaista miestä.

• vaiko...

Minua on aina kiinostanut onko nainen koko ikänsä feministi vai muuttuuko se jossain vaiheessa.Missä iässä se on kiihkeimmillään ja vaikuttaako siihen se kun vanuaika on mennyt ohi.

• jorojukka-kukka

Ainakin minä olen syntymäfeministi. Eli kehdosta hautaan.

• endel

Menee väitteesi yleistykseksi. Myös naisista on moneksi, usko tai älä! ;)

Monet naiset ovat/olivat itse asiassa antifeministejä. Kulttuuri aivopesee heidät alemman rooliin, vrt. kristittyjen (varsinkin muinoin kirkon kukoistuskautena) ja äärimuslimien joukossa.

• feminismisi
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Ainakin minä olen syntymäfeministi. Eli kehdosta hautaan.

ilmeni ennen kouluikää?

• jorojukka-kukka
        feminismisi kirjoitti:

ilmeni ennen kouluikää?

Olin ehdoton sp tasa-arvon kannattaja.

• Feminismin vastakohta on maskulismi.

Misogynian vastakohta on misandria.

Miessovinismin vastakohta on naissovinismi.

(Käsite "sovinisti" ei rajaa kohdetta miespuoliseksi, vaikka näin usein virheellisesti oletetaan)

- Dekas

• jorojukka-kukka

Aliarvioiko hän miestä?

• tietysti
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Aliarvioiko hän miestä?

naista. Miesfeministi on taas tasa-arvon asialla, kuten naisefeministikin.

• jorojukka-kukka
        tietysti kirjoitti:

naista. Miesfeministi on taas tasa-arvon asialla, kuten naisefeministikin.

Ihan loogista.

• endel

Lesbous tarkoittaa naista, joka tuntee seksuaalista vetovoimaa toista naista/naisia kohtaan.

Feminismi aatesuuntana yrittää poistaa sukupuolten eriarvoisuutta, ja on sinänsä hyvin epäseksuaalista. Feminismiä vastaavaa aatesuuntaa ei miehillä ole johtuen siitä, että se ei toimisi: miessukupuolella on yhteiskunnassamme jo enemmän etuja kuin naisilla (työmaailmassa). Toki voisi olla miesten tunneilmaisua puoltava liikesuunta; nyky-yhteiskunnassa miehet kasvatetaan ajattelemaan, että esimerkiksi miesten välinen halaaminen on homojen hommaa (enemmän jäljenpänä).

Ihmisvartalo ei ole ainoastaan seksiväline. On kamalaa ajatella, että sitä katsottaisiin ainoastaan seksuaalisesti himoiten. Naistenlehdet eivät siis ole mielestäni ainakaan "lesbolaisia", saati feministisiä. Joskus tilanne on jopa päinvastoin feminismin kannalta: markkinavoimat estävät lehtiä ottamasta radikaaleja ajatuksia artikkeleihinsa ja saa siten lehdet ajamaan vanhoillisia näkemyksiä. Feminismi on poissa muodista. Trendejä seuraavat henkilöt ovat alttiimpia ostamaan lehtiä, joten heitä näkyvyyttä hakevat lehdet kuuntelevat. Usein tämä kehä päätyy ruokkimaan yksilöllisyyttä eikä suinkaan tasa-arvoa.

Tanssi ei ole läheskään aina eroottista. Monissa kulttuureissa myös suuteleminen luetaan pikemminkin tervehdykseksi tai normaaliksi kanssakäymiseksi kuin "panohaluindikaattoriksi" tai seurustelukäyttäytymiseksi. Nämä toiminnot eivät todellakaan ole aina merkki seksuaalisuudesta, eivätkä siis tuomitse heteroksi tai homoseksuaaliseksi. On vain niin, että monilla seuduilla (esim. Suomessa vielä hyvin laajalti) on vielä niin vanhoillinen tapakäyttäytyminen, että kyseisenlaista kanssakäymistä ei koeta siellä luonnolliseksi ja vaatii siis painavia "syitä" tehdä niin kuten poikkeuksellisen vahva halu eli mahdollisesti juuri seksuaalinen halu. Näin ei kuitenkaan aina ole. Siksi onkin valitettavaa, että kaikki toisenlaista tapakulttuuria noudattavat leimataan helposti seksuaaliseen marginaaliväestöön kuuluvaksi huolimatta kyseisien ihmisten todellisista taipumuksista ja motiiveista.

• seinään

Palstalla on järkevä mies!

• konst-aapeli
        seinään kirjoitti:

Palstalla on järkevä mies!

taiteiden yö meni jo, seiniin piirtely LOPPUU just alkuunsa!!!

• nöyrästi
        konst-aapeli kirjoitti:

taiteiden yö meni jo, seiniin piirtely LOPPUU just alkuunsa!!!

se oli ihan vaan sellanen pieni virtuaalirasti.

• hyrrää?

Kaikki tietävät estrogeenin ja testosteronin vaikutukset fyysisesti,mutta miten nämä hormoonit vaikuttavat psyykkisesti.Täytyyhän niillä olla myös vaikutusta käyttäytymiseen ja tunteisiin.Muutuisiko miehen käytös jos hänelle annettaisiin enemmän naishormoonia.Miehellähän on myös jonkun verran estrogeeniä veressään.

• merkitys

Niin ja naisella testosteroonia.

Muuttuisihan se mies, jos hänelle annettaisiin estrogeenia. Samalla tavalla muutuisi kuin ne miehet, joita muutetaan naisiksi hoidoilla. Se vaikuttaa sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Samoinhan käy iän myötä, kun sekä naisilla laskevat estrogeenimäärät ja miehillä testosteroonimäärät, jolloin he alkavat olla lähempänä toisiaan hormonaalisesti. Vanhemmat ihmisethän ovat seesteisempiä ja heidän yhteiset tekemisensä lisääntyvät.
        Tämä on asiaa, josta tulisi pitkä juttu, mutta hormooneilla on merkitystä.

• vanhukset
        merkitys kirjoitti:

Niin ja naisella testosteroonia.

Muuttuisihan se mies, jos hänelle annettaisiin estrogeenia. Samalla tavalla muutuisi kuin ne miehet, joita muutetaan naisiksi hoidoilla. Se vaikuttaa sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Samoinhan käy iän myötä, kun sekä naisilla laskevat estrogeenimäärät ja miehillä testosteroonimäärät, jolloin he alkavat olla lähempänä toisiaan hormonaalisesti. Vanhemmat ihmisethän ovat seesteisempiä ja heidän yhteiset tekemisensä lisääntyvät.
        Tämä on asiaa, josta tulisi pitkä juttu, mutta hormooneilla on merkitystä.

ei juuri sukupuolta erottaisi jos pukeutuisivat samalla lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe