toisen silmäni alla on iso vesipussi.
Lääkäri sanoi että en ole itkenyt pitkään aikaan ja kyynelkalvo ehkä tukossa, eikä kyllä tehnytkään sen asian eteen mitään ????.
Pitäisikö alkaa itkeä, vai nauraa :) niin et silmistä vesi valuu.
Hyvät vitsit ois nyt poikaa, vai haistelenko sipulia niin kauan että vesiputous syntyy.
Se hänelle nyt kertokaa, kun itse en mä voi,,,,tai tiedä mitä mun tulee tehdä.
Itkuvirsiäkään en osaa. :(
Mitä tehdä kun
5
1069
Vastaukset
- ex_er1
vitsejä en osaa kertoo mut toivottavasti mielummin naurat kippurassa vedet silmissä kun itket;o) Jos ei muu auta niin testaa se sipuli=0)
alaluomessa ihan normaalin ihon alueella, niin sen voi tyhjentää ihan helposti pienen injektioneulan avulla.
Yhdellä tutullani oli ensin yksi ja jonkin ajan kuluttua ilmestyi toisenkin silmän alle, noin 4 mm päähän kyynelkanavasta alaluomen iholle. (Kyynelkanavan reikä näkyy alaluomen "kostealla alueella" silmän sisänurkassa ja nämä rakkulat ovat ulkopuolella.) Lääkäri antoi hänelle mukaan muutamia neuloja ja sanoi, että sen pussin läpi voi pistää reiän ja antaa valua tyhjäksi. Siis ei niin kuin palo- tms. rakkulaa tyhjennettäessä terveen ihon läpi alapuolelta vaan suoraan sen nesterakkulan läpi pistetään reikä ja painellaan puhtaalla vanupuikolla tai annetaan valua itsekseen yön aikana tyhjäksi. Huom. tavallisella neulalla pistäminen ei onnistu, vaan teräväpiikkisellä pienellä injektioruiskun neulalla saa tehtyä tarkan pienen reiän niin, ettei rakkula pakene alta pois. Ihan ketä tahansa en uskaltaisi itse pyytää avustamaan toimenpiteessä, koska silmän alueella voi tehdä vahinkoa.
Jos vesipussisi on silmäluomen sisäpuolella tai itse kyynelkanava on tukossa, en suosittele amatöörien sitä koskettelevan. Mene toiselle lääkärille, ellet saa yhdeltä apua. Kukaan ei voi tuntea kaikkia vaivoja ja jotkut eivät välitä ottaa selvää asioista tai lähettää asiakasta asiantuntijalle.
Jos vaivasi on samanlainen kuin tuttavallani, se luultavasti uusiutuu ja sen voi joku varmakätinen läheisesi suhteellisen helposti avata tyhjenemään. Toisaalta epäröin itsekin tuttavani auttamista, kun olen kosmetologilta kuullut, etteivät hekään saisi tehdä toimenpiteitä silmän lähialueilla. Omalla vastuulla ja oman harkinnan mukaan suosittelen sinunkin toimivan. En kuitenkaan malttanut olla kertomatta asiasta, johon itse äskettäin sain tutustua. - Toivottavasti löydät avun ongelmaasi.- on just
siinä alaluomessa normaali-ihon alueella,,,
mutta miksi se lääkäri ei sitä sitten tyhjentänyt? on just kirjoitti:
siinä alaluomessa normaali-ihon alueella,,,
mutta miksi se lääkäri ei sitä sitten tyhjentänyt?olla tekemättä mitään kuin tehdä vahinkoa aralla alueella, ellei varmasti tiedä mistä on kysymys. Ehdotan, että menet toiselle lääkärille ja esität hänelle ongelmasi. Ehkä voisit mainita samalla tuttavani saamasta hoito-ohjeesta ja kysyä hänen mielipidettään asiasta.
Tuttavani kertoi vaivan uusiutuvan aina välillä sekä käyvänsä joskus lääkärissä ja toisinaan onnistuvansa houkuttelemaan jonkun tutun auttamaan sen pallukan tyhjentämisessä. Haitta on kai lähinnä kosmeettinen, ja ainakin epäpuhtailla välineillä voi varmaan helposti aiheuttaa lisävahinkoa.
silmän alueella olevat vaivat ettei tule suurempia vahinkoja. Itse joskus neulalla korjasin silmästäni ns. näärännäpyn. Se koteloitui ja jouduin leikkaukseen oikeelle tohtorille. Ei ollut kiva juttu ollenkaan. Lääkäri tietää paremmin usko pois mutta ensi hoitona kannattaa sitä naurua vesissä silmin kokeilla. Nauruhan pidentää ikääkin!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899