Adventisteilla,kuten joillakin helluntalaisillakin

liika korostusta

siitä että kolmeyhteinen Jumla olisi yksi persoona.
Näin ei ole,sen voi lukea esim.

Joh.5:19-25.Tästä ilmenee selvästi että on lähettäjä ja lähetettävä,siis kaksi persoonaa.

(vai miten tämä on selitettävissä?)Ei kai kukaan voi "lähettää"itseään?

Monet muutkin raamatun paikat osoittavat Jeesuksen eri persoonaksi.Jeesus on Jumalan Poika,mutta EI ISÄ!

29

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän kolminaisuus näkyy selvästi Raamatusta, esim. seuraavista kohdista:


      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" (Matt 28:19-20).

      "HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN ARMO JA JUMALAN RAKKAUS JA PYHÄN HENGEN OSALLISUUS olkoon kaikkien teidän kanssanne" (2 Kor 13:13).

      • adventtioppia nämäkin

        Adventistiopin mukaan adventisteilla on neliyhteinen Jumala Mikael selityksineen jollaista ei muilla kristityillä ole.
        Pyhä Henki adventtiopin pääsanomassa on korvattu profetian hengellä joka ottaa leijonan osan jumaluudesta


      • korostusoppi
        adventtioppia nämäkin kirjoitti:

        Adventistiopin mukaan adventisteilla on neliyhteinen Jumala Mikael selityksineen jollaista ei muilla kristityillä ole.
        Pyhä Henki adventtiopin pääsanomassa on korvattu profetian hengellä joka ottaa leijonan osan jumaluudesta

        Adventtiopissa on selkeä Mikaelin korostus ja koroittaminen.


      • kuhilas
        korostusoppi kirjoitti:

        Adventtiopissa on selkeä Mikaelin korostus ja koroittaminen.

        Miksi luulet adventistien tekevän jonkin kansakunnan enkeliruhtinaasta yhden jumaluuten kuuluvan persoonan? Älä nyt tuollaista lähde väittämään.


      • kiitosmaininta
        kuhilas kirjoitti:

        Miksi luulet adventistien tekevän jonkin kansakunnan enkeliruhtinaasta yhden jumaluuten kuuluvan persoonan? Älä nyt tuollaista lähde väittämään.

        Hyvä kun sinä ymmärrät tuon kansakunnan enkeliruhtinas asiaksi. Historia näyttää rakentuvan heidän kauttaan ylhäällä ja meidän kauttamme täällä alhaalla.


      • sivulla lukee
        kuhilas kirjoitti:

        Miksi luulet adventistien tekevän jonkin kansakunnan enkeliruhtinaasta yhden jumaluuten kuuluvan persoonan? Älä nyt tuollaista lähde väittämään.

        Eikös se Mikael olekin Jumala?

        Toisinaan Herran enkeli samastetaan Jumalaan. Ilmestyessään Moosekselle Herran enkeli sanoi: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala" (2. Moos. 3:6)


      • asialla
        korostusoppi kirjoitti:

        Adventtiopissa on selkeä Mikaelin korostus ja koroittaminen.

        missäs olet ollut kuulemassa?Kyllä tälläkin palstalla näkee,että itsensä koroittajia ovat jotkut tietyt henkilöt,jotka yrittävät saada omilla opeillaan ja valheellisilla todistuksillaan,eroitettua monia JEESUKSEN YHDEYDESTÄ.Valheen puhujat ovat toisen herran palvelijoita ja he eivät tiedä mitään JUMALAN TAHDOSTA,vaan luulevat saavansa kirkkaamman kruunun toisia halveksimalla ja pilkkaamalla.


    • kuhilas

      Jumala lähestyy meitä Luojana, Lunastajana ja Pyhittäjänä. Hän on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

      Jumala on luonut kaiken, hän on tullut kaltaiseksemme Pojassa ja hän on läsnä Pyhässä Hengessä. Luojana hän on jokaisen ihmisen taivallinen isä. Olemme hänen lapsiaan ja elämme hänen huolenpitonsa varassa.

      Jeesuksessa Jumalan rakkaus tuli näkyväksi keskelle tätä maailmaa. Jumala asettui ihmisen osaan lähettämällä ainoan Poikansa meidän luoksemme. Jumalan Poika syntyi meidän kaltaiseksemme vapauttaakseen meidät ja kantaakseen tuomion, jonka olemme ansainneet.

      Ennen kuolemaanssa Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen omiensa puolustajaksi ja opastajaksi. Ylösnousemuksen jälkeen, helluntaina, Jumala vuodatti Henkensä opetuslasten päälle ja täytti heidät armollaan ja lahjoillaan. Pyhä Henki tuo Jumalan hyvyyden ja Kkristuksen rakkauden meidän keskellemme. Pyhä henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän. Pyhä Henki on nimensä mukaisesti Pyhittäjä, joka tekee syntisistä ihmisistä pyhiä. Hän avaa sydämemme kuulemaan Jumalan sanan, tuntemaan Kristuksen ja turvautumaan Jumalan lupauksiin. Pyhän Hengen vaikutuksesta ihminen tulee Jummalan armolahjoista osalliseksi, alkaa rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.

      Kokosin tässä edellä ajatuksia Katekismuksesta: Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kristinopista. Tämä, mitä tässä edellä Katekismuksesta lainasin, siihen voimme sydämestämme yhtyä.

      • kuhilaalle

        Jumalan kolmiyhteisyyden voi myös kirjanoppineistamalla tuoda julki.
        Ei kaikki jotka sanovat Herra, Herra ole ........
        lue Raamatusta, rukoile ja tee parannus synneistäsi.


      • kuhilas
        kuhilaalle kirjoitti:

        Jumalan kolmiyhteisyyden voi myös kirjanoppineistamalla tuoda julki.
        Ei kaikki jotka sanovat Herra, Herra ole ........
        lue Raamatusta, rukoile ja tee parannus synneistäsi.

        Pyhän Hengen pyhittävää vaikutusta, että oppisit kohtelemaan Kristuksen ruumiin jäseniä rakkaudella, kunnioituksella ja suvaitsevaisuudella. Pyhä Henki antaa sinulle arvostelukykyä, näin uskon. Ole rohkealla mielellä.


    • opeta, että Jumala

      olisi yksi persoona. Mistä tuollaista olet saanut päähäsi? Lue kirkon virallinen opinkohta 2.

      • sitten

        Yksi Jumala. Toisin kuin ympäröivät pakanakansat Israel uskoi, että oli olemassa vain yksi Jumala (5. Moos. 4:35; 6:4; Jes. 45:5; Sak. 14:9). Uusi testamentti korostaa samoin Jumalan ykseyttä (Mark. 12:29 - 32; Joh. 17:3; 1. Kor. 8:4 - 6; Ef. 4:4 - 6; 1. Tim. 2:5). Tämä monoteistinen korostus ei ole ristiriidassa kristillisen käsityksen kanssa Jumalan kolmiyhteisyydestä eli kolminaisuudesta - Isä, Poika ja Pyhä Henki - sillä halutaan pikemminkin sanoutua irti pakanallisesta monijumalaisuudesta.

        Kolmiyhteinen Jumala. Vaikka Vanha testamentti ei nimenomaisesti opeta, että Jumala on kolmiyhteinen, se viittaa kuitenkin jumaluuden monipersoonaisuuteen. Toisinaan Jumala käyttää puhuessaan itsestään monikkomuotoja: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme" (1. Moos. 1:26); "Ihminen on nyt kuin me" (1. Moos. 3:22); "Menkäämme" (1. Moos. 11:7). Toisinaan Herran enkeli samastetaan Jumalaan. Ilmestyessään Moosekselle Herran enkeli sanoi: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala" (2. Moos. 3:6)


      • lähdeviitteet
        sitten kirjoitti:

        Yksi Jumala. Toisin kuin ympäröivät pakanakansat Israel uskoi, että oli olemassa vain yksi Jumala (5. Moos. 4:35; 6:4; Jes. 45:5; Sak. 14:9). Uusi testamentti korostaa samoin Jumalan ykseyttä (Mark. 12:29 - 32; Joh. 17:3; 1. Kor. 8:4 - 6; Ef. 4:4 - 6; 1. Tim. 2:5). Tämä monoteistinen korostus ei ole ristiriidassa kristillisen käsityksen kanssa Jumalan kolmiyhteisyydestä eli kolminaisuudesta - Isä, Poika ja Pyhä Henki - sillä halutaan pikemminkin sanoutua irti pakanallisesta monijumalaisuudesta.

        Kolmiyhteinen Jumala. Vaikka Vanha testamentti ei nimenomaisesti opeta, että Jumala on kolmiyhteinen, se viittaa kuitenkin jumaluuden monipersoonaisuuteen. Toisinaan Jumala käyttää puhuessaan itsestään monikkomuotoja: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme" (1. Moos. 1:26); "Ihminen on nyt kuin me" (1. Moos. 3:22); "Menkäämme" (1. Moos. 11:7). Toisinaan Herran enkeli samastetaan Jumalaan. Ilmestyessään Moosekselle Herran enkeli sanoi: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala" (2. Moos. 3:6)

        2. Ne ovat kosmologisia, teleologisia, ontologisia, antropologisia ja uskonnollisia todisteita. Ks. esim. T.H.Jemison, Christian Beliefes (Mountain View, CA: Pacific Press, 1959), s. 72; Richard Rice, The Reign of God (Berrien Aprings, MI: Andrews University Press, 1985), s. 53 - 56. Nämä todisteet eivät ehdottomasti näytä toteen Jumalan olemassaoloa, mutta ne osoittavat suuressa määrin mahdolliseksi, että Jumala on olemassa. Viime kädessä kuitenkin vakaumus Jumalan olemassaolosta perustuu uskoon.


      • opinkohta 2
        lähdeviitteet kirjoitti:

        2. Ne ovat kosmologisia, teleologisia, ontologisia, antropologisia ja uskonnollisia todisteita. Ks. esim. T.H.Jemison, Christian Beliefes (Mountain View, CA: Pacific Press, 1959), s. 72; Richard Rice, The Reign of God (Berrien Aprings, MI: Andrews University Press, 1985), s. 53 - 56. Nämä todisteet eivät ehdottomasti näytä toteen Jumalan olemassaoloa, mutta ne osoittavat suuressa määrin mahdolliseksi, että Jumala on olemassa. Viime kädessä kuitenkin vakaumus Jumalan olemassaolosta perustuu uskoon.

        tässähän oli kyse siitä väitteestä, että Adventtikirkko opettaisi Jumalan olevan yksi persoona. Ei se pidä paikkaansa.

        Tässä se opinkohtateksti:

        2. Kolminaisuus

        On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä. Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)


      • nuokin
        opinkohta 2 kirjoitti:

        tässähän oli kyse siitä väitteestä, että Adventtikirkko opettaisi Jumalan olevan yksi persoona. Ei se pidä paikkaansa.

        Tässä se opinkohtateksti:

        2. Kolminaisuus

        On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä. Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)

        On nuo edellisetkin lauseet sieltä opinkohdasta, etkö sinä hyväksykään niitä?


      • täällä kuultua
        opinkohta 2 kirjoitti:

        tässähän oli kyse siitä väitteestä, että Adventtikirkko opettaisi Jumalan olevan yksi persoona. Ei se pidä paikkaansa.

        Tässä se opinkohtateksti:

        2. Kolminaisuus

        On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä. Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)

        Täällä on monta kertaa ollut esillä adventistien mainintaa, että Jeesus jo paratiisissa sääti Sapatin ollessaan LUOJA. Miksi ette sitten kumoa näiden omienne viestejä. Näihin viesteihinhän täällä vastaillaan, joita teitä on esillä. Miksi teillä on lukemattomia eri tulkintoja liikkeellä yhtäaikaa??? Juuri niinkuin tuolta nettikritiikissä adventtikirkon opetuksista oli puhetta. Kun näin on teillä, niin aina voi löytää eripuolisen kumoamistodisteen, kun ottaa tarvittavan näkemyksen, joka kulloinkin parhaiten sopii. Näin ei toden totta ole Raamattu!


      • miten tuo nyt asiaan liittyy?
        täällä kuultua kirjoitti:

        Täällä on monta kertaa ollut esillä adventistien mainintaa, että Jeesus jo paratiisissa sääti Sapatin ollessaan LUOJA. Miksi ette sitten kumoa näiden omienne viestejä. Näihin viesteihinhän täällä vastaillaan, joita teitä on esillä. Miksi teillä on lukemattomia eri tulkintoja liikkeellä yhtäaikaa??? Juuri niinkuin tuolta nettikritiikissä adventtikirkon opetuksista oli puhetta. Kun näin on teillä, niin aina voi löytää eripuolisen kumoamistodisteen, kun ottaa tarvittavan näkemyksen, joka kulloinkin parhaiten sopii. Näin ei toden totta ole Raamattu!

        Eihän se, että Jeesus asetti luomisessa sapatin kumoa kolminaisuusoppia. Kaikki kolme persoonaahan olivat mukana luomisessa.


      • samaa asiaa
        miten tuo nyt asiaan liittyy? kirjoitti:

        Eihän se, että Jeesus asetti luomisessa sapatin kumoa kolminaisuusoppia. Kaikki kolme persoonaahan olivat mukana luomisessa.

        Sinäpä sen sanoit! Tuo on juuri sen kolminaisuuden kiistämistä, josta meidän uskontunnustuksemme on. Te muutatte uskontunnustuksen ajatuksen adventismiin sopivaksi ja väitätte sitten uskovannne meidän tavallamme. Viittaan tässä kuhilaan viesteihin. Mutta meidän kolminaisuutemme perusajatus on toinen. Se perustuu siihen. Että Israelin kanssa oli liitto ISÄN kanssa, ja UUSI LIITTO on JEESUKSEN nimessä. Siksihän me uskontunnustuksessamme sanomme Jeesukseksi Häntä, joka syntyi neitsyt Mariasta. Eli ihmisenä ihmisten joukossa. Jeesus on meille siis rajattu persoonaksi, joka eläen ihmisenä, hankki kaiken sen vallan, jolla Hän on meidän päämiehemme. Marian lapsesta meidän ylösnousseeksi Vapahtajaksemme johtanut teko on nimeltään tuo, jota sanomme "POIKA". Sanottakoon tuota vaikka rooliksi, joka sisältää Pojan ansiot. Siihen eivät kuulu mitkään muut asiat tuon rajan ulkopuolelta. Tuon teon tehtyään, Jeesus nimessä on kaikki valta meihin nähden.


    • hyöt tekkööt

      Adventtikirkolla on AINA kova kiire antaa heidän omia merkityksiään asioihin. He MUKA ottavat kristikunnan tunnustukset omikseen, MUTTA KIIREEN vilkkaa muuttavat niihin oman merkityksensä. On hyvä, että täällä ovat eräät puuttuneet "kuhilaan"kin peiteltyyn yritykseen samaistaa adventismin uskonto muuhun kristikuntaan näennäisen tunnustamisen kanssa. Adventisteilla onkin aina KETUNHÄNTÄ kainalossa.

      • kuhilas

        Syy on se, että pystyn lukemaan Katekismusta ja adventtikirkon uskonkohtia ja rinnastamaan niitä keskenään. Ei ole mitään eroa evankelis-luterilaisen kirkon ja adventtikirkon käsityksillä kominaisuudesta. Näillä kahdella kirkolla on sama käsitys jumaluudesta. Voin aivan hyvin kolminaisuutta opettaessani lainata Katekismusta adventtiseurakunnassa. Voin vielä korostaen tuoda esille sen, että meillä on asiasta täsmälleen sama näkemys. Tässä ei ole mitään ketunhäntää kainalossani. Pyydän, että jätät tuon minua henkilökohtaisesti herjaavan ja loukkaavan kirjoittelusi pois.


      • yhteenvetoa
        kuhilas kirjoitti:

        Syy on se, että pystyn lukemaan Katekismusta ja adventtikirkon uskonkohtia ja rinnastamaan niitä keskenään. Ei ole mitään eroa evankelis-luterilaisen kirkon ja adventtikirkon käsityksillä kominaisuudesta. Näillä kahdella kirkolla on sama käsitys jumaluudesta. Voin aivan hyvin kolminaisuutta opettaessani lainata Katekismusta adventtiseurakunnassa. Voin vielä korostaen tuoda esille sen, että meillä on asiasta täsmälleen sama näkemys. Tässä ei ole mitään ketunhäntää kainalossani. Pyydän, että jätät tuon minua henkilökohtaisesti herjaavan ja loukkaavan kirjoittelusi pois.

        Adventismia arvostellaan täällä sekä kirkon oppina ETTÄ viestien sisältöjä kommentoiden. Olet ollut tukemassa toisenlaistakin opetusta kuin kristinuskon tunnustuksissa tarkoitetaan. Täällä on monet adventistit esttäneet Jeesuksen olleen myös Israelin liiton tekijä Moosekselle annettujen käskyjen antajana. Näin tehden adventistit itseasiassa kiistävät ,että Jeesus olisi ollut Isän käskyille kuuliainen, koska näille adventisteille Jeesus oli itse käskyjen antaja. Jeesuksen rukous Getsemanessakin muuttuu noin adventismisesti tulkittuna arvottomaksi teatteriksi.Samoin Jeesuksen koko inhimillisen elämän toiminta ja merkitys. Meille Jeesuksen elämä ihmisenä oli yhtä todellista kuin omammekin.


    • hirvas

      Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolmiyhteisyys oppi on Nikaian kirkolliskokouksen päätös.

      • nyt ihan noin ole

        Nikeiassa ei asiaa päätetty, se todettiin. Adventtikirkko opettaa kolminaisuusoppia, joten en ymmärrä ollenkaan mitä viestiketjun aloittaja oikein höpöttää. Kirkon virallinen teksti:

        2. Kolminaisuus

        On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä. Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)


      • Isä,Poika ja Pyhä Henki,
        nyt ihan noin ole kirjoitti:

        Nikeiassa ei asiaa päätetty, se todettiin. Adventtikirkko opettaa kolminaisuusoppia, joten en ymmärrä ollenkaan mitä viestiketjun aloittaja oikein höpöttää. Kirkon virallinen teksti:

        2. Kolminaisuus

        On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä. Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)

        ei siis Isä-Poika-Pyhä Henki.On siis kolme persoonaa,jotka ovat henkisesti yhtä kaikessa,mutta voivat myöskin toimia eri tehtävissäkin,kuten raamattu opettaa.


    • ja siellä saarnaaja

      aloitti puheensa "Isän Jeesuksen" nimeen!Jotenkin särähti korvaan tuo tuollainen.

      On olemassa Isä,Poika ja Pyhä Henki,siis KOLMIYHTEINEN JUMALA.

      Siis ISÄ on JUMALA,JEESUS on JUMALAN POIKA,Jos siis halutaan puhua Jeesuksen persoonasta tulee sanoa"Pojan Jeesuksen"nimeen,"Isän Jumalan"nimeen,Pyhän Hengen nimeen ja niin edelleen.

      Tai sitten vain ISÄN POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.

      • Joh.5:19-25.

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:

        19"Totisesti,totisesti,minä sanonteille:Poika ei voi itsessänsä mitään tehdä,vaanainoastaan sen,minkä hän näkee Isän tekevän;sillä mitä Isä tekee,sitä myös Poika SAMOIN tekee.

        20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki mitä hän itse tekee;ja hän on näyttävä hänelle vielä suurempia tekoja kuin nämä,niin että te ihmettelette.

        21 Sillä niinkun Isä herättää kuolleista ja tekee eläväksi,niin myös Poika tekee eläväksi,ketkä hän tahtoo.

        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,

        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,niinkuin he kunnioittavat Isää,joka on hänet lähettänyt.

        24 Totisesti,totisesti minä sanon teille;joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,joka on minut lähettänyt,sillä on iankaikkinen elämä,eikä hän joudu tuomittavaksi,vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.


      • olisko ollut lapsus?

        olen advari ja tuo olisi särähtänyt pahasti minunkin korvaani kun uskon kolminaisuuteen, kuten kirkko virallisestikin.


      • näet
        Joh.5:19-25. kirjoitti:

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:

        19"Totisesti,totisesti,minä sanonteille:Poika ei voi itsessänsä mitään tehdä,vaanainoastaan sen,minkä hän näkee Isän tekevän;sillä mitä Isä tekee,sitä myös Poika SAMOIN tekee.

        20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki mitä hän itse tekee;ja hän on näyttävä hänelle vielä suurempia tekoja kuin nämä,niin että te ihmettelette.

        21 Sillä niinkun Isä herättää kuolleista ja tekee eläväksi,niin myös Poika tekee eläväksi,ketkä hän tahtoo.

        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,

        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,niinkuin he kunnioittavat Isää,joka on hänet lähettänyt.

        24 Totisesti,totisesti minä sanon teille;joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,joka on minut lähettänyt,sillä on iankaikkinen elämä,eikä hän joudu tuomittavaksi,vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Tuossa Jeesus puhuu mielestäni toisesta asiasta. Jeesushan on myös isä uudestisyntyneille. Joka uskoo häneen, on hänen lapsensa.Hebrealaiskirje:
        2:13 ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"


      • Vastaus oli tuhon
        Joh.5:19-25. kirjoitti:

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:

        19"Totisesti,totisesti,minä sanonteille:Poika ei voi itsessänsä mitään tehdä,vaanainoastaan sen,minkä hän näkee Isän tekevän;sillä mitä Isä tekee,sitä myös Poika SAMOIN tekee.

        20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki mitä hän itse tekee;ja hän on näyttävä hänelle vielä suurempia tekoja kuin nämä,niin että te ihmettelette.

        21 Sillä niinkun Isä herättää kuolleista ja tekee eläväksi,niin myös Poika tekee eläväksi,ketkä hän tahtoo.

        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,

        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,niinkuin he kunnioittavat Isää,joka on hänet lähettänyt.

        24 Totisesti,totisesti minä sanon teille;joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,joka on minut lähettänyt,sillä on iankaikkinen elämä,eikä hän joudu tuomittavaksi,vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        alkutekstiin tarkoitettu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2276
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2259
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      127
      2189
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      128
      2118
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1756
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1137
    Aihe