Tuli vaan mieleeni kun, eilen ja tänään polttelin noita pellon reunamuksia, että jos vaikka tuli leviäisi naapurin puolelle. Onneksi pysyi aisoissa.
No, joskus nuorena kulottelin ja olin poltaa varasto rakennuksen.
Siihen aikaan oli isälläni ollut öljytynnyri seinän vierellä ja siitä tietty valunut myös maahan (hyi).Tuli tarttui siihen enkä meinannut saada sitä sammumaan millään, tuli nuoli jo seinääkin vähän. Vesi oli kuitenkin lähellä ja hiekkaa, jolla sain sen sammutettua.
Tässä nykyisessä paikassa joku kulotti ladon.
Mitäs te olette kulottaneet?
Kulotuksesta
8
674
Vastaukset
- KristaTee
ollut tapana kulottaa muuta kuin peltoja. Jos ladosta/varastosta halutaan eroon, ne puretaan.
Tuossahan tuo naapuri parast´aikaa kulottaa eikä tule mieleenkään, että tuli riistäytyisi mihinkään.niin että meinaa viedä mennesään, ei ole kulotusilmaa ja eikö nyt ole kulohälytysvaroituskin voimassa tai miksi sitä sanotaan.
Olin ennen hanakka kaikkia ojan ja tienvarsia kulottamaan, mutta joskus meni liian iloisesti, että sain pienen peljätyksen ja se loppui siihen.
Ei - ei mitään hälytystä tarvinnut tehdä, eikä rakennuksia ollut lähellä, naapurin peltoon se sitten olisi riistäytynyt.
Kuivassa ruohossa tuli menee kyllä tosi nopeaan.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
niin että meinaa viedä mennesään, ei ole kulotusilmaa ja eikö nyt ole kulohälytysvaroituskin voimassa tai miksi sitä sanotaan.
Olin ennen hanakka kaikkia ojan ja tienvarsia kulottamaan, mutta joskus meni liian iloisesti, että sain pienen peljätyksen ja se loppui siihen.
Ei - ei mitään hälytystä tarvinnut tehdä, eikä rakennuksia ollut lähellä, naapurin peltoon se sitten olisi riistäytynyt.
Kuivassa ruohossa tuli menee kyllä tosi nopeaan.Ja hyvin tuo näyttää sujuvan. Sille en mahda mitään, että pidän kulotuksen tuoksusta. Varmaan joku keksii, että se saastuttaa, mutta pidän siitä kuitenkin.
- alot.
KristaTee kirjoitti:
Ja hyvin tuo näyttää sujuvan. Sille en mahda mitään, että pidän kulotuksen tuoksusta. Varmaan joku keksii, että se saastuttaa, mutta pidän siitä kuitenkin.
Eihän sitä tahallaan latoja ja varastoja kuloteta vaan vahingossa :)
Tulee kerralla siistiä.
Ja tuleehan siitä ihana tuoksu, jos ei kovin läheltä haistele.
Samalla polttelee pieniä risutulia. - viivi-karoliina
alot. kirjoitti:
Eihän sitä tahallaan latoja ja varastoja kuloteta vaan vahingossa :)
Tulee kerralla siistiä.
Ja tuleehan siitä ihana tuoksu, jos ei kovin läheltä haistele.
Samalla polttelee pieniä risutulia.Kyllä kulottelin tänäkin keväänä mökillä rantaa,oli niin paljon kaislaa,että pääsin vähemmällä työllä kun poltin kaikki pois.Risukasa odottaa vielä polttajaa,tuuli kovasti että en arvannut sitä vielä polttaa.Pidän myös kulotuksen tuoksusta,tuo kesän mieleen.
- on täällä
omakotialueella ihme isäntä, jonka on vähintäänkin kerran keväässä kulotettava. Sen hän tekee matalapaineella, illan kähmässä.
Kaamea katku peittää koko alueen, ja meilläkin on ilmalämmitys, joten sama kitku pyrkii sisällekin.
Lienee hänelle jokin kevätrituaali, mutta voisi kyllä hiemen paremmalla ilmalla tekosensa tehdä. Joskus 13-14 -vuotiaina kuulimme jostain, että silmäripset kasvavat pitemmiksi jos niiden latvat polttaa. Taisin itsekin kokeilla, mutten enää sen jälkeen kun muutamat tytöt polttivat ripsensä kokonaan.
Nuorena aikuisena kerrottiin, että kynttilän liekillä polttaen ihokarvat häviävät sääristä pysyvästi. Sitäkin piti tietysti kokeilla.
Luonnossa tulet ovat onneksi pysyneet hallinnassa ja tulleet kunnolla sammutetuiksi. Kulottamaan en uskaltaisi ryhtyä, koska se olisi ihan liian iso ja vaikeasti hallittava juttu minulle. ;))- Korffu
Sain Korfulla opetuksen kulotukseen kadestä pitäen kesäkuun lopulla 12 vuotta sitten.
Se on tuuli ja vasta tuli. Opettajana kylän "Pomo". Jos on pohjoistuuli sytytä etelästä ja vastatuli pohjoisesta.Näin stadilainenkin oppi kulottamaan.
Kun häneltä näitä asioita kysyin kulottaessaan meistä tuli kavereita.Aamuisin tuoreet kananmunat parvekkeen kaiteella ja lopuksi viinipullo hänen omatekemää. Ikä hänellä oli silloin 65 vuotta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959