viet kahden ihmisen paikan odotushuoneissa,busseissa jne? Oli sitten kysymys pienestä, sirosta käsilaukusta tai epämääräisestä mytystä palttoineen ne aivan varmasti tarvitsevat juuri sen viereisen paikan. Siinä sitten istut juurevasti paikoillasi,suuria pohtiva ilme kasvoillasi, mutta olen varma, että olet vain keskittynyt varaamiesi paikkojen puolustamiseen. Yritin kerran huomauttaa asiasta ja toiste en sitä tee.Kiireisten ihmisten muodostaman Otto-jonon tökkiessä vilkaisen seinälle ja siellähän sinä olet keski-ikäinen nainen hartaudella tutkimassa tiliotettasi.Tai sitten lataat kassiasi,myllerrettyäsi sen kimpussa tovin, löytääksesi korttisi. ?
Keski-ikäinen nainen miksi
80
3424
Vastaukset
- ainakaan ...
... ole tuo mainitsemasi henkilö. Minä huomioin AINA ympäristöni ja olen huomattavan sopeutuvainen ja sovinnollinen.
Kyseessä lienee joku puolikielinen naikkonen?- Yksi kieli / yksi mieli
Miksi yleistämme?
Miksi emme ASIALLISESTI rohkeasti kasvokkain kysy: miksi teet minulle näin? - kysyisin?
Yksi kieli / yksi mieli kirjoitti:
Miksi yleistämme?
Miksi emme ASIALLISESTI rohkeasti kasvokkain kysy: miksi teet minulle näin?Koppavat tiedetään hyvin. Ei käy sinunkaan kieltäminen.
- Aina olen kuuronakin saanut...
kysyisin? kirjoitti:
Koppavat tiedetään hyvin. Ei käy sinunkaan kieltäminen.
No...ns "koppavat", ovat ehkä loppupelissä ujoja/arkoja, jotka eivät uskalla ryhtyä puheisiin, kuin vertaistensa kanssa, Näin sanoi isävainaa. Syntyi 1914, kuoli 1989.
kuinka ihmeessä voi joku ollakin noin tökerö, ettei päästä kloppeja ja sussuja istumaan tai ohi jonon. Ihan tylsää, istupa mummon takin päälle tai törki sauvalla persuksiin jonossa, eiköhän tokene, mummot.
Minäkin AINA huomioin ympärillä tungeksivat ja tönivät, syljeskelevät kansalaiset.
Vaan en voi haihtua savuna ilmaan.
- Ellu.
En ikänä varaa laukulleni viereistä paikkaa ja otto -automaateilla en käy juuri koskaan, koska käytän pankkikorttia. Onpas sinulle sattunut outoja, että aina on kohdalle sattunut "keski-ikäinen" ...ja mitähän suunnilleen ikäluokkaa mahdat tarkoittaa tai päähäsi on pinttynyt jokin hokema mediasta? Kenties?
- Vähän yli keski-iän
tiliotteita tutkailee joku parikymppinen nuori,
tämän ikäiset jo tietää mitä tilillä on rahaa, itse en koskaan edes ota tiliotetta.
Bussissa ja junassa oikein odotan että saisin viereeni juttukaverin, usein on ollut hiton hauskoja matkoja halki maamme. - mimmo
muutama päivä sitten minä ja 4-vuotias lapsenlapseni pyysimme yhteisen istumapaikan nuoren miehen tyhjän repun kohdalta, kun bussissa ei ollut enää muita paikkoja.
- Sopu sijaa..
Pääkaupunkiseudulla, missään kulkuneuvossa (päiväsaikaan) en ole kokenut mitään negatiivista...
Klo 23 jälkeen en liiku...
Paitsi taxilla..
Ja Nuoret (varsinkin miehet).
Niin herrasmiehiä... sanotaan ikä n. 15-20
Upea käytös.
Joskus mietin..
Mihin se häviää sitten joskus...
Tyttöystävä/Vaimo/Anoppi... - mahtava peräsin
Sopu sijaa.. kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla, missään kulkuneuvossa (päiväsaikaan) en ole kokenut mitään negatiivista...
Paitsi taxilla..
Upea käytös.
Joskus mietin..
Tyttöystävä/Vaimo/Anoppi...Kyllä ne miehet muuttuu usei sioiksi ihan avioliiton avulla.
Mittää tapoi ei sit enää vaadita ku vaa saada tilipussi koura. - tyttökissa
mahtava peräsin kirjoitti:
Kyllä ne miehet muuttuu usei sioiksi ihan avioliiton avulla.
Mittää tapoi ei sit enää vaadita ku vaa saada tilipussi koura.juu ja ku ollaa oltu 40 vuat avios,ni ei miähil ol muut jäykkää ku käytös
- mimmo
Sopu sijaa.. kirjoitti:
Paitsi taxilla..
Upea käytös.
Joskus mietin..
Tyttöystävä/Vaimo/Anoppi...kuin huudetaan. Totta! Asiallinen käyttäytyminen ilman turhaa omaa tunnelatausta helpottaa kummasti kaikenlasita kanssakäymistä. Ystävälliseen pyyntöön - olipa kyse istumapaikasta tai muusta - saa ystävällisen vastauksen. Tässä meidänkin tapauksessa ehdimme tämän vieressä istuvan parrakkaan, nuoren reppumiehen kanssa pohtia hänen mahdollisuuksiaan joulupukiksi, mutta tyttärentyttäreni kanssa olimme sitä mieltä että Korvatunturiltahan se joulupukki tulee.
- siis tietenkin
tyttökissa kirjoitti:
juu ja ku ollaa oltu 40 vuat avios,ni ei miähil ol muut jäykkää ku käytös
sinusta itsestäsi;DD Äijäparkasi!
- tyttökissa
Sopu sijaa.. kirjoitti:
Paitsi taxilla..
Upea käytös.
Joskus mietin..
Tyttöystävä/Vaimo/Anoppi...aimnaiset muuttuu...mitäs tykkäät,ku mun ukko käkkii vanhainkodis ny.oltii 30v.hääpvää juhlimas ja hyvä haltia lupas meil yhret toivomukset.mää toivosi yhteist matkaa kaukomail.Liput tippus puust kättee.äijä toivos,et mää olisi 30v nuorempi ja HUPSISTA,se muuttus 90 vuatiaaks.
- mahtava peräsin
siis tietenkin kirjoitti:
sinusta itsestäsi;DD Äijäparkasi!
Enpä ole uskaltanu vihille mennä. Oon varmistanu et ukko pysyy miehenä ja minä kyllä joudun sit myös hoitamaan itseäni ukon lisäksi.
Tarkkana on oltava ja huolta pidettävä. - Lipevä käytöskö parempi?
tyttökissa kirjoitti:
juu ja ku ollaa oltu 40 vuat avios,ni ei miähil ol muut jäykkää ku käytös
Oletko ollut 40 v aviossa?
jos ongelmia, hae asiantuntioilta apua...
Jos olet 60vuotiaana avioitunut, niin kyllähän se jo riippuu, varsinkin, kun asenteei on ...
Tsemppaa kaveriasi.
nmimerkki: vasta 38 v aviossa - Valitsitko väärin?
tyttökissa kirjoitti:
aimnaiset muuttuu...mitäs tykkäät,ku mun ukko käkkii vanhainkodis ny.oltii 30v.hääpvää juhlimas ja hyvä haltia lupas meil yhret toivomukset.mää toivosi yhteist matkaa kaukomail.Liput tippus puust kättee.äijä toivos,et mää olisi 30v nuorempi ja HUPSISTA,se muuttus 90 vuatiaaks.
Vai hänkö teki väärän valinnan..?
Miten "sait" kyseisen miehen..??
- tammikuun likka
Niin, että mikä se onkaan se keski-ikä. Olen paljon matkustanut linjurissa ostoskassit sylissäni ja omalla penkilläni, viereeni on hyvin mahtunut. Olen toki joutunut näkemään tällaisiakin tapauksia, että istutaan käytävän puolella ja laukut vieressä, vieläpä täydessä autossa. Mutta ne henkilöt ovatkin sitten asia erikseen. Eivät näe eivätkä kuule...Onneksi harvinaisia tapauksia.
- siitä5
38-55, se keski-ikä
- tammikuun likka
siitä5 kirjoitti:
38-55, se keski-ikä
Mä olenkin kohtapuoliin sitten siitä yli :))
huomannut moista.
aikoinaan, kun piti pankkiasioilla liikkua, niin eläkeläiset oli eturivissä kiireineen, mutta nykyään taitaa valtaus koskea peliautomaatteja. Eipä silti ketä häiritsee mikäkin;))- mahtava peräsin
An sää mun istu rauhas ja vahti mun rahakassi.
Ota sää tolpast kii ja seiso, sit varmaan sunst ei näy ku isot korvas.Enkä mää muute tahro viereeni kettä haisemaa.Hyi olkkoo!
Mun tili se oh mitä mää tutki, kyl oh hyvä tarkistaa tilin salto parikertta päiväs.
Kui sää luulet et mää tavarani sin automaatil jättäsi, unhotaks sää omas usse. Varro sää vaa vuaroas, mul on mont tili. Jolles jaksa orottaa ni men pankkii.Tiäräks sä verkonmerkki et se oh epäkohteliast kytätä selän takan ku toine hoita asioit.- tammikuun likka
Näinhän se olisikin pitänyt ottaa, kiitos vaan nauruista :)))
- ain mariseva
tammikuun likka kirjoitti:
Näinhän se olisikin pitänyt ottaa, kiitos vaan nauruista :)))
Hauskuut sitä elämäst pitä hakke eikä ain murjotta joka asiast.
Kerran bussis naurettiin.
Noin 2 v poika läpsytteli farkkutakkis taskuja ja tokaisi tomerasti nuorelle äidilleen: Voi v...u tutti jäi mamman tykö. - Hä mä lä ne
ain mariseva kirjoitti:
Hauskuut sitä elämäst pitä hakke eikä ain murjotta joka asiast.
Kerran bussis naurettiin.
Noin 2 v poika läpsytteli farkkutakkis taskuja ja tokaisi tomerasti nuorelle äidilleen: Voi v...u tutti jäi mamman tykö.Paras vitsi, mitä olen kuullut tähän ikääni,,
- koit muista
Hä mä lä ne kirjoitti:
Paras vitsi, mitä olen kuullut tähän ikääni,,
et se sanota TURUST ,et semmottis
- hä mä lä ne
koit muista kirjoitti:
et se sanota TURUST ,et semmottis
Onk sil väliä L vai K
Hauskaa teillekin.. - äl vai koo
hä mä lä ne kirjoitti:
Onk sil väliä L vai K
Hauskaa teillekin..kyl kool välii oh.AH
- mahtava peräsin
hä mä lä ne kirjoitti:
Onk sil väliä L vai K
Hauskaa teillekin..,...ei niin tarkoi olla mut siit kyl mist sä kirjotit. Tosin meit turkulaisi ain moitita vähä leväperäsiks just siit.Kyl ihan venuteta turuust ku puhuta. Vanhaa kunnon murret ei enää pal kyl käytetä. Paljo on kiäli muuttunu ja tullu uusi sanoi. En määkä vanhaa muret puhu vaik tääl asunu olen ikäni. Vuasi on tullu paljo ku täl palstan ole. Puhu sää ja kirjota vaa rauhas ei tää mikkä äikänkoe ol.
- Miksi "sananhelinää"
,...ei niin tarkoi olla mut siit kyl mist sä kirjotit. Tosin meit turkulaisi ain moitita vähä leväperäsiks just siit.Kyl ihan venuteta turuust ku puhuta. Vanhaa kunnon murret ei enää pal kyl käytetä. Paljo on kiäli muuttunu ja tullu uusi sanoi. En määkä vanhaa muret puhu vaik tääl asunu olen ikäni. Vuasi on tullu paljo ku täl palstan ole. Puhu sää ja kirjota vaa rauhas ei tää mikkä äikänkoe ol.
Ihan aikuisten oikeesti...
Täällä palstoilla on kyllä vitsinkertojia, murteenosaajia...(mahtavan hieno "Turkulaiselle" siitä 10 . MUTTA,missä on NORMAALI KESKUSTELU.
Olen ymmällä.... Aikuisten sivuilla... - mahtava peräsin
äl vai koo kirjoitti:
kyl kool välii oh.AH
Joo kyl sil kool väliä oh mut se konsonantti koo siit mää en ol koska ollu kovin tarkka.
Ain jos niit pitäs laittaa kaks ni mä laita vaa yhre. Mut koost mä ole muute tarkka. Mun o pitäny kamalasti juosta ja pruuvata, et mää löysi sopiva.
Sit taas vähäaja pääst se tuntu piänelt ja taas piti lähteä ettimä. Nyt mä keksi ostaa korseti ja luuli et sit vanhast tulis taas sopiva. Ei siit mittä apu ollu piäni mikä piäni. Vartoon nyt sit et alet alkaa ja löyrä halvalla uure meko.
Tuppaavat koot pienentyä jos paljo käytös ja usse pesus. - mahtava peräsin
Miksi "sananhelinää" kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeesti...
Täällä palstoilla on kyllä vitsinkertojia, murteenosaajia...(mahtavan hieno "Turkulaiselle" siitä 10 . MUTTA,missä on NORMAALI KESKUSTELU.
Olen ymmällä.... Aikuisten sivuilla...Ei tääl mittää keskusteluu kunnolla synny.
Ajankuluks vastailen minäkin. Aiheet on niin merkillisiä et aina joku vimmastuu vihaseks.
Tääl ei paljon viitti torellissii kirjotella aiheis koht saa haukut perään jos toista miältä ku erelline. - tyttökissa
Ei tääl mittää keskusteluu kunnolla synny.
Ajankuluks vastailen minäkin. Aiheet on niin merkillisiä et aina joku vimmastuu vihaseks.
Tääl ei paljon viitti torellissii kirjotella aiheis koht saa haukut perään jos toista miältä ku erelline.parempi sananhelinää ku kippojen kilinää.Vatta mouruu,ku unhottus iltapala.Ei ihan ussee näin käy.
- Ak:n lapio
Että jotta reppuselät tai ynseät muut kassiliset (iästä riippumata) tarvitsevat ainakin kaksi paikkaa. Ja reviiri merkataan istumalla käytävän vieressä tuijotellen tyhjyyteen.
- Sekä nuoret
että vanhemmat tekevät niin
- mutta vastaan nyt kuiteskin
En tiedä mitä tarkoitat keski-ikäisellä...
Olen huomannut esim. lti-hki-lti bussissa lähes päivittäin kulkiessani, että noin tekevät n.30v NAISET.
Onko se siis keski-ikä?
Parhaiten käyttäytyviä löytyy heistä, jotka matkustavat päivittäin, mutta auta armias, jos satun kotimatkalle Mikkeliin menevään bussiin joskus n.14-17..lähes kaikki ikkunapaikat on varattu ja käytäväpaikalla ISTUU KASSI.
Teen useikin kiusaa heille, ja kysyn "anteeksi onko paikka vapaa", vaikka olisikin niitä kahden paikan penkkejä vapaana...
Miksi ihmeessä aikuinen ihminen ei saa suutaan auki.
Sano silloin kun asia akuutti...Vai haluatko aina olla anonyymi..?
Hyvää Jouulun odotusta:) - vailet
Olen keski-ikäinen nainen ja on aivan varma etten ole kenenkään tukkena, en pidä ylimääräisiä paikkoja eikä minulle tarvitse luovuttaa paikkoja. Elätän itseni ja hoidan kaikki asiani itse sekä ole myös hoitanut kaksi lasta maailmalle, eivätkä hekään ole missään tukkena. Suosittelen siis lämpimästi, että tarkastelet omia toimiasi vaan :-)
- Taisi Vailetia
osua pilkka nilkkaan,mitä lapsesi muka tähän asiaan kuuluvat ;DD
- Hmm....
Kuinka monta 110-vuotiasta muuten tunnet?
- Enhänminämutkumuut
Taisi Vailetia kirjoitti:
Ehkä jotenkin voit ymmärtää, oletko tukkeena, vai et, muta miksi hitossaa sotket lapsesi tähän keskusteluun ?
Mitä mieltä he kenties olisivat aiheesta? Kysy... - Elättäminen ?
No...
Hanki varmuuden vuoksi "taustapeili" olkapäällesi...
Kaikkienhan meidän, iästä riippumatta, tulee tarkastelle toimiamme... vai ?
:) - vailet
Elättäminen ? kirjoitti:
No...
Hanki varmuuden vuoksi "taustapeili" olkapäällesi...
Kaikkienhan meidän, iästä riippumatta, tulee tarkastelle toimiamme... vai ?
:)eikä mielipiteeni muuksi muutu. Saattaa olla, että viestini ei ollut ymmärrettävä, mutta tarkoitin sillä oikeastaan lähinnä toisten ihmisten kunnioittamista enkä pidä tuollaisesta yleistämisestä kuten esim. kaikki keski-ikäiset miehet ovat kadottaneet otteensa elämästä eivätkä näe muuta kuin oman napansa :-). Näiden kirjoitusten perusteella miesten keski-ikä on 35-40 vuotta. Minä olen kuitenkin omassa elämässäni juuri nyt keskiässä 55 vuotiaana :-)
- Pirre*
Taisi Vailetia kirjoitti:
rääpiä..en ymmärrä sisnunlaistasi ihmistä, mitä sinä saat tuosta ilkeilystä itsellesi?
Et VOI olla ikäisemme, elä väitäkkää..
- Rocellii
mikset tule ja ota miehekkäin ottein ( niinkuin silloin ennen) tarttuisit vielä jos..kus..kaan
agressiivisesti lähestyvään käteeni...koska minun on verhottava tahtoni, haluni, himoni... etkö näe, että olen vihainen itselleni
en osaa käsitellä tunteitani,,viettejäni...enkä ymmärrä mikset Sinä ole niinkuin ennen; määrätietoinen, voimakas, himokas, halukas, itsetietoinen,
jos olisit,,,siirtyisin kyllä vaikka minne ;))))
,,,olen epävarma, peloissani, hämilläni,
vaikka tiedän jo mitä haluan
ja se juuri on siellä kassini pohjalla ....jota etsin...- verditti
Rocellii,- hurmaannuin vastauksestasi! Ihastuin, rakastuin, mutta, mutta toista lukemista se ei kestänyt! Pelkään vastaustasi kysymykseen:mitä kassiasi pohjalta etsit? Siksipä en kysykkään.
- Pirre*
ensiksikin..en kulje koskaan linjabiilillä, enkä bussíllakaan - syystä siitä kun täällä ei kulje juurikaan enää kyseisiä kulukuneuvoja, siis en voi olla penkinvaltaaja keski-ikäinen.
Sitten, hoidan pankkiasiani netissä, ja käytän pankkikorttia, joten en ole kuuluttamasi Otto - tukkokaan, en voi olla..
No se keski-ikäinen olen, jos se on keskeltä n.sataa vuotta...:) - mesi_marja
oletko niin tyhmä, ettet ymmärrä naisen juuri sinulle sitä paikkaa vieressään pitävän. Kun Otto on ainoa miesystävä, niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin varata bussissa penkki mahdollisesti sisään astuvalle "kohtalolle"!
- sanoen
annetaan onnin tulla ja tunnin olla
- mesi_marja
sanoen kirjoitti:
annetaan onnin tulla ja tunnin olla
jalan ensin vain hipaista miehen jalkaa...
- mahtava peräsin
mesi_marja kirjoitti:
Hipaisisin minäkin sitä jalkaa.Jos yltäisin vaik bussis se kyl vois saada ukon nikottelee ainaski jos sil ois rouva mukan. Parempi vaan hipaista oman ukon tavaraa siis sitä keskijalkaa.
- tyttönä
mesi_marja kirjoitti:
olen aina antanut sijaa toisillekkin.
Onneksi pankissa ja postissa on paikka vain yhdelle!
Bussiinkaan ei tohdi nousta, kun se tuo takaisin vasta muutaman päivän päästä.
Niinhän petissänikin on paikka yhdelle mut sijaan sen kahdelle!
No...mitenkäpäin se nyt siis oikein menikään!!! - keskimmäistä
mesi_marja kirjoitti:
niinhän se menee
- mesi_marja
Hipaisisin minäkin sitä jalkaa.Jos yltäisin vaik bussis se kyl vois saada ukon nikottelee ainaski jos sil ois rouva mukan. Parempi vaan hipaista oman ukon tavaraa siis sitä keskijalkaa.
tylsäksi ryhdyit - mitä jännitystä elämässä jos vain ukon k....jalkaa. Ruovattomat ukot on kyllä parempia kohteita, voi keskittyä täysin siihen hipalointiin eikä tarvi vahtia rouvia.
- mahtava peräsin
keskimmäistä kirjoitti:
niinhän se menee
Ain vaan keskelt niit ukkoi kannattaa kopsuttaa, siit ne tykkää ja sit tulevat iloisiks.
Ei niitte kontei kannata rapsutta. Ain ei kyl löyry helpol se keskimmäinen. Vaa ku hakemal hake kyl se siäl sit ilmaantu. - mammana
tyttönä kirjoitti:
No...mitenkäpäin se nyt siis oikein menikään!!!löytyy tilaa kahdelle,vuorotellen.
- mahtava peräsin
tyttönä kirjoitti:
No...mitenkäpäin se nyt siis oikein menikään!!!Sää tairat asuu Lapis jos kotimatka on nii pitkä.
Ei sitä varmaan usse kannata kottoot mihinkä mennä. Vai meneksä jotenki vallattomaks ku pääset bussiin ja ajelet ihan lystikses. - mahtava peräsin
keskimmäistä kirjoitti:
niinhän se menee
Olet sä sit muutakin oppinu ku naukumaa ku tiät mistä rahnuttaa.
- nauuuuuuu
Olet sä sit muutakin oppinu ku naukumaa ku tiät mistä rahnuttaa.
ossaam mää mourutakki.häntää mul ei ol.
- mahtava
Sää tairat asuu Lapis jos kotimatka on nii pitkä.
Ei sitä varmaan usse kannata kottoot mihinkä mennä. Vai meneksä jotenki vallattomaks ku pääset bussiin ja ajelet ihan lystikses.onki pitkä matka.senki kotihiiri.
- nupukkaliini
nauuuuuuu kirjoitti:
ossaam mää mourutakki.häntää mul ei ol.
Taidat sitten olla Pekka kissa.
Mitäs sinä hännällä hyvä luonne kyl yhren hännän korvaa. - tyttökissa
nupukkaliini kirjoitti:
Taidat sitten olla Pekka kissa.
Mitäs sinä hännällä hyvä luonne kyl yhren hännän korvaa.mul onki kaks korvaa ja karhia kieli
- tyttökissa
hipaisex ukkos KESKIjalkaa,jos se on juonut pal KESKIKALJAA
- tinnun
tyttökissa kirjoitti:
mul onki kaks korvaa ja karhia kieli
nainen, oletan että keski-ikä on noin, 45-65v..
Aika pakkaus on, avataan ja kurkataan mitä löytyy keski-ikäisen naisen paketista??
-Tukkii jalkakäytävät, kaupan käytävät juoruilemalla kesi-ikäisten kanssa.
-Hidas wc:ssä,mitä pitempi jono sitä hitaampi
-Kävelee punaisia päin
-Pitää kauppiasta kiinni, ihan vaan kyselläkseen, ei aikomustakaan ostaa
-Kävelee, kun tankki ei osaa väistää
-Haluaa istua just siihen paikkaan, mikä on jo varattu
-Yhteis-saunassa määrää kuumuuden
-Kuntosalilla, istuvat ja juoruuvat laiteen päällä
-Lause alkaa aina sanalla Minä
-Keski-ikäinen nainen on turhan tärkeä, hänellä on ainakin kaksi korvaa, mutta ei osaa kuunnella,
kielikin on karhea, hän on niin utelias ja kitkerän onnellinen, jos jollakin menee huonosti..
Onneksi poikkeuksiakin on, mutta harvassa on, on, ihan niinkuin aidot helmetkin..
Hyvää joulunalustaa, keski-ikäiselle naiselle siivoa, leivo ja tressaa itseäsi, kun sinun pitää olla niin pätevä..
-
- Juniperus
Kun keskustelu avataan mummoista, jotka bussissa varaavat yksin kahden hengen paikan, niin miesten impotenssiinhan se luontaisesti johtaa.
Kai se on sitä ylipursuvaa naisenergiaa, joka panee potkimaan miehiä vyön alle. Sitä mitä linnassakin juhlittiin!- Käpytikka
olisi joskus ollut tosi tarpeeseen, kun kädet särki päivän koneen ääressä istumisen jälkeen ja lisäksi, jos oli esim. kauppakasseja. Käytänkin nykyään omaa autoa. On paljon mukavampaa matkustaa, saa istua miten haluaa ja kuunnella radiota tai cd:tä. Sain tarpeekseni bussissa kulkemisesta, kun vuosikymmeniä kuljin ruuhkabusseissa. Penkit on tosi kapeita ja aina viereen istui joku köriläs leveine hartioineen rökimään tai sitten joku, joka halusi jutella.
Nuorena kun kävin kaupungissa koulua, seisoin aina bussissa, useimmiten jopa nukuin seisoalteen bussin keskikäytävällä. Matka sujui hyvin. Siihen aikaan ei ollut metroja, eikä bussikaistoja. Roihiksesta kaupunkiin, pitkin Kulosaaren siltaa. Bussit ihan täynnä ja rahastaja vähän väliä huusi eteenpäin käytävällä olkaa hyvä, framåt vargod. Oli se aikaa. No nyt olen keski-ikäinen ja käytän autoa.
Onneksi on myös tää nettiyhteys, ettei tarvitse seistä paljoa automaateilla ja kortteja käytän kaupoissa.
Että eipäs yleistetä. - Juniperus
Käpytikka kirjoitti:
olisi joskus ollut tosi tarpeeseen, kun kädet särki päivän koneen ääressä istumisen jälkeen ja lisäksi, jos oli esim. kauppakasseja. Käytänkin nykyään omaa autoa. On paljon mukavampaa matkustaa, saa istua miten haluaa ja kuunnella radiota tai cd:tä. Sain tarpeekseni bussissa kulkemisesta, kun vuosikymmeniä kuljin ruuhkabusseissa. Penkit on tosi kapeita ja aina viereen istui joku köriläs leveine hartioineen rökimään tai sitten joku, joka halusi jutella.
Nuorena kun kävin kaupungissa koulua, seisoin aina bussissa, useimmiten jopa nukuin seisoalteen bussin keskikäytävällä. Matka sujui hyvin. Siihen aikaan ei ollut metroja, eikä bussikaistoja. Roihiksesta kaupunkiin, pitkin Kulosaaren siltaa. Bussit ihan täynnä ja rahastaja vähän väliä huusi eteenpäin käytävällä olkaa hyvä, framåt vargod. Oli se aikaa. No nyt olen keski-ikäinen ja käytän autoa.
Onneksi on myös tää nettiyhteys, ettei tarvitse seistä paljoa automaateilla ja kortteja käytän kaupoissa.
Että eipäs yleistetä.En yleistänytkään, vaan ihmettelin, että mitä tekemistä miehen kalun toimivuudella on mummojen paikanvarauksen kanssa. Paitsi, että joka mahdollisessa ja mahdottomassa tilaisuudessa on miestä ohimennen munille potkaistava.
Vähän vähempikin naisenergia mielestäni riittäisi.
- Itsekkyys jyllää
Ihan samaa olen ihmetellyt sisarien kohdalla, että mikä ihmeen kuningatar-kompleksi niillä oikein on? No, tässähän tulee jotakin selitystä. Olen itse kiltisti koonnut kassini, pussini ja itseni yhdelle istuimelle, kuten kuuluu. Varsinkin ruuhkabusseista löytyy näitä Silvioita, jotka ovat kuuroja ja sokeita ympäristölleen ja tarvitsevat aina kassilleen paikan.
Olen kylmästi kehoittanut rouvia ottamaan kassinsa ja vapauttamaan ylimääräisen istuimen, koska aion istua siihen. Tai siten hyväksymään sen,että istun pussukoitten päälle. Joskus on saanut huutaa useamman kerran, mutta kyllä
se kassi aina tuolilta on lähtenyt ennen kuin olen ehtinyt istua. Voi myös kysäistä, että ono rouva maksanut kaksi paikkaa? Jos ei ole, hänen pitäisi mahtua tavaroineen yhdelle istuimelle.
Röyhkeälle on typerää olla kiltti.- Pirre*
homaavinani, että tuontyylinen röyhkeys on lisääntynyt...eikä todellakaan nuorten taholta..pelkästään..:/
- leijonana
En vie kenenkään paikkaa. Jos odotushuoneissa on ahdasta seison mielummin itse kuin toista seisotan. Kääytän liikkumiseen omaa autoa, en koskkaan bussia/junaa tms. En käytä laukkua tai kassia. Kuljetan kaikki henk. kohtaiiset tavarat taskuissa ja kauppaostokset muovikassissa. Muovikassit kärrystä suoraan takakonttiin. Ikinää koskaan missään en halua olla kenenkään harmina. Älköön myöskään muut olko minun tielläni :)
järkeilysi pitävän paikkansa, kunnes aloin tarkastella ilmiötä. Olen huomannut, että ko. uskomusta olisi todella vaikeaa todistaa oikeaksi. Itseltäni se ei ainakaan ole onnistunut. Olen tullut siihen tulokseen, että kertomasi kaltainen vain omaan itseen keskittyminen ja toisten ihmisten täydellinen huomaamattomuus onnistuu nykyisin kaikenikäisiltä ja näköisiltä ihmisiltä. Valitettavasti.
Yhtä hyvin voisin väittää, että jos joku tarvitsee istumapaikan yleisessä kulkuneuvossa tai muuten apua, niin todennäköisimmin häntä auttaa juuri "se toinen" keski-ikäinen nainen, joka käyttäytyy huomaavaisesti. Joskus toki myös mies tai nuori. ;)
Ehdotan, että alamme yhdessä parantaa maailmaa ottamalla hyvät tavat ja toisten huomioon ottamisen omaksi toimintamalliksi. Pieni ystävällisyys ei maksa mitään, mutta siitä tulee itsellekin hyvä mieli ja ties kuinka laajalle pienen eleen vaikutus joskus voikaan levitä. Iloisessa ja ystävällisessä ilmapiirissä on mukavampi kohdata hankaliakin asioita. ;)- on olevinaan
maailman napa.
Täynnä omaa itseään ja omia oikeuksiaan.
Muista viis, kunhan vain MINÄ tässä olen ja teen....
Joitakin harvoja poikkeuksia on. He ovat huomaavaisia ja kohteliaita. Kyllä he sitten erottuvatkin edukseen itsekkäästä massasta.- Pirre*
pittääkin olla vähäsen olevinnaan, - olemmehan jo itsemme tiedostavia, ja toivottavsti itsevarmempia kuin joskun 30 vuotta sitten..,
mutta eihän se tietenkään anna meille oikeutusta öykkäröintiin..ja huonoon käytökseen..:) - paras ikä
Pirre* kirjoitti:
pittääkin olla vähäsen olevinnaan, - olemmehan jo itsemme tiedostavia, ja toivottavsti itsevarmempia kuin joskun 30 vuotta sitten..,
mutta eihän se tietenkään anna meille oikeutusta öykkäröintiin..ja huonoon käytökseen..:)me osataan muutakin kuin pimiäs peiton alla.Me tehdään hyvää ruokaa,eikä met tarvita ehkäisyy
Pirre* kirjoitti:
mutta eihän se tietenkään anna meille oikeutusta öykkäröintiin..ja huonoon käytökseen..:)kehua keski-ikäisiä naisia.
Itselläkin on mittarissa yli 50v ja olen huomannut, että keski-ikäisten naisten kanssa keskustelu ja keskinäinen ymmärrys ja huumori vain paranee, kun vuosia tulee lisää, eli ei olla niin ehdottomia enää kuin 20v. Turhaa on mielestäni syyllistää penkin valtauksista tai käytöksestä, sillä oma veikkaus on, että me huomataan samalla lailla kuin muutkin ja osataan olla kohteliaitakin. Tietenkin meistä kaikista löyyy vikojakin, mutta suurin osa keski-ikäisistä naisista on miellyttäviä ja hurmaavia ihmisiä:))- mimmo
Mettäläinen kirjoitti:
kehua keski-ikäisiä naisia.
Itselläkin on mittarissa yli 50v ja olen huomannut, että keski-ikäisten naisten kanssa keskustelu ja keskinäinen ymmärrys ja huumori vain paranee, kun vuosia tulee lisää, eli ei olla niin ehdottomia enää kuin 20v. Turhaa on mielestäni syyllistää penkin valtauksista tai käytöksestä, sillä oma veikkaus on, että me huomataan samalla lailla kuin muutkin ja osataan olla kohteliaitakin. Tietenkin meistä kaikista löyyy vikojakin, mutta suurin osa keski-ikäisistä naisista on miellyttäviä ja hurmaavia ihmisiä:))Kiitos!! Minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että olemme hurmaavia. :))
Nimim. "kukapa sen hurmaavan kissanhännän jne." - tinnun
mimmo kirjoitti:
Kiitos!! Minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että olemme hurmaavia. :))
Nimim. "kukapa sen hurmaavan kissanhännän jne."oikein intohimoakin on liikenteessä, hurmaavia, voi tavaton,,kesi-ikäinen palaudu maan pinnalle, elämäsi on palansissa, jos ei ole niin on tosi vaikeaa saada sitä enään oikeille raiteille, täällä Suomi 24 sivuilla nämä upeat toiset huomioon ottavat keski-ikäiset naiset löytyykin, no ilmankos heitä ei näykkään liikenteessä, persusta leviänä istutaan ja ollaan niin päteviä..
Kissa nostaa oman häntänsä, kesi-ikäinen nainen mitä sinä pystyt nostamaan, kerroppa, minäpä tiedän..Virnuilee tinnun )))) - mimmo
tinnun kirjoitti:
oikein intohimoakin on liikenteessä, hurmaavia, voi tavaton,,kesi-ikäinen palaudu maan pinnalle, elämäsi on palansissa, jos ei ole niin on tosi vaikeaa saada sitä enään oikeille raiteille, täällä Suomi 24 sivuilla nämä upeat toiset huomioon ottavat keski-ikäiset naiset löytyykin, no ilmankos heitä ei näykkään liikenteessä, persusta leviänä istutaan ja ollaan niin päteviä..
Kissa nostaa oman häntänsä, kesi-ikäinen nainen mitä sinä pystyt nostamaan, kerroppa, minäpä tiedän..Virnuilee tinnun ))))Ei miehille saa kertoa, mitä keski-ikäiset naiset nostavat. Ollaan vain hiljakseen se kuukausi "lepäilemässä", että arvet paranevat! Ja kyllähän sinä sen tiedät että todellinen hurmaavuus tulee siitä sisäisestä charmista, minkä ikä on tuonut tullessaan!
- on ainakin
kokemusta. Ootko koskaan aatellut, että te nuoremmat ette halua vanhemman viereen esim. bussissa? Itse aina laitan kassit jalkatilaan, mutta kaikki kulkee ohi. Ehkä olen pahannäköinen, vanha akka, mutta paikka on vapaa. Kaipa tahdotte seistä ennemmin kuin istua vanhan, keski-ikäisen vieressä?
- Kaupunkilainen
Minun kokemukseni pääkaupunkiseudun ruuhkaliikenteestä on aivan toisenlainen. Ne, jotka varaavat laukullaan viereisen paikan, ovat nuoria naisia ja miehiä, eivät mitenkään yleistettäen keski-ikäisiä naisia. Usein myös olen ollut huomaavinani, että kahden paikan varaajat ovat useammin ulkomaalaisia kuin suomalaisia.
- Yllätys!
Semmoistakin nähny, että olkoot nainen tai mies, jonottaa kassajonossa, odottaa, että kaikki tavaransa on lyöty kassaan, kassa sanoo summan - ja mitä ihmettä - maksuhomma tulee ikäänkuin yllätyksenä. Alkaa kaivaa lompakkoa takataskusta tai käsilaukusta. Ottaa lompakon, avaa, katselee lokeroita - huolellisesti antaa kortin tai rahan sillä mentaliteetilla, että tuli armosta suorittamaan ihan hänelle kuulumattoman hyvän työn - maksamaan.
Hohhoi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271