mersu ei jaksa 6-vaihteella pitää talvinopeutta ja nopeudeksi oli ilmoitettu 90km/h niin miten se jaksaa mennä 80km/h!
Mallit oli eritelty ja siinä oli yleisimmät bensa ja diesel mersut
Väittävät
9
608
Vastaukset
surkeasti epäonnistunut kyseisen Mersun moottorin suunnittelu muutenkin kun tarvitsee 6 vaihdetta!
- paras?
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
- sitroen.
paras? kirjoitti:
Tietysti jos spekulointiisi lähtee mukaan, niin voi todeta, että suomessa pärjäisi vaikka autoissa ei olisi kuin vain yksi vaihde, tai korkeintaan kaksi. Maissa, joissa on vapaat nopeusrajoitukset, asia on vähän toisin.
Miten voi aikamiestä noin lapsettaa?
On tässä muutkin ajaneet vapaan nopeusrajoituksen maissa kuin sinä. Ja löytyy muutakin tietoa kuin pelkkiä ennakkoluuloja. - pahenee!
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
- sitroen.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
moisia romuja on syytä välttää.
pahenee! kirjoitti:
Luksusmallissa (MB S-sarja) on 7-portainen automaattivaihteisto. Onpa surkeaa!
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master Eq- -seurailija-
MasterEq kirjoitti:
Myös köyhälistömallissa (E-sarja) on 7-vaihteinen 7G-tronic. Täydellisen ihana ajettava.
Ihan hyvin kyllä minulla jaksaa pitää 80 km/h maantiellä. Samoin 70 km/h. Jopa taajamassa pystyn ajamaan 30 km/h. Moottorina 320 CDI.
Melko varmaa on, että vaihdelaatikoiden kehitys ei jää vielä tähänkään. Päästöjen, kulutuksen ja suorituskyvyn optimointi tullee tuottamaan 10-12 -vaihteisia automaatteja seuraavan vuosikymmenen aikana.
Kulutuksesta nipistetään välityssuhteita optimoimalla 15-20% ja päästöistäkin 10%. Pian pääsemme kaikki ajelemaan 4 litraa kuluttavalla 4-litraisella V8-dieselillä. Jipii!!!!
Master EqAutomaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ? - kertakaikkiaan
-seurailija- kirjoitti:
Automaattilaatikko on siitä viisas peli että sillä voi olla vaikka paikallaan vaihde päällä, vähintään turbiinin lukitus vapautuu hyvissä ajoin ennenkuin moottori alkaa jyristää.
No tästähän ei nyt edes ollut kyse.
Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä.
Ja mitä tarkoitat välityssuhteiden optimoinnilla ja kuinka niillä voidaan päästä noin huimiin kulutussäästöihin. ?"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä. - -seurailija-
kertakaikkiaan kirjoitti:
"Vaihteiden lisääminen ei vaikuta moottorin hyötysuhteeseen, lisääpä vain voimansiirron häviöitä."
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Miten rattaiden määrän lisääminen lisää samalla häviöitä, kun vain yhdet rattaat on kerraallaan käytössä.Kovassa laatikossa kaikki rattaat, pakkia lukuunottamatta ovat jatkuvassa kosketuksessa.
Hammas- ja laakerikitka öljyn liikuttelu lisäävät vastusta, vaikka voima välittyy vain yhdellä ratasparilla.
Automaattivaihteistossa jokaista planeettapyörästöä kohti ( pl. erillinen ylivaihde ) on vähintään kaksi monilevykytkintä ja/tai mahdollinen jarrupanta joiden luistattaminen lisää vastusta.
Myos tilanteessa, missä kaikki osat pyörivät samaa nopeutta kuin moottori ja ulostulo ( suhde = 1 ), kitka on suurempi koska jokaisella planeettapyörästölla on ainakin pakka / tai mahdollinen panta runkoa vasten ko. osan pysäytystä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783671
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262690Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542516- 1462361
- 672026
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3111929- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211393Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381367Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275