Tyhmää mutta totta

animattiN

Joillakin kirjoittajilla on tyylinä keskustella toisten kanssa alentuvaan tyyliin ja jos se ei mene läpi niin keskustellaan niin monimutkaisesti, että siitä ei ota pirukaan selvää.

Yhdellä lauseella tarkoitetaan jotain asiaa ja toisella se kumotaan. Kun kysyt että mitä tarkoitit, niin sanotaan että olet kinaaja, kun et kerran ymmärrä.

Kirjoittaja itse pistää itsensä muiden yläpuolelle ja vetää siihen muutkin kanssakirjoittajat jotka ovat samanhenkisiä.

Näin saamme ns.luokkajaon aikaiseksi. Joko olet minun puolellani taikka sitten vastaan. Sitten olemmekin valmiit perustamaan oman puolueen muualle.

Mihin puolueeseen kuulut vai oletko takinkääntäjä?

Tuntuuko jotenkin tutulta.

26

2082

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diagnoosi

kun kurkistelen sinne autuaammille palstamaille, ei kovin ylentävää tyyliä rohkene käyttää.

• animattiN

voi, tai siis mitä tarkoitit. :) Anteeksi tyhmyyteni.

• SikurLiina

Onko täällä taas tapahtunut jotain sellaista, josta en ymmärrä yhtikäs mitään? *seisoo tumput suorina pihalla*

Yleensä jos en ymmärrä, niin sanon sen.

Kuka nyt on asettunut yläpuolelle?
      Mie en kyllä mieluusti kiipee yläpetille edes laivassakaan. Eikä minulla taija ollaa etes minkään valtakunnan palstapuolueen jäsenkirjaa.

Takkia mie en ala kääntelemmään. Eikait se turkki nurinpäitten näytä yhtään hyvälle:DDDD

• animattiN

palstalta toiselle ja lukee eräitten niin sanotua selittelyitä omiin tekemisiin,
        niin niistä tulee mieleen selittelyn makua.

Tarkoitan tällä sitä, että se mitä joku on täällä puhunut niin viedäänkin omina ajatuksina toisaalle, jotka mukamas ovat omia ajatuksia.

Joten ei sen kummempaa. :)

• tapatoimittaja

ja pakko tunnustaa että minuakin on arvosteltu ylimielisyydestä. Oma tapani kirjoittaa on kait joskus monimutkainen, tarkoitan asiakeskusteluja. Yritän nimittäin kovasti saada itseni ymmärretyksi kerralla niin ettei tule väärinkäsityksiä, mutta vaikutus on vissiin päinvastainen. Noin muuten olen samaa mieltä kirjoituksestasi. Tuota puoluetta täytyy vielä miettiä. :DD

• animattiN

syyllistynyt siihen arvosteluun, mutta nyt kun olen oppinut tuntemaan kirjoittajien tyylin olen mielestäni, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, jättänyt arvostelut pois. Tai ainakin oppinut kunnioittamaan toisia kirjoittajia. ( voi vihtori, tai sit en)

Puolue tuottaa minulle ainakin ongelmia. :)))

• tapatoimittaja
        animattiN kirjoitti:

syyllistynyt siihen arvosteluun, mutta nyt kun olen oppinut tuntemaan kirjoittajien tyylin olen mielestäni, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, jättänyt arvostelut pois. Tai ainakin oppinut kunnioittamaan toisia kirjoittajia. ( voi vihtori, tai sit en)

Puolue tuottaa minulle ainakin ongelmia. :)))

nykyään olen sitä mieltä että jokainen riidelköön omat juttunsa, oli vanha tai uusi tuttu. Siinä nimittäin voi käydä niin että kun muut osapuolet jo paiskaavat sovinnon kättä, huomaan itse olevani riidoissa jonkun kanssa. Ja vielä sellaisesta asiasta, joka ei alun perin ole mulle edes kuulunut. Voihan sen tietty katsoa kannanotoksi puoleen tai toiseen kun ei osallistu tappeluksiin, mutta sille en voi mitään.

Takinkääntäjä-nimitys on aika moniselitteinen, jos joku tosiaan muuttaa mieltään = tarkistaa kantaansa joihinkin asioihin, niin onko se sitten takinkääntöä, vai mittee sillä tarkoitit? Minä muutan mieltäni moneen kertaan, nyt esimerkiksi olen sitä mieltä että jos haluaa heti poistaa juttunsa niin ei kai se kiellettyä ole tai selityksen paikka, vaikka olisi aikoinaan jotain muuta luvannut. Ei kait sitä käsi Raamatulla olla vannottu.

Puolue siis = vaakku ja minä. Ja mun kamut. :)))) Enkä lähde täältä minnekään, joskus kirjoitan 50-palstalle mutta siinä se. Kaffepuolelle en lähde vaikka kaikki muut sinne menisivät, eikä se johdu sinne lähteneistä / siellä kirjoittavista.

• animattiN
        tapatoimittaja kirjoitti:

nykyään olen sitä mieltä että jokainen riidelköön omat juttunsa, oli vanha tai uusi tuttu. Siinä nimittäin voi käydä niin että kun muut osapuolet jo paiskaavat sovinnon kättä, huomaan itse olevani riidoissa jonkun kanssa. Ja vielä sellaisesta asiasta, joka ei alun perin ole mulle edes kuulunut. Voihan sen tietty katsoa kannanotoksi puoleen tai toiseen kun ei osallistu tappeluksiin, mutta sille en voi mitään.

Takinkääntäjä-nimitys on aika moniselitteinen, jos joku tosiaan muuttaa mieltään = tarkistaa kantaansa joihinkin asioihin, niin onko se sitten takinkääntöä, vai mittee sillä tarkoitit? Minä muutan mieltäni moneen kertaan, nyt esimerkiksi olen sitä mieltä että jos haluaa heti poistaa juttunsa niin ei kai se kiellettyä ole tai selityksen paikka, vaikka olisi aikoinaan jotain muuta luvannut. Ei kait sitä käsi Raamatulla olla vannottu.

Puolue siis = vaakku ja minä. Ja mun kamut. :)))) Enkä lähde täältä minnekään, joskus kirjoitan 50-palstalle mutta siinä se. Kaffepuolelle en lähde vaikka kaikki muut sinne menisivät, eikä se johdu sinne lähteneistä / siellä kirjoittavista.

ytimeen ja minusta tuntuu että kiteytit asiani täysin oikein. Jokainenhan voi kirjoittaa minne haluaa, mutta jos ruvetaan keräämään tieten tahtoen jäseniä itsensä taakse jotka sitten eivät tavalla tai toisella voi kirjoittaa muualle, on jossain vikaa.

• tapatoimittaja
        animattiN kirjoitti:

ytimeen ja minusta tuntuu että kiteytit asiani täysin oikein. Jokainenhan voi kirjoittaa minne haluaa, mutta jos ruvetaan keräämään tieten tahtoen jäseniä itsensä taakse jotka sitten eivät tavalla tai toisella voi kirjoittaa muualle, on jossain vikaa.

nii… juu… öhh… ehkä asia näyttää siltä. Mutta eihän ketään voi pakottaa kirjoittamaan just tietylle palstalle vaikka itse siellä olisi. Palstoja on yli 2000 alajaostot mukaan lukien, mutta aika jännä juttu että yleispalstoja ilman ikäviitettä, laiffin lisäksi, vain yksi. Jos suostuu ”värvättäväksi” (????) eli kulkemaan toisen perässä, mitä nyt sitten tarkoititkaan, niin heikosti menee. Siis sillä värvätyllä. Silloin ei ole omillaan. Mihin tämä keskustelu mahtaa johtaa… *ottaa huikan suoraan pullosta*

• on useinkin sellasia juttuja,mitä en tajua olleskaan...tyhmä ku varmaan olen.En kyllä silloin osallistu ´keskusteluun ollenkaan vaan jätän sen viisaammille...Oon minäkin jotain oppinu...eli pitämään suuni kiinni asioissa,mistä en mitään ymmärrä...:)

Sä onneks kirjotat niin,että sen ymmärtää tämmönen vähä-älysempikin..

• animattiN

itseäsi vähä-älyiseksi.Olet varmaan samanlainen lukija ja kirjoittaja kuin muutkin. Se että ei heti tajua, ei tarkoita mitään tyhmyyttä.

Aloituksellani tarkoitin sitäkin että jotkut tekee tahallaan kiusaa muitten kirjoittajien älykkyydellä.

Kiitos muuten sanoistasi. :))

• animattiN kirjoitti:

itseäsi vähä-älyiseksi.Olet varmaan samanlainen lukija ja kirjoittaja kuin muutkin. Se että ei heti tajua, ei tarkoita mitään tyhmyyttä.

Aloituksellani tarkoitin sitäkin että jotkut tekee tahallaan kiusaa muitten kirjoittajien älykkyydellä.

Kiitos muuten sanoistasi. :))

kenellekkää,mut jotku jutut ei oo auennu mulle olleskaan...ei sit myöhemminkään...:DD

• animattiN
        mii-su kirjoitti:

kenellekkää,mut jotku jutut ei oo auennu mulle olleskaan...ei sit myöhemminkään...:DD

mutta suurin osa on sellaisia asioita, ettei kosketa minua tai en halua edes kertoa liian henkilökohtaisia asioita.

• tapatoimittaja
        mii-su kirjoitti:

tulin uteliaaksi. Mitkä jutut, sano? Tarkoitatko näitä Monttubaarin bileitä vai asiajuttuja? *kihisee uteliaisuutta*

• tapatoimittaja
        animattiN kirjoitti:

mutta suurin osa on sellaisia asioita, ettei kosketa minua tai en halua edes kertoa liian henkilökohtaisia asioita.

siis palstoille tullessa, sellaisen kannan että en kerro kovin henkilökohtaisia asioita. Jos oikein ahdistellaan, valehtelen minkä ehdin enkä tunne ollenkaan omantunnontuskia. En vastaa avauksiin joissa kysytään ovatko vanhempani elossa vai kuolleita tai mikä heidän ammattinsa on/oli, olenko eronnut, karannut, naimisissa, avoliitossa, onko lapsia ja minkä ikäisiä ja mitä ne puuhaavat, minkä ikäinen olen (18 v.) ja mikä on ammattini.

Tietysti kommenteista tulee väkisin asioita ilmi mutta jokainen saa ihan itse päättää puhunko totta vai valehtelenko tapani mukaan. Saatan ihan hyvin puhua naapuristani kun väitän puhuvani itsestäni, enkä ole huomannut että se ketään häiritsisi.

• tapatoimittaja kirjoitti:

tulin uteliaaksi. Mitkä jutut, sano? Tarkoitatko näitä Monttubaarin bileitä vai asiajuttuja? *kihisee uteliaisuutta*

monttubaarin juttuja..Ne on ihan jees .:)) En ny osaa erikseen nimetä mitään juttuja,mut välillä ne menee vaan ohi mun järjen...Tai onhan se siinäkin,että on usein nii väsähtäny,ettei jaksa keskittyä...:)

• animattiN

tulihan tällekin palstalle taas vipinää. *haukotus* mutta taidan mennä itse nukkumaan. :))

• Keskustelun monimutkaisuus voi johtua myös kirjoittajan epävarmuudesta ilmaista itseään. Silloin kierrellään ja kaarellaan kun ei tiedetä mitä halutaan sanoa.

• SikurLiina

..kykene sanoillaan ilmaisemaan kaikkea niin perusteellisesti, että se menisi lukijallekin samaa tarkoittaen perille. Toisten kirjoittajien kanssa on vaan helpompaa saada yhteisymmärrys syntymään.
        Ei kait se täällä sen kummasempaa ole, kuin muuallakaan.

Ylimielisyys ja solvausten syytely on taas kokonaan toinen juttu.

Harjoitellen se tämäkin laji tästä kohentuu:-)

Onnellista isänpäivää myös sinulle!

• tästä aiheesta

Kirjoituksistasi päätellen sinua vaivaa varmaankin hirveä alemmuudentunne? Useimmissa aloituksissa olet puuttunut toisten kirjoitustapaan tai siihen, miten joku vastaa vain tietyille kirjoittajille.
      Palstoilla on hyvinkin erilaisia ihmisiä, eritasoisen koulutuksen saaneita, erilaisia mielialoja etc... On totta, että jotkut usein palstoilla kirjoittajat ovat samalla aaltopituudella ja viesteilevät helposti keskenään, eihän siinä mitään pahaa liene?
      Ei kaikkiin aloituksiin tarvitse vastata, valitset vain ne, jotka tuntuvat heti "omilta". Se vasta tyhmää on ängetä mukaan sellaisiin aiheisiin, joista ei ymmärrä mitään?!

• ole ollenkaan

niin tyhmää kuin ensiarvaamalta luulisi. Kysymällä ja keskustelemalla nimittäin moni asia selviää. Julistamalla ja jankuttamalla taas ei selviä kuin oma tyhmyys.

• animattiN

se nyt on puhunut toisten aloituksiin menemisistä. Näitä vastauksia tulee vaikka kesken normaalin ketjun. Itselläsi tuntuu olevan alemmuuden tunne kun et nikilläs vastaa ja syyllistät minua toisten kirjoittajien mollaamisesta. Mielestäni nyt sinä syyllistät minua henkilökohtaisesti. Vai olenko minä nimennyt ketään aloituksissani.

• hurlumi

...kuitenkaan. Itselläni on kyllä tapana rönsyillä ja kadehdinkin niitä kirjoittajia, joilla on kyky ilmaista oleellinen muutamalla lauseella. Vääntöihin, debattiin saatan osallistua, mutta toivottavasti en ylimielisesti, enkä itseäni korottaen. Paradoksaalista kyllä, juuri nuo itsensä ylentäjäthän omavat heikoimman itsetunnon.

Mielipiteet saattavat vaihtua monesti ihan elämäntilanteestakin riippuen. Ja asioiden kyseenalaistaminen on hyvä säilyttää koko elämänsä ajan.

Mutta jos olen tiedostamattani syyllistynyt ylimielisyyteen, anna minulle heti huutia. On toisia kirjoittajia, joiden avaukset avautuvat heti, toisista ei ota taas se kuuluisa Erkkikään selvää. Minusta nyt puhumattakaan. Ja jätän silloin suosiolla vastaamatta.

• animattiN

Et sinä huutia tarvitse ja selväähän minä ainakin olen kirjoituksistasi saanut.
        Alotukseni oli nyt sellainen yleisluontoinen, enkä tarkoittanut itseäni pelkästään vaan muitakin kirjoittajia.

Sekin joskus tosin jurppii kun olet vastannut jonkun aloitukseen lyhyesti ja ytimekkäästi niin eikös joku sanaseppo tule ja kääntää kaiken sanomasi päälaelleen. Tai hänen vastauksestaan ei ota tolkkua.

• täältä pesee

Huutit tulee joka kolmannesta käyttämästäsi sivistyssanasta!

• hurlumi
        täältä pesee kirjoitti:

Huutit tulee joka kolmannesta käyttämästäsi sivistyssanasta!

Nyt otti ohraleipä. Mä yritän parantaa tapani. Jookosta?

Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      161
      2860
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2470
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      65
      1918
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      250
      1745
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1222
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    Aihe