Kestääkö kunto?

norMix evk

EVA:n puheenjohtaja ja Nokian ex-pääjohtaja Jorma Ollila on huolissaan suomalaisten kunnosta. Hänen mukaansa suomalaisten kunto heikkenee hälyyttävää vauhtia samalla kun ylipainoisuus lisääntyy?

Miten on, kestääkö kunto? Liikutko säännöllisesti vai oletko sohvaperuna? Jos liikut, niin mitä liikuntaa harrastat ja kuinka usein? Pyöräiletkö vai menetkö lyhyetkin matkat autolla? Menetkö hissilla vai portaita nousten, jos on mahdollisuus valta?

62

4402

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ektoplasma

tai leijailen kutakuinkin.

Roppa on mädännyt jonkun aikaa sitten jo.

• norMix evk

tuokin liikkua. Joskus teki itsekin mieli kokeilla leijailua tai oikeastaan riippuliitoa, mutta jotenkin vaan tuntui turhan riskaapelilta.

Eiköhän tuo ruumiisi sentään jonkinsortin kunnossa ole kun sentään tekstiä pystyt tuottamaan.

• ...jopa pyöräilen, hissiä käytän jos on enemmän kuin neljä kerrosta kipaistavana

Oma liikuntani jää hyötyliikuntaan mitä se sitten lieneekään, halonhakkuuta kaikkee muuta sellaista varmaankin.

• norMix evk

itsekin kävellä portaat alempiin kerroksiin sekä pyöräilen ja rullaluistelen. Kunhan olisi työpaikka vähän lähempänä, pyöräiliin kesäaikaan varmaan työmatkatkin.

Halonhakkuukin menee mutta sahaamiseen kyllä pitää olla konevoimaa. Josta tulikin mieleen, että ei ollut hääviä hommaa ennenmuinoin lankkusahureilla, jotka kahteenpekkaan tukkeja lankuiksi sahasivat- etenkään sillä alapuolelta sahaavalla.

• -NK-

Kehoaan on syytä arvostaa. Mitä enemmän näitä eilinvuosia kertyy, sen tärkeämmäksi tämä päänkantoteliineen" huolto muuttuu.

Kesällä käytän kulkuvälineenä pyörää mahdollisimman paljon. Kävelen portaat. Joogaan joka päivä.
      Tanssi ja uinti ovat mieluista kuntoilua.

Aivojaan voi harjoittaa vaikka täällä palstakirjoittelussa:-)

• norMix evk

Sinulla näyttäisikin nämä kunnon asiat olevan kohdallaan. Oletko kauankin joogannut ja tuoko se sinulle muutakin "lisäarvoa" kun kunto? Siis onko joogalla sinulle henkinen merkitys? Tanssia nyt on monenlaista. Mikä on sinun versiosi?

Tokihan palstalla voi aivoja harjoittaakin. Itse enemmänkin lepuutan heittelemällä näitä älyvapaita kommentteja.

• meen pyörällä,mut ei ole ku 3km...Meinaan..tai oon jo monta kuukautta meinannu,et aloitan taas noi juoksulenkit.Saas nähä,milloin sit aloitan...:)

Ja hissillä mä meen,jos semmoset on,vaikka meinaa vähän olla tuota ahtaan paikan pyörrytystä...Näyttää ne portaat vaan nii raskailta..:¤

• norMix evk

duuni aika ihanteellisella etäisyydellä. Tuon nyt periaatteessa voisi mennä talvella kävellenkin, jos ei nyt ihan hirveä pakkanen ole.

Jonkin sortin hölkkää olen itsekin yrittänyt, mutta jotenkin vaan reippaampi kävely sopii tyyliini paremmin. Portaita olen sitten joskus leikkimielellä koittanut hölkätä ylöspäin.

• norMix evk kirjoitti:

duuni aika ihanteellisella etäisyydellä. Tuon nyt periaatteessa voisi mennä talvella kävellenkin, jos ei nyt ihan hirveä pakkanen ole.

Jonkin sortin hölkkää olen itsekin yrittänyt, mutta jotenkin vaan reippaampi kävely sopii tyyliini paremmin. Portaita olen sitten joskus leikkimielellä koittanut hölkätä ylöspäin.

mä veivaan pakkasellaki...Kävellen joutus kumminki lähtemään aikasemmin..

Toi kävely on ihan mukavaa..Varsinkin metsäpoluilla..

• norMix evk
        mii-su kirjoitti:

mä veivaan pakkasellaki...Kävellen joutus kumminki lähtemään aikasemmin..

Toi kävely on ihan mukavaa..Varsinkin metsäpoluilla..

pakkasilla? Onkos pyörässä nastatkin?

Tykkään itsekin kävelystä rauhallisilla metsäpoluilla. Luonnon rauha ja liikunta antavat sopivaa vastapainoa arjen kiireelle?

• norMix evk kirjoitti:

pakkasilla? Onkos pyörässä nastatkin?

Tykkään itsekin kävelystä rauhallisilla metsäpoluilla. Luonnon rauha ja liikunta antavat sopivaa vastapainoa arjen kiireelle?

Pakkasraja mulle on 29 astetta...Sen yli jos menee,nii ei pysty enää ees hengittämään..:)

Mulla ei ole nastoja,mut mä oon nii tottunu,et en usein kaatuile..Ja jos kaadun,niin nousen kyllä äkkiä ylös, ja katon ettei kukaan vaan nähny..:D

Luonnossa ku kävelee,niin tulee ihan uudeksi ihmiseksi..Mikäs sen mukavampaa,kuin istua kannon päällä metsässä, ja kuunnella ku tipuset pitää konserttia..:)

• norMix evk
        mii-su kirjoitti:

Pakkasraja mulle on 29 astetta...Sen yli jos menee,nii ei pysty enää ees hengittämään..:)

Mulla ei ole nastoja,mut mä oon nii tottunu,et en usein kaatuile..Ja jos kaadun,niin nousen kyllä äkkiä ylös, ja katon ettei kukaan vaan nähny..:D

Luonnossa ku kävelee,niin tulee ihan uudeksi ihmiseksi..Mikäs sen mukavampaa,kuin istua kannon päällä metsässä, ja kuunnella ku tipuset pitää konserttia..:)

pakkasraja korkealla. Liekö edes joka talvi noin kylmää. Mutta suosittelisin sinulle kyllä niitä nastarenkaita, etenkin vetisellä jääkelillä niistä on iso apu. Tietysti vähän lisäävät pyörimisvastusta ja pientä askaretta on niiden vaihtamisessa suvikumeihin. Kai sinulla sentään kypärä on?

• norMix evk kirjoitti:

pakkasraja korkealla. Liekö edes joka talvi noin kylmää. Mutta suosittelisin sinulle kyllä niitä nastarenkaita, etenkin vetisellä jääkelillä niistä on iso apu. Tietysti vähän lisäävät pyörimisvastusta ja pientä askaretta on niiden vaihtamisessa suvikumeihin. Kai sinulla sentään kypärä on?

No ei ole...Ei vaan ole tullut hommattua..

Mun poika sanoi just eilen,ku pakotin kypärää käyttämään, et silloin näyttää ihan nörtiltä kuulemma...:D

• ex-koltis

Ei tule harrastettua, mutta muuten kaikenlaista touhuumista riittävästi varsinkin kesällä. Talvella se on enemmän sellaista menninkäisen oloa. Niin no, tuleehan noita kävelylenkkejä tehtyä viikonloppuisin ympäri vuoden.

• norMix evk

tehokasta liikkumisen nyt periaatteessa pitäisi tuoda hiki pintaan. Mutta pääasia että ihan pysyvästi sohvalle tai päätteen ääreen jämähdä.

• Puhurix

on semmonen, jossa saa happea samalla. Mua ei saa hikisille punttisaleille, mutta metsään koiran kanssa lähden tosi mielelläni. Koira liikuttaa kyllä ihmistä. Puutarhan hoito on kanssa tosi hyvä juttu. Siinä käyttää eri lihaksia mitä esim töissä.

• norMix evk

Punttisalille viikosta toiseen minua ei kyllä saisi menemään. Mutta tuohonkin on onneksi vaihtoehtokin olemassa. Meilläpäin pururadan varrella on sellainen nivelletty tukki, jonka toisessa päässä on nostokahvat. Sitä kun muutama kymmenen kertaa nostelee iltalenkin yhteydessä, niin tulee tuo voimapuolikin hoidettua.

Koira on kyllä varmasti hyvä lenkkikaveri, joka vaatii liikkumaa päivittäin. Minkäsrotuinen turre sinulla muuten on?

• Puhurix
        norMix evk kirjoitti:

Punttisalille viikosta toiseen minua ei kyllä saisi menemään. Mutta tuohonkin on onneksi vaihtoehtokin olemassa. Meilläpäin pururadan varrella on sellainen nivelletty tukki, jonka toisessa päässä on nostokahvat. Sitä kun muutama kymmenen kertaa nostelee iltalenkin yhteydessä, niin tulee tuo voimapuolikin hoidettua.

Koira on kyllä varmasti hyvä lenkkikaveri, joka vaatii liikkumaa päivittäin. Minkäsrotuinen turre sinulla muuten on?

Mulla on seropi.

• norMix evk
        Puhurix kirjoitti:

Mulla on seropi.

rodunmäärittelyn annoitkin (oli pakko tarkistaa kuukkelilla) :)))

• Puhurix
        norMix evk kirjoitti:

rodunmäärittelyn annoitkin (oli pakko tarkistaa kuukkelilla) :)))

kuukkelista. Siinä on oikeasti japaninpystykorvaa ja jotain noutajaa.

• norMix evk
        Puhurix kirjoitti:

kuukkelista. Siinä on oikeasti japaninpystykorvaa ja jotain noutajaa.

mutta jonkinsortin viittauksen sekarotuisuuteen nyt kumminkin. Mutta väliäkös noilla roduilla, kunhan on hyvälonteinen.

• Puhurix
        norMix evk kirjoitti:

mutta jonkinsortin viittauksen sekarotuisuuteen nyt kumminkin. Mutta väliäkös noilla roduilla, kunhan on hyvälonteinen.

Tarkoittaa samaa kuin sekarotuinen piski.

• mayanna

Ruumiillinen työ keväät-syksyt pitää peruskunnon yllä. Talvella nyhvään ja kunto rapistuu ja uimarengas laajenee, mutta mitäs tuosta. Inhoan kuntosaleja, kävelen mielelläni maita ja mantuja.

Nyt taitaa vähän tenniskyynärpää vaivata, vaikken ole tennistä edes telkkarista nähnyt (hyvä syy jättää väliin mattojen tamppaus).

• norMix evk

olisikin luonnollisin tapa pitää kuntoa yllä. Nykyään kun koneet tekevät työt jää liikunta oman aktiivisuuden varaan. Etenkin talviaikaan "hyviä" syitä on paljon olla liikumatta. Kuntosaleja inhoan itsekin ja pallon perässä ei jaksa enää juosta, niin lähinnä kävelyn varaan tuo kuntopuoli minullakin jää.

• kahjovaakutin

ei olisi tuota hoitokoiraprojektia, en varmasti lähtisi rämpimään pitkin metsiä, enkä edes jalkakäytäviä, millään kelillä. Mutta kun on, niin käyn hauvelin kanssa lenkillä aamupäivisin aina kun voin. Ja menen koiran kotiin autolla, vaikka matkaa ei ole kuin pari kilometriä ja omistan jonkinnäköisen polkupyöränkin. Kuntosalin olen nähnyt vain valokuvissa ja telkkarissa. Yksi syy laiskuuteen varmasti se, etten liho vaikka söisin hevosen päivässä, joten kiloista ei tarvitse murehtia. Jostain syystä kävelen portaat melkein aina, ellei kerroksia ole ihan tuhottomasti. Sohvalla en voi enää maata eikä voi varsinainen perunakaan, koska kirppari haki soffan pois eikä uutta ole vielä hankittu. Muutenkin vietin sillä aikaani tosi vähän, koska täytyy päivystää netissä.

• norMix evk

taitaakin tarjota suurimman liikuntamotivaation tai kai oikeastaan pakon. No pääasia että tulee liikuttua. Ja hyvää liikuntaa on portaiden nouseminen eikä sitten tarvii odotella hissiä- eikä viettää kiusallisia hiljaisia hetkiä tuntmattomien kanssa. Vai onko sinulla tapana heittää läppää tuntemattomille hississä?

Tuollaisesta ruoansulatuksesta kun sinulla taitaa haaveilla kaikki. Mistä niitä saa?*kiinnostuu*

• kahjovaakutin
        norMix evk kirjoitti:

taitaakin tarjota suurimman liikuntamotivaation tai kai oikeastaan pakon. No pääasia että tulee liikuttua. Ja hyvää liikuntaa on portaiden nouseminen eikä sitten tarvii odotella hissiä- eikä viettää kiusallisia hiljaisia hetkiä tuntmattomien kanssa. Vai onko sinulla tapana heittää läppää tuntemattomille hississä?

Tuollaisesta ruoansulatuksesta kun sinulla taitaa haaveilla kaikki. Mistä niitä saa?*kiinnostuu*

tämä lihomattomuus. Huono puoli siinä on tietysti se, ettei tule ajatelleeksi mitä suuhunsa pistää, onko terveellistä vai ei. Viimeisin mengelen tarkastus kyllä osoitti että olen ihan normaali (siltä osin). Joskus hississä tulee pakonomainen tarve päästää joku herja, mutta tähän mennessä olen hillinnyt itseni. Lähinnä tulee mieleen hajatelma ”Hissit haisevat erilaiselle kääpiön nenään”, mikä on aivan totta ja kätkee sisäänsä laajemmankin totuuden. Ehkä sanon sen joku kerta jossain hissin hiljaisuudessa.

• norMix evk
        kahjovaakutin kirjoitti:

tämä lihomattomuus. Huono puoli siinä on tietysti se, ettei tule ajatelleeksi mitä suuhunsa pistää, onko terveellistä vai ei. Viimeisin mengelen tarkastus kyllä osoitti että olen ihan normaali (siltä osin). Joskus hississä tulee pakonomainen tarve päästää joku herja, mutta tähän mennessä olen hillinnyt itseni. Lähinnä tulee mieleen hajatelma ”Hissit haisevat erilaiselle kääpiön nenään”, mikä on aivan totta ja kätkee sisäänsä laajemmankin totuuden. Ehkä sanon sen joku kerta jossain hissin hiljaisuudessa.

Tuo laajempi totuus ei nyt heti auennut, mutta sisälsikö vähemmän laaja mahdollisesti viittauksen pituuteesi? Tuo pituuskin on aika suhteellinen käsite ja muuttuu ajan mukana. Tuossa juuri luin tilaston, jonka mukaan edellisen vuosisadan alussa suomalaisten miesten keskipituus oli noin 165cm. Nykysuomessa taitaa naistenkin keskipituus olla suurempi.

• yopollo
        norMix evk kirjoitti:

Tuo laajempi totuus ei nyt heti auennut, mutta sisälsikö vähemmän laaja mahdollisesti viittauksen pituuteesi? Tuo pituuskin on aika suhteellinen käsite ja muuttuu ajan mukana. Tuossa juuri luin tilaston, jonka mukaan edellisen vuosisadan alussa suomalaisten miesten keskipituus oli noin 165cm. Nykysuomessa taitaa naistenkin keskipituus olla suurempi.

jo kivikaudella ihmisten keskipituus oli suunnilleen sama kuin meillä nyt, eli liian vähäinen ja yksipuolinen ravinto on tuossa välillä heikentänyt ihmisten ulkoisenkin kasvun mahdollisuuksia. Nyt liian ravitseva ruoka alkaa venyttää pituuden lisäksi muitakin ulottuvuuksia.

• norMix evk
        yopollo kirjoitti:

jo kivikaudella ihmisten keskipituus oli suunnilleen sama kuin meillä nyt, eli liian vähäinen ja yksipuolinen ravinto on tuossa välillä heikentänyt ihmisten ulkoisenkin kasvun mahdollisuuksia. Nyt liian ravitseva ruoka alkaa venyttää pituuden lisäksi muitakin ulottuvuuksia.

maksimipituus riippuu kai geeneistä ja ilman rodunjalostusta tai geenimanipulaatiota niihin ei voi vaikuttaa. Eli jos kivikaudella saatiin nuijittua säännöllisesti mammutteja kumoon, niin ei kai tuo pituuskasvu jäänyt ravinnosta kiinni. Jossain kirjassa esitettiin sellainenkin arvelu, että fiksuimmat heimot alkoivat ajaa eläimiä kohti rotkoa eikä hetkeen sitten ollutkaan purtavasta pulaa.

• tulee liikuttua. Talvella käyn tanssitunneilla ja laskettelemassa. Lenkille lähtö on työlästä. Siinä olen oikein lusmu. Kävelysauvat on hankittu ja sauvakävely olis ehdotonta mun tapauksessa, koska kärsin niska- ja hartiakivuista.

Muutamia vuosia sitten olin ahkera kuntosalin kuluttaja, 3-4 kertaa viikossa, kolmisen vuotta siellä kävin. Sen jälkeen hyvin hyvin harvoin, ehkä kymmenen kertaa vuodessa.

Asun seitsemännessä kerroksessa. Silloin kun ei ole kauppatavaroita mukana nousen portaat. Viidenteen kerrokseen nousen kevyesti, loput onkin jo tuskaa.

• norMix evk

Mitä tanssilajia harrastat? Menetkö mutkamäessä suksilla vai laudalla?

Oletko muuten miettinyt syitä niska- ja hartiakipuihisi? Ainakin itsellä aikanaan syy oli väärä työasento päätteellä ja lihaksien tiedostamaton jännittäminen. Kun työasentöni korjattiin, opettelin olemaan jännittämättä lihaksiani ja käytyäni Aslak-kurssin lihassärkyni hävisivät vuosikausiksi. Kevättalvella ne taas uusiutuivat, mutta kevennettyäni vähän kasvaneita nostoharjoituksiani ja käytyäni fysikaalisessa pääsin taas kivuista eroon.

PS Kävitkö muuten Petsamossa?

• norMix evk kirjoitti:

Mitä tanssilajia harrastat? Menetkö mutkamäessä suksilla vai laudalla?

Oletko muuten miettinyt syitä niska- ja hartiakipuihisi? Ainakin itsellä aikanaan syy oli väärä työasento päätteellä ja lihaksien tiedostamaton jännittäminen. Kun työasentöni korjattiin, opettelin olemaan jännittämättä lihaksiani ja käytyäni Aslak-kurssin lihassärkyni hävisivät vuosikausiksi. Kevättalvella ne taas uusiutuivat, mutta kevennettyäni vähän kasvaneita nostoharjoituksiani ja käytyäni fysikaalisessa pääsin taas kivuista eroon.

PS Kävitkö muuten Petsamossa?

Salsa ja bailatinotunneilla olen käynyt, vaihdellen molempia. Itämainen vatsatanssi on toinen harrastus. Tänä keväänä jäi salsatunnit kesken kun opettaja vaihtui vuoden vaihteessa. Paljon riippuu ohjaajasta tuntuuko tunnit mielekkäiltä.

Laudalla olen lasketellut kuutisen vuotta. Sitä ennen oli monia vuosia etten käynyt mäessä ollenkaan. Ens talvena kokeilen osaanko vielä suksilla laskea. Nekin on muuttuneet niistä ajoista kun niillä laskin. Nyt ovat ihan erimallisia ja paljon lyhyempiä. Luulen että kuperkeikkaa tulee aluksi heitettyä monta kertaa.

Niska- ja hartiakivut tulee samoista syistä kuin sinullakin, väärä työasento. Työterveydestä on tultu katsomaan työasentoja ja niitä on korjattukin. Tuota Aslakkia on minullekin ehdotettu.

Vielä en ole Petsamossa käynyt mutta ihan varmasti uteliaisuuttani tulen siellä käymään. Otan sun ajo-ohjeet mukaan.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Salsa ja bailatinotunneilla olen käynyt, vaihdellen molempia. Itämainen vatsatanssi on toinen harrastus. Tänä keväänä jäi salsatunnit kesken kun opettaja vaihtui vuoden vaihteessa. Paljon riippuu ohjaajasta tuntuuko tunnit mielekkäiltä.

Laudalla olen lasketellut kuutisen vuotta. Sitä ennen oli monia vuosia etten käynyt mäessä ollenkaan. Ens talvena kokeilen osaanko vielä suksilla laskea. Nekin on muuttuneet niistä ajoista kun niillä laskin. Nyt ovat ihan erimallisia ja paljon lyhyempiä. Luulen että kuperkeikkaa tulee aluksi heitettyä monta kertaa.

Niska- ja hartiakivut tulee samoista syistä kuin sinullakin, väärä työasento. Työterveydestä on tultu katsomaan työasentoja ja niitä on korjattukin. Tuota Aslakkia on minullekin ehdotettu.

Vielä en ole Petsamossa käynyt mutta ihan varmasti uteliaisuuttani tulen siellä käymään. Otan sun ajo-ohjeet mukaan.

kuntotansseja. Mutta kai sinulla lavatanssitkin on hallussa? ;-))

Mutkamäessä olen itsekin käynyt mutta vain suksien kanssa. Paljonko lisätyötä teettää lautaan siirtyminen, jos vaikka joskus tulisi kokeiltua?

Aslakkia voin kyllä suositella enemmänkin kuin lämpimästi. Paitsi särkyjä laukaisevaa lihasjumppaa siellä on luentoja, lenkkejä, pelejä, retkiä ja tutustumisia uusiin lajeihin. Aslakin innoittamana hommasin rullikset ja aloin keilaamaan. Minun Aslakkini (kuten kai yleensäkin) oli kylpylässä, jossa sai omalla ajalla mielin määrin lojua altailla ja käyttää talon harrastepalveluja ilmaiseksi (kuten keilarataa). Lisäksi ruokailut seisovassa pöydässä ja vapaa pääsy iltaravintolaan.

• norMix evk kirjoitti:

kuntotansseja. Mutta kai sinulla lavatanssitkin on hallussa? ;-))

Mutkamäessä olen itsekin käynyt mutta vain suksien kanssa. Paljonko lisätyötä teettää lautaan siirtyminen, jos vaikka joskus tulisi kokeiltua?

Aslakkia voin kyllä suositella enemmänkin kuin lämpimästi. Paitsi särkyjä laukaisevaa lihasjumppaa siellä on luentoja, lenkkejä, pelejä, retkiä ja tutustumisia uusiin lajeihin. Aslakin innoittamana hommasin rullikset ja aloin keilaamaan. Minun Aslakkini (kuten kai yleensäkin) oli kylpylässä, jossa sai omalla ajalla mielin määrin lojua altailla ja käyttää talon harrastepalveluja ilmaiseksi (kuten keilarataa). Lisäksi ruokailut seisovassa pöydässä ja vapaa pääsy iltaravintolaan.

Lavatanssit on kyllä hallussa, paitsi jiven kuviot on vielä hakusessa. Oon kyllä opetellut mutten ole käytännössä päässy niitä harjoittelemaan.

Mulle se lautailu oli alussa kovaa hommaa. En tiedä uskallanko suositella. Ranteet, häntäluu, polvet ja pää on tosi kovilla. Keskimäärin 6 päivää vie ennenkuin se juju lautailuun löytyy. Alussa se on melko epätoivoista rämpimistä. Yksin ei kannata edes yrittää, ehdottomasti lautakoulun kautta. En laskettele vieläkään punasia rinteitä, turistirinteitä vaan.

Meillä se Aslakki juttu olikin niin että vain esimiehet pääsee kylpylään mutta meille muille se on halvempi versio.
        Kylpyläkuntoutus onkin tosi luxusta. Sellaseen jos pääsisin niin ehdottomasti menisin. En vain pääse :(.
        Olitko sinä silloin Ikaalisissa?

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Lavatanssit on kyllä hallussa, paitsi jiven kuviot on vielä hakusessa. Oon kyllä opetellut mutten ole käytännössä päässy niitä harjoittelemaan.

Mulle se lautailu oli alussa kovaa hommaa. En tiedä uskallanko suositella. Ranteet, häntäluu, polvet ja pää on tosi kovilla. Keskimäärin 6 päivää vie ennenkuin se juju lautailuun löytyy. Alussa se on melko epätoivoista rämpimistä. Yksin ei kannata edes yrittää, ehdottomasti lautakoulun kautta. En laskettele vieläkään punasia rinteitä, turistirinteitä vaan.

Meillä se Aslakki juttu olikin niin että vain esimiehet pääsee kylpylään mutta meille muille se on halvempi versio.
        Kylpyläkuntoutus onkin tosi luxusta. Sellaseen jos pääsisin niin ehdottomasti menisin. En vain pääse :(.
        Olitko sinä silloin Ikaalisissa?

olen joskus kokeillut, mutta jotenkin nuo hitaammat tuntuvat paremmin minun jutulta;-))

Kuus päivää, tuota vähän pelkäsinkin. Suksia sentään opin käsittelemään parissa tunnissa. Taitaa siirtyä tuo lautaprojekti seuraavaan elämään.

Niinpä, Suomessa ovat kaikki tasa-arvoisia mutta toiset vaan ovat vieläkin tasa-arvoisempia. Tosin nyt en kyllä täysin ymmärrä tuota esimiesjuttua. Ainakin minun Aslak-kuntoutukseni oli Kelan rahoittama ja Kela määräsi pelisäännöt, jossa asemalla firmassa ei (uskoakseni) ollut merkitystä. Itseasiassa olin firmasta silloin palkattomalla vapaalla ja Kela antoi jonkun pienen päivärahan. Mutta oli se silti kyllä käynnin väärtti. Ja Ikaalisissa tosiaan olin- kolmessa jaksossa yhteensä 4 viikkoa.

• norMix evk kirjoitti:

olen joskus kokeillut, mutta jotenkin nuo hitaammat tuntuvat paremmin minun jutulta;-))

Kuus päivää, tuota vähän pelkäsinkin. Suksia sentään opin käsittelemään parissa tunnissa. Taitaa siirtyä tuo lautaprojekti seuraavaan elämään.

Niinpä, Suomessa ovat kaikki tasa-arvoisia mutta toiset vaan ovat vieläkin tasa-arvoisempia. Tosin nyt en kyllä täysin ymmärrä tuota esimiesjuttua. Ainakin minun Aslak-kuntoutukseni oli Kelan rahoittama ja Kela määräsi pelisäännöt, jossa asemalla firmassa ei (uskoakseni) ollut merkitystä. Itseasiassa olin firmasta silloin palkattomalla vapaalla ja Kela antoi jonkun pienen päivärahan. Mutta oli se silti kyllä käynnin väärtti. Ja Ikaalisissa tosiaan olin- kolmessa jaksossa yhteensä 4 viikkoa.

jivesta on fuskujive. Ei tarvitse potkia ja tempoa kuin viimestä päivää. Saa tanssia vähän rauhallisemmin, ikäänkuin fuskaten.

Tarkistin vielä tuon kuntoutusasian. Kyllä se niin oli että vain esimiehet pääsee kylpyläkuntoukseen. Työnantaja ja työterveyshuolto on yhdessä kait sen niin sopinu. Vaikka kuuluukin Kelan rahoituksen ja pelisääntöjen alle.

Kerran Ikaalisissa ollessani siellä oli porukkaa jotka olivat just tällä Aslak-kurssilla. Tanssin yhden mukavan kurssilaisen kanssa. Lienetkö se ollut sinä ;)?

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

jivesta on fuskujive. Ei tarvitse potkia ja tempoa kuin viimestä päivää. Saa tanssia vähän rauhallisemmin, ikäänkuin fuskaten.

Tarkistin vielä tuon kuntoutusasian. Kyllä se niin oli että vain esimiehet pääsee kylpyläkuntoukseen. Työnantaja ja työterveyshuolto on yhdessä kait sen niin sopinu. Vaikka kuuluukin Kelan rahoituksen ja pelisääntöjen alle.

Kerran Ikaalisissa ollessani siellä oli porukkaa jotka olivat just tällä Aslak-kurssilla. Tanssin yhden mukavan kurssilaisen kanssa. Lienetkö se ollut sinä ;)?

edelleenkin turhan nopeaa ja vaatisi sitäpaitsi vakiparin, jotta olisi suuriinpiirtein sama käsitys seuraavasta kuviosta. Nooh miksei sitä tietysti periaatteessa muuten olisi hauskaa pyörittää tyttöä edestakaisin ja itse seisoa paikallaan kuin tatti:))

Jaa-a, tuosta kuntoutusjutusta kannattaisi jo melkein vihjaista iltapäivälehdille, jos oikeasti yhteiskunta on tämäntyyppistä kastijakoa tukemassa!

Ai SINÄKÖ se viehkeä daamini olitkin ;=)) !!

• norMix evk kirjoitti:

edelleenkin turhan nopeaa ja vaatisi sitäpaitsi vakiparin, jotta olisi suuriinpiirtein sama käsitys seuraavasta kuviosta. Nooh miksei sitä tietysti periaatteessa muuten olisi hauskaa pyörittää tyttöä edestakaisin ja itse seisoa paikallaan kuin tatti:))

Jaa-a, tuosta kuntoutusjutusta kannattaisi jo melkein vihjaista iltapäivälehdille, jos oikeasti yhteiskunta on tämäntyyppistä kastijakoa tukemassa!

Ai SINÄKÖ se viehkeä daamini olitkin ;=)) !!

mutta ei siitä kannata sen kummempaa hälyä nostaa. Onhan meille kuitenkin järjestetty tämmönen päiväAslakkurssi. Täällä Etelä-Suomessa on kurssipaikat järjestetty niin että pääsee kotiin yöksi. Useimmat kuitenkin haluaisi että paikka olis senverran kaukana että vois jäädä yöksi kurssipaikkaan :).

Aattele, siellä tanssittiin ja nyt tavataan täällä :). Näin se maailma voi olla pieni.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

mutta ei siitä kannata sen kummempaa hälyä nostaa. Onhan meille kuitenkin järjestetty tämmönen päiväAslakkurssi. Täällä Etelä-Suomessa on kurssipaikat järjestetty niin että pääsee kotiin yöksi. Useimmat kuitenkin haluaisi että paikka olis senverran kaukana että vois jäädä yöksi kurssipaikkaan :).

Aattele, siellä tanssittiin ja nyt tavataan täällä :). Näin se maailma voi olla pieni.

voihan vehnäpulla! Melkein yhtä fiksua kun oli aikanaan laihialaisten Amerikkaan lähtö. Kustannusten säästämiseksi tultiin kaks ekaviikkoo yöksi kotiin nukkumaan:))

Tuota, faktan ja fiktion raja näissä minun jutuissani on enemmän kuin usein hämärä ja joskus tulkinnanvarainenkin. Vaikka toivoisinkin niin en oikein usko, että oltaisiin tavattu ainakaan Ikaalisten parketilla. Muistaisin varmasti, jos näin olisi. Mutta koskaanhan ei ole liian myöhäistä ;-))

• norMix evk kirjoitti:

voihan vehnäpulla! Melkein yhtä fiksua kun oli aikanaan laihialaisten Amerikkaan lähtö. Kustannusten säästämiseksi tultiin kaks ekaviikkoo yöksi kotiin nukkumaan:))

Tuota, faktan ja fiktion raja näissä minun jutuissani on enemmän kuin usein hämärä ja joskus tulkinnanvarainenkin. Vaikka toivoisinkin niin en oikein usko, että oltaisiin tavattu ainakaan Ikaalisten parketilla. Muistaisin varmasti, jos näin olisi. Mutta koskaanhan ei ole liian myöhäistä ;-))

Vai tuollainen oli laihialaisten säästö Ameriikkaan lähdön kanssa. "Kustannusten säästämiseksi tultiin kaks ekaviikkoo yöksi kotiin nukkumaan:))" *reps* Nyt meni kaljat väärää 'kurkkuun'.

Mä ymmärsin sun jutun. Aika epätodennäköistä että oltais siellä tavattu. Jatkoin vaan sun tarinaas ;).

Eihän sitä koskaan tiedä vaikka siellä joskus tanssittaisiinkin :).

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Vai tuollainen oli laihialaisten säästö Ameriikkaan lähdön kanssa. "Kustannusten säästämiseksi tultiin kaks ekaviikkoo yöksi kotiin nukkumaan:))" *reps* Nyt meni kaljat väärää 'kurkkuun'.

Mä ymmärsin sun jutun. Aika epätodennäköistä että oltais siellä tavattu. Jatkoin vaan sun tarinaas ;).

Eihän sitä koskaan tiedä vaikka siellä joskus tanssittaisiinkin :).

että oltiin sitten samassa juonessa ;)) Ja eihän sitä tosiaan koskaan tiedä. Maailma on pieni ja Suomi etenkin:))

• norMix evk

Tulihan se ekakin viesti! Tämä systeemi on joskus niin jumissa että vanha viesti jää ikäänkuin lukkoon kunnes joku lähettää uuden (kokeiltu juttu). Sinänsä se ei siis ole kadonnut.

PS Myrskyn jälkeen yleensä tapaa tulla poutasää ja päivä alkaa paistaa risukasaankin:))

Ketjusta on poistettu 102 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1349
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1229
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      975
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      903
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      817
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      813
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      757
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      754
    9. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      747
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      734
    Aihe