A-Plus 21:10 [YLE1]

Nähtävästi keskustelua sukupuolten palkkaerosta, saattaa olla mielenkiintoinen. Katsokaa toki, ihmiset hyvät :)

- Dekas

9

1255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasan arvo

samasta tai samanarvoisesta työstä on saatava samaa tai samanarvoista palkkaa, yli sektorirajojen. :)

• P.e.p.e.

"Siit mie en tiiä mittään", sano tasa-arvosta vastaava ministeri, jonka rinnassa on nappi: "Naisen euro on 80 snt". Voi ihme näitä propagandisteja.

• P.e.p.e.
        P.e.p.e. kirjoitti:

"Siit mie en tiiä mittään", sano tasa-arvosta vastaava ministeri, jonka rinnassa on nappi: "Naisen euro on 80 snt". Voi ihme näitä propagandisteja.

Mitä mahtaa olla lähtöpalkkojen ero sairaanhoitajalla ja opistoinssillä (keskim. tehtäviähän useita eri tyyppisiä) julkisella puolella? Pitääkö huomioida se, että valtaosa sairaanhoitajista on ns. rividuunareita. Opistoinsseistä taas isoin osa esimiesasemassa tai siihen rinnastettavassa tehtävässä.

• sikurisakari
        P.e.p.e. kirjoitti:

Tuo Haataisen vastaus esitettyyn epäkohtaan oli kyllä onneton. En tajua, miten hän ei osannut tarkastella asiaa vähän laajemmasta näkökulmasta. Tosiasiahan on, että tuolla P-Karjalassa saa tuolla pienemmällä palkalla paremman elintason kuin esim. Hesassa. Mielestäni tässä asiassa ministeri olisikin voinut tuoda esiin sen, että on sinällään aivan oikeutettua maksaa kalliimmilla asuinseuduilla korkeampaa palkkaa, koska mm. asuminen ja ruoka ovat kalliimpia.

• JuuuuuuP
        P.e.p.e. kirjoitti:

Mitä mahtaa olla lähtöpalkkojen ero sairaanhoitajalla ja opistoinssillä (keskim. tehtäviähän useita eri tyyppisiä) julkisella puolella? Pitääkö huomioida se, että valtaosa sairaanhoitajista on ns. rividuunareita. Opistoinsseistä taas isoin osa esimiesasemassa tai siihen rinnastettavassa tehtävässä.

Sairaanhoitajaa voi verrata lähinnä johonkin suorittavaan työhön, autonasentajaan tai kirvesmieheen. Insinöörillä on kuitenkin vaativa koulutus ja sen mukainen työ, yleensä erikoisosaamista vaativaa suunnittelua, työnjohtoa jnp... Insinöörin alkupalkka valtiolla on A20... siis noin 1800 euroa.

• aaaplus

Hyvä pointti loppuun, johon ei vastausta löytynyt ja kuinka tökerösti haatainen sitä yrittikään kiertää..huh.Jos kerta yliopistoihin otetaan lahjakkuuden perusteella ja perslihasten perusteella, niin miksei työelämään päde sama tasa-arvo? Onhan suomi tasa-arvoinen niin eikö se ole sama kuka siellä pomona on. Kiintiöistä sanoisin niin, että jos kerta työmarkkinoille niitä saa niin kyllä sitten opiskelupaikkoihinkin!on se ihme jos töitä saa tulevaisuudessa naisena helpommin jonkun kiintiön perusteella.

• tasa-arvoasiamies

Tässä alkaa näkyä selvästi että me miehet on kyllästytty tohon ämmämäiseen lätinään siitä kuinka huonosti suomen naisilla on asiat. Toimittajatkin uskaltavat jo hiukan hiillostaa noita "tasa-arvo"-ihmisiä. Onhan se nyt naurettavaa että yliopistoihin ei olla pykäämässä kiintiöitä jotka suosisivat miehiä mutta yrityselämään kyllä sellaisia jotka suosisivat naisia. Sekö on tasa-arvoa?

Sitten jaksetaan aina lätistä historiallisista vääryyksistä. Kyllä ne Suomen miehetkin ovat kokeneet vääryyksiä. Ministeri otti esimerkiksi tilanteen jossa naisten piti ilmaiseksi toimia sairaanhoitajina. Minun molemmat isoisäni joutuivat ilmaiseksi sotimaan suomen puolesta ja toinen heistä kuoli siellä ilman mitään korvausta.

Sama lätinä jatkuu siinä että perhe jarruttaa urakehitystä naisilla. Yhtä lailla minun urakehitystäni on jarruttanut armeija, johon meni kokonainen vuosi. Minun yliopistossani monilla miehillä on valtavia vaikeuksia päästä armeijan jälkeen opiskeluissa alkuun kun on vuoden joutunut ryynäämään metsissä ja kaikki asiat ovat päässeet unohtumaan. Siinä teille urajarruja.

Ihan sairasta on että suomessa saa vapaasti toimia nimikkeellä "tasa-arvoministeri" ihminen joka on ainoastaan kiinnostunut kohentamaan naisten asemaa. Maakuntien välinen tasa-arvo oli kuulemma hiusten halkomista. Ihan samasta asiastahan siinä on kyse. Maalaiset hakeutuvat/joutuvat matalapalkka-aloille. Entä missä on tutkimukset maahanmuuttajan euroista?

Demarit ovat nolanneet itsensä täydellisesti tässä asiassa. Ennen äänestin heitä mutta en enää. Ex-pääministeri Lipponen ihastui nuoreen naiseen, jonka pääasiallinen tarkoitus näyttää olevan se että hän voi hyödyttää omaa poliittista (feminististä) uraansa huoraamalla vanhan ukon kanssa. Lipponen sen kuin sorvaa feministisiä aatteita. Esimerkiksi hän yritti saada eduskunnan uuden lisärakennuksen nimeksi ensimmäisen naisministerin nimen. Oksettavaa koko touhu sanon minä.

• Mi-yes

..tuosta jatkuvasta "sukupuolen palkkaerot" p-jauhamisesta, tietenkin tuo teetetty "kansalaiskeskustelu".

Oikeastaan, kyllä etoo Suomi.

Viimeksi pisti silmään, samaa m-puloitua skeidaa koskien "suomaisisten mielestä" sitä tai tätä.

Miten on, huomaako "suomalainen" miten koko hänen "mielipiteensä" on teetetty.....?

• Nari_Säre

...näyttäisi olevan valtamediaa reilusti edellä oikean ja objektiivisen tiedon levittämisessä!

Tällä palstallahan valveutuneet lukijat ovat voineet lukea viitteitä aitoihin tilastoihin ja näihin vaktoihin jo vuosia sitten.

No - hyvä, että valtamediakin alkaa herätä feminismipropagandan kieroutumiin. :-)

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1489
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      340
      1316
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      891
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe