Suora kysymys

juuri Sinulle:

Mitä ihmettä teet täällä?

76

4133

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että pitäs elää vai

miksi? Onko siellä ketään?

• mitä tehdää

täällä? Vai onko tämä elämää?

Voitaisiin istuskella kirjailijakahviloissa ja kuljeskella taidenäyttelyissä.

Vai?

• Kaunakolumnisti
        mitä tehdää kirjoitti:

Vai?

Jyrki voisi kirjoitella kahvilakokemuksistaan ja Hytönen, teidän kanssanne.

• pois täältä
        mitä tehdää kirjoitti:

Vai?

pois ja ulos , vaikka lähellekin , mutta mieluummin pois tästä

• elämää..

-kulutan aikaa välillä täällä.18.30 alkaa ikämiesten
      futismatsi,jossa pelaan.Tämä siis ei ole ihme,et olen täällä,kuten aika moni muukin.. :)

• internettiä?

Sillon vasta oltiinkin masentuneita, eikä helpotusta mistään muusta kun ryyppäämisestä.

Kaikki ammattiryhmät ryyppäsivät, kun pitivät omaa työtään justiin niin peemäisenä, että ei sitä ilman rajua kännäämistä välillä olis jaksanut.

No, stressiähän siitä tuli ja masennusta ...

• kunnollisia..

-sori nyt vaan,mut se on pieni vähemmistö,jo ns. ryyppää,suurin osa osaa juoda hillitysti.Mut jos sinä liikut juoppopiireissä,silloinhan se näyttää siltä,kuin kaikki vaan kännäisi..

• täällä?
        kunnollisia.. kirjoitti:

-sori nyt vaan,mut se on pieni vähemmistö,jo ns. ryyppää,suurin osa osaa juoda hillitysti.Mut jos sinä liikut juoppopiireissä,silloinhan se näyttää siltä,kuin kaikki vaan kännäisi..

Auttaako tämä purkautumistienä?

Itse kyllä arvostan näitä pikku keskusteluja.

• tekstiteeveestä luin
        kunnollisia.. kirjoitti:

Niin että tekstiteeveessä oli tossa yks päivä, ehkä se on vieläki siellä, hyötytieto-osiossa, et Suomessa on 250.000 alkoholin suurkuluttajaa ja toiset 250.000 joilla ongelma on alkanu oleen akuutti, että siis puol miljoonaa suomalaista on alkkiksia. Eli jos 5 miljoonasta suomalaisesta otetaan pois imeväiset ja selvästi vanhat vanhukset niin jäljelle jää että niist lopuista voi sanoa että joka kolmas tai neljäs suomalainen on joko alkoholisoitunu tai rapajuoppo.
        Että tällanen on tää kansa tällä hetkellä.

• sontaa tai lännenfilmejä

Ennen internettiä lauantaina oli tällasia vaihtoehtoja:

- katottiin telkkarista Uutisvuotoa tai jotain muuta tylsää sarjaa, ja sitte odotettiin jos kakkoselta alkais joku lauantai-western
        - luettiin kirjoja
        - ratkottiin ristisanatehtäviä
        - dokattiin

Joskus kaukaisina aikoina historian hämärissä lauantaina lähdettiin baanalle, siis tanssimaan ja otettiin vielä pikkukengät mukaan erillisessä pussissa, sama perjantaina.

• namisuku
        tekstiteeveestä luin kirjoitti:

Niin että tekstiteeveessä oli tossa yks päivä, ehkä se on vieläki siellä, hyötytieto-osiossa, et Suomessa on 250.000 alkoholin suurkuluttajaa ja toiset 250.000 joilla ongelma on alkanu oleen akuutti, että siis puol miljoonaa suomalaista on alkkiksia. Eli jos 5 miljoonasta suomalaisesta otetaan pois imeväiset ja selvästi vanhat vanhukset niin jäljelle jää että niist lopuista voi sanoa että joka kolmas tai neljäs suomalainen on joko alkoholisoitunu tai rapajuoppo.
        Että tällanen on tää kansa tällä hetkellä.

mitä tehdään asialle kun nuoret tulevat kovaa vauhtia perässä.
        Nyt (Pitäis) saada äkkiä 25 selviytymisasemaa lisää (Stadis) on 1, kyttiksen kupeessa.
        25 ei riitä mihinkään, aluksi kyllä:/ tietysti lisää ammattikuntaa ja hoitoloita, siivousapua, ruoka-apua (etenkin nuorille) kun niille on helpompi puhua raittiuden puolesta.
        HUOSTAANOTTO AIKUISELLE HOLISTILLE PAKOLLISEKSI

• kukakolie

ole kun täällä :D

• Vierailija

Miksi olet täällä??????

• hymiöihminen

Mitäs me tehtiin ennen internettiä?

• namisuku

siis just TÄSSÄ ja nyt. On tosi hauskaa "jutskata" kaikkien kivojen ihmisten kanssa ja kuunnella muitakin näkökantoja. Joskus on erittäin mielenkiintoisia kommentteja.
      Muutamilla palstoilla käyn ihan siksi, koska siellä on niiiin ammattitaitoista väkea ja niiiin emppis ja symppisihmisiä=D
      Tosin tää 50 palsta on joskus "koulukiusaajien"
      kyllästämä.
      Paljon on pelästynyt ihmisiä pois tältä palstalta, ihan vain näiden "koulukiusaajien" takia. (huokaus)

• nimitys

Koulukiusaaja ei ole hyvä. Englanniksi se on bullie, mikä tarkoittaa vaikka ketä eikä vaan koululaisia.

Oiskohan pulli hyvä? ;D

• namisuku
        nimitys kirjoitti:

Koulukiusaaja ei ole hyvä. Englanniksi se on bullie, mikä tarkoittaa vaikka ketä eikä vaan koululaisia.

Oiskohan pulli hyvä? ;D

pohjasta toivon, että tänne tulisi IHAN OMA palsta kiusaajille ja ihmisille, jotka HALUAVAT tulla kiusatuiksi. Eiks olis ihan jes? (tyyliin ei ole pakko, ellei haluu) ja (sitä saa mitä tilaa)

• nimike?
        namisuku kirjoitti:

pohjasta toivon, että tänne tulisi IHAN OMA palsta kiusaajille ja ihmisille, jotka HALUAVAT tulla kiusatuiksi. Eiks olis ihan jes? (tyyliin ei ole pakko, ellei haluu) ja (sitä saa mitä tilaa)

Vai kuulostaako liian kiltiltä. Vähän ilkeämmän oloinen vaihtoehto on kahlo.

• OMX:n

sulkemista.
      Pörssi kiinni klo 18.30 jonka jälkeen näen päivän päätöskurssit.
      Nyt näyttää lohduttomalta.

Tämä on kotona ollessa osa päivän ohjelmaa.
      Aamuisin Serranon perhe.
      Kuntosalille. Vaimo samaan aikaan steputtamassa.
      Päivittäistavaraostokset.
      Lounaan valmistus ja nauttiminen.
      Tunnin nokoset.
      Kierros kylällä.
      Lueskelua.
      Uutiset.
      Täällä pälyilyä.
      OMX.
      Jne.

• sinua tällainen asia askarruttaa!? Mielipiteiden vaihtoa, se on kiva asia, vai kuinka?

• kotikiusattu

mä oon tääl sentähren että päivän hommien jälkeen tekee mieli.
      Jutella jonkun huumorintajuisen ja mukavan kanssa ,vaikka puskista huutelemalla.
      Tämä voittaa kaikki keskustelu ohjelmat telkkarissa.
      Aavetunturin linkki sai jopa nauramaan.

• mikä estää

hankkimasta itsellesi gmailosoiteeta ja mailaamaan yksinäistensaarten takaiselle kahlitulle piristäytymis viestejä? Älä ole nahjus!!!!

• kotikiusattu
        mikä estää kirjoitti:

hankkimasta itsellesi gmailosoiteeta ja mailaamaan yksinäistensaarten takaiselle kahlitulle piristäytymis viestejä? Älä ole nahjus!!!!

osoite,kuka kaipaa?
        Heti kun vaimo herää kauneus unilta mä kysyn saanko julkaista sen .

• pusikkosetä
        kotikiusattu kirjoitti:

osoite,kuka kaipaa?
        Heti kun vaimo herää kauneus unilta mä kysyn saanko julkaista sen .

etkös poistetussa viestissä tähyillyt tatuoituja perhosensiipiä? Oletpas aika epeli ....... parempi julkaista ilman vaimon lupaa kaikki osoitteesi ja katsoa minkälainen paheksumisten (???) vyöry niihin satelee ja sitten näytät vaimolle ...... ehkä pientä katumusta tuntien ..... pöh.. pöh ...

• kotikiusattu
        pusikkosetä kirjoitti:

etkös poistetussa viestissä tähyillyt tatuoituja perhosensiipiä? Oletpas aika epeli ....... parempi julkaista ilman vaimon lupaa kaikki osoitteesi ja katsoa minkälainen paheksumisten (???) vyöry niihin satelee ja sitten näytät vaimolle ...... ehkä pientä katumusta tuntien ..... pöh.. pöh ...

väärää puuta, tulin vasta eilen kotiin .
        En millään oo ehtinyt paljoa pahaa tekemään.

• joku toinen
        kotikiusattu kirjoitti:

väärää puuta, tulin vasta eilen kotiin .
        En millään oo ehtinyt paljoa pahaa tekemään.

sitten tähyili pusikoista. Mutta kun puhit puskista niin assosioitui. Toivottavasti et täyttänyt katkeruudella sydäntäsi. Huh huh ;)

• kotikiusattu
        joku toinen kirjoitti:

sitten tähyili pusikoista. Mutta kun puhit puskista niin assosioitui. Toivottavasti et täyttänyt katkeruudella sydäntäsi. Huh huh ;)

on pohjatont hyvyyttä,minu kun ain kohdellaa kaltoin niin siin on oppinu ymmärtämää

• utelen vähän
        kotikiusattu kirjoitti:

on pohjatont hyvyyttä,minu kun ain kohdellaa kaltoin niin siin on oppinu ymmärtämää

että kun se vaimoke herää niin sinä passaat ruuan ja kahveet hänelle ekstroineen ja rupiat sitten itte kilttinä poikana nukkumaan ja vaimoke alka viettää laatuaikaa?????????

• kotikiusattu
        utelen vähän kirjoitti:

että kun se vaimoke herää niin sinä passaat ruuan ja kahveet hänelle ekstroineen ja rupiat sitten itte kilttinä poikana nukkumaan ja vaimoke alka viettää laatuaikaa?????????

näinhän se menee,häpeäkseni jourun tunnustamaan.
        Näin alas luomakunnan kruunu on vajonnut,en mää sitä passaamista kammoksu.
        Mutta kun se pyrkii kopeloimaan,monta iltaa oon värjötellyt tallissa oretellen hirmun nukkumista.
        Monta kertaa se on vaan näytellyt ja sitten yllättänyt minut.

• kun et anna
        kotikiusattu kirjoitti:

näinhän se menee,häpeäkseni jourun tunnustamaan.
        Näin alas luomakunnan kruunu on vajonnut,en mää sitä passaamista kammoksu.
        Mutta kun se pyrkii kopeloimaan,monta iltaa oon värjötellyt tallissa oretellen hirmun nukkumista.
        Monta kertaa se on vaan näytellyt ja sitten yllättänyt minut.

vaimokkeelle kyyti kun kopeloi, piirileikkiä pirtissä ja punnerrukset päälle. Voi hirmu muuttua myrskystä lempeäksi passailevaksi kesätuuleksi ja sinä elät kukkona tunkiolla. .. voi voi teitä turjakkeita..

• kotikiusattu
        kun et anna kirjoitti:

vaimokkeelle kyyti kun kopeloi, piirileikkiä pirtissä ja punnerrukset päälle. Voi hirmu muuttua myrskystä lempeäksi passailevaksi kesätuuleksi ja sinä elät kukkona tunkiolla. .. voi voi teitä turjakkeita..

tosi että pienikin myötätunto piristää.
        Olispa noin lempeitä ihmisiä enemän.
        Pyhäkoulus opetetti että kun oikein kärsii saa kirkkaan kruunun.

• olet taitava
        kotikiusattu kirjoitti:

tosi että pienikin myötätunto piristää.
        Olispa noin lempeitä ihmisiä enemän.
        Pyhäkoulus opetetti että kun oikein kärsii saa kirkkaan kruunun.

kiemurtelemaan ulos tiukasta paikasta.... lepertelykö se on siun pamaukses saada tuli takapuoleen ja neä kohti horisonttia niin että hippulat vinkuu...????

• kotikiusattu
        olet taitava kirjoitti:

kiemurtelemaan ulos tiukasta paikasta.... lepertelykö se on siun pamaukses saada tuli takapuoleen ja neä kohti horisonttia niin että hippulat vinkuu...????

se on mottoni,armahda vähä ja selitä toi pamaus juttu.

• juttu nenäkäs
        kotikiusattu kirjoitti:

se on mottoni,armahda vähä ja selitä toi pamaus juttu.

vihjaus siihen aiemmin mainitsemaasi lymyilyysi poissa uhkaavien kopelointien ulottuvilta..... ajattelin että mikä niissä niin pelottaa että kaikkia suoria lähestymisiä niin pahasti pelästyt, että lepyttelet ja poistut lymyilemään....

• taidatkin luulla
        olet taitava kirjoitti:

että vaimokkeella on makuukammarin petissä tyynyn alla sylimikro ja hän se tässä onkin utelemassa saloja syviä viattomalata ...... ?????

• kotikiusattu
        juttu nenäkäs kirjoitti:

vihjaus siihen aiemmin mainitsemaasi lymyilyysi poissa uhkaavien kopelointien ulottuvilta..... ajattelin että mikä niissä niin pelottaa että kaikkia suoria lähestymisiä niin pahasti pelästyt, että lepyttelet ja poistut lymyilemään....

ettet kerro muille niin kuiskaan,katkarapu.

• kotikiusattu
        taidatkin luulla kirjoitti:

että vaimokkeella on makuukammarin petissä tyynyn alla sylimikro ja hän se tässä onkin utelemassa saloja syviä viattomalata ...... ?????

kun se on mulla tallissa,tääl auton alla.

• tilttaa pahasti
        kotikiusattu kirjoitti:

ettet kerro muille niin kuiskaan,katkarapu.

en ymmärrä.... en ymmärrä.... en ymmärräää......ks

• vasenkäsi kir..
        kotikiusattu kirjoitti:

kirjoittaa toista ja oikia vastaa.... onks järkee???? ... ei ymmärrä... ei...

• tai tulikohan jo
        kotikiusattu kirjoitti:

edellinen jossa huomautin, että taitaa vasempas kirjoittaa pehmosia ja oikea vastata vielä pehmosemmin, kätesi siis ja kysymyksistä kysymyksiin... ei saa tolkkua ... ei saa .... anna infoa... anna... anna ...... tai sitten taas errrorri

• tammikuun likka

Siis nyt kirjoitan, mutta äsken lueskelin aikani kuluksi viestejä, sitä ennen laitoin parille pikkumiehelle ruuan ja sitä ennen......:)) siis nyt kulutan ehtooaikaa hetken aikaa täs...

• En tiiä itekkään...

• palttoo

Seuratakseni keskustelua itseäni kiinnostavista aiheista ja ehkä liittyäkin siihen. Joskus sellaisiakin aiheita on. Sekin kiinostaa mistä ihmiset haluavat täällä puhua ja miten he ajattelevat. Siis: uteliaisuus.

• äsken ei

vastaisi mulle kun muualla ei.

• odottaa

täälläkin, kunhan ei pitkästy.

• nythän sain
        odottaa kirjoitti:

täälläkin, kunhan ei pitkästy.

vastauksen. Ei toivo ole mennyt vaikka mielenrauha onkin :DDD

• Unelma
        nythän sain kirjoitti:

vastauksen. Ei toivo ole mennyt vaikka mielenrauha onkin :DDD

on kivoja kamuja.

• ..._...
        Unelma kirjoitti:

on kivoja kamuja.

Sulho ja hänen kumppaninaan Ilona.

• jpntar

Mulla ei oo noin pahaa riippuvuutta kuin äidillä"....noin tuumasi tyttäreni, kun yritti koneelle...suotta :/ Tämä kertokoon, miksi töllötän tätä aparaattia, vaikka tekemistä olisi kuinka :(((((((((((((

• tammikuun likka

Tutun tuntusta :)))) samanlaista olen kuullut.

• ihmettelen'

suuresti itsekin. Mitään en saa, enkä osaa antaakaan.

• muutamaan miespuoliseen nimimerkkiin täällä...ja loggaan sisään joka ilta tähdet silmissä odottaen saavani lukea jonkun viestin rakkauteni kohteilta ...

T.
      Paloma Romantica

• Luen mielenkiinnolla nettiystävien mielipiteitä asioista joista he kirjoittelevat ja joskus kommentoin omilla ajatuksillani. Tämä on nettiyhteisö johon haluan kuulua.

Olen kirjoitellut tänne vasta tämän kesän ajan ja olin hyvin skeptinen alkuun, mutta olen kyllä viihtynyt. Tosi kiva juttu, te olette kaikki mun kavereitani.

• V eetu

En arvannu ettei täällä saa olla.

• mikä ihme saa sinut kysymään mitä ihmiset saa/haluaa tehdä jos se ei ole pois sinun lautaseltasi?

Onko minun "täällä olemisestani" jotain haittaa sinulle?
      Tuleeko siitä jotain kansantaloudellista tappiota?
      Onko se ympäristölle vaarallista? Vaarallisempaa kuin jonkun muun esim. TV:n yletön katsominen?

Sori vaan mutta tään tyyppiset kontrollialoitteet saavat minut hieman huonolle tuulelle etenkin aamuvarhaisella:)))

T.
      Paloma

• Puidenhalaaja

suustani tai sormistani... aloitukseen sisältyi todellakin jonkinasteinen moralisointi. Tämä on sentäs interaktiivista toimintaa, ihan paljon parempi kuin vaikkapa teeveen katsominen. Kyllähän niitä aktiviteetteja silti mahtuu elämään, mutta ei sitä tässä iässä jaksa koko ajan hillua jossakin tapahtumissa.

Asustan nykyään yksin ja tämä korvaa sitä juttukaverin puutetta. Netin avulla voin viettää erakkoelämää kun haluan ja olla sosiaalinen kun siltä tuntuu. Mutta ei ole mitään velvoitteita. Rusinat pullasta.

• aloitus minun

mielestäni, paljon on ollut monta kertaa turhempiakin, muka-aloituksia.
        Saipa minutkin hetkeksi miettimään, onko koko tässä touhussa päätä, onko häntää.
        Paljon kehittävämpääkin olisi tämän tyhjän "harrasteen" rinnalla. Tämä on oikeastaan niin passivoivaa, ettei pahemmasta väliä.

• aloitus minun kirjoitti:

mielestäni, paljon on ollut monta kertaa turhempiakin, muka-aloituksia.
        Saipa minutkin hetkeksi miettimään, onko koko tässä touhussa päätä, onko häntää.
        Paljon kehittävämpääkin olisi tämän tyhjän "harrasteen" rinnalla. Tämä on oikeastaan niin passivoivaa, ettei pahemmasta väliä.

on juuri tän keskustelupalstan damokleen miekka, koska hyvätkin keskustelut katoavat sivulta turhien "jahas muka totanoin hyvää päivääkirvesvartta mäoonhyvä sä et teinpä fiksusti ja olenpa nuorekas ja osaan elää mutta noi muut ei" aloitusten johdosta.

Mikä ihmeen tarve meillä aikuisilla ihmisillä on lukea lakia toisille aikuisille ihmisille? Tai edes lukea sitä itselleen? Mun pitäis sitä ja tätä koska tää on tota ja sellaista. Miksei me vaan juteltas ihan vapaasti kaikesta mitä ympärillämme tapahtuu, maailmanmenosta, ihmissuhteista, mistä tahansa mukavasta AIHEESTA sen sijaan että antaisimme toisillemme ja itsellemme neuvoja koko ajan?

T.
        Paloma
        (myös ympäristövaurioitunut)

• ei kysyvä ...
        Paloma.se.co kirjoitti:

on juuri tän keskustelupalstan damokleen miekka, koska hyvätkin keskustelut katoavat sivulta turhien "jahas muka totanoin hyvää päivääkirvesvartta mäoonhyvä sä et teinpä fiksusti ja olenpa nuorekas ja osaan elää mutta noi muut ei" aloitusten johdosta.

Mikä ihmeen tarve meillä aikuisilla ihmisillä on lukea lakia toisille aikuisille ihmisille? Tai edes lukea sitä itselleen? Mun pitäis sitä ja tätä koska tää on tota ja sellaista. Miksei me vaan juteltas ihan vapaasti kaikesta mitä ympärillämme tapahtuu, maailmanmenosta, ihmissuhteista, mistä tahansa mukavasta AIHEESTA sen sijaan että antaisimme toisillemme ja itsellemme neuvoja koko ajan?

T.
        Paloma

.. tieltä eksy. Se sai Sinut pomppaamaan ainakin.

;D

• me ihmiset
        Paloma.se.co kirjoitti:

T.
        Paloma

tulkitsemme saman tekstin. Minä koin sen aivan hyvänä kysymyksenä miettiä tosiaankin, onko tämä täällä olo vain tapa, josta voisi jättäytyä järjellisesti pois. Vain antaako tämä jotain, ja mitä.
        Tosiaankaan, ei pidä arvostella, kuten kirjoitat.
        Siispä ihmettelenkin sanojasi:"koska hyvätkin keskustelut katoavat sivulta turhien "jahas muka totanoin hyvää päivääkirvesvartta mäoonhyvä sä et teinpä fiksusti ja olenpa nuorekas ja osaan elää mutta noi muut ei" aloitusten johdosta."

Minusta tuossa jo on aika voimakas arvoarvostelma.
        Turha aloitus, mikähän se lienee?
        Hyväkin aihe ehditään, minun mielestäni, kyllä kaluta loppuun niinä muutamana päivänä, kuin aihe kuin aihe etusivulla keikkuu.

☼ Hellelämpöisin terveisin!☼

• me ihmiset kirjoitti:

tulkitsemme saman tekstin. Minä koin sen aivan hyvänä kysymyksenä miettiä tosiaankin, onko tämä täällä olo vain tapa, josta voisi jättäytyä järjellisesti pois. Vain antaako tämä jotain, ja mitä.
        Siispä ihmettelenkin sanojasi:"koska hyvätkin keskustelut katoavat sivulta turhien "jahas muka totanoin hyvää päivääkirvesvartta mäoonhyvä sä et teinpä fiksusti ja olenpa nuorekas ja osaan elää mutta noi muut ei" aloitusten johdosta."

Hyväkin aihe ehditään, minun mielestäni, kyllä kaluta loppuun niinä muutamana päivänä, kuin aihe kuin aihe etusivulla keikkuu.

Samoin minäkin tulkitsin kysymyksen ihan hyväksi kysymyksesksi. Arvelin, että keskustelun aloittaja on oikeasti kiinnostunut keskustelijoiden motiiveistä ja arvelin kysymyksen ihan iloiseksi tervehdyksen tapaiseksi. Näin eri tavalla me ihmiset todellakin ajatellaan ja tulkitaan asioita, ja tulkinta varmaan pohjautuu myös siitä onko hyvä vai kurja päivä itsellä!

• susa51
        miljoona kirjoitti:

Samoin minäkin tulkitsin kysymyksen ihan hyväksi kysymyksesksi. Arvelin, että keskustelun aloittaja on oikeasti kiinnostunut keskustelijoiden motiiveistä ja arvelin kysymyksen ihan iloiseksi tervehdyksen tapaiseksi. Näin eri tavalla me ihmiset todellakin ajatellaan ja tulkitaan asioita, ja tulkinta varmaan pohjautuu myös siitä onko hyvä vai kurja päivä itsellä!

Eiköhän meillä useimmilla ole paljas uteliaisuus motiivina, halu seurata aikaansa ja muidenkin mielipiteitä.
        Kysyjä oli varmaan aidosti kiinnostunut ihmisten mielipiteistä.

• susa51 kirjoitti:

Eiköhän meillä useimmilla ole paljas uteliaisuus motiivina, halu seurata aikaansa ja muidenkin mielipiteitä.
        Kysyjä oli varmaan aidosti kiinnostunut ihmisten mielipiteistä.

aloituksen ikäänkuin aikuisten nuhteluna; luultavasti sen "ihmettä" sanan voksi.

Itse olisin asettanut kysymyksen aivan toisin jos olisin halunnut kuulla mikä motivoi ihmisiä kirjoittamaan tällä palstalla/yleensäkin keskustelupalstoilla; esim tyyliin; Miksi olet keskustelupalstalla? Mikä sinua motivoi viettämään aikaa täällä?

Ymmärsin kysymyksen siten että aloittaja itse kokee nämä keskustelupalstat jotenkin vähempiarvoisena, joutavana, passivoivana ajanvietteenä ja ihmettelee miksi ihmiset yleensäkään viettävät aikaansa näin ala-arvoisessa harrastuksessa.

T.
        Paloma

• ovat sinun
        Paloma.se.co kirjoitti:

aloituksen ikäänkuin aikuisten nuhteluna; luultavasti sen "ihmettä" sanan voksi.

Itse olisin asettanut kysymyksen aivan toisin jos olisin halunnut kuulla mikä motivoi ihmisiä kirjoittamaan tällä palstalla/yleensäkin keskustelupalstoilla; esim tyyliin; Miksi olet keskustelupalstalla? Mikä sinua motivoi viettämään aikaa täällä?

Ymmärsin kysymyksen siten että aloittaja itse kokee nämä keskustelupalstat jotenkin vähempiarvoisena, joutavana, passivoivana ajanvietteenä ja ihmettelee miksi ihmiset yleensäkään viettävät aikaansa näin ala-arvoisessa harrastuksessa.

T.
        Paloma

arvostelemasi "turhat aloitukset"?
        Onko täällä vain yksillä oikeus aloituksiin?

• ovat sinun kirjoitti:

ja tämä on vain ainoastaan minun oma yksityinen henkilökohtainen mielipiteeni: oman arvioni mukaan noin 30% kaikista aloituksista riippumatta siitä ovatko ne rekatun tai puskiksen tekemiä ovat vailla asiaa kuin aivan ehkä siteeksi. Luen noin puolet uusista aloituksista ja toivoisinkin että aloituksien otsikko jollain tavalla viittaisi niiden sisältöön, joka helpottaisi paljon valinnassa mitä kannattaa lukea ja mitä ei. En siis valitse aloituksia nimimerkin vaan aiheen múkaan ja kiinnostukseni lopahtaa nopeasti jos aloituksen sisältö on kovin köyhä. Joskus tietenkin sattuu niin että viestiketju alkaa heikolla aloituksella mutta paranee sitä mukaa kun kun vastausten laatu ja asiapitoisuus kasvaa.

T.
        Paloma

• Puidenhalaaja
        ovat sinun kirjoitti:

Turhiin aloituksiin ei tule paljonkaan vastauksia. Näin käy yleensä minun aloituksilleni ja niinpä yritän olla niitä tekemättä. Tosin usein on minun mielestäni hyviä aloituksia joihin ei juurikaan tule vastauksia niinkuin nytkin tuo "Hei äiti". Kovin vakavista tai herkistä aiheista ihmiset eivät jostakin syystä innostu täällä keskustelemaan.

• et vastannut
        Paloma.se.co kirjoitti:

ja tämä on vain ainoastaan minun oma yksityinen henkilökohtainen mielipiteeni: oman arvioni mukaan noin 30% kaikista aloituksista riippumatta siitä ovatko ne rekatun tai puskiksen tekemiä ovat vailla asiaa kuin aivan ehkä siteeksi. Luen noin puolet uusista aloituksista ja toivoisinkin että aloituksien otsikko jollain tavalla viittaisi niiden sisältöön, joka helpottaisi paljon valinnassa mitä kannattaa lukea ja mitä ei. En siis valitse aloituksia nimimerkin vaan aiheen múkaan ja kiinnostukseni lopahtaa nopeasti jos aloituksen sisältö on kovin köyhä. Joskus tietenkin sattuu niin että viestiketju alkaa heikolla aloituksella mutta paranee sitä mukaa kun kun vastausten laatu ja asiapitoisuus kasvaa.

T.
        Paloma

tähän, sinulle osoitettuun kommenttiin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000028176212

• Puidenhalaaja kirjoitti:

Turhiin aloituksiin ei tule paljonkaan vastauksia. Näin käy yleensä minun aloituksilleni ja niinpä yritän olla niitä tekemättä. Tosin usein on minun mielestäni hyviä aloituksia joihin ei juurikaan tule vastauksia niinkuin nytkin tuo "Hei äiti". Kovin vakavista tai herkistä aiheista ihmiset eivät jostakin syystä innostu täällä keskustelemaan.

anna kuvaa onko aloitteessa mitään juuri minua kiinnostavaa ja varmastikin olen hypännyt monen ihan hyvän aloituksen yli juuri tuollaisten epämääräisten hölynpöly-otsikoiden takia (tyyppi: sehän sattui/olipa hyvä/ajattelin että/miksi näin). Mielestäni aloitusten määrä ei mitenkään kuvaa foorumin laatua vaan keskustelujen syvyys, laajuus ja anti ovat keskeisiä.

T.
        Paloma

• itsesi ympäri,
        Paloma.se.co kirjoitti:

anna kuvaa onko aloitteessa mitään juuri minua kiinnostavaa ja varmastikin olen hypännyt monen ihan hyvän aloituksen yli juuri tuollaisten epämääräisten hölynpöly-otsikoiden takia (tyyppi: sehän sattui/olipa hyvä/ajattelin että/miksi näin). Mielestäni aloitusten määrä ei mitenkään kuvaa foorumin laatua vaan keskustelujen syvyys, laajuus ja anti ovat keskeisiä.

T.
        Paloma

kun kysyt, miksi me lukisimme lakia toisillemme, aikuisille, ja sitten itse sitä luet. Tämä foorumihan on ihan kaikille, jopa karvalakkipuolen käyttäjille annettu.

Hyv'Yötä!

• me ihmiset kirjoitti:

vallitsevaa käytäntöä kohtaan missä viestit eivät päivity kronologisesti. Olen esittänyt tämän mielipiteeni useamman kerran jo ja koen sen suurimmaksi miinukseksi tällä keskustelupalstalla.

"Turha aloitus" on mielestäni aloitus joka ei kiinnosta ketään muuta kuin esittäjäänsä, joka on niin heikosti muotoiltu että siitä ei saa mitään selvää tai missä ajatus/idea on niin keskeneräinen että siitä ei synny keskustelua.

T.
        Paloma

• mitään

Mitä pitäisi?

• Anskuliini

tein jalkajumppaliikkeet, keitin kahvit, enkä ollut vieläkään tarpeeksi väsynyt, joten tulin koneelle.
      Ihan kohta meen takasi sänkyyn, otan kirjan ja luen niin kauan että nukahdan.

• V eetu

Ihan piruuttaan taas kurkkasin tänne:)

• profiileihin?

On kiva tietää minkälaiseksi kukin itsensä määrittelee. Ei niissä mitään totuutta ole.

• Pirre*

samoin, oletkos itse eksyksissä? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1529
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      961
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe