Maasturit ja tila-autot

saastuttavat

Nämä rumat möhköt kuluttaa varsinkin bensiinikäyttöisinä aivan liikaa. 60- ja 70- lukujen käyttöautojenkin hiilidioksidipäästöt on paljon pienemmät! Lisäksi jos sattuu kolari, ovat tosi vaarallisia vastapuolelle. Suurperheille tila-autot on järkeviä mutta suurimmalle osalle käyttäjistä riittäisi aivan hyvin ns. pikkuauto. Ovat mielestäni tosi hyvännäköisiä ja yllättävän tilaviakin.

13

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi

      lailla kieltää.Mitä joku tekee kaupungissa joillain city-maasturilla.Äly hoi älä jätä! Näitä on joka kohta täynnä.Ei ihme kun vakuutusmaksut on korkeat kun näillä läskiperseakat peruuttelee parkkihalleissa muut autot rutuille.

    • ^^^^^^^^

      Itse ajan maasturilla, koska työssäni tarvitsen auton, jolla pääsen maastoon työkaluineni.
      Polttoaineen kulutuksesta sinun ei tarvitse olla huolissasi, koska ostan itse polttoaineeni (sitä myydään huoltoasemilla).
      En ymmärrä huoltasi hiilidioksidipäästöistä, koska kasvit tarvitsevat sitä kasvaakseen. Jos viittaat "tutkimuksiin" maapallon lämpenemisestä, niin ainakaan satelliittimittausten perusteella sellaista ei ole 25 vuoden kuluessa havaittu.
      Ns. pikkuauto ei ole tilava eikä mielestäni hyvännäköinen.

    • tyyppi sitä

      kulutusta määrää vaan muut tekijät. ja jos nyt tila-auto kuluttaisikin enempi( mikä tosin ei pidä paikkaansa) niin en siltikään vaivautuisi ahtautumaan mihenkään koppiaiseen.

    • maasturifani40

      Minusta ei mikään ole upeampaa kuin nähdä komean kiiltävä erittäin kallis, isokoneinen ökymaasturi leveine renkaineen ja kromisine somisteineen tyhjäkäynnillä Hesan ydinkeskustassa, kyydissä turkki päällään oleva kaunis lady, ajettu invapaikalle, auton väri mieluiten musta. Antaa rahakkaa, itsekkään, agressiivisen ja öykkärimäsein tunteen, tuo mukavia ajatuksia loskassa laahustaville tuulipukukansalaisille.

      • limousine

        Mielestäni isoista autoista hienoimmat on sedanmalliset edustusautot. Mutta, kyllähän pieni on kaunista. No, joku tykkää siroista pikkuautoista, joku lihavista maastureista. Makuasioista ei voi kiistellä.


      • muka cittarit
        limousine kirjoitti:

        Mielestäni isoista autoista hienoimmat on sedanmalliset edustusautot. Mutta, kyllähän pieni on kaunista. No, joku tykkää siroista pikkuautoista, joku lihavista maastureista. Makuasioista ei voi kiistellä.

        kertovat varakkuudesta,näitähän saa kuka tahansa työssä käyvä.Ei kyllä mulle ainakaan tule mieleen menestynyt kun näitä cittamiähiä näkee.Samat juntti-tuulipuku-vaatteet päällä vuodesta toiseen.No kunhan vaan maasturi on,saa kehua siitä naapurille.


    • toy ota

      ylimitoitettuja vehkeitä. Miksi pitäisi raahata tonnitolkulla rautaa mukanaan, kun vähempikin ihan hyvin riittää. Meidän nelihenkinen perheemme mahtuu vanhemman malliseen Yarikseen, joka meillä on kakkosautona, aivan kevyesti (itse olen 193 ja vaimo 177 pitkiä ja lapsetkin 7 v ja 11 v ikäänsä nähden isoja). Yaris on lisäksi testien mukaan turvallinen auto. Mm. todellisiin kolaritilanteisiin perustuvassa tutkimuksessa se luokiteltiin parhaimpaan ryhmään (huomattavasti keskimääräistä turvallisemmat autot) eli samaan ryhmään kuin monet isot autot mm. Volvo V70. Bensiinin kulutus kuitenkin vain 5,5 l sadalla kaupunkiajossa. Pääseekö siihen bensamaasturilla eikä taida päästä Dieselilläkään. Lisäksi on erittäin kätevä parkkeerata kaupungissa.

      • Ainoa toijota jossa koskaan olen sisällä istunut on Land Cruiser. Taisi olla 2005 tai 2006 -mallinen. Tilat kuskin paikalla olivat mukiinmenevät, eivät suuret tai väljät. Istumakorkeus on kyllä kieltämättä mukavan ylhäällä, varmaan 40-50 cm korkeammalla, kuin perussedanissa.

        En ostanut toijotaa, vaan premium-merkkisen bensamaasturin. Tarvitsen sitä lähinnä lumitöissä ja satunnaisesti jonkin kärryn vetämisessä. Siviiliautona päivittäisessä käytössä on diesel-sedan.

        Varis on niin pieni, että kun kerran yritin (191 cm, 104 kg) mennä sisään, niin auto mokoma kutistui pelkän katseeni alla rusinaksi.


        Master Eq


      • noihin kuvitelmiin
        MasterEq kirjoitti:

        Ainoa toijota jossa koskaan olen sisällä istunut on Land Cruiser. Taisi olla 2005 tai 2006 -mallinen. Tilat kuskin paikalla olivat mukiinmenevät, eivät suuret tai väljät. Istumakorkeus on kyllä kieltämättä mukavan ylhäällä, varmaan 40-50 cm korkeammalla, kuin perussedanissa.

        En ostanut toijotaa, vaan premium-merkkisen bensamaasturin. Tarvitsen sitä lähinnä lumitöissä ja satunnaisesti jonkin kärryn vetämisessä. Siviiliautona päivittäisessä käytössä on diesel-sedan.

        Varis on niin pieni, että kun kerran yritin (191 cm, 104 kg) mennä sisään, niin auto mokoma kutistui pelkän katseeni alla rusinaksi.


        Master Eq

        yaris samassa luokassa ku v70 volvo?? ehkä tuulilasin pyyhkimien sulkien osalta. v70 on auto ja vielä kohtuu tilava sellanen. yaris on mopoauto ja vieläpä pieni sellanen...


      • ahtaampi
        noihin kuvitelmiin kirjoitti:

        yaris samassa luokassa ku v70 volvo?? ehkä tuulilasin pyyhkimien sulkien osalta. v70 on auto ja vielä kohtuu tilava sellanen. yaris on mopoauto ja vieläpä pieni sellanen...

        kuin Punto. Olen istunut tuttavani Volvo S40:ssä (vm.2000) ja mielestäni ahtaampi sisältä kuin Puntoni (5-ov 2002). Olen kuljettanut Puntossani viime keväänä 4 kpl kesärenkaita vanteineen ja samaan aikaan 26" maastopyörän kokonaisena. Hyvin mahtui. Tosin "täysikokoinen fillari ei olisi mahtunut". Takapenkin istuinosa ylös, selkänoja alas, hattuhylly irti. Sitten vaan renkaat 2 päällekkäin etupenkkien taakse jonka päälle pyörä niin että fillarin takarengas tuli toisen etuniskatuen päälle ja niin vaan meni ovet ja takaluukku kiinni. Yritäpä samaa johonkin sedaniin, ei taida onnistua!


      • toy ota
        noihin kuvitelmiin kirjoitti:

        yaris samassa luokassa ku v70 volvo?? ehkä tuulilasin pyyhkimien sulkien osalta. v70 on auto ja vielä kohtuu tilava sellanen. yaris on mopoauto ja vieläpä pieni sellanen...

        tuon testin tulokset julkaistiin ainakin mm. Savon Sanomissa muistaakseni n. 3-4 v sitten. En tietenkään muista numeroa, mutta asia on varma. Pitäisi varmaan etsiä ko. artikkeli ...

        En siis väitä että juuri yhtä turvallinen kuin Volvo, mutta luokiteltiin ko. testissä samaan turvallisuusluokkaan. Luokittelu meni muistaakseni näin. huomattavasti keskimääräistä turvattomampi-hieman keskimääräistä turvattomampi-keskimääräisen turvallinen-hieman keskimääräistä turvallisempi-huomattavasti keskimääräistä turvallisempi. Yaris oli V70:n kanssa parhaassa luokassa.

        Yaris ei muuten ole pieni pikkuauto. Silloin kun teimme valintaa meillä oli vertailussa Ford Ka, Peugeot 207 ja Toyota Yaris. Yaris oli näistä selvästi tilavin. Mahdun itse aivan mukavasti takapenkille (pit. 193, paino 95) eli ei ota pää kattoon ja jalatkin mahtuvat olemaan ihan hyvin. Tietysti takapenkki on säädettävä taka-asentoon etupenkin ollessa niin, että mahdun itse myös etupenkille istumaan.

        Turvalisuudesta vielä sen verran, että Yaris sai myös v.2000 tehdyssä EuroNACP -törmäystestissä muistaakseni 34 pistettä ja neljä tähteä ja oli silloin turvallisin pikkuauto.

        Taitaa olla Master Eq:lla ja muilla hörhöillä joku typerä täysin perusteettomiin harhoihin perustuva periaate sorsia japanilaisia autoja.


      • 4 tähteä
        toy ota kirjoitti:

        tuon testin tulokset julkaistiin ainakin mm. Savon Sanomissa muistaakseni n. 3-4 v sitten. En tietenkään muista numeroa, mutta asia on varma. Pitäisi varmaan etsiä ko. artikkeli ...

        En siis väitä että juuri yhtä turvallinen kuin Volvo, mutta luokiteltiin ko. testissä samaan turvallisuusluokkaan. Luokittelu meni muistaakseni näin. huomattavasti keskimääräistä turvattomampi-hieman keskimääräistä turvattomampi-keskimääräisen turvallinen-hieman keskimääräistä turvallisempi-huomattavasti keskimääräistä turvallisempi. Yaris oli V70:n kanssa parhaassa luokassa.

        Yaris ei muuten ole pieni pikkuauto. Silloin kun teimme valintaa meillä oli vertailussa Ford Ka, Peugeot 207 ja Toyota Yaris. Yaris oli näistä selvästi tilavin. Mahdun itse aivan mukavasti takapenkille (pit. 193, paino 95) eli ei ota pää kattoon ja jalatkin mahtuvat olemaan ihan hyvin. Tietysti takapenkki on säädettävä taka-asentoon etupenkin ollessa niin, että mahdun itse myös etupenkille istumaan.

        Turvalisuudesta vielä sen verran, että Yaris sai myös v.2000 tehdyssä EuroNACP -törmäystestissä muistaakseni 34 pistettä ja neljä tähteä ja oli silloin turvallisin pikkuauto.

        Taitaa olla Master Eq:lla ja muilla hörhöillä joku typerä täysin perusteettomiin harhoihin perustuva periaate sorsia japanilaisia autoja.

        euro NCAP-törmäystestissä. Tiedän myös tapauksen vuodelta 2001 kun tuolloin uudehko Punto törmäsi vanhaan Mazda 626:een. Mazda tuli n.80 km/h kylki edellä liukkaalla tiellä vastaan ja törmäsi Puntoon. Punton vauhti ei ollut muistaakseni kova. Seurauksena Mazdan matkustaja kuoli ja kuljettaja loukkaantui. Puntossa sekä kuski että matkustaja selvisivät loukkaantumatta. Punto oli varustettu kuskin airbagilla. Muistaakseni Punton matkustajalla oli turvavyö kiinnitettynä ja kuskilla ei.


    • jos tosta

      sarjasta valikoi saattaa olla hyvinkin tilava, mut mopoautojakin on monenkokoisia.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3310
    2. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2590
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2456
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2321
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1976
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      284
      1850
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1349
    9. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1307
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe