Montako onnetonta, pahoinpideltyä, petettyä tulee taas kun ihmiset riehaantuu vapun viettoon. On sanonta , ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Minusta tämä sanonta ei kyllä ole totta. Ole erilainen ja iloitse elämästä ilman viinaa ja vietä se läheistesi kanssa vaikka hyvin syöden. Mitä ajattelet asiasta ?
Tuoko alkoholi onnen vappuusi
44
1763
Vastaukset
- pahoinpideltyjä
on tässä nyt viimeksi kyllä tullut raittiiden käsittelyssä, olisiko sinulla neuvoa heidänkaltaisilleen?
- suurinpiirtein
samaa mieltä kanssasi. Viikonloppu meni ja pahimmat paineet on purettu. Lisäksi säätila näyttäisi siltä että vapusta tulee raitis ja rauhallinen. Kolmentoista metrin mittainen viinalta haiseva vappumarssijoiden joukko (kaikki alueen kommusintit) tuskin saa huomiota. Annetaan kuitenkin täysi kunnioitus työväenliikkeen edustajille, onhan siellä monta asiallistakin kaveria kuten vasurit Esko ja Ville, työväen asialla ja asialinjalla molemmat..
Haapavedellä monta hyvää juttua yhteislaulusta mäkiautoihin, ottakaapas ossaa tyhjännyhtämisen sijasta..- paikallinen
vapputapahtuma ei vois vähempää kiinnostaa
- sinuahan
paikallinen kirjoitti:
vapputapahtuma ei vois vähempää kiinnostaa
tai sinunlaisia ei nämä tapahtumat odotakaan Pysy vain siellä missä oletkin niin silloj aiheutat kaikille hyvää mieltä. Niin ja vedä vaikka joku paskanen välly päälles niin kukaan ei sua tunnista, paitti siitä vällystä, paskiainen kun oot...
- houpiikoo
vappuni menee viinan juonnin merkeissä ja tiedän että siitä ei koidu ainakaan mitään hyvää. Viina on ollut monessa ikävässä asiassa mukana mun elämässä. Voi kun sen vois vain unohtaa noin vain. Tietysti se vain on itsestä loppusillaan kii, mut vaikeaa on kuitenkin olla juomatta. Jos joku tietää hyvän keinon päästä eroon viinasta, niin kerro ihmeessä. On meitäkin jotka todella haluais eroon tästä herrasta nimeltään "viina". Julki aa-kerhot ei kuitenkaan kiinnosta...
- On alku hyvään
Hyvä kun olet rehellinen ja huomaat miten alkoholi on vaikuttanut elämääsi. Jos osaisin taikka minulla olisi lääke tähän ongelmaan antaisin sen mielelläni....mutta tälläista minulla ei ole. Homma vaatii varmasti taitelua, eikä se ole helppoa. Tutkistelua oman itsensä kanssa ja löytää muutakin syytä juomiseen kuin himo. Keskusteleminen, hakeutuminen juomattomaan seuraan on varmasti hyvin tärkeä. Oma todellinen halu päästä viinan herruudesta ja muuttaa se asetelmaksi, että minä olen viinan herra.
Toivon, että voitat viinan ja näet sen kuinka ilman sitä elämä on parempaa. - kokemus,saako kertoo ,
On alku hyvään kirjoitti:
Hyvä kun olet rehellinen ja huomaat miten alkoholi on vaikuttanut elämääsi. Jos osaisin taikka minulla olisi lääke tähän ongelmaan antaisin sen mielelläni....mutta tälläista minulla ei ole. Homma vaatii varmasti taitelua, eikä se ole helppoa. Tutkistelua oman itsensä kanssa ja löytää muutakin syytä juomiseen kuin himo. Keskusteleminen, hakeutuminen juomattomaan seuraan on varmasti hyvin tärkeä. Oma todellinen halu päästä viinan herruudesta ja muuttaa se asetelmaksi, että minä olen viinan herra.
Toivon, että voitat viinan ja näet sen kuinka ilman sitä elämä on parempaa.että nämä raittiit ne vasta ikäviä ihmisiä ovat.Vähemmän on käyttäjistä ollu harmia kuin näistä joilla vain kusi on aivot sumentanu.
- mutta kerro mitä hyvää viin...
kokemus,saako kertoo , kirjoitti:
että nämä raittiit ne vasta ikäviä ihmisiä ovat.Vähemmän on käyttäjistä ollu harmia kuin näistä joilla vain kusi on aivot sumentanu.
Sitten uskon juttusi kun luen lehdistä, että viina sai perheet voimaan hyvin, tappelut loppuivat, parisuhteet paranivat, rattijuopot olivat turva liikenteessä ym ym.
Todista väitteesi käytännön esimerkein. - tekevät kaiken
mutta kerro mitä hyvää viin... kirjoitti:
Sitten uskon juttusi kun luen lehdistä, että viina sai perheet voimaan hyvin, tappelut loppuivat, parisuhteet paranivat, rattijuopot olivat turva liikenteessä ym ym.
Todista väitteesi käytännön esimerkein.tuon ikävän ja paljon pahempaa raittiina, ei paljon kerrota lehdissä.
- kun ei
tekevät kaiken kirjoitti:
tuon ikävän ja paljon pahempaa raittiina, ei paljon kerrota lehdissä.
oo sellaisia juttuja, mitens niistä kerrot lehissä.
- ,sielun ja ruumiin
kun ei kirjoitti:
oo sellaisia juttuja, mitens niistä kerrot lehissä.
vammaa, varkautta ja kavallusta, ja pahaan huutoon saattamista tehdään tänäkin päivänä aivan raivoraittiina. Et kai ole syyllistynyt sinäkin?
- tänne taas
,sielun ja ruumiin kirjoitti:
vammaa, varkautta ja kavallusta, ja pahaan huutoon saattamista tehdään tänäkin päivänä aivan raivoraittiina. Et kai ole syyllistynyt sinäkin?
tää kyselypalstalainen, voi voi.
- Onnellinen..
tänne taas kirjoitti:
tää kyselypalstalainen, voi voi.
Illalla voitelin akan ei piisannut kuulema kun
rupes vielä aamulla vittuilemaan niin nakkasin
koko lutkan kartanolle nyt on taasen niin
rauhallista ei kuulu kun puiden huminaa piha
puissa
- täyraitis
En ossaa sanoa mitään tuohon kun en oo koskaan kunnolla ryypännyt, mutta sen verran voin sanoa, että ei mulla ole tylsää vappuina ollut vaikka en viinaa ole ottanutkaan. Eli vastaus kysymykseesi: Ilman viinaa voi pitää hauskaa.
- nämä ovat..
taas näitä syyllistäviä ja valmiiksi ratkaistuja päätöksiä, johon muilla ei ole MITÄÄN sanomista. Sinua ei kiinnosta kuin samaa mieltä kanssasi olevat kommentit.Olet tehnyt jo valmiiksi omat johtopäätöksesi asiasta. sanon nyt kuitenkin mielipiteeni asiasta: viina on viisasten juoma ja on hyvä muistaa kohtuus. ei viinaa tarvitse pelätä, mutta pitää tietää miten sitä käyttää ja omat rajansa. Luulempa, että nämä pahoinpitelijä pahoinpitelisivät viinasta huolimattakin. Se on hyvä aina syyllistää viinaa. vika on käyttäjässä tässäkin tapauksessa!!
- ei ole
mitään vaaraa jos et sitä juo.
- on.....
ei ole kirjoitti:
mitään vaaraa jos et sitä juo.
edelleen käyttäjässä, ei viinassa!! Toki täällä on turha käydä mitään keskustelua, kun kaikki ovat niin juurtuneita omiin ajattelutapoihinsa ja vain omamielipide on OIKEA ei muiden!!!!
- oo tietävinään
on..... kirjoitti:
edelleen käyttäjässä, ei viinassa!! Toki täällä on turha käydä mitään keskustelua, kun kaikki ovat niin juurtuneita omiin ajattelutapoihinsa ja vain omamielipide on OIKEA ei muiden!!!!
muka olisit aina oikeassa, kyllä mekin saahaan sanua mitä mieltä ollaan, viina on vaaratonta jos sitä ei juo.
- kerta!!!
oo tietävinään kirjoitti:
muka olisit aina oikeassa, kyllä mekin saahaan sanua mitä mieltä ollaan, viina on vaaratonta jos sitä ei juo.
tuliko pahamieli voi voi... Tottakai täällä saa sanua, älyhoi!!! ja saan se minäkin sanua, niin kerta!! muistapas sanan vapaus!!
- minä juuri tarkoitin
kerta!!! kirjoitti:
tuliko pahamieli voi voi... Tottakai täällä saa sanua, älyhoi!!! ja saan se minäkin sanua, niin kerta!! muistapas sanan vapaus!!
elä yritä rajoitaa toisten sananvapautta.
- tämä...
minä juuri tarkoitin kirjoitti:
elä yritä rajoitaa toisten sananvapautta.
asia!!! hah hah haa...
- on sinun
tämä... kirjoitti:
asia!!! hah hah haa...
asiasi oo vain mitä mieltä tahansa, minä saan olla kans.
- niin...
on sinun kirjoitti:
asiasi oo vain mitä mieltä tahansa, minä saan olla kans.
muistetaampas tämä asia, JOKAINEN SAA OLLA MITÄ MIELTÄ HALUAA JA PISTE!
- Ceed
Totta on, että itse ottaja sen päättää, miten humaltuneessa olotilassaan käyttäytyy. En näe mitään pahaa alkoholin käytössä humaltumistarkoituksessa. Itsekin "harrastan" jopa mielelläni silloin tällöin. Totta on sekin, että käytti päihteitä tai ei, toiset ovat valitettavan herkkiä tarttumaan väkivaltaan.
Katsantokanta on mielestäni liian suppea, jos ajattelee näiden tiettyjen ongelmien johtuvan vain viinasta. Naivi jopa, sanoisin. - aletaan ollakin
niin... kirjoitti:
muistetaampas tämä asia, JOKAINEN SAA OLLA MITÄ MIELTÄ HALUAA JA PISTE!
sammaa mieltä piste.
- sinäkin yrität
Ceed kirjoitti:
Totta on, että itse ottaja sen päättää, miten humaltuneessa olotilassaan käyttäytyy. En näe mitään pahaa alkoholin käytössä humaltumistarkoituksessa. Itsekin "harrastan" jopa mielelläni silloin tällöin. Totta on sekin, että käytti päihteitä tai ei, toiset ovat valitettavan herkkiä tarttumaan väkivaltaan.
Katsantokanta on mielestäni liian suppea, jos ajattelee näiden tiettyjen ongelmien johtuvan vain viinasta. Naivi jopa, sanoisin.yksinkeraistaa, ei kaikki pysty rajoitamaan juomistaan, moni valittaa jälestäpäin ,että tuli juotua ja tehtyä sellaista mitä ei muistakkaan, vaikei ollu tarkoitus.
- Ceed
sinäkin yrität kirjoitti:
yksinkeraistaa, ei kaikki pysty rajoitamaan juomistaan, moni valittaa jälestäpäin ,että tuli juotua ja tehtyä sellaista mitä ei muistakkaan, vaikei ollu tarkoitus.
eikä pysty juomistaan rajoittamaan, on hoidon tarpeessa. Vai enkö vain ymmärrä, mitä tarkoitat?
- sitä vastoin
en ymmärrä koko vapun juhlintaa,mitä ihmeen järkeä on kulkea kollektiivisessä hömpässä ja suurin osa kännissä, ei mene jakeluun.Juhannus on asia erikseen, se on keskikesän juhla , mutta vappu ,siis ei mitään järkee.
- on kyllä
totta, koko vapun sais poistaa ja töihin vain kaikki.
- .........
on kyllä kirjoitti:
totta, koko vapun sais poistaa ja töihin vain kaikki.
justiinsa ja kaikki viihteellinen asia pois ihmisten elämästä!! kuri takaisin!!!
- ne muut
......... kirjoitti:
justiinsa ja kaikki viihteellinen asia pois ihmisten elämästä!! kuri takaisin!!!
juhulat menee, mutta vappu on turhimmista turhin.
- tarkoittanut
......... kirjoitti:
aivan sitäkään ,mutta vappu on kuin väkisin hauskan pitoa meinigillä:otetaan hiki vaikka riehumalla.
- Ceed
Illalla saatan lasillisen alkoholipitoista toki ottaa, mutta en sen enempää. Onhan noita kosteita iltoja ja vappujakin nähty, ei joka vuosi tarvitse toistaa samaa kaavaa.
Hyvin nukutun yön jälkeen oli mukava herätä tätä päivää viettämään, samaa toivon huomiselta. Kipaisen viettämässä laatuaikaa näin päiväsaikaan ja illemmalla nautin sitten hyvästä ruoasta ihanassa seurassa.
Tämä riittää minulle, toivottavasti myös monelle muulle.- olla utelias
ja kysyä misssä ja kenen kanssa vietät laatuaikaa näin päivaä aikaan,ainakin meillä päin kun sillä laatuajalla päivällä tarkoitetaan sitä itteään..........
- Ceed
olla utelias kirjoitti:
ja kysyä misssä ja kenen kanssa vietät laatuaikaa näin päivaä aikaan,ainakin meillä päin kun sillä laatuajalla päivällä tarkoitetaan sitä itteään..........
laatuaika näin päivällä tarkoittaa tällä kyseisellä kerralla vain yhdessäoloa hyvinkin siveellisissä merkeissä. Ihmisen kanssa, jonka kanssa tämmöisen ajan viettäminen ei erinäisistä syistä ole useinkaan mahdollista.
Tämä sinun mainitsemasi laatuaika taas lienee mahdollista toteuttaa vaikka joka päivä ilman sen erikoisempia järjestelyitä. ;) - mievain
Ceed kirjoitti:
laatuaika näin päivällä tarkoittaa tällä kyseisellä kerralla vain yhdessäoloa hyvinkin siveellisissä merkeissä. Ihmisen kanssa, jonka kanssa tämmöisen ajan viettäminen ei erinäisistä syistä ole useinkaan mahdollista.
Tämä sinun mainitsemasi laatuaika taas lienee mahdollista toteuttaa vaikka joka päivä ilman sen erikoisempia järjestelyitä. ;)Laatuaika on juuri sitä yhdessäoloaikaa eikä mitään muuta. Tämä on minunkin mielipiteeni. Se aika jota vietetään makuukamarissa ei ole laatuaika, vaan sille on ihan omat nimityksensä, vaikka se laatujaan onkin hyvää aikaa. Ja on paljon muitakin hyviä aikoja olemassa...
- surullinen oon
, kun en löytänyt Alkosta sitä "kuningas alkkoholia". Monet saarnaavat siitä miten se vie turmioon. Ei oo kuulemma myynnissä semmosta. Mistä ihmeestä ne saarnaajat sitä oikein saavat... Mulle kans.
- olet
näsäviisas. Tyhmä taidat olla ainakin. Hyvää Vappua sinullekin.
- asiaa puhuu
olet kirjoitti:
näsäviisas. Tyhmä taidat olla ainakin. Hyvää Vappua sinullekin.
älä vappuas pilaa sinäkään.
- taas uutisten
asiaa puhuu kirjoitti:
älä vappuas pilaa sinäkään.
mukaan vappuaattona riehuttu ja tapeltu viinan sekottamina.
- selevin päin
taas uutisten kirjoitti:
mukaan vappuaattona riehuttu ja tapeltu viinan sekottamina.
se on yhtä vakavaa ja tuomittavaa.
Ei tuonut alkoholi onnea Vappuun. Eikä myöskään onnetonta oloa, pahoinpitelyä, pettämistä tai muutakaan riehumista.
Toi alkoholi tulleessaan hyvänolon, rentouden ja iloa ilman teeskentelyä. Sainpa siinä syödäkkin läheisten kanssa. Olinpa erilainen ja otin sen verran kuin minulle sopii ja viellä hyvässä seurassa.;D Jos tämä jostakin väärin, niin olkoot se hänen ongelmansa. Kukin taaplaa tyylillään ja se suotakoot täällä "maailman toreilla".- ne taaplaa
toreilla ja sotkevat ja särkevät paikkoja viinan sekottamana, toiset joutuu siivoamaan sotkut.
- sinä omat
ne taaplaa kirjoitti:
toreilla ja sotkevat ja särkevät paikkoja viinan sekottamana, toiset joutuu siivoamaan sotkut.
sotkusi, ettei muiden tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272286Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502269- 1282215
- 1342147
- 541766
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411643- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381147