Veroalet kovasti mieluisia!

-kiitos KOKOOMUS-

Heh, vai ei ole Kokoomus pienen ihmisen asialla?

-Saan VAATIMATONTA työkyvyttömyyseläkettä noin 13440 euroa/vuosi.

-Minulla on VAATIMATON osakesalkku, johon olen haalinut pari hyvää osingonjakoyhtiötä.

-Minulle on joskus tulossa VAATIMATON perintö, jos sukumme ihmiset siirtyvät ajasta ikuisuuteen luonnollisessa järjestyksessä.

Nykyinen hallitus on JO tässä vaiheessa luvannut JO ensi vuodelle seuraavia verokevennyksiä:
-Työeläkeläisten verotus alenee palkansaajien verotuksen tasolle.
-Verovapaiden osinkojen yläraja nousee.
-Verovapaa perintöosuus nousee 20000 euroon.

Ottaisin vastaan kommentteja/mielipiteitä ajatuksistani...
...kriittisiäkin...heh, niitä kai saan tästä mielipidekirjoituksestani riittämiin :)

Joku voisi vielä kertoa minulle, rinnastetaanko työkyvyttömyyseläke työeläkkeeseen tässä tulevassa veroalessa...eli koskeeko verojen kevennys minuakin?

terv: Pieni, vähätuloinen, vähän omistava ihminen...ja kokoomusta uskollisesti äänestävä.

3

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläinen,kun tulosi ja omaisuutesi on sen verran mitä kirjoitat.Kokoomus on p:stä.Vahingossa heitä äänestänyt.
      Sinähän varmasti hyödyt kaikesta,turha puhua pieneläkeläisestä kohdallasi.

• -kiitos KOKOOMUS_

Kiitokset palautteesta, Orvokki...se oli ihan asiallista.

No, joo...tiedän, että monilla ihmisillä Suomessa on asiat huonommin kuin minulla.

Mutta kyllä itseäni kuitenkin pienituloisena pidän (brutto 13440 e/kk), jos lähden tilastoja tutkailemaan. Joskin en sano tätä valittaakseni. Velaton olen ollut aina ja oppinut pienellä tulemaan toimeen.

Enkä millään osaa itseäni vauraaksikaan mieltää, jos AINOA omaisuuteni on n.20000 euron osakesalkku, vuokrakotini irtaimisto, polkupyörä ja vaatteet päälläni. Mutta tyytyväinen olen. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kuin materiaali.

No, oikeastaan kirjoitukseni tarkoitus oli vesittää sitä yleistä luuloa, että kokoomusta äänestävät vain rikkaat ja suurituloiset ihmiset.

En ole poliittisesti kovinkaan valveutunut, enkä siitä normaalisti puhu lainkaan...mutta sen olen helposti todennut, että KOKOOMUS on puolue, joka on VÄHITEN minua PETTÄNYT.

Jätän tässä kertomatta sen ison puolueen nimen, joka muka on ajanut pienen ihmisen asiaa. Vaaleanpunaisiksi verenimijöiksi heitä puolileikilläni nimitän :)

No, omia etujaanhan kaikki puolueet ja ihmiset tavoittelevat...se on kai ihmisluonteen ominaisuus.

Mukavaa päivää ja kesämieltä Sinulle, Orvokki.
        -minä vaan-

PS. Osaatko sinä vastata, rinnastetaanko työkyvyttömyyseläkeläinen työeläkeläiseen tässä veroalekysymyksessä?
        Eli koskeeko tuo helpotus minua?

• SAK-mafiaan & demareihi...

Voin vakuuttaa, että oli ensimmäiset vaalit, joissa äänestin kokoomusta, EIKÄ KADUTA!!

Kokoomus tuntuu ajattelevan enemmän pienituloista kuin muka meidän ns demokraattinen puolue.

Vuosia turhia lupauksia antanutta demarisakkia en ikinä enää millään muotoa tule tukemaan.

Kunnon kommunistikin on rehellisempi kuin tuo sinun hyvin kuvaama vaaleanpunainen verenimijäporukka!

-että semmoista-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4160
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2830
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      69
      2728
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      153
      2520
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      72
      2162
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      348
      2046
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      33
      1528
    8. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      39
      1447
    9. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1433
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1322
    Aihe