Valitatko huonosta palvelusta, tuotteista, ravintolan ruoasta jne. vai hyväksytkö mukisematta ja päätät että tuota puljua et jatkossa enää käytä?
Märisetkö?
47
1865
Vastaukset
- animattiN
ja hyvinkin herkästi. Olen monta kertaa palauttanut esimerkiksi pihvini takaisin kokille ja kauppaan palauttanut milloin mitäkin tuotteita. Olen jopa mennyt niinkin pitkälle että olen huutanut maahantuojalle ja niille sitten palautellut eri tuotteita. Kyl mää oon niin pirullinen akka.
- tapatoimittaja
minäkin palautan viallisen tuotteen, paitsi jos ostan parin euron kiinalaisen ruuvimeisselin ja se katkeaa. Tuskin saisin rahat takaisin. Pihvin palauttaminen ei minulta onnistu, en tiedä minkä takia. Tuo soosi mistä Zetan avauksessa kerroin, olisi ollut palautuksen paikka mutta ei, minähän söin sen ja kiittelin vielä.
Palautatko aina huudon kera vai aloitatko kohteliaasti? - animattiN
tapatoimittaja kirjoitti:
minäkin palautan viallisen tuotteen, paitsi jos ostan parin euron kiinalaisen ruuvimeisselin ja se katkeaa. Tuskin saisin rahat takaisin. Pihvin palauttaminen ei minulta onnistu, en tiedä minkä takia. Tuo soosi mistä Zetan avauksessa kerroin, olisi ollut palautuksen paikka mutta ei, minähän söin sen ja kiittelin vielä.
Palautatko aina huudon kera vai aloitatko kohteliaasti?palautan ja jos ei sittenkään ole kunnollista niin poistun maksamatta koko hintaa, kun onhan siinä sitten tullut juotua jokunen juomakin. Kauppaan menen kanssa ensin kohteliaasti ja jos ei onnistu, niin korotan ääntäni jolloin muutkin asiakkaat kuulevat.
Ja saat uskoa että silloin viimeistään saan tahtoni läpi ja viellä ylimääräistä. - tapatoimittaja
animattiN kirjoitti:
palautan ja jos ei sittenkään ole kunnollista niin poistun maksamatta koko hintaa, kun onhan siinä sitten tullut juotua jokunen juomakin. Kauppaan menen kanssa ensin kohteliaasti ja jos ei onnistu, niin korotan ääntäni jolloin muutkin asiakkaat kuulevat.
Ja saat uskoa että silloin viimeistään saan tahtoni läpi ja viellä ylimääräistä.pitää terästäytyä ja ryhtyä samaan. Harvoin tosin käyn ulkona syömässä, edes nakkarilla, mutta kuitenkin. Välillä saa syödäkseen ihan uskomatonta sotkua, ja sitten vielä kysytään maistuiko.
Kohteliaisuudella on hyvä aloittaa ja kiihtyä siitä vähitellen raivoon näissä kauppojen tuotepalautuksissa. Kyllä mie uskon että saat hyvitystä. :)
- esko tennari
Huonon palvelun kostan ottamalla tennarit pois. Ei se palvelu siitä parane, mutta itkettääpähän huonon palvelun tarjoajaa.
- tapatoimittaja
yhden asiakkaan katoaminen palvelun tarjoajaa itkettäisi? Ikävä kyllä itselläni on vähän samaa vikaa, en ainakaan paikan päällä ala kikkaamaan. Ja siinä vaiheessa kun pääsee kotiin, ei viitsi enää alkaa rustaamaan valituksia vaikka pitäisi. Ihan ehdottomasti pitäisi.
- Pumpulipaj
Mutta sanoisin kyllä, jos sopastani löytyisi hius tai pari hammasta...
- tapatoimittaja
mahtaisit asian esittää...
- Pumpulipaj epk
mahtaisit asian esittää...
"Sopassani on hius"
"Sopassani on pari hammasta"
Suurinpiirtein :)
- ex-koltis
Saatan kyllä asiallisesti huomauttaa. Kynnys on siihen tosi korkealla. Niinkin on joutunut käymään.
- tapatoimittaja
korkea kynnys, eli hyväksytkö vähän heikomman tason mieluummin kuin valitat?
- ex-koltis
korkea kynnys, eli hyväksytkö vähän heikomman tason mieluummin kuin valitat?
Totean, etteivät pysty parempaan. Mikäli palvelu kuitenkin on selvästi vastikkeetonta maksamalleni hinnalle, käännyn suoraan asiasta vastaavan puoleen.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Totean, etteivät pysty parempaan. Mikäli palvelu kuitenkin on selvästi vastikkeetonta maksamalleni hinnalle, käännyn suoraan asiasta vastaavan puoleen.
että on valmis luopumaan rahoistaan heikonkin palvelun takia? Suomipaavo ei valita. Ehkä viallisen tuotteen palauttaminen on helpompaa kun pystyy osoittamaan miksi sen tekee. Esim. ruoan kanssa on vähän toinen juttu, samoin palvelun yleensä. Joskus ajattelen että ”sillä nyt oli huono päivä”. Mutta ei saisi olla, asiakas on kunkku. Nyt kuule ryhdistäydytään ja aletaan vaatimaan kunnon palvelua.
- ex-koltis
että on valmis luopumaan rahoistaan heikonkin palvelun takia? Suomipaavo ei valita. Ehkä viallisen tuotteen palauttaminen on helpompaa kun pystyy osoittamaan miksi sen tekee. Esim. ruoan kanssa on vähän toinen juttu, samoin palvelun yleensä. Joskus ajattelen että ”sillä nyt oli huono päivä”. Mutta ei saisi olla, asiakas on kunkku. Nyt kuule ryhdistäydytään ja aletaan vaatimaan kunnon palvelua.
Silloin kun olen nirppanokka - hienohelma - avokkaani kanssa "palvelua saamassa" saan samalla osani minäkin siitä ryhdistäytymisestä. Tana.
- Avenging.Angel
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Palautelomake [mailto:palautelomake@citymarket. fi]
Lähetetty: ke 8.11.2006 10:37
Vastaanottaja: XX; Asiakas Palaute
Kopio:
Aihe: Talopalaute: Palautelomake vastaanotettu
Viesti: Ostin kyseisestä liikkeestä Duracell patterin joka sitten ei käynnytkään laitteeseen kun tulin kor´tiin kun meidän 8 v. poika avasi pakkauksen ja kokeili patteria kaukosäätimeen, kun yritin palauttaa sitä kuittia vastaan niin eipä onnistunutkaan, mikä mielestäni on aika huonoa asiakaspalvelua. Olen aikaisemmin vastaavasti saannut toisen kaupparyhmittymän liikkestä vastaavasssa tapauksessa ilman mutisemista vaihtaa tuotteen vaikka se on avattu. Eli nyt toivon että tämän palautuksen saisi hoidettua kun yksi pieni patteri sentään maksoi 4.19 ?. Jos en saa rahoja takaisin niin tulen todellakin käyttämään tulevaisuudessa toisen kaupparyhmittymän liikkeitä. Toivon että saan yhteydenoton sähköpostitse mitä pikemmiten. Kiitos !
----------------
YY < y.y@citymarket. fi> kirjoitti:
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. K-Citymarket -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.
Tykistössä on pattereita, radiossa on paristoja. Näin tiedoksenne.
Mutta. Y, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19e ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.
Hyvää jatkoa ja kaikkea muuta sellaista
K-Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika
PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä. - tapatoimittaja
Avenging.Angel kirjoitti:
Kopio:
Viesti: Ostin kyseisestä liikkeestä Duracell patterin joka sitten ei käynnytkään laitteeseen kun tulin kor´tiin kun meidän 8 v. poika avasi pakkauksen ja kokeili patteria kaukosäätimeen, kun yritin palauttaa sitä kuittia vastaan niin eipä onnistunutkaan, mikä mielestäni on aika huonoa asiakaspalvelua. Olen aikaisemmin vastaavasti saannut toisen kaupparyhmittymän liikkestä vastaavasssa tapauksessa ilman mutisemista vaihtaa tuotteen vaikka se on avattu. Eli nyt toivon että tämän palautuksen saisi hoidettua kun yksi pieni patteri sentään maksoi 4.19 ?. Jos en saa rahoja takaisin niin tulen todellakin käyttämään tulevaisuudessa toisen kaupparyhmittymän liikkeitä. Toivon että saan yhteydenoton sähköpostitse mitä pikemmiten. Kiitos !
----------------
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. K-Citymarket -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.
Mutta. Y, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19e ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.
Vapaa-aika
PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä.keksit tuon omasta päästäsi. :)) Tuotteiden palautuksista mulla on vain hyviä kokemuksia, tilalle tulee uusi tavara ilman mitään nitinöitä tai rahat takaisin, ellei halua huoltoon jättää. Joskus aikoinaan löysin hampaanpalan ranskanleivästä, ja palautin valmistajalle. Tilalle tuli iso paketti täynnä keksejä, pullaa ja luoja ties mitä, anteeksipyynnön kera.
- ex-koltis
Varsinkin ruoan kanssa, eikä masokistisesti vedä napaansa kaikkea, koska silloin reklamaation paikka meni jo.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Varsinkin ruoan kanssa, eikä masokistisesti vedä napaansa kaikkea, koska silloin reklamaation paikka meni jo.
on palautuksen paikka jos ruoka on kylmää silloin kun sen pitää olla kuumaa, ja päinvastoin. Tai jos pihvi muistuttaa kengänpohjaa jne. Mutta entäs muuten? Minä sain mielestäni ketsuppia jalopeno-kermakastikkeen sijaan, mutta mistä oikein olisin voinut valittaa? Tai jos jälkiruoka on tehty vähän päin hersettä, mutta ei sentään ihan väärin?
- Avenging.Angel
Kopio:
----------------
----------------
Vapaa-aika
PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä. - tapatoimittaja
ei pitäisi laitella sähköposteja edes vitsinä jos ei tiedä minne lähettää. :) Pointtihan on kuitenkin se, että tuollaista ei oikeasti tarkoitettu asiakkaalle eikä mistään kaupasta sellaista lähetettäisi, paitsi nyt kun kävi moka. Saikohan asiakas hyvityksenä montakin säkkiä paristoja?
- ex-koltis
on palautuksen paikka jos ruoka on kylmää silloin kun sen pitää olla kuumaa, ja päinvastoin. Tai jos pihvi muistuttaa kengänpohjaa jne. Mutta entäs muuten? Minä sain mielestäni ketsuppia jalopeno-kermakastikkeen sijaan, mutta mistä oikein olisin voinut valittaa? Tai jos jälkiruoka on tehty vähän päin hersettä, mutta ei sentään ihan väärin?
Rajatapauksia varmaan riittää. Ravintolapuolella varsinkin. Täytyisikö pitää itsestäänselvyytenä, että saa kunnon apetta, vai ei, vaiko hyvänä tsägänä, josta kerrotaan kavereillekkin ja suositellaan paikkaa.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Rajatapauksia varmaan riittää. Ravintolapuolella varsinkin. Täytyisikö pitää itsestäänselvyytenä, että saa kunnon apetta, vai ei, vaiko hyvänä tsägänä, josta kerrotaan kavereillekkin ja suositellaan paikkaa.
pitäisi olla, että saa kunnon ruokaa kun siitä kerta maksaakin. Jos taas menee sylkylään jossa luvataan huippuevästä halvalla, voiko sittenkin vaatia huippua… no voi, jos kerta luvataan. Eihän saa olla tuurista kiinni, milloin rahoilleen saa vastinetta, kele. Ja sama koskee mitä tahansa palvelua, vaikkapa verovirastossa, terveyskeskuksessa, missä tahansa. Ihan riippumatta siitä käytetäänkö rahaa sillä hetkellä vai verojen muodossa. Kohta oikein kiihdyn. Nyt mie muutan tapani.
- ex-koltis
pitäisi olla, että saa kunnon ruokaa kun siitä kerta maksaakin. Jos taas menee sylkylään jossa luvataan huippuevästä halvalla, voiko sittenkin vaatia huippua… no voi, jos kerta luvataan. Eihän saa olla tuurista kiinni, milloin rahoilleen saa vastinetta, kele. Ja sama koskee mitä tahansa palvelua, vaikkapa verovirastossa, terveyskeskuksessa, missä tahansa. Ihan riippumatta siitä käytetäänkö rahaa sillä hetkellä vai verojen muodossa. Kohta oikein kiihdyn. Nyt mie muutan tapani.
Tai kiihdy vaan, onhan lauantai jo sillä mallilla. Verovirastosta kuiteskin senverran, että harvassa virastossa saa heidän kaltaistaan palvelua. Olen siellä jonkunkin kerran joutunut asioimaan, ihmisiä ovat.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Tai kiihdy vaan, onhan lauantai jo sillä mallilla. Verovirastosta kuiteskin senverran, että harvassa virastossa saa heidän kaltaistaan palvelua. Olen siellä jonkunkin kerran joutunut asioimaan, ihmisiä ovat.
myös katsastuksessa ainakin minä tunnen itseni kuningattareksi. Menehän juomaan kahvia, me hoidetaan. Jos on sanomista, se tulee asiallisesti ja neuvojen kera.
Toinen puoli näistä asioista on se, että ihmiset harvoin lähettävät palautetta hyvästä palvelusta. Kyllä sellainen lämmittää mieltä, olen itse sitä saanut ja vaikka kuinka tietäisi hoitaneensa asiat parhaan kykynsä mukaan niin jälkeenpäin tullut kiitos lämmittää kovasti. - ex-koltis
myös katsastuksessa ainakin minä tunnen itseni kuningattareksi. Menehän juomaan kahvia, me hoidetaan. Jos on sanomista, se tulee asiallisesti ja neuvojen kera.
Toinen puoli näistä asioista on se, että ihmiset harvoin lähettävät palautetta hyvästä palvelusta. Kyllä sellainen lämmittää mieltä, olen itse sitä saanut ja vaikka kuinka tietäisi hoitaneensa asiat parhaan kykynsä mukaan niin jälkeenpäin tullut kiitos lämmittää kovasti.Tulisi käyttää silloin kun se on käsillä. Myöhemmin se saattaa jäädä "tärkeempien" asioiden jalkoihin. Paras kiitos itselleni ovat asiakkaistani saadut ystävät.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Tulisi käyttää silloin kun se on käsillä. Myöhemmin se saattaa jäädä "tärkeempien" asioiden jalkoihin. Paras kiitos itselleni ovat asiakkaistani saadut ystävät.
on lähettää kiitos jonkun duunarin esimiehelle, (ellei ole kyseessä yksityisyrittäjä) kun on saanut hyvää palvelua. Se olisi mun mielestä kaikkein paras tapa, vaan tosiaan käy usein niin että kotona se unohtuu. No unohtuuhan ne haukkumisetkin lähettää sinne, joten tavallaan menee tasan, vai meneekö *funtsii*
- ex-koltis
on lähettää kiitos jonkun duunarin esimiehelle, (ellei ole kyseessä yksityisyrittäjä) kun on saanut hyvää palvelua. Se olisi mun mielestä kaikkein paras tapa, vaan tosiaan käy usein niin että kotona se unohtuu. No unohtuuhan ne haukkumisetkin lähettää sinne, joten tavallaan menee tasan, vai meneekö *funtsii*
Tuore tapaus viime kesältä. Tein ja lähetin Ranskaan eräälle mahtavalle pariskunnalle (jotka pitävät majataloa) kuvakortin kiitokseksi saamastamme palvelusta.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Tuore tapaus viime kesältä. Tein ja lähetin Ranskaan eräälle mahtavalle pariskunnalle (jotka pitävät majataloa) kuvakortin kiitokseksi saamastamme palvelusta.
se oli hieno liike ja varmasti vastaanottajat ilahtuivat. Ihan kuin ilahtuisi kuka tahansa duunari, autonkorjaaja, puhelinkeskus, sihteeri, ihan kuka vaan, jos saisi kiitosta työstään, joko suoraan tai esimiehensä kautta. Mutta ei suomipaavo paljon kiittele, jos ei moitikaan. Jos ei haukuta, voi arvella että on hoitanut hommansa hyvin, niin se menee.
- ex-koltis
se oli hieno liike ja varmasti vastaanottajat ilahtuivat. Ihan kuin ilahtuisi kuka tahansa duunari, autonkorjaaja, puhelinkeskus, sihteeri, ihan kuka vaan, jos saisi kiitosta työstään, joko suoraan tai esimiehensä kautta. Mutta ei suomipaavo paljon kiittele, jos ei moitikaan. Jos ei haukuta, voi arvella että on hoitanut hommansa hyvin, niin se menee.
Jyvähatuilla ei kiitoksen kulttuuria ole vielä liiemmin kylvetty. Nyt olis aika, eiks pellot ole jo kynnetty. Sinne vaan vakoihin jemmaan kultaisia käytöksen pipanoita. Paraskin sanoja, sanois joku.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Jyvähatuilla ei kiitoksen kulttuuria ole vielä liiemmin kylvetty. Nyt olis aika, eiks pellot ole jo kynnetty. Sinne vaan vakoihin jemmaan kultaisia käytöksen pipanoita. Paraskin sanoja, sanois joku.
haukkuminen on paljon mukavampaa mutta ei näemmä sen helpompaa ainakaan, jos sen joutuisi tekemään asiallisesti ja naamakkain. Jotenkin tuli mieleen palstapuskat, en tiedä mistä. Ja siitä tuli mieleen että menenpä viiskymppisiin, ihan omalla nikilläni. Kerrankin. :))
- ex-koltis
haukkuminen on paljon mukavampaa mutta ei näemmä sen helpompaa ainakaan, jos sen joutuisi tekemään asiallisesti ja naamakkain. Jotenkin tuli mieleen palstapuskat, en tiedä mistä. Ja siitä tuli mieleen että menenpä viiskymppisiin, ihan omalla nikilläni. Kerrankin. :))
Asioihin jos toisiinkin on välillä tikkusta. Varsin jos kokee omia tuntojansa loukatun. Asiallisen välimatkan ottaminen yleensä auttaa jos oma ego sen sallii.
- kahjovaakutin
ex-koltis kirjoitti:
Asioihin jos toisiinkin on välillä tikkusta. Varsin jos kokee omia tuntojansa loukatun. Asiallisen välimatkan ottaminen yleensä auttaa jos oma ego sen sallii.
kun en viitsi kirjautua sisään ulos. Noinhan se on, pitäisi hillitä itsensä eikä rynnätä suinpäin purkamaan tuntojaan, ei anonyyminä eikä tunnettuna. Vaikka kuinka vihtuttaisi. Mutta jos sen kaikki osaisivat, ja muutenkin elää viksusti, oltaisiin vielä paratiisissa. Vaan ei olla jostain syystä, enkä kyllä haluaisikaan.
- ex-koltis
Tuo on aivan totta. Kunpa aina sen maltin kalkin osais roiskaista oikea-aikaisesti pönttöön. Aika hyvin kuiteskin täällä pärjätään, paitsi välillä kyllä ottaa ohimoon niin huolella, että. No, nää on näitä, laita joku kevennys.
- tapatoimittaja
ex-koltis kirjoitti:
Tuo on aivan totta. Kunpa aina sen maltin kalkin osais roiskaista oikea-aikaisesti pönttöön. Aika hyvin kuiteskin täällä pärjätään, paitsi välillä kyllä ottaa ohimoon niin huolella, että. No, nää on näitä, laita joku kevennys.
mistäs minä sen tähän hätään tempaisen. Ikuinen riesa sekin kun mietin törkylehteen sopivaa hajatelmaa. - Jos kommentillasi tarkoitit että täällä ottaa kuulaan, siis palstoilla, niin miksi ei ottaisi. Minä kiihdyn joskus lehtikirjoittelusta, ja joskus livejutuista. Sanottu mikä sanottu, oli se sitten kirjoitettua tai puhuttua.
Aika lailla ihmettelen jos joku ei ota hikeä palstakirjoittelusta, se taas miten siihen suhtautuu eli vastaa, on taas toinen juttu. Aikojen saatossa olen tullut siihen tulokseen että viisaampi vaikenee, vielä kun muistaisin tuon itse. - et'
ex-koltis kirjoitti:
eräässä itähämeläisessä ravintolassa (kuuluisassa) myydään nautaa härkänä. Kuulin tämän sen ravintolan kokin siipalta!
Jos sattuisin saamaan huonoa palvelua, et toista kertaa samaan putiikkin astu. Enkä suosittelisi muillekkaan.
Kerran kuulin tarinan, kuinka eräässä maatilamatkailu yrityksessä tarjottiin pilaantunutta ruokaa. Asiakas jätti syömättä ja kosti ikävällä tavalla. Hän soitti myöhemmin yritykseen ja tilasi 50 hengen porukalle sapuskat. Ketään ei saapunut syömään ja tilan emäntä valmisti ruuat turhaan. Tulihan tuosta määrästä jo aikalailla tappiotakin.
Toinen hiukan saman tyyppinen tapaus sattui, kun työsiirtolassa työskennellyt sakkovanki sai tarpeekseen nikkaroituaan urakalla linnunpönttöjä.
Vapauduttuaan hän soitti työsiirtolaan ja tilasi samaisia linnunpönttöjä tuhat kappaletta. Hämärä muistikuva kertoo että poliisi jäljitti lopulta tilaajan. Että näinkin voi käydä.- tapatoimittaja
tuossa eka tapauksessa, mutta mahtaako palvelu parantua? Kun palautteen voisi esittää ihan fiksusti ja riitelemättä, heti paikan päällä. Se vaan on suomalaiselle (ehkä muillekin) vaikeaa, ei haluta loukata vaikka kyse on omista rahoista. Ja tänä päivänä kilpailu on niin tiukkaa, että ei tarvitsisi tavallaan "suosia" huonoa palvelua olemalla hiljaa.
- SikurLiina ejk
Menin lohduttaakseni itseäni ulos syömään.(Olin joutunut perumaan ristelyreissuni) Odotin saavani herkullisen aterian. Ruoka ei mielestäni kuitenkaan ollut kyllin kypsä. Kun kerta kysyttiin tykkäämistäni, niin kerroin olleeni pettynyt.
Lepytykseksi sain suklaakastikkeella jäätelöannoksen. Kyllä mielestäni ateriastakin saa valittaa, jos oikeesti on aihetta.
Kokki hiukka säälitti.Kait hän parastaan oli yrittänyt.- tapatoimittaja
sanoa asiallisesti, vaikka ei osaisi ihan tarkkaan kertoa miksi ruoka oli huonoa. On muuten mielenkiintoista että säälitään huonon palvelun tarjoajaa, eikä saajaa eli itseään.
- Pirre*
yritän vain kiertää, ja pitää päätökseni olla menemättä kys.puljuun uudestaan...
En ole valittaja tyyppiä..vaikka täällä virtuaalissa urputankin..- tapatoimittaja
valittajatyyppi? Siitä tulee mieleen turhasta valittaja, eikä tässä sellaisesta ole kysymys, vaan nimenomaan siitä että asiasta annetaan palautetta eikä hyväksytä mitä tahansa.
- Pirre*
valittajatyyppi? Siitä tulee mieleen turhasta valittaja, eikä tässä sellaisesta ole kysymys, vaan nimenomaan siitä että asiasta annetaan palautetta eikä hyväksytä mitä tahansa.
jos minulle on myyty viallinen tuote, niin t o t t a k a i minä vien sen takaisin ja "vaadin" uuden ehjän tilalle, tms., tai jos esim. elintarvike on ajan tasalla olevasta päiväyksestä huolimatta homeessa, vien tuotteen pois, - mutta ei suurieleisesti..tietenkään..
No, ravintolassa voin kysyä jotain sopivaa ruoasta, sovinnollisessa hengessä..
Näin on näppylät..
- Jermuxi
Kyykkyjumppaa rantojen yrittäjille. Palstoille vaan vinkumaan huonoa kohtelua ja kohta on 3000000000 lukijaa kommenttia kutemassa. Kyllä on melkoisen reilua. Kjäh!
- tapatoimittaja
tässä on käynytkin, useimmat jupisevat issekseen tai valittavat palstalla, tai sitten eivät missään, vaan äänestävät jaloillaan. Mutta aina on uusia tulijoita noihin kuppiloihin, ja miten huonoa palvelua /ruokaa /tuotetta voi korjata jos kukaan ei sano että se on huonoa?
- ex-koltis
Auton varaosan hinnasta. Mitenkään tajuu kuinka pieni korin muoviosa voi maksaa viiskymppiä. Siihen vielä maalaus satkun päälle. Paskat mitään oppinu, samalla tavalla peruuttelen. Prkl.
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1733385
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262600Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542466- 1462331
- 671996
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2921874- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201359Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381317Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245