Tänne tulet kuin kotiisi.Kävelet sisään ja etsit itsellesi sopivan nurkkauksen.Hämyinen valo leikki seinillä ja aidot kynttilät pöydissä luovat rauhaisan ilmapiirin. Nojaudut pehmeisiin samettisiin tyynyihin ja kiire on unohtunut.Katseesi hivelee alastomien patsaiden kauniita muotoja ja tutkii taulujen herkkiä siveltimien leikkiä.
Pehmoiset käsinsolmitut itämaiset matot häivyttävät kopeat askeleet. Pianisti loihtii korviaasi hyväilevää musiikkia ja tanssilavalla eksyvät rakastuneet toisiinsa painautuen sylitanssiin. Nurkkauksessa suutelee mies naisen valkeaa kaulaa. Vieressäsi istuu mustabaskerinen intellektuelli säestäen kapeilla käsillään soinukasta matalaa ääntään. Vanha pariskunta kävelee sisään toinen toisiinsa nojauten.
Nuori suloinen tarjoilija hipaisee kaarevalla lantiollan ohitseen kulkevan miehen kuvetta jättäen jälkeensä naisen tuoksun, joka on sekoittunut kosteaan rintojen alle suihkautettuun hedelmäiseen hajusteeseen.
Täällä voit kohdata kohtalosi. Voit syventyä keskusteluihin, nauttia hyvästä ateriasta viinin kera. Voit tuntea tanssin taikaa.Voit vaeltaa ihmisten tarinoihin ja saada omasi kuuluksi.
Kun astut sisään, tunnet itsesi tervetulleeksi. Tule ja nauti.Sulaudu joukkoomme.
Tervetuloa viihtyisään PanoraamaPaariin!
Itellektuelli PanoraamaPaari
65
2269
Vastaukset
- SikurLiina
Mehän emme ole mikään kilpailija Monttubaarin kanssa. Olemme varteenotettava vaihtoehto.
Tämä Origenelli luolamme on medän hittimme. Tässä luolassa pääset kosketukseen alkuperäisimmän itsesi kanssa. Ehkä kuulet esi-isiesi pyhät mantrat ja tiedostat syvimmät tuntemuksesi.
Kaivaudu sinäkin palstalaisuuden heimositeisiin!
* alkaa suunnitella mainosta* - Puhurix
Saisinko hienostuneen kossuvissyn?
- SikurLiina
Löytyisköhän täältä sopivaa?
Maistuiskos viinin kera illallinen?
- kahjovaakutin
Ei kai tänne ole sisäänpääsymaksua? Pysyykö orikinaali varmasti paikallaan, eikä tule riekkumaan asiakkaiden joukkoon?
Toivottavasti saadaan Monttubaariin kirvesmies, yksi seinä on lysähtämäisillään. Huono juttu että Panoraamabaari on samojen rakenteiden varassa, mutta Kadunmies varmaan hoitaa asian. :))
Ottaisin ison tuopin rommia, kiitos.- SikurLiina
näköisveistos. Tuskin se nyt tuolta luolasta henkistyy riekkumaan asiakkaiden joukkoon.
Tilasimme ammattitaitoisen kirvesmiehen. Luulakseni hän on käväissyt Monttubaarissa terästäytymässä.
Hän on nyt jääkylvyssä kuntoutuksessa. Aamuun mennessä uskoisimme saavamme hänet työkuntoiseksi.Sikäli mikäli hän ei sitä ennen muutu jäämieheksi.
Emme tarjoile väkeviä. Toivottavasti viini maistuu. - kahjovaakutin
SikurLiina kirjoitti:
näköisveistos. Tuskin se nyt tuolta luolasta henkistyy riekkumaan asiakkaiden joukkoon.
Tilasimme ammattitaitoisen kirvesmiehen. Luulakseni hän on käväissyt Monttubaarissa terästäytymässä.
Hän on nyt jääkylvyssä kuntoutuksessa. Aamuun mennessä uskoisimme saavamme hänet työkuntoiseksi.Sikäli mikäli hän ei sitä ennen muutu jäämieheksi.
Emme tarjoile väkeviä. Toivottavasti viini maistuu.sä annoit viinaa tonne naapuripöytään, MULLE KANSSA! *alkaa rähjäämään*
Ja mä haluan vaihtaa pöytää ja mennä yopollon viekkuun, tai aika lähelle kuiteskin.
Eikös kirvesmiehen voisi välillä nostaa pois kylvystä, saa vielä hypotermian. - yopollo
SikurLiina kirjoitti:
Emme tarjoile väkeviä. Toivottavasti viini maistuu.yhden Jäämiehen käytöksestä yökerhoissa muistelen nähneeni lööppejä, eihän kai vain tämä sama, sopinee paremmin Monttubaarin miljööseen? *hyvin epäluuloisena*
- SikurLiina
kahjovaakutin kirjoitti:
sä annoit viinaa tonne naapuripöytään, MULLE KANSSA! *alkaa rähjäämään*
Ja mä haluan vaihtaa pöytää ja mennä yopollon viekkuun, tai aika lähelle kuiteskin.
Eikös kirvesmiehen voisi välillä nostaa pois kylvystä, saa vielä hypotermian....annoin? Tämä on intellektuelli viinibaari ja ruokailupaikka, saanen huomauttaa!
Rähinöintiä ei sovi harjoittaa.
Uopollo on tuleva FINLANDIA kirjailija. Häntä ei sovi noin vain mennä häiriköimään.
Kuiskaa kursiivilla: jos tuohon pikkupöytään voitaisiin teille paikka tarjota. Voitte siitä salaa vilkuilla sinne *viittaa hansikkaalla*
Käväisen katsastamassa josko kirvesmies olisi tarpeeksi hyytynyt.
*rapsuttaa kohmetta hytisevän työmiehen päältä* - kahjovaakutin
SikurLiina kirjoitti:
...annoin? Tämä on intellektuelli viinibaari ja ruokailupaikka, saanen huomauttaa!
Rähinöintiä ei sovi harjoittaa.
Uopollo on tuleva FINLANDIA kirjailija. Häntä ei sovi noin vain mennä häiriköimään.
Kuiskaa kursiivilla: jos tuohon pikkupöytään voitaisiin teille paikka tarjota. Voitte siitä salaa vilkuilla sinne *viittaa hansikkaalla*
Käväisen katsastamassa josko kirvesmies olisi tarpeeksi hyytynyt.
*rapsuttaa kohmetta hytisevän työmiehen päältä*annoit koltiaiselle konjakkia, koko pullon vielä. Mulle sitte saman verran rommia.
Mä en halua mitään pikkupöytää, mä tahdon yopollon viereen! *korottaa ääntään* - SikurLiina
kahjovaakutin kirjoitti:
annoit koltiaiselle konjakkia, koko pullon vielä. Mulle sitte saman verran rommia.
Mä en halua mitään pikkupöytää, mä tahdon yopollon viereen! *korottaa ääntään*Koittakaas nyt hillitä himojanne. Mistäs minä sitä rommia nyt teille saisin. Odottakaa hetki!
*kipaisee kääntämään kirvesmihen reppua*
'lorauttaa tyhjään rommipulloon siirappia ja kirkasta sekoittaen cocista joukkoon.
Kas tässä. Pistäkääs se nyt visusti veskaanne ja käytte veskissä naukkaamassa. - kahjovaakutin
SikurLiina kirjoitti:
Koittakaas nyt hillitä himojanne. Mistäs minä sitä rommia nyt teille saisin. Odottakaa hetki!
'lorauttaa tyhjään rommipulloon siirappia ja kirkasta sekoittaen cocista joukkoon.
Kas tässä. Pistäkääs se nyt visusti veskaanne ja käytte veskissä naukkaamassa.tää teidän rommi, Monttubaaristakin saa parempaa. Yhhyh. Enkä mä ole päätoimittaja kun mä olen toimituksen APULAINEN. Olen täällä tekemässä raborttia uudesta ravintolasta, ettäs tiedätte!
- SikurLiina
kahjovaakutin kirjoitti:
tää teidän rommi, Monttubaaristakin saa parempaa. Yhhyh. Enkä mä ole päätoimittaja kun mä olen toimituksen APULAINEN. Olen täällä tekemässä raborttia uudesta ravintolasta, ettäs tiedätte!
..että silleen. Siinä yritätte vakoilla salakavalasti! 'mukamas apulainen *tuhahtaa*
Tää on erikois rommia. Se on salakuljetettu Kuubasta tai jotain. KYLLÄ SE TEIDÄN PÄÄNNE SAA PEHMENEMÄÄN! - kahjovaakutin
SikurLiina kirjoitti:
..että silleen. Siinä yritätte vakoilla salakavalasti! 'mukamas apulainen *tuhahtaa*
Tää on erikois rommia. Se on salakuljetettu Kuubasta tai jotain. KYLLÄ SE TEIDÄN PÄÄNNE SAA PEHMENEMÄÄN!maksaville asiakkaille. Mun mielestä sun rommi maistui ihan siirapille, kumma juttu. Eikö olisi asiallista että media saisi ilmaistarjoilun, niin on ollut tapana muissakin ravintoloissa? Voitte miettiä yön yli.
- SikurLiina
yopollo kirjoitti:
yhden Jäämiehen käytöksestä yökerhoissa muistelen nähneeni lööppejä, eihän kai vain tämä sama, sopinee paremmin Monttubaarin miljööseen? *hyvin epäluuloisena*
Tämä jäämiehemme on ns.pätkätyöläinen---tai paremmin ilmastuna tekee töitä silloin kun kykenee.
Olemme havainneet hyväksi työkuntoisuuden parannusmenetelmäksi syväjäädytyksen välitilissa.
Piristyttään hän duunailee paripäivää ja vaipuu sitten omaehtoiseen koomaan. Kohmeessa taas verenkierto vilkastuu ja sitä rataa...
Voitte olla huoletta:) Ei tämä mitään rähinöitä saa aikaseksi. - bissee?
t: juntti
- g lol
SikurLiina kirjoitti:
Koittakaas nyt hillitä himojanne. Mistäs minä sitä rommia nyt teille saisin. Odottakaa hetki!
Kas tässä. Pistäkääs se nyt visusti veskaanne ja käytte veskissä naukkaamassa.kj hkjn
- ex-koltis
Huh, olipas kaaos kaupungilla. Sopisiko jos viettäisin pienen retriitin. Mahtaako tuo pöytä olla vapaana, jossa on tyylikäs kukka-asetelma. Nauttisin konjakin ja kahvin näin miellyttävän pianomusiikin kera. Kiitos.
- SikurLiina
..tämän kerran lorauttaisin mummon konjamiiniä lääkkeksi kahvin sekaan. Täällä ei sovi sitten päihtyä. *on hiukka huolissaan*
- ex-koltis
SikurLiina kirjoitti:
..tämän kerran lorauttaisin mummon konjamiiniä lääkkeksi kahvin sekaan. Täällä ei sovi sitten päihtyä. *on hiukka huolissaan*
Kohtuuttomilta ja olemukseni viestittää hankaluuksia taholtani, voin aivan hyvin käväistä Kämpin vakiopöydässäni.
- SikurLiina
ex-koltis kirjoitti:
Kohtuuttomilta ja olemukseni viestittää hankaluuksia taholtani, voin aivan hyvin käväistä Kämpin vakiopöydässäni.
..rauhoitukaa nyt! Tämä on tietystikkin kultturelli tuleva kantapaikkanne. Hoidamme kyllä teidät kotiin huomaamattomasti, mikäli päänne sekoilee.
*Tuikkaa konjakkipullon koltiksen jalkoväliin*
No niin! Katselkaapas ympärillenne.Uskoisimme teidän saavan mieluista seuraa viehättävistä naisasiakkaistamme. - ex-koltis
SikurLiina kirjoitti:
..rauhoitukaa nyt! Tämä on tietystikkin kultturelli tuleva kantapaikkanne. Hoidamme kyllä teidät kotiin huomaamattomasti, mikäli päänne sekoilee.
*Tuikkaa konjakkipullon koltiksen jalkoväliin*
No niin! Katselkaapas ympärillenne.Uskoisimme teidän saavan mieluista seuraa viehättävistä naisasiakkaistamme.Tunkee flinda munaskuihin. Tosta vois repästä kunnon huumorin, tai sitten perin kultturellin jurrin.
- SikurLiina
ex-koltis kirjoitti:
Tunkee flinda munaskuihin. Tosta vois repästä kunnon huumorin, tai sitten perin kultturellin jurrin.
Kultturelli jurri on hiukka sopimatonta.Paitsi jos olette taiteilija, tai ainakin luulette olevanne.
Paree olis tietty olla. Meinaan historian kannalta.
Voisittokos mennä viihdyttämään tuota jurnalistista naispuolista. Tarjotkaa sitä konajamiinia. Ei ne pullot täällä puussa kasva. *osoittaa hanskalla Tapiksen pöytään* - ex-koltis
SikurLiina kirjoitti:
Kultturelli jurri on hiukka sopimatonta.Paitsi jos olette taiteilija, tai ainakin luulette olevanne.
Paree olis tietty olla. Meinaan historian kannalta.
Voisittokos mennä viihdyttämään tuota jurnalistista naispuolista. Tarjotkaa sitä konajamiinia. Ei ne pullot täällä puussa kasva. *osoittaa hanskalla Tapiksen pöytään*Hän ei viimeaikoina ole tottunut kovin kultturelliin miesseuraan. Saattaisi tulla se kuuluisa kulttuurisokki hänelle. Jos mä vetäsen ensin kunnon loiventavat, katsotaan sitten.
- ex-koltis
ex-koltis kirjoitti:
Hän ei viimeaikoina ole tottunut kovin kultturelliin miesseuraan. Saattaisi tulla se kuuluisa kulttuurisokki hänelle. Jos mä vetäsen ensin kunnon loiventavat, katsotaan sitten.
Ollenkaan pöllömpää seuraa, en mä sillä.
- SikurLiina
ex-koltis kirjoitti:
Hän ei viimeaikoina ole tottunut kovin kultturelliin miesseuraan. Saattaisi tulla se kuuluisa kulttuurisokki hänelle. Jos mä vetäsen ensin kunnon loiventavat, katsotaan sitten.
..ei niitä kulturelleja naikkosia noin vaan vietelläkkään. Ois siinä pikkuisen haastetta.
Kirjoittakaa vaikka joku viesti lämmikkeeksi, niin voin viedä sen hänelle.
Kait teillä nyt jotain on takataskusta nykäistä? - ex-koltis
SikurLiina kirjoitti:
..ei niitä kulturelleja naikkosia noin vaan vietelläkkään. Ois siinä pikkuisen haastetta.
Kirjoittakaa vaikka joku viesti lämmikkeeksi, niin voin viedä sen hänelle.
Kait teillä nyt jotain on takataskusta nykäistä?Kultturellit naiset kyllä huomioivat karismaattisen miehen. Saatan ottaa vastaan hänen korttinsa.
- yopollo
Mahtaneeko löytyä vielä rauhallista kulmapöytää sivummalla patsaista, käytävistä ja pianonsoitosta, missä voisi tervateelasillisen ja sopivan leivoksen seurassa syventyä viimeistelemään kirjallisia tuotoksiaan?
- SikurLiina
*saattelee käsikynkässä lempi asiakasta peremälle*
Tässä teille rauhaisa nurkkaus. Sopiiko tämä nahkainen suuri nojatuoli? *pöyhii selkätyynyä*
Olette juuri oikeanlainen asiakas. *hymyilee viehkeästi uopollolle*
Kirjoittanette varmaankin teoksenne esilukuun, kuinka saitte suurenmoisen inspiksenne juuri täällä meidän palstakuulussa Panoraamassamme?
'huikkaa tarjoilittaren palvelemaan kuuluisaa kirjailijaa* - yopollo
SikurLiina kirjoitti:
*saattelee käsikynkässä lempi asiakasta peremälle*
Tässä teille rauhaisa nurkkaus. Sopiiko tämä nahkainen suuri nojatuoli? *pöyhii selkätyynyä*
Olette juuri oikeanlainen asiakas. *hymyilee viehkeästi uopollolle*
Kirjoittanette varmaankin teoksenne esilukuun, kuinka saitte suurenmoisen inspiksenne juuri täällä meidän palstakuulussa Panoraamassamme?
'huikkaa tarjoilittaren palvelemaan kuuluisaa kirjailijaa*tällä erää ei mukana ole kuin luonnos vakiokolumniksi euroatlanttiseen kulttuurilehteen, mutta sellaiseen on tietysti helppo liittää mukaan tunnistettavissa olevaa miljöökuvaustakin, edellyttäen tietysti että tunnelma on ylevän inspiroiva ja rikkumattoman rauhallinen *mietiskelee itsekseen olisikohan paikka muunnettavissa jäsenpohjaiseksi klubiksi*
- SikurLiina
yopollo kirjoitti:
tällä erää ei mukana ole kuin luonnos vakiokolumniksi euroatlanttiseen kulttuurilehteen, mutta sellaiseen on tietysti helppo liittää mukaan tunnistettavissa olevaa miljöökuvaustakin, edellyttäen tietysti että tunnelma on ylevän inspiroiva ja rikkumattoman rauhallinen *mietiskelee itsekseen olisikohan paikka muunnettavissa jäsenpohjaiseksi klubiksi*
Voisittekko kirjoittaa sellaisen haikusen tähän paperille *ojentaa viettelevästi hymyillen*
Kehystämme sen ja laitamme tulevan kabinettimme seinälle:-)
Olemme pyrkineet ennakoimaan häiriköinin minimaaliseksi. Tuo lehden päätoimittaja on kiihkeästi kiinnostunut seurastanne, mutta olettaisimme hänen nyt keskittyvän hmmm..erinäisiin järjästämiimme muihin juttuihin. - yopollo
SikurLiina kirjoitti:
Voisittekko kirjoittaa sellaisen haikusen tähän paperille *ojentaa viettelevästi hymyillen*
Kehystämme sen ja laitamme tulevan kabinettimme seinälle:-)
Olemme pyrkineet ennakoimaan häiriköinin minimaaliseksi. Tuo lehden päätoimittaja on kiihkeästi kiinnostunut seurastanne, mutta olettaisimme hänen nyt keskittyvän hmmm..erinäisiin järjästämiimme muihin juttuihin.lehdistökabinetti? Silloinhan siihen saattaisi sopia vaikkapa:
Juorulehdissä
sopulin alkukoti,
kylmä ja karu.
*syventyy miettimään lisää toimittaja-aiheisia haikuja* - SikurLiina
yopollo kirjoitti:
lehdistökabinetti? Silloinhan siihen saattaisi sopia vaikkapa:
Juorulehdissä
sopulin alkukoti,
kylmä ja karu.
*syventyy miettimään lisää toimittaja-aiheisia haikuja*...siis sellainen lehdistö ynnä taiteilijoitten kultturelli yhdistelmä. Tähän kabinettiin voisimme harkita jäsenyyttä.
Teillähän se olisi ilman muuta.
*kiittää haikusta*
- Masse-setä
Onkos paikka auki, kun näyttää niin tyhjältä?
Nyt pitäisi saada lounasta, kun rupesi niin huikomaan. Onhan teillä menyyssä nakit muussilla? Ei tarvitse olla kovin hieno annos, joten voi laittaa ihan kunnolla.
Niin, ja voisin hörpätä aluksi yhden pullollisen aperiittia. - Kylli.Kyllä
en voi vastustaa kiusausta.
Panoraama Paari = kannetaan asiakkaat baarista kotiin kohtuullista korvausta vastaan.- SikurLiina
Paarit ovat käyttövalmiina eteisessä)))
- hurlumi
toin tuliaisiksi Modiglianin jutun seinälle. Valitettavasti se ei ihan aito ole, mutta posterina mennee. Ihan sen takia vaan, että kuuluu suosikkeihini ja toivottavasti monen muunkin. Toisena tuliaislahjana ajattelin Dorian Greyn tapaista maalausjuttua, jossa taulu aina muuttuisi kantajansa mukaan. Jolloin baarin pitäjä tietty kaunistuisi aina vaan (minusta nyt puhumattakaan). Pitäisi tietysti löytää se maalari vielä jostain, mutta eiköhän...
Ja Yeatsia kirjalahjaksi; ainakin minuun tuo irkkurunoilija puree yhä. Ollos vaan hyvä.
Niih, ja valkkista lasillinen, kiitos; pitää ehtiä vielä jazziltaan...- SikurLiina
..kumartaa lahjuksista:)))
Erinäisistä systä johtuen saattoi jäädä juomanne täällä saamatta.Paari ,kun on joutunut myyntiuhan alaiseksi.
- kahjovaakutin
*puuskuttaa ja vierittää rommitynnyreitä* Mihis nämä laitetaan? Jos menisin tuonne nurkkapöytään ja ottaisin nämä siihen viereen, ikäänkuin jalkarahiksi. Saisinko colaa ja sitruunaviipaleita, kiitos *hienostuneesti*
- SikurLiina
..jo maistissa. Sitruunaviipale ja suolapähkinät saavat rittää. Ja eivätkös nuo tönnörit ole hiukka rumia tähän muuhun hienostuneeseen kalustukseen?
- kahjovaakutin
SikurLiina kirjoitti:
..jo maistissa. Sitruunaviipale ja suolapähkinät saavat rittää. Ja eivätkös nuo tönnörit ole hiukka rumia tähän muuhun hienostuneeseen kalustukseen?
maistissa, en varmana. Punakkuus johtuu siitä, kun kärräsin tynnyrit tänne ylös. Minusta nämä ajan patinoimat tynnyrit sopivat mainiosti sisustukseen, mutta jos ne häiritsevät niin tungen ne pöydän alle. Tuo nyt sitä cokista mutta siirapit jätä kyökkiin. Raakana ei rommia juo vanha Erkkikään, saati minä. Lupaan olla siivosti. Oletko nähnyt yopolloa? Tuli pyrstö kipeäksi kun jahtasin sitä. Siis sen takia kun putosin puusta.
- SikurLiina
kahjovaakutin kirjoitti:
maistissa, en varmana. Punakkuus johtuu siitä, kun kärräsin tynnyrit tänne ylös. Minusta nämä ajan patinoimat tynnyrit sopivat mainiosti sisustukseen, mutta jos ne häiritsevät niin tungen ne pöydän alle. Tuo nyt sitä cokista mutta siirapit jätä kyökkiin. Raakana ei rommia juo vanha Erkkikään, saati minä. Lupaan olla siivosti. Oletko nähnyt yopolloa? Tuli pyrstö kipeäksi kun jahtasin sitä. Siis sen takia kun putosin puusta.
'kiikuttaa cociksen pöytään*
Uopollo on säikähdyksestä sekaste. Voi olla ja saattaakin olla, ettei toke tänne ennen aamua tulla.
Voitte tietty laittaa hänelle nettibaarista lemmenviestin mailiin:))) - kahjovaakutin
SikurLiina kirjoitti:
'kiikuttaa cociksen pöytään*
Uopollo on säikähdyksestä sekaste. Voi olla ja saattaakin olla, ettei toke tänne ennen aamua tulla.
Voitte tietty laittaa hänelle nettibaarista lemmenviestin mailiin:)))alkoi lyyti kirjoittamaan. Ai kirvesmies on saanut nettipaarin louhittua, siellä on laajakaistat ja kaikki? Taidan kirjuuttaa jotain säällistä yopollolle, se säikähtää niin herkästi.
Hieno juttu! Kiitos cokiksesta. *ryystää tynnyristä ja hörppää cokista päälle*
Jessus sentään! Onpa tämä paikka mielenkiintoinen. Selvästi tässä on tasoa ja tyyliä. Seura ainakin tuntuu viehättävältä.
- SikurLiina
Stailauksemme johdosta paikka alkoi kukoistamaan.
Nyt kiinteistön omistaja on pyrkimässä tämän hävittämiseen.
Elämä on. Ideat eivät tähän tule loppumaan.
Tästä oli tarkoitus saada nimenomaan taiteellisen inspiraation keidas:)))
- incognitona
Mahtaakohan tuo eilinen kulmapöytäni olla vapaa? Ja eihän täällä vain ole näkynyt toimitusapulaista minun perääni kyselemässä? Toivoakseni se jäi kiikaroimaan asumustani. Luulen että tänään kotipuolessa on sen verran rauhatonta että runosuoni pulpahtelee paremmin täällä, jos kyytipojaksi saisi vielä tarte Aveyronnaisen.
- kahjovaakutin
jou jou se siinä, eikö? *ottaa pari linnunaskelta taas* Olen ihan vaaraton, pyrstö on tosi kipeänä ilmalennon jälkeen. Voitaisko kuitenkin vähän kyhnyttää? *katselee anelevasti mulkosilmillään*
- yopollo
kahjovaakutin kirjoitti:
jou jou se siinä, eikö? *ottaa pari linnunaskelta taas* Olen ihan vaaraton, pyrstö on tosi kipeänä ilmalennon jälkeen. Voitaisko kuitenkin vähän kyhnyttää? *katselee anelevasti mulkosilmillään*
*kaappaa juustopiiraansa kainaloon ja lentää sen siliän tien kotikololleen*
Laittakaa piikkiin, yritän piipahtaa huomenissa maksamassa! - kahjovaakutin
yopollo kirjoitti:
Laittakaa piikkiin, yritän piipahtaa huomenissa maksamassa!(näköjään) pariinkin kertaan toistanut että minusta ei ole mitään vaaraa. Tule pois sieltä pökkelöstä ja otetaan rommia niin kuin ei mitään.
- yopollo
kahjovaakutin kirjoitti:
(näköjään) pariinkin kertaan toistanut että minusta ei ole mitään vaaraa. Tule pois sieltä pökkelöstä ja otetaan rommia niin kuin ei mitään.
Juicesta näkee mitä rommi ja vastaava meno tekee, kuollut tässä jo kohtsillään olisin minäkin sillä meiningillä. Ja koira on ihan hyvä rapsutettava jos tässä pitää joku hetkeksi alle metrin päähän päästää.
Intellektuaalinen keskustelu vaikka EU:n kulttuurisesta integraatiosta on ihan riittävän intiimiä kanssakäymistä kenenkään muun kanssa, ja sitäkään ei uskalla lehteen asti päästää.
*napittaa nokkansa umpeen* - kahjovaakutin
yopollo kirjoitti:
Juicesta näkee mitä rommi ja vastaava meno tekee, kuollut tässä jo kohtsillään olisin minäkin sillä meiningillä. Ja koira on ihan hyvä rapsutettava jos tässä pitää joku hetkeksi alle metrin päähän päästää.
Intellektuaalinen keskustelu vaikka EU:n kulttuurisesta integraatiosta on ihan riittävän intiimiä kanssakäymistä kenenkään muun kanssa, ja sitäkään ei uskalla lehteen asti päästää.
*napittaa nokkansa umpeen*koko EU räjähtää käsiin jossain vaiheessa, varsinainen savijalkainen jättiläinen, jos tiedät mitä tarkoitan. Sen sijaan voisn vähän kyhnyttää *asettelee taas linnunjalkojaan*, jos sopii. Jos puhuttaisiin vaikka klassisen musiikin kauneudesta?
- kahjovaakutin
yopollo kirjoitti:
Laittakaa piikkiin, yritän piipahtaa huomenissa maksamassa!menitkö sie makkaamaan? Ihme lintu. Tässä vähän Edgar Allania, tiedä sitten mitä tekijänoikeudet asiasta sanovat. Sen takia jätin säkeitä pois. Mie osaan tämän runon ulkoa, vaikka kännissä, usot sie? Tuli mieleen tämä runo kun aina vaan puhutaan lepakoista. On niitä muitakin siivekkäitä.
Kerran kun mä raukeasti, tutkin keskiyöhön asti kirjaa, jossa polvet menneet seuloo salatietojaan.
Kuulin koputusta jostain, havahtuin ja pääni nostain, mietin josko kammiostain ääni moinen tullutkaan; ulkona kai seisoo joku oveani kolkuttain; öinen vieras on se vain.
Unhoittaa en voi mä tuota – lieden kylmenevän luota jonka hiille sammuessaan varjonsa loi lattiaan -varroin päivän pilkahdusta, kirjoista hain lohdutusta, ----
Luukku aueta kun ehti, sisään tulla hyppelehti korppi, joka tullessansa menneisyyden tunnun toi. Luokseni sen mistä sainkaan, tässä kursailtu ei lainkaan----
Lamppu valoansa syyti, sanat huulilleni hyyti, korppi katsoi sisimpääni kipeästi tunkeissaan
vaan tuo katkerin ja ainoin valtaansa mun jälleen sai noin kun mä raskaan pääni painoin pielukseni purppuraan. Siihen, ah, ei HÄNEN päänsä, vaivu enää milloinkaan!
ja loppuu että…
turhaan pyydän armahdusta, järkkymättä korppi musta, istuu päällä veistokuvan, hievahda ei paikaltaan….
Että tämmöistä kaipuuta Lenoresta. *astuu vaivihkaa lähemmäs yopolloa*¨¨ - yopollo
kahjovaakutin kirjoitti:
menitkö sie makkaamaan? Ihme lintu. Tässä vähän Edgar Allania, tiedä sitten mitä tekijänoikeudet asiasta sanovat. Sen takia jätin säkeitä pois. Mie osaan tämän runon ulkoa, vaikka kännissä, usot sie? Tuli mieleen tämä runo kun aina vaan puhutaan lepakoista. On niitä muitakin siivekkäitä.
Kerran kun mä raukeasti, tutkin keskiyöhön asti kirjaa, jossa polvet menneet seuloo salatietojaan.
Kuulin koputusta jostain, havahtuin ja pääni nostain, mietin josko kammiostain ääni moinen tullutkaan; ulkona kai seisoo joku oveani kolkuttain; öinen vieras on se vain.
Unhoittaa en voi mä tuota – lieden kylmenevän luota jonka hiille sammuessaan varjonsa loi lattiaan -varroin päivän pilkahdusta, kirjoista hain lohdutusta, ----
Luukku aueta kun ehti, sisään tulla hyppelehti korppi, joka tullessansa menneisyyden tunnun toi. Luokseni sen mistä sainkaan, tässä kursailtu ei lainkaan----
Lamppu valoansa syyti, sanat huulilleni hyyti, korppi katsoi sisimpääni kipeästi tunkeissaan
vaan tuo katkerin ja ainoin valtaansa mun jälleen sai noin kun mä raskaan pääni painoin pielukseni purppuraan. Siihen, ah, ei HÄNEN päänsä, vaivu enää milloinkaan!
ja loppuu että…
turhaan pyydän armahdusta, järkkymättä korppi musta, istuu päällä veistokuvan, hievahda ei paikaltaan….
Että tämmöistä kaipuuta Lenoresta. *astuu vaivihkaa lähemmäs yopolloa*¨¨runon jostakin nuoruuden kaukaisista kerrostumista, lienevät fossiloituneet jo. Itse asiassa hautauduin lukemaan Jyrki Lehtolan vanhoja kolumneja. Kuinka vanhoilta tuntuvatkaan vuosituhannen vaihteen ajankohtaisuudet ja julkkisjuorut, niistä tulee silttiä kun Poe kivettyy aikaa uhmaten...
- yopollo
kahjovaakutin kirjoitti:
koko EU räjähtää käsiin jossain vaiheessa, varsinainen savijalkainen jättiläinen, jos tiedät mitä tarkoitan. Sen sijaan voisn vähän kyhnyttää *asettelee taas linnunjalkojaan*, jos sopii. Jos puhuttaisiin vaikka klassisen musiikin kauneudesta?
nyt vaan sen reilun käsivarren mitan päässä vähintään, jaa, pidempikin väli pitää olla, taidan kuvitella tuolla selän takana jonkun haavinvarren tapaisen. Nämä vihoviimeiset latvaoksat ovat kyllä paras paikka kuunnella klassista musiikkia, tosin nyt ei kuulu kuin sateen rapinaa. Jos olisi lämpimämpää, voisi kuulla sienten kasvavan *miettii jos sienistä tänään jotakin syötävää*
- kahjovaakutin
yopollo kirjoitti:
nyt vaan sen reilun käsivarren mitan päässä vähintään, jaa, pidempikin väli pitää olla, taidan kuvitella tuolla selän takana jonkun haavinvarren tapaisen. Nämä vihoviimeiset latvaoksat ovat kyllä paras paikka kuunnella klassista musiikkia, tosin nyt ei kuulu kuin sateen rapinaa. Jos olisi lämpimämpää, voisi kuulla sienten kasvavan *miettii jos sienistä tänään jotakin syötävää*
on ihan vaan sieniä varten *valehtelee*
Tänään on sitte sunnuntai; pyhäpäivänä ei jahdata pöllöjä vaan levätään. Ja näyttää olevan aika korkealla pesäpaikkasi, kyllä mä taidan luovuttaa kokonaan. Ainakin seuraavaan kertaan saakka. :) - yopollo
kahjovaakutin kirjoitti:
on ihan vaan sieniä varten *valehtelee*
Tänään on sitte sunnuntai; pyhäpäivänä ei jahdata pöllöjä vaan levätään. Ja näyttää olevan aika korkealla pesäpaikkasi, kyllä mä taidan luovuttaa kokonaan. Ainakin seuraavaan kertaan saakka. :)taidan tästä päästä vaihettelemaan noiden jo kuultujen Villa-Lobosin preludien tilalle jotakin yhtä rauhoittavaa... *liihottelee levyhyllyn luo*
- yopollo
Piti lupaukseni mukaan käväistä maksamassa se eilinen roquefort-piiras, ihan kohtuullinen oli vaikka nyt kotona sen sitten söinkin.
Toivottavasti pianistinne viettää viikonloppua ja muutenkin on rauhallinen meininki. Jos sellaisen neljän minuutin chateaubriandin suppiskastikkeella tuonne kulmapöytään sitten aikanaan, lähden tästä kirjoittelemaan...- yopollo
olikin rauhallinen, olen tainnut päästä EU:n punaiseen kirjaan tai jotakin vastaavaa. Lienee kuitenkin aika lähteä yöllisiin puuhiin. Hyvät yöt muillekin.
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1793865
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262750Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?632625- 1492434
- 682076
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151954- 311451
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381397Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161285