Sinkun elämää...

Jotenkin täällä monista viesteistä huokuu sellainen tunnelma, että ihmisellä on kaikki kunnossa mutta ei ole onnellinen koska ei ole sitä omaa kultaa...

Joo, toimiva parisuhde ON ihana asia, mutta olen miettinyt että eikö ole suhteetonta ladata toisen ihmisen niskoille moinen vastuu? "tule mun elämään ja tee mut onnelliseksi", kamalaa!

Ei siinä hyvin käy jos olettaa että se parisuhde on nyt sitten kaiken onnellisuuden avain, se ei ole edes reilua sille kumppanillekaan! Niin, tai onko se niin että siksi ei ihastuta/rakastuta kun oletetaan että sen ihmisen pitäisi jotenkin pelastaa koko elämä?? Mä en ainakaan sellaisiin super-hessuihin ole törmännyt jotka kaiken pahan elämästäni poistaisi...

Itse en aliarvioi ollenkaan sitä omaa vastuuta omaan onnellisuuteen, pitää olla aktiivinen ja etsiä iloa muistakin asioista kuin tunne-elämästä. Ja eikö onnellinen, iloinen ihminen ole vetoavampi muutenki?

en tiedä, kunhan pohdin täällä sadepäivän ratoksi... :)

3

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen...

Näin olen asian itsellenikin ajatellut, koska elämä ei ole aina ollut helppoa, eikä ole yhäkään. Se olisi varsinkin jotain herkempää ihmistä kohtaan aika itsekäs teko olettaa että hänestä löytyisi se ns.pelastaja. Tilanne saattaisi kääntyä niin että sen parisuhteen jälkeen olisi kaksi onnetonta, rikki olevaa ihmistä.

Itse ainakin aion ensin korjata omat ongelmani elämässäni ja pääni sisällä ennen kuin voi alkaa edes miettimään vakavammin parisuhdetta.

• ... ajattelin ensin ottaa vakavan keskustelu-suhteen itseeni ja omiin ongelmiini ja demoneihini. Nehän (käsittelemättöminä) kuitenkin seuraisi mukana siihen parisuhteeseen ja pilaisi viimeistään siinä vaiheessa kaiken. Oma itsetunto ensin kuntoon, silloin ei näe peikkoja kaikissa miehissä ja osaa itsekkin laittaa itsensä likoon pelkäämättä satutetuksi tulemista... tai jotain sellaista :)

• Kärtty34

"Jotenkin täällä monista viesteistä huokuu sellainen tunnelma, että ihmisellä on kaikki kunnossa mutta ei ole onnellinen koska ei ole sitä omaa kultaa..."

Minä jakaisin viestit kahteen ryhmään:

- "tule mun elämään ja tee mut onnelliseksi ja vie jalat alta"

- sitten on ne, jotka ovat haluavat avoimin mielin löytää kumppanin, jonka kanssa olisi mukava olla ja tehdä, mutta ei syystä tai toisesta kelpaa. Ja näitä syitä tuntuu riittävän...

Ihan oikeasti, jälkimmäisessä tapauksessa se vähän risoo, jos kerta toisensa tulee lunta tupaan. Sen uskoo vasta sitten, kun riittävän monta kertaa tuon kokee.

Mulla on ikää 34-vuotta, enkä ole päivääkään elänyt naisen kanssa samassa taloudessa. Pisin tuttavuus taitaa olla 3 kk kestänyt tapailu, jota kai treffailuksi voi kutsua. Tähän ikään mennessä on jos sen verran kokenut elämää, etten usko tuollaiseen "tule ja tee minut onnelliseksi - ripustautumiseen". Kumpa vain moni samanikäinen nainenkin tämän ymmärtäisi. Jotenkin tuntuu, että suhteetkin solmitaan nykyisin vain hyötynäkökohtia ajatellen. Kun suhteesta on saatu kaikki irti, voidaan siirtyä seuraavaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      54
      2126
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1464
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1444
    5. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1315
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1024
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe