Eroja ???

Kasi

Mitä meinaa intelin prosessoreissa noi
conroe ja allendale ja onks niillä jotain eroa ?

11

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L2 cache suurempi Conroessa.Suuremmasta välimuistista johtuen Conroe on jonkin verran nopeampi kuin Allendale kun molemmat toimivat samalla kellotaajuudella.Tietenkin vähän suoritettavasta ohjelmasta riippuen.

Intel® Core™2 Extreme Processor X6800 Conroe
      Intel® Core™2 Duo Processor E6700 Conroe
      Intel® Core™2 Duo Processor E6600 Conroe
      Intel® Core™2 Duo Processor E6400 Allendale
      Intel® Core™2 Duo Processor E6300 Allendale

http://indigo.intel.com/compare_cpu/showchart.aspx?mmID=884350,884351,884354,884352,884355&familyID=1

• E6300 ja E6400 ovat Conroe-prossuja joissa on puolet L2-muistista otettu pois käytöstä. E4000-prossut ovat Allendaleja

• pjotr.suomi24 kirjoitti:

Hyvä että korjasit.Liikkeet näyttävät myyvän noita milloin minäkin.
        http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=BX80557X6800
        Laitetaan nyt edes tietoa mitä eroa suorituskyvyssä on jos L2 Cache on 2MB vs 4MB.
        http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=4

Olin varma että minulla on Allendale(E6400).Mistähän moinen iskostunut päähäni.No enhän minä ainut ole.Tietysti voisin poistaa viestini,miksi? Ei minua haittaa vaikka väärässä olenkin.

Muistuu tästä mieleen hauska tapaus.Jokainenhan on lukenut Asterixia.Vuosikausia minäkin sitä nuorena poikana luin ja Obelixin koiran nimi oli Ifelix.Ifelix ,todellakin minulle vuosia kunnes joku asian korjasi ja nyt minäkin tiedän että se todellakin on Idefix.Vai miten päin se nyt oli?

• pjotr.suomi24 kirjoitti:

Olin varma että minulla on Allendale(E6400).Mistähän moinen iskostunut päähäni.No enhän minä ainut ole.Tietysti voisin poistaa viestini,miksi? Ei minua haittaa vaikka väärässä olenkin.

Muistuu tästä mieleen hauska tapaus.Jokainenhan on lukenut Asterixia.Vuosikausia minäkin sitä nuorena poikana luin ja Obelixin koiran nimi oli Ifelix.Ifelix ,todellakin minulle vuosia kunnes joku asian korjasi ja nyt minäkin tiedän että se todellakin on Idefix.Vai miten päin se nyt oli?

Kyllähän tuota pidettiin Allendalena, mutta tuossakin on kuitenkin fyysisesti 2x2MB L2 muistia, mistä puolet on otettu keinotekoisesti pois käytöstä. Allendale-prossuissa on fyysisesti 2x1MB

Eli Allendaleja on Core 2 E4000-sarjan prossut, sekä tulevat Pentium E2000:t perustuvat tuohon (niissä on vastaava temppu tehty: 2x512KB L2 välimuistia..eli Allendalen välimuistista puolet on keinotekoisesti otettu pois käytöstä
        ---

Mainittakoon, että tulevat Pentium E2000 ja Celeron M 400 sarjalaiset perustuvat Conroe-L:ään.

• duoda..
        Kimnice kirjoitti:

Kyllähän tuota pidettiin Allendalena, mutta tuossakin on kuitenkin fyysisesti 2x2MB L2 muistia, mistä puolet on otettu keinotekoisesti pois käytöstä. Allendale-prossuissa on fyysisesti 2x1MB

Eli Allendaleja on Core 2 E4000-sarjan prossut, sekä tulevat Pentium E2000:t perustuvat tuohon (niissä on vastaava temppu tehty: 2x512KB L2 välimuistia..eli Allendalen välimuistista puolet on keinotekoisesti otettu pois käytöstä
        ---

Mainittakoon, että tulevat Pentium E2000 ja Celeron M 400 sarjalaiset perustuvat Conroe-L:ään.

jos noista E6400 ja 6300:sta on keinotekoisesti otettu puolet välimuistista poes niin onkohan tietoa miten homma on tehty eli ajattelin että..että.. takaisinhan mokoma olisi saatava.

• duoda.. kirjoitti:

jos noista E6400 ja 6300:sta on keinotekoisesti otettu puolet välimuistista poes niin onkohan tietoa miten homma on tehty eli ajattelin että..että.. takaisinhan mokoma olisi saatava.

Laserleikattu poikki tuo yhteys. Mainittakoon, että on tulossa E6320 ja E6420, missä tuota yhteyttä ei ole poikkastu

• lyijykynällä..
        Kimnice kirjoitti:

Laserleikattu poikki tuo yhteys. Mainittakoon, että on tulossa E6320 ja E6420, missä tuota yhteyttä ei ole poikkastu

ei ole tällä kertaa virkaa, kuten joskus duronin kerroinlukon sai murtettua

• lyijykynällä.. kirjoitti:

ei ole tällä kertaa virkaa, kuten joskus duronin kerroinlukon sai murtettua

Nuo E6300 ja E6400 ovat olleet jo markkinoilla sen aikaa, että tuo modaus olisi tapahtunut jos se olisi mahdollista. Tuskin toimii tuo Duron (Applebred-ytimellä..)modaus, missä esim. puukkoa käyttämällä sai koko välimuistin käyttöön ja väki ajoi Duron 1400MHz:tä AthlonXP 2400MHz:nä ;)

• "puukkojutusta"..
        Kimnice kirjoitti:

Nuo E6300 ja E6400 ovat olleet jo markkinoilla sen aikaa, että tuo modaus olisi tapahtunut jos se olisi mahdollista. Tuskin toimii tuo Duron (Applebred-ytimellä..)modaus, missä esim. puukkoa käyttämällä sai koko välimuistin käyttöön ja väki ajoi Duron 1400MHz:tä AthlonXP 2400MHz:nä ;)

en muista kuulleeni mutta aikoinaan olikohan ekoja duroneja, mullakin sellainen, taisi olla 600 mhz niin siinä esim. lyijykynällä yhdisti prossan päältä siltapiirin niin toimi sen jälkeen väh. 800 mhz.

• "puukkojutusta".. kirjoitti:

en muista kuulleeni mutta aikoinaan olikohan ekoja duroneja, mullakin sellainen, taisi olla 600 mhz niin siinä esim. lyijykynällä yhdisti prossan päältä siltapiirin niin toimi sen jälkeen väh. 800 mhz.

Jeps noi Applebred-ytimelliset olivat viimeiset Duronit, mitä markkinoilla oli. Niissä oli vakiona 64KB L2-välimuistia, mutta tuon puukko sähköjohtavalla aineella siltojen yhdistäminen operaatiolla tuohon sai 256KB L2 välimuistia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      161
      2810
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2460
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1905
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      248
      1734
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1222
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    Aihe