Tulipa tässä taannoin ohjelma radiosta, jossa moitittiin suomimiehen ulkonäköä, ettei kuulema ole niitä maailman komeimpia uroita.
Jonkin muun kansan miehet ovat oikeesti komeita. Ei ny tule mieleen , oliko ne sakemanneja vai mitä.
Totesinkin yhtenä iltana käydessäni pitkästä aikaa naisten tansseissa, et asiassa on vinha perä. Ravintolaan saapui n. 40- 50 henkilön seurue, ( olivat kuulema hollantilaisia) miehet olivat todella hyvän näköisiä ja tyylikkäitä, naiset olivat vaatimattomia, sieviä kuitenkin. Eikä he olleet enää nuoria, vaan keski-ikää lähestyviä ihmisiä.
Verratessani noin heitä ja suomimiehiä, he saivat vilpittömän ihailuni, en tosin tanssittanut yhtäkään. Tosi-asian edessä, joutui kyllä myöntämään, että jää "omat pojat" komeudessa ja tyylikkyydessä jalkoihin, olen sentään nähnyt kotimaisia pienen ikäni.
Suomimies, komeako?
97
3744
Vastaukset
- Pirre*
onkin se miehen ainut mittari?
- Juniperus
Sisäinen kauneus kuitenkin säteilee myös ulospäin, ja siksi kääntäen miehen komeus kertoo kauniista luonteesta (mm. uskollisuudesta). Jotenkin näin olen ymmärtänyt naisen logiikan toimivan.
- Juntteihin kyllästynyt
Suomalainen mies ei osaa pukeutua,sandaalit ja putkisukat,shortsit ja kauluspaita ym,järkyttävää! Ja miksi parturissa käydään vain kerrran vuodessa?
- PiPa
tässä vielähin. Rakas aviomieheni kävi pari tuntia toimistollamme ja voin sanoa, että häneen nähden suomi-miehet pukeutuu hyvin! Hävetti! Jalassa sandaalit, mustat tennissukat, kauhtuneet verkkahousut, kulunut ryppyinen paita, jonka alla likaisen näköinen T-paita, tukka hampsotti lippalakin alta ja parta ajelematta, TURAPEHKONA. Miestyötoverini ovat aina kauluspaidassa kravatteineen ja suorine housuineen todella siistin näköisiä. Hyi hitto mikä ero! 35 vuotta on olen häntä katsellut, nuorempana avioerollakin uhkaillut, jos pukeutumistyyli ei muutu. Vaatteet aina olen ostanut, itse ei niitä osta, kun "kuulemma välttää 50 vuotta vanhat resut, jos niitä vähän tursii kasaan". Nyt tuli jotenkin mitta täyteen! Vaikka luonteeltaan on todella kiltti ja mukava, en jaksa enää häntä katsella!
- uusia vatteita?
PiPa kirjoitti:
tässä vielähin. Rakas aviomieheni kävi pari tuntia toimistollamme ja voin sanoa, että häneen nähden suomi-miehet pukeutuu hyvin! Hävetti! Jalassa sandaalit, mustat tennissukat, kauhtuneet verkkahousut, kulunut ryppyinen paita, jonka alla likaisen näköinen T-paita, tukka hampsotti lippalakin alta ja parta ajelematta, TURAPEHKONA. Miestyötoverini ovat aina kauluspaidassa kravatteineen ja suorine housuineen todella siistin näköisiä. Hyi hitto mikä ero! 35 vuotta on olen häntä katsellut, nuorempana avioerollakin uhkaillut, jos pukeutumistyyli ei muutu. Vaatteet aina olen ostanut, itse ei niitä osta, kun "kuulemma välttää 50 vuotta vanhat resut, jos niitä vähän tursii kasaan". Nyt tuli jotenkin mitta täyteen! Vaikka luonteeltaan on todella kiltti ja mukava, en jaksa enää häntä katsella!
Mutta jos hän ei halua vaihtaa tyyliä vaihda sinä miestä!
- Pirre*
PiPa kirjoitti:
jos mies kulukoo huonoissa vatteissa se on vaimon vika - mie en laske ukkooni immeisten ilimoille verkkarin kutjakkeissa - jos ei piäse salloo karkkoommaan.
- Juntteihin kyllästynyt
Pirre* kirjoitti:
jos mies kulukoo huonoissa vatteissa se on vaimon vika - mie en laske ukkooni immeisten ilimoille verkkarin kutjakkeissa - jos ei piäse salloo karkkoommaan.
Miksi olette menneet naimisiin niiden tossukoiden kanssa,oikea mies ostaa itse vatteensa!
- NIIN OLEN TEHNYTKIN
uusia vatteita? kirjoitti:
Mutta jos hän ei halua vaihtaa tyyliä vaihda sinä miestä!
siis ostanut vaatteet, mutta jostain syystä ne ovat jääneet vaatehuoneessa alimmaisiksi. Ainut siisti vaate tänään olikin auki rempsottava takki , joka on minun ostamani. Aamulla nimittäin sanoin, että jos tulet toimistolle, niin laita hyvä ihminen siistit vaatteet. Niitä häneltä löytyisi, jos viitsisi vilkaista vaatehuoneeseen. Mutta kun ei, niin ei! HUH, mikä ilmestys! Voisiko olla tahallaan tehtyä, ärsyttämistä. Mutta minulle riitti, onneksi valmistui 2-koti, muutan sinne. En enää jaksa katsella tätä TÖRKYKASAA. Ps. Tämän päiväinen ei ollut ensimmäinen kerta, kun ukon pukeutumisen vuoksi olisin halunnut vaipua maan alle. Vain yksi monien monien kertojen joukossa.
- hemuliini
NIIN OLEN TEHNYTKIN kirjoitti:
siis ostanut vaatteet, mutta jostain syystä ne ovat jääneet vaatehuoneessa alimmaisiksi. Ainut siisti vaate tänään olikin auki rempsottava takki , joka on minun ostamani. Aamulla nimittäin sanoin, että jos tulet toimistolle, niin laita hyvä ihminen siistit vaatteet. Niitä häneltä löytyisi, jos viitsisi vilkaista vaatehuoneeseen. Mutta kun ei, niin ei! HUH, mikä ilmestys! Voisiko olla tahallaan tehtyä, ärsyttämistä. Mutta minulle riitti, onneksi valmistui 2-koti, muutan sinne. En enää jaksa katsella tätä TÖRKYKASAA. Ps. Tämän päiväinen ei ollut ensimmäinen kerta, kun ukon pukeutumisen vuoksi olisin halunnut vaipua maan alle. Vain yksi monien monien kertojen joukossa.
miten hän sitten pukeutui kun menitte naimisiin?
- oikea mies
Juntteihin kyllästynyt kirjoitti:
Miksi olette menneet naimisiin niiden tossukoiden kanssa,oikea mies ostaa itse vatteensa!
..ei myös katsele silloin tuollaista vikisijää, kuin olet!
- Leena.
Pirre* kirjoitti:
sinulle onkin? Minä en kyllä rupeaisi miestä pukemaan kuin pikkulasta! Kyllä aikuisen ihmisen pitää senverran itse osata.
- miettii
Leena. kirjoitti:
sinulle onkin? Minä en kyllä rupeaisi miestä pukemaan kuin pikkulasta! Kyllä aikuisen ihmisen pitää senverran itse osata.
Ostiko äiti vaatteet näille miehille ennen naimisiinmenoa vai olivatko he sitä ennen nudisteja?
- Pirre*
Leena. kirjoitti:
ostamassa pukua miehelleni, ja kysyin myyjältä että lieneekö muilla sellaista miestä, joka ostattaa vaimollaan jopa pukunsakin, - kuulemma vaikka kuinka paljon - et se siitä "lapsesta".
- Pirre*
miettii kirjoitti:
Ostiko äiti vaatteet näille miehille ennen naimisiinmenoa vai olivatko he sitä ennen nudisteja?
Minusta on mukava katsoa siististi pukeutunutta miestä.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Minusta on mukava katsoa siististi pukeutunutta miestä.
Mitä nyt joskus autan puseron hihat, ja vedän hänelle sukat jalkaan.
- Leena.
Pirre* kirjoitti:
ostamassa pukua miehelleni, ja kysyin myyjältä että lieneekö muilla sellaista miestä, joka ostattaa vaimollaan jopa pukunsakin, - kuulemma vaikka kuinka paljon - et se siitä "lapsesta".
minä en olisi huolinut.
- Pirre*
Leena. kirjoitti:
minä en olisi huolinut.
"avuton" ollut - sairastumiseensa asti kova tekemään työtä.
Luulen ettei IHAN ideaalia ihmistä kukaan löydä - hyvästäkin löytyy jotain huonoa, ja huonosta jotain hyvääkin. - hans.ex
Pirre* kirjoitti:
"avuton" ollut - sairastumiseensa asti kova tekemään työtä.
Luulen ettei IHAN ideaalia ihmistä kukaan löydä - hyvästäkin löytyy jotain huonoa, ja huonosta jotain hyvääkin.Ensin ihastumme mieheen jonka kanssa menemme naimisiin,sen jäleen alamme nuotoilla häntä itsellemme sopivan muottiin,hänen pitääkin yhtäkkiä pitää oopperasta tai käydä koiranäyttelyissä ja pukeutua nuorekkaammin ym.
Loppujen lopuksi haluammekin erota kun miehemme ei enää olekaan "se sama mies jonka kanssa aikoinaan menin naimisiin"
Persoonallisuudesta johon rakastuimme ei ole enää mitään jäljellä ja kenen on syy?
Aloitin pari kuukautta sitten uuden taipaleen rakastamani miehen kanssa ja tällä kertaa hän saa olla juuri se kuin on,senhän takia häneen rakastuin♥ - Pirre*
hans.ex kirjoitti:
Ensin ihastumme mieheen jonka kanssa menemme naimisiin,sen jäleen alamme nuotoilla häntä itsellemme sopivan muottiin,hänen pitääkin yhtäkkiä pitää oopperasta tai käydä koiranäyttelyissä ja pukeutua nuorekkaammin ym.
Loppujen lopuksi haluammekin erota kun miehemme ei enää olekaan "se sama mies jonka kanssa aikoinaan menin naimisiin"
Persoonallisuudesta johon rakastuimme ei ole enää mitään jäljellä ja kenen on syy?
Aloitin pari kuukautta sitten uuden taipaleen rakastamani miehen kanssa ja tällä kertaa hän saa olla juuri se kuin on,senhän takia häneen rakastuin♥säätääkin laki pakollisesta avioliittolomasta, sanotaan n. vuoden mittainen, jona aikana puolisot eivät saisi olla missään tekemisissä toistensa kanssa, ei edes nähdä toisiaan.
Avioliittoloman loputtua ei saisi kummallakaan olla oikeutta kysellä, eikä tentailla toistensa tekemisiä - oisikohan tuo liian uskalias laki :)
Älyäisiköhän se tämä ihmisen raato sittenkään lopettaa sen toisen muovausyrityksen...
- ne Hollannin
juntit tulivat tänne näyttäytymään? Tuskinpa monikaan meidän omista "junteistamme" kovin monta Hollannin-matkaa eläissään tekee.
tulleet tänne sitä varten, että näyttäytyisivät meille varta vasten, todennäköisesti heillä oli joku muu aihe kyseessä, ehkä kokouksen muodossa tms.
Olin aikoinani myös mieheni " vaatettaja", mut hän tykkäs huonoo, jos ostin hänelle luvatta vaatetta; ostele itselles, oli kommentti. No kyllä se mul passas, mut olisin toivonut hänen joskus käyttävän muitakin vaatteita, kuin ainaista t-paitaa, suorien housujen seurana.
Mielestäni ihminen ottaa myös toisen huomioon pukeutumista ajatellen, kun tietää vaimon tai miehen sitä joskuskin odottavan, mut jääräpäisyys tässäkin asiassa on näköjään suomimiehellä tiukasti verissä ja vanhoillisuus " ku ei ennenkään".
- Pirre*
että, perinteisesti suomalaisten naisten mielestä miehen ulkolaisuus on ollut joku ihmeellinen miehen lisäarvo - kautta aikain on ollut sellaista ilimaa.
- poromies
ollukhi tuolla ekshotiikalla taas käyttyä. ;D Vaikka naama onki ko petolinnun persaus,ni silthäin oomma kelevannu.Sen verta vierasta mukana.Ni,että suominainen ossaapi nääläytyä meikäläisenki eissä.;)))
- Pirre*
poromies kirjoitti:
ollukhi tuolla ekshotiikalla taas käyttyä. ;D Vaikka naama onki ko petolinnun persaus,ni silthäin oomma kelevannu.Sen verta vierasta mukana.Ni,että suominainen ossaapi nääläytyä meikäläisenki eissä.;)))
tunkuvahan teillä on varmasti sesonkiaikkaan etelän hempukoista, mutta käyvvät ja lähtöövät sitten taas..ukkoisa luo :)
- Poromies
Pirre* kirjoitti:
tunkuvahan teillä on varmasti sesonkiaikkaan etelän hempukoista, mutta käyvvät ja lähtöövät sitten taas..ukkoisa luo :)
pallaavat täältä suu korviin asti hymysä,ko ovat nähäneet miut.Joku on karkhunki juossu.Hakenhan lissää voimia kestää poromiehen juttuja. ;))
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
mahottomat poroelot, sen eksotiikan lisäksi :))
- Pirre*
Poromies kirjoitti:
pallaavat täältä suu korviin asti hymysä,ko ovat nähäneet miut.Joku on karkhunki juossu.Hakenhan lissää voimia kestää poromiehen juttuja. ;))
kertoja kulukena, ja yhttää lappilaista ei ou tarvinna pelätä - en kyllä heitä - teitä montaa ole siellä tavannutkaa - lienöövät ollu rahojjaa laskemassa.
- Poromies
Pirre* kirjoitti:
kertoja kulukena, ja yhttää lappilaista ei ou tarvinna pelätä - en kyllä heitä - teitä montaa ole siellä tavannutkaa - lienöövät ollu rahojjaa laskemassa.
oltu kusek..kuleksimasa.Kaikkijen likkojen perhän en miekhän jouva,jäkäläkankhat on välillä katasteltava.
en minä suurestikaan ihannoi ulkolaisia miehiä, heillä on omat kultturinsa ja erillaiset tavat, kuin meillä, siinä menisi pieni maailmani ihan sekaisin, jos heihin sotkeutuisin.
Kyllä suomimies on kumppanina ihan tarkoitukseen sopiva, kun muistaa itsekin joskus armastaan kuunnella ja antaa positiivista palautetta. Mikäs sen mukavampaa, kuin osata hoitaa oman osuutensa yhteisessä projektissa, johon on sitoutunut koko elämänsä ajaksi...
niitä komeitakin löydy joukosta..jos komeutta yleensä hakee..
Sama juttu naisissa.Ei kaikki ladytkaan ole mitään missejä...
Se, mikä mua aina kauhistuttaa,on tuo verkkarihousu-kaljapötsi-Uunopaita-look...- pidempi
Tummalla Afrikkalaisella on pitempi ja paksumpi!
JA HÄNELLÄ on myös päivisin aikaa Suomi naiselle
onhan silläkin merkitys. Työstä väsynyt ukko
ketä se kiihoittaisi?työstä väsynyt ukko tekee kummiski töitä...Ei sillä pitemmällä ja paksummalla kauaa elä....ei vaikka kuinka yrittäis...:)
- Valkonaama.
mii-su kirjoitti:
työstä väsynyt ukko tekee kummiski töitä...Ei sillä pitemmällä ja paksummalla kauaa elä....ei vaikka kuinka yrittäis...:)
Methän sen neek...mustanki elätämä. Hällä on aikaa sitte pelehtiä vaimojen kans, ko me lyhyt- ja ohuttavaraiset hiki päässä pakerrama niitä kehitysapu-tarvikheita heän muule perhheele sinne syvhään aarniomethään.
ei ole siitä ja sen pituudesta, vaikka joillekin se on erittäin tärkeetä, toiset sivuuttaa sen huumorilla hymähtäen, enpä oo kokkeillu, eikä sillä oo mitään merkitystä, minulle... heh ja heiluvat heilurit..
- nehän olikin jotain
"eliittiä"...
koska olivat hoksanneet Suomeen tulla...
( tietäen hintatason)
vai ..tulitko tietämään...hmm sosiaaliluokan?
EEEEI silti on niitä KOMMEITA kaikissa -"luokissa"..vaan nyt tarkoitin sitä muuta ...mitä rahalla saa
ei sen miehen nyt niin hirvveen komea tarvitse ollakaan....( eikä lihaksikas)
eikä muutenkaan "massiivinen",,,kuhan on järkee
edes....
hyh!!! jos on liian komea... ;/komeus ja kauneus on katsojan silmässä. Toisen mielestä min olen sööttiläinen, toinen ei tahtois edes sormel koskee, näin on näppylät. Nää on niitä maku asioita, joista aina tullaan kiistelemään.
- molempia
..vertaat kuin ulkopuolinen!
Meillä ainakin oli tuo kasvatus puoli naisen "käsissä" ja suoraa huutoa tuli "akalta"
jos siihen puuttui!
(Onneks ei ollut poikalapsia meillä, tuon asian takia, ja että et pääse heitä arvosteleen!)
Että peilin eteen kaikki arvostelijat!
Taas sitä samaa, suominaiselta!- kiimaviikot
tulossa pohjoseen kun naisväki on taas ruvennut ukkoja parjaamaan
- ni sielä poromies
kiimaviikot kirjoitti:
tulossa pohjoseen kun naisväki on taas ruvennut ukkoja parjaamaan
poikinee ja veljinee ja setämiehinee ovat nii onnessaa. Lantalaislaeidit soavatten nojata pääsä kommeeta rintoo vaste.
- ja etelän naisesta?
ni sielä poromies kirjoitti:
poikinee ja veljinee ja setämiehinee ovat nii onnessaa. Lantalaislaeidit soavatten nojata pääsä kommeeta rintoo vaste.
'..jäivät polkumme varteen kiteet oksille soimaan..'
Sitä minulle kerran lauloi lappalaismies. - Pirre*
ni sielä poromies kirjoitti:
Tarkotit kai rintoja vasten...*:*
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Tarkotit kai rintoja vasten...*:*
se lappilaisen pää on suunilleen sillä korkkeuvella :))
- poikkeus...
Pirre* kirjoitti:
se lappilaisen pää on suunilleen sillä korkkeuvella :))
vahvistaa säännön.
Tuo laulu, jota kysyttiin, on jonkin lappilaisen lauluryhmän levyttämäkin kai.
Lauluryhmän nimi oli jotain 'Suikkerot' tai m.s. mne ei jaksa muista. - Muisteleva
ja etelän naisesta? kirjoitti:
'..jäivät polkumme varteen kiteet oksille soimaan..'
Sitä minulle kerran lauloi lappalaismies.Mikä lauluyhtye se on? Auttakaa nyt!
- SUOMALAISTEN
NAISTEN laita?
Entäpä kun rinnallemme ilmaantuu vaikkapa ryhmä ranskalaisia tai saksalaisia, miten mahtas vatsakkaille, miesmäisille naisillemme käydä?naiset ollaan nii uhkeita,että mehän tönitään rintavarustuksellamme sellaset laiheliinit nurin..:))
- miettii
Esimerkiksi ruotsalaiset vanhemmatkin naiset osaavat pukeutua tyylikkäästi ja naisellisesti
- on paremmat eläkkeet
miettii kirjoitti:
Esimerkiksi ruotsalaiset vanhemmatkin naiset osaavat pukeutua tyylikkäästi ja naisellisesti
Ei voi verrata Suomea Ruotsiin. Täällä on huonot tulot vanhuksilla, hyvä kun lääkkeensä saavat, kansaneläke on n. 450 euroa, ei sillä lierihattuja ostella.
- miettii
on paremmat eläkkeet kirjoitti:
Ei voi verrata Suomea Ruotsiin. Täällä on huonot tulot vanhuksilla, hyvä kun lääkkeensä saavat, kansaneläke on n. 450 euroa, ei sillä lierihattuja ostella.
Itsekin voi ommella ja Ruotsissa käyvät eläkeläisetkin kirpputoreilla löytöjä tekemässä,hyvä pukeutuminen on kiinni mausta ja hyvää makua ei osteta rahalla
- ei pidä paikkaansa
on paremmat eläkkeet kirjoitti:
Ei tarkoitettu pelkastään 75-80 vuotiaita kansaneläkeläisiä. Nykyeläkeläisillä on paremmat tulot ja aina parempia eläkkeitä saadaan.
Silti pukeutumiseen ei satsata.
Eläkeläiset laitaa rahansa matkustamiseen ja ilotteluun. vaatteilla ei kotosuomessa ole niin väliä, kunhan jotakin käytännöllistä vaan on. tässä oli nyt kyseessä miesten ulkonäkö, mut pitänee mainita, naisetkin. Kyl suominainen on nykyään aika räväkkä, jollei suorastaan karkea kieleltään, monesti myös liika lihava, poikkeuksiakin tietysti on, mutta suunta tässä ajassa on menossa päin p...
naisten osalta. Usein näkee yhä lihavampia nuoria naisia, vanhemmista puhumattakaan, ikääntymisen myötä nainen saa lisäkiloja, kun hormooni toiminta alkaa horjua ja piittaamattomuus itsestään lisääntyy.
Tässä sai nyt naisetkin osansa, mutta se tasa-arvo.. se tasa-arvo, jota nykyisin perään kuulutetaan.
- Lenita II
että suomi-mies usein näyttää siltä miltä näyttää:
epäsiistit, leikkaamattomat hiukset, farkunpersus roikkuu, housunvyötärö mahan alla, lahkeet siitä syystä lököttää risojen lenkkareitten tai linttaan astuttujen kenkien päällä ja kaiken huipuksi naamalla närästyksestä kertova ilme... tuohon kun vielä lisätään hien tai hengityksen tai p**kan haju... kas, siinä on Suomi-poika!
Voi ukot, kun osaisitte vilkaista peiliin vähän pitemmän aikaa! Rohkenen väittää että eivät ne muunmaalaiset miehet sen ihmeempiä ole mutta ne ovat huomattavasti SIISTEMPIÄ ulkoiselta olemukseltaan.- Poromies
Aika monesti mie olen törmänny sellashen naishen,joka käyttää hajuva,jota net sanoo hajuveteks,"haisee"niinku olis jäänny alapesut välhin jonku aikaa.Sitte net ihimettelee,minkähän takkia sääsket,ja mäkäräiset on myöthänsä kimpusa.Siinäki oisi joillaki teistä varmhan tekemistä.Minen usko,että kaikin ootta semmosia,enkä haluakhan uskua.Äläkää suuttuko nyt poromiehelle,näin vain on ollu.Pakko mennä välillä tuulen puolelle,että saapi henkiä vejettyä.;)))
- tuulipuvussa
käyskentelevät naiset korkkarit jalassa naama sutattu kirkkailla väreillä, ovatkuin tikkurilan värikartat ja kaiken huippuna paplarit päässä.
- oikea mies
..kun on tuollainen asiantuntemus,..
Eihän sinulla ole vaan omaa/omia "Suomi-poikia!"
Toivon todella että EI! - hajuton
mustat miehet tahtovat haista pahalle. Jotenkin sama lemu kuin suomalaisnaisten p***ussa.
- kysyntä
hajuton kirjoitti:
mustat miehet tahtovat haista pahalle. Jotenkin sama lemu kuin suomalaisnaisten p***ussa.
Eikerkiä peseksimään kun on niin kova kysyntä.
Kyllä se se se Mari-rouva joka haisee!! - Pirre*
kylään lähtee huonoimmissaa - meinaan ne ulukolaiset turistit on vain käymässä täällä.
- miettii
Pirre* kirjoitti:
kylään lähtee huonoimmissaa - meinaan ne ulukolaiset turistit on vain käymässä täällä.
Tukholmassa näkee suomalaisturisteja verkkareissa ja tuulipuvuissa joka päivä
- mumska
hajuton kirjoitti:
P***u haisee hyvälle!
- mumska
Mulla on kaks poikaa ja molemmat on komeita ja siistejä.
- pidät
mumska kirjoitti:
Mulla on kaks poikaa ja molemmat on komeita ja siistejä.
..ne kotona piilossa Lenita II.sen näkymättömissä, kun pelkkiä paskahousuja hänen arvon korkeutensa näkee,??
- Suomi-akka
Poromies kirjoitti:
Aika monesti mie olen törmänny sellashen naishen,joka käyttää hajuva,jota net sanoo hajuveteks,"haisee"niinku olis jäänny alapesut välhin jonku aikaa.Sitte net ihimettelee,minkähän takkia sääsket,ja mäkäräiset on myöthänsä kimpusa.Siinäki oisi joillaki teistä varmhan tekemistä.Minen usko,että kaikin ootta semmosia,enkä haluakhan uskua.Äläkää suuttuko nyt poromiehelle,näin vain on ollu.Pakko mennä välillä tuulen puolelle,että saapi henkiä vejettyä.;)))
täytyy sanoa ettei sulta huumoria puutu, eihän tuosta nyt suuttua voi mitenkään... ja olet aikalailla oikeassakin:
Kanssa-sisarista voisin mainita: joillakin Suomi-typyköillä on paha tapa kaataa puoli pulloa halpaa hajuvettä päällensä, siinä olisi naisilla kullakin itsetutkiskelun paikka, hajuveden määrässä ja miksei laadussakin. mikä ihme se ulkomaa on, jossa kaikki on paremmin. Maailmaan mahtuu monenlaisia maita, eivätkä miehet kaikkialla tyylikkäinä ja puhtaan raikkaina esiinny.
Suomalainen mies käy suihkussa kai vähintään kerran vuorokaudessa ja käyttää ainakin jonkin verran kosmetiikkaakin.
Esim. britit käyvät kylvyssä kerran viikossa, mutta vaimoväki pitää kyllä perheensä vaatteet kunnossa.
Joissain vanhoissa itäblokin maissa miehet näyttävät nuhruisilta, vaikka olisivat puku päällä.
Monissa maissa pitää säästää jopa puhdasta vettä. Jne, jne ...- Pirre*
miettii kirjoitti:
Tukholmassa näkee suomalaisturisteja verkkareissa ja tuulipuvuissa joka päivä
suomalainen mies pitää pukeutumista turhana hienosteluna, joka ei mukamas miehiselle miehelle sovi. Näyttäsi kyllä että pukeutumis kulttuuri on muuttumassa - nuoret miehet ovat jo tyylikkäitäkin - kröhöm... vävytkin joskus :))
Poikamme pukeutuu myös asiallisesti, - aina tilanteen mukaan.
- morkataan
Suomipoikaa. Ei suomalaisen miehen tarvitse
olla "komea". Me olemme todella ULJAAN
näköisiä ilmestyksiä ravinteli illan jälkeen,
näin on todistettavasti kehuttu minulle ja
kaupuntilais serkulle:D- Lenita 3
Suomipoika on ulkomailla pelätty mies.
Suomipojan tunnistaa jo kaukaa.
Suomipoika pystyy rakastelemaan humalassakin.
Suomipoika omistaa koko maailman.
Suomipoika ei pelkää mitään.
Suomipoika on naisen johdateltavissa. - pidät
Lenita 3 kirjoitti:
Suomipoika on naisen johdateltavissa...kait tuota itsestään selviönä, ja kerrotko miten äitis isääs kohteli? ja sinä miestä/poikias.
Muuten olen nyt puoli vuotta harkinnut ostaa sen ekan tuulipuvun, olisikos ehdotuksia väristä tai onkos niissä erimallejakin?
Niin kun ei viitsis enään esittää/edustaa, ja pitää noita, Pradan tai Hugo Bossia ja onhan tuolla vielä tuo Giorgio Armani puku. - positiivista lausumaa
pidät kirjoitti:
..kait tuota itsestään selviönä, ja kerrotko miten äitis isääs kohteli? ja sinä miestä/poikias.
Muuten olen nyt puoli vuotta harkinnut ostaa sen ekan tuulipuvun, olisikos ehdotuksia väristä tai onkos niissä erimallejakin?
Niin kun ei viitsis enään esittää/edustaa, ja pitää noita, Pradan tai Hugo Bossia ja onhan tuolla vielä tuo Giorgio Armani puku.Jos on naisen johdateltavissa, niin sehän tarkoittaa sitä että kaikki on "justiinsa juu se on jetsulleen sellainen tyttö josta vaimon teen".
- pitää
positiivista lausumaa kirjoitti:
Jos on naisen johdateltavissa, niin sehän tarkoittaa sitä että kaikki on "justiinsa juu se on jetsulleen sellainen tyttö josta vaimon teen".
..ekana myös löytää tuo tyttö josta voi vaimoa tehdä.
Kun on muutama päivä vielä entisessä, ("sopimuksen mukaan") sidoksissa;/
Onnex on ymmärtänyt jo pysyä pois näkyvistä, että eiköhän se siitä. ;) - morkataan
Lenita 3 kirjoitti:
Suomipoika on naisen johdateltavissa.Kiva kun joku nainenkin puolustaa Suomalaista
miestä:) Totta on, että Suomipojan "heikkous"
on Suomalainen nainen ja tämä voi pyöritellä
suomipoikaa menne tullen, mutta mitäpä ei suomipoika kestäisi Suomalaisen naisen tähden:))
ps. tähän loppuun sopisi Porilaisten marssi:DD - marssi
morkataan kirjoitti:
Kiva kun joku nainenkin puolustaa Suomalaista
miestä:) Totta on, että Suomipojan "heikkous"
on Suomalainen nainen ja tämä voi pyöritellä
suomipoikaa menne tullen, mutta mitäpä ei suomipoika kestäisi Suomalaisen naisen tähden:))
ps. tähän loppuun sopisi Porilaisten marssi:DDSuomi-mies on herkkä kauniille suomi-naisille ja mitä miehekkäämpi mies, sitä enemmän hän on naisen käsissä vahaa vaan, ja se on hyvä asia.
Kaikki naiset eivät ole hokanneet miten suomi- miestä käsitellään, siinä se juju.
Minulle suomalainen mies on ollut aina kohtelias ja vähän viinaksia ottanut mies osaa kaikki ulkomaisten elävienkin kohteliaisuudet, tosi on.
Meneppä Vehon asiakaspalvelutiloihin katselemaan 'stailia'.
Siellä herresmiehet, jopa naiset, iäkkäätkin, näyttävät edustuskelpoisilta niin tyylin, kuin olemuksensa puolesta.
Se paha, että siellä saattaa nykyisin törmätä myös ns."hondamiehiin" tai jopa 'mitsusellaisiin', mutta aidot M-B/Citr. miehet ja jopa naiset kyllä erottuvat heidän joukostaan niin, ettei jää arvailuille sijaa?
Että, sinnepä vaan tekemään löytöjä!!!
Niin, en aivan totisella mielellä tätä kirjoittanut, mikä näin selvyyden vuoksi tulkoon tähän loppuun sanotuksi.- Lenita II
Käytynä on, Veholla...
ja nähtynä on ne sliipit.
Ja kerron vielä senkin että
ajan McLarenilla... että on
niissä siisteissä miehissä jotakin
vetovoimaa :-)
Tämä tarina on tosi :-)
- naisen logiikkaa?
Hitsi: Millaisetkohan naiset näitä miehiä morkkaa? Joskus näyttää suorastaan säälittävältä, kun rasvoin, vaattein ja meikein korjaillaan luojanluomaa...
Saksalaiset ne vasta "komeilta" näyttivät, kun pitkästä aikaa kävin keväällä etelässä ja saksalaiset grillailivat ihrojaan auringossa.(yäk). Itse en nähnyt ainuttakaan ulkoisesti komeaa.
Kyllä suomalainen on ihan ok... Tuntuu että ihminen näkee sen mitä nähdä tahtoo. Ei onneksi minua häiritse mitä mieheni päällään pitää... Ehkä siellä naistentansseissa käyvät kaikki elähtäneet juopot? En tiedä, kun en ole käynyt... Vaatteet eivät minusta ketään kyllä kauniiksi tai komeaksi tee. Tiedä häntä sitten, mitä ajattelen. Jokin yleinen ihmisen olemus??? Jotenkin jokin muu on oleellisempaa.- kamalaa, jos
tänne pitäisi miehensä valokuva tuoda herjattavaksi. Kun on saanut rakastaa, ja tullut rakastetuksi 30 vuotta, on oman rakkaan ulkonäölliset puutteet, joihin nämä estetiikan tohtorit kävisivät käsiksi, tulleet täysin toisarvoisiksi.
Kyllä tässä ajassa minunkin monet plus-pisteeni ovat vähentyneet. Kun yhteinen aika enenee, valitukset pienistä vähenee. :) - pitää
kamalaa, jos kirjoitti:
tänne pitäisi miehensä valokuva tuoda herjattavaksi. Kun on saanut rakastaa, ja tullut rakastetuksi 30 vuotta, on oman rakkaan ulkonäölliset puutteet, joihin nämä estetiikan tohtorit kävisivät käsiksi, tulleet täysin toisarvoisiksi.
Kyllä tässä ajassa minunkin monet plus-pisteeni ovat vähentyneet. Kun yhteinen aika enenee, valitukset pienistä vähenee. :)tuosta tyylistä, on kyllä minusta oikea. ;)
En usko että se ruoho on vieraissa paree,
jos toinen nyt ei ihan mahottomax heittäydy,
kuten sain kokea,. Mutta on kyllä sanottava että ei
tää oma lupa ja rauha oo huonoa yli 50 vuotiaanakaan. - täällä löydettäisiin
pitää kirjoitti:
tuosta tyylistä, on kyllä minusta oikea. ;)
En usko että se ruoho on vieraissa paree,
jos toinen nyt ei ihan mahottomax heittäydy,
kuten sain kokea,. Mutta on kyllä sanottava että ei
tää oma lupa ja rauha oo huonoa yli 50 vuotiaanakaan.herjan aihetta. Mutta kun häntä parempaa, ja sydämellisempää miestä en olisi ikinä kuvitellut löytäväni, niin mitä ulkoinen prameilu siinä merkitsee?
Me olemme niitä sydämen kumppaneita, joiden jokaiselle soisi löytyvän. Ihan sama, miltä toinen näyttää, jos sisin on kultaa täynnä. täällä löydettäisiin kirjoitti:
herjan aihetta. Mutta kun häntä parempaa, ja sydämellisempää miestä en olisi ikinä kuvitellut löytäväni, niin mitä ulkoinen prameilu siinä merkitsee?
Me olemme niitä sydämen kumppaneita, joiden jokaiselle soisi löytyvän. Ihan sama, miltä toinen näyttää, jos sisin on kultaa täynnä.se on loppupeleissä kumminkin tärkeintä...:)
- Namenoz
Minkäs sille mahtaa, kun ne viikingit jäivät sinne rannikoille luuhaamaan ja meidän on vain tyytyminen näihin Volganmutkan paimentolaisgeeneihin. Vai vaatteistako se vain on kiinni?
meikäläisiä kookkaampia ja keskieuroopassa pukeudutaan yleisesti ottaen huolitellummin. Esim. työasioissa liikkuessaan miehillä on yleensä aina kolmiosainen puku päällä ja paita sekä asusteet on valittu huolellisesti sävy-sävyyn. Kengätkin ovat usein hyvännäköiset ja taatusti putsissa.
Muistan, että Helsingissä puhuttiin aikoinaan, että IBM vaati miehiltä tyylikästä ja huoliteltua pukeutumista. Business look voisi yleistyä täälläkin, kun ollaan eurooppalaisia.
Käytöstavat ja pukeutuminen ovat osa huomaavaisuutta muita ihmisiä kohtaan.
Vähitellen suomalaiset poliitikot näyttävät jotain oppivan, mutta kyllä näkyy joillain miehillä ryppysiä, epäsiistejä pukuja.
Suomalainen mies on mielestäni ihan komea, kun hänet saa laittautumaan edustuskuntoon. ;))- nyt mulla meni
taas sekasin,että mitä päälle miltä pitäs haissa.Näin siinä käy,keskustelussa.
- morning.s
naisellisiksi, pitkäkinttuisiksi jne. ja vallan unohtaa, että ei ole itsekkään mikään komeus. Kannattaisi pitää turpansa kiinni ulkonäköasioissa, kun tosiaan itsekkään eivät mitään komeimpia miehiä ole. Ei tarvi mennä kuin Ruotsin tai Viron puolelle, jos haluaa harteikasta, hoikkaa ja ryhdikästä miestä katsella. Näin on näreet. Se perimä, se perimä, minkäs mahdat..
- Suomipoika rules
Hyvin olet "poikia" verrannut, mutta olisiko aika verrata itseäsi myös tyylikkäisiin suomalaisiin naisiin esim. ikähaarukassa 40 - 60 v.
Pelkäänpä pahoin, että jäät "tyylikkyydessä" jalkoihin ja olet nyt suivaannuksissasi ottanut suomipojat käsittelyysi, kun olet seinäruusuna saanut sivusta katsella, miten suomipoika vie tyylikästä lyyliä tyylillä.
Ja mitä tulee tuohon suomipojan "hyvännäköisyyteen ja tyylikkyyteen", niin oletko jo unohtanut, että tasavallan ykkösnainen on myös tehnyt valintansa ja kas kummaa, tyylikkäästä suomipojata. Totta kai.
Onneksi on tuo Pyhä Yksinkertaisuus. Suojelee sinua toivottavasti jatkossakin.
"Oppia ikä kaikki, kaikki ei opi ikänä. Toivoton tapaus kerta kaikkiaan...."sinä se ootkin oikein vitsinikkari. Pitäskö suuttua vai nauraa, noo teen tuon jälkimäisen.
Sanon sulle samat sanat, kuin tuossa aiemmin, ettei ole profiiliin uskomista...
Virtuaalina täällä monet seikkailee, mut olet kyllä siinä väärässä, etteikö mulla löytyis tyylikkyyttä ja monia muitakin hyviä asioita, paitsi se, että olen kovin valikoiva, ja tässä iässä se onkin jo helppo toteuttaa, vaikka menisin vielä "kuin kuumille kiville". On näköö, mut ei kokoo ja osaan olla tahdikas, joustava, luotettava keskusteleva, ym, ym, mukavaa. Tanssitaitokin on mahtava, hmmm... mitä ny vielä kehuis, kun on hyvä tilaisuus ja nää kehut on ihan oikeet, profiilista viis.
- Matkalla oppinut
Tohon aloitus otsikkoon viittaan, se on pelkkää itsesuojeluvaistoa,ajatelkaapa suomi poikaa rusetti kaulassa, korvarenkaat korvissa, korut sekä rannerenkaat,kaulakorut paikallaan ja chanelille haisten, voi kysyä tämäkö on suomi poika.Nytkin on vaikeuksia naisten kanssa. Kalsarit ovat keltaset edestä ja ruskeat takaa silti rumimpia pitää kivittää.
Sukupuolijakauma 7/4 naisten on hyväksi, jostain tilastoista olen antanut itseni ymmärtää.Tähän on pakko suojautua, verkkareilla, haisevilla sukilla ja hoitamattomalla parralla.- Pirre*
selitys.
Kiitos nauruista :DDD kuten aloituksessani kirjoitin, kuulin asiasta radio ohjelmassa, jossa verrattiin suomimiestä johonkin muun maan miehiin, et suomipoika ei oo ulkonäöltään mikään komee ilmestys, olen kyllä samaa mieltä, kun katselee ympärilleen. Harvoja hyvän näköisiä löytyy, onneksi nuoret miehet osaavat jo pukeutuakin tyylikkäästi ja pitävät itsestään huolta.
Vanhempien herrojen tyylikkyys, tasa-arvon nimessä mainittakoon myös, naisten, tyylikkyys on ikä- ja aviovuosien jälkeen taantunut. Vastaus lieneekin siinä, kun on puolison kiinni saanut, ei ulkonäöllä oo enää väliä. Rupsahdetaan, lihotaan ja muuten vaan ollaan leväperäisiä itsensä ja suhteensa hoitamiseen nähden. Tällainen tietysti on jokaisen oma valinta, eikä kaikki ole samanlaisia, onneksi.- Poromies
mixmaxi kirjoitti:
kuten aloituksessani kirjoitin, kuulin asiasta radio ohjelmassa, jossa verrattiin suomimiestä johonkin muun maan miehiin, et suomipoika ei oo ulkonäöltään mikään komee ilmestys, olen kyllä samaa mieltä, kun katselee ympärilleen. Harvoja hyvän näköisiä löytyy, onneksi nuoret miehet osaavat jo pukeutuakin tyylikkäästi ja pitävät itsestään huolta.
Vanhempien herrojen tyylikkyys, tasa-arvon nimessä mainittakoon myös, naisten, tyylikkyys on ikä- ja aviovuosien jälkeen taantunut. Vastaus lieneekin siinä, kun on puolison kiinni saanut, ei ulkonäöllä oo enää väliä. Rupsahdetaan, lihotaan ja muuten vaan ollaan leväperäisiä itsensä ja suhteensa hoitamiseen nähden. Tällainen tietysti on jokaisen oma valinta, eikä kaikki ole samanlaisia, onneksi.koreilee.Mahtaapiko sulla olla menny klaseisa vahavuuvvet vanahaks? Olisko optikolla käynti mithän? ;)))
- Suomipoika rules
mixmaxi kirjoitti:
kuten aloituksessani kirjoitin, kuulin asiasta radio ohjelmassa, jossa verrattiin suomimiestä johonkin muun maan miehiin, et suomipoika ei oo ulkonäöltään mikään komee ilmestys, olen kyllä samaa mieltä, kun katselee ympärilleen. Harvoja hyvän näköisiä löytyy, onneksi nuoret miehet osaavat jo pukeutuakin tyylikkäästi ja pitävät itsestään huolta.
Vanhempien herrojen tyylikkyys, tasa-arvon nimessä mainittakoon myös, naisten, tyylikkyys on ikä- ja aviovuosien jälkeen taantunut. Vastaus lieneekin siinä, kun on puolison kiinni saanut, ei ulkonäöllä oo enää väliä. Rupsahdetaan, lihotaan ja muuten vaan ollaan leväperäisiä itsensä ja suhteensa hoitamiseen nähden. Tällainen tietysti on jokaisen oma valinta, eikä kaikki ole samanlaisia, onneksi."et suomipoika ei oo ulkonäöltään mikään komee ilmestys, olen kyllä samaa mieltä, kun katselee ympärilleen."
"on jokaisen oma valinta, eikä kaikki ole samanlaisia, onneksi."
Onneksi olen aika paljon erillainen. Katsele edelleenkin ympärillesi ja sovimmeko niin, että unohdetaan "yleistykset" ja "gallupit". - Pirre*
mixmaxi kirjoitti:
Vanhempien herrojen tyylikkyys, tasa-arvon nimessä mainittakoon myös, naisten, tyylikkyys on ikä- ja aviovuosien jälkeen taantunut. Vastaus lieneekin siinä, kun on puolison kiinni saanut, ei ulkonäöllä oo enää väliä. Rupsahdetaan, lihotaan ja muuten vaan ollaan leväperäisiä itsensä ja suhteensa hoitamiseen nähden. Tällainen tietysti on jokaisen oma valinta, eikä kaikki ole samanlaisia, onneksi.toisen ihmisen ulkonäkö ole hieman suhteellinen käsite; toisesta on toisen hyvänäköinen ihan kamalan näköinen , ja päinvastoin? :)
Suomipoika rules kirjoitti:
"et suomipoika ei oo ulkonäöltään mikään komee ilmestys, olen kyllä samaa mieltä, kun katselee ympärilleen."
"on jokaisen oma valinta, eikä kaikki ole samanlaisia, onneksi."
Onneksi olen aika paljon erillainen. Katsele edelleenkin ympärillesi ja sovimmeko niin, että unohdetaan "yleistykset" ja "gallupit".voin minäki antaa periksi ja yleensä sen teenkin, vaikka ensin potkiskelen ja vaahtoon.
Täällä netissä onneksi sana, kun käyttää suht'koht siistiä tekstiä, on vapaa, eikä minun kirjoitukseni varmaankaan ollut pahemmasta päästä, siistiä kieltä, ei suoranaista v....,miehistä, eikä naisista. Peiliin katson useita kertoja päivässä ja nään oman, söötin naamani= kasvot, vähän peili on himmeäksi käyny, kuten tuossa yhessä kirjoituksessa arveltiin käyntiä optikolla tarpeelliseksi. Mukava sattuma ja totinen tosi, et ehdinki jo siellä käydä. Huppista vaan, kivat meiningit vaan kaikille suloisille karvanaamoille ja nahkahiuksille.
Parannetaan taas maailmaa urakalla, joskus luulis siitäki valmiin tulevan...Poromies kirjoitti:
koreilee.Mahtaapiko sulla olla menny klaseisa vahavuuvvet vanahaks? Olisko optikolla käynti mithän? ;)))
Kuule, eikös se loru menny nii; että rumat ne vaatteilla koreilee??
Nyt mullaki on oikein kaupasta ostettuja vaatteita, kato, onni osu kohalle, kirppis vaatteetki on viel käytössä. Siel tansseissa kyllä tulee esiin miesten monimuotoisuus...niin puheessa, kuin käyttäytymisessä, ne raukat ku luulee, että olenki vonkaamassa jottain muuta ku tanssimisen iloa...
Että sellasii hyö tai jotkut ovat, mahtuu meitä monneen junnaan ja jääpi vielä asemalleki..Pirre* kirjoitti:
toisen ihmisen ulkonäkö ole hieman suhteellinen käsite; toisesta on toisen hyvänäköinen ihan kamalan näköinen , ja päinvastoin? :)
näin se pittää paikkansa, monen muunki asian suhteen, mainitsin jo siitä, että maku asiota on monenlaisia.
Mut mielipiteet on ihan mukavaa luettavaa, siitähän sen keskustelu aiheen saa, kun ollaan sopivan kriittisiä, ilman piruilua, vaikka on kai sekin sallittua jossain määrin.
Oma mielipide voi olla jonkun muun mielestä aivan päin ...jotaki.- Poromies
mixmaxi kirjoitti:
Kuule, eikös se loru menny nii; että rumat ne vaatteilla koreilee??
Nyt mullaki on oikein kaupasta ostettuja vaatteita, kato, onni osu kohalle, kirppis vaatteetki on viel käytössä. Siel tansseissa kyllä tulee esiin miesten monimuotoisuus...niin puheessa, kuin käyttäytymisessä, ne raukat ku luulee, että olenki vonkaamassa jottain muuta ku tanssimisen iloa...
Että sellasii hyö tai jotkut ovat, mahtuu meitä monneen junnaan ja jääpi vielä asemalleki..j vaikka mitä sanosit,ni takana on kuiteski vain se yks assia,tehän sanotta hienosti VONKAUS.Minen ymmärrä mitä kiertämistä siinä pittää olla.Mie en ole mikhän vonkamies,net kulukee tukkijoilla ja uitoisa.;))))
Poromies kirjoitti:
j vaikka mitä sanosit,ni takana on kuiteski vain se yks assia,tehän sanotta hienosti VONKAUS.Minen ymmärrä mitä kiertämistä siinä pittää olla.Mie en ole mikhän vonkamies,net kulukee tukkijoilla ja uitoisa.;))))
pittää vieläki laittaa kommentti siul, enhä oo sinuu tarkottanu tällä vongunnalla, vaan se on kapakassa yleinen luulo, et siellä käyvät vaan puuttessa olevat. Minuu se ei koseta, eikä oo koskaan kosettanu, että kiintiö on ihan kukkuroillaan. Helpotus ku pääs omille oloilleen. Siks ei oo kivaa, ku kaikki sekä miehet, et naiset, yleistetään siihen vonku ryhmään. Sanoi kerran yks nuor mies, että SITÄ varten naiset käy, hänellä oli kuulema runsaasti kokemusta asiasta ja jopa maksavat hänelle!!
Mut nii se ain menee, ikänä ei hyvin, elät sit kuinka siveesti tai rivosti, aina löytyy sormella osoittajia.
- Vieraissa ollut
Mut on ne suomalaiset paremman näköisiä kuin skotit... Ei millään pahalla. Olin puoli vuotta poissa ja heti lentoasemalla takaisin tullessa, kun söpö poika katsoi passini, tuli tunne, että olen oikeassa paikassa. ;-)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854