Minä vein miehen vuoden päästä häistä anopille
takaisin. Se tunki niin paljon meidän asioihin.
Millainen anoppi sulla.
millainen anoppi
14
787
Vastaukset
- ollenkaan
nyt, mutta koskaan ei ole tarvinnut anopin kanssa "taistella" sillä minulla on ollut ihana anoppi.
Tosi kiva anoppi. Mies on anopin ainoa lapsi ja kunnolla lellitty, mutta kävi niin että nyt minua lellitään kans. Tosi mukavaa kun löysin tuollaiset ihanat ihmiset elämääni. Anoppi on muuten myös hyvä ystäväni.
on kuollut muutama vuosi sitten. Asuin anoppilassa viisi pitkää vuotta. 17v olin kun hänen poikansa 23v vein. Oli siinä olemista. Muille minua aina kiitteli ja kehui mutta minulle henk.koht. oli aika kamala. nyt kun on kuollut niin monta asiaa olen ymmärtänyt vaikka monta juttua jäi arvotukseksi...ihan hyvä oli hän. mulla vaan oli vaikeuksia ihan kaikkeen sopeutua.
- RosaLiiin
..on mukava anoppi. Nyt melkein 95, sanoo olevansa ikäloppu ja tänne unohdettu. Jo hento ja hauras olemukseltaan mutta järki ja muisti tosi terävässä kunnossa. Asuu palvelukodissa, siellä on mukava käydä höpisemässä joskus viisaita joskus vain puuta heinää.
Koskaan ei välillämme ole ollut taistelukenttää, vaikka puoli vuotta asuttiinkin saman katon alla.
Aina olen tuntenut, että olemme samalla puolella. Kumpikin tunsi miehen, josta molemmat pidimme, kumpikin omalla tavallaan ja omassa asemassaan.- Akaton mies
Oli minulla liioon hyvät ja kultaaset appivanhemmat.
Anoppi piti mut aina villasukiis ja passas muutoonkin ku ainuaa poikaa.
Sellaaset hyvät ja lämpimät muistot on heistä jääny. Heillä oli kuusi tyttöä ja yhtämonta vävypoikaa, aina siellä sai olla niinkuun kotonansa ja jos näläkä oli meniin jääkaapille ihan niinkuun omaski kotonani teen.
Palijon käytihin vaimoon kotona ja varsinki ne joulunajaat oli aina kivoja ku kaikki kokoonnuttihin sinne. Tytööt oli sellaasia nauravaasia ja laulavaasia, porukalla laulettihin joululauluja, mä säestin uruulla ja toiset lauloo. Vaimoon isällä oli hevoonen ja aina Tapaninpäivänä laitettihin pitkä reki hevoosen perähän ja sitten me kaikki nuoretpariit lapsinemme sinne kyytihin. Kova nauru ja roikastus kuulu varmahan vaikka minne saakka ku ajaa lenootimme pitkin teitä siinä ympäristös. Oli se kivaa ja lapset orotti joulupukkia, oltihin kaikki samaa suurta perhettä. Hyvät muistot minulla. terv. seppä ja pieni nukkuva Tiitu-kani pohojanmaalta.
- Otto-Vaan
oli anoppini,siitä jos anoppi vielä paranee niin on
ihan pilalla.Yli kolmekymmentä vuotta on jo aikaa
kun hän muutti hiekkasen kuppikuntaan.Viitisen
vuotta ehdittiin kaveerata,eikä pahaa sanottavaa
löytynyt puolin eikä toisin. - Puidenhalaaja
Ex-anopin kanssa tultiin kyllä oikein hyvin juttuun, kyläkutsu on nytkin voimassa. Minä olinkin meidän perheessämme ainoa, jonka hän hyväksyi. Pojassaan hän ei nähnyt eikä näe mitään hyvää eikä ole koskaan ollut pojillemme mummu. Se on sellainen matriarkaalinen suku, vain naiselliset ominaisuudet ovat hyväksyttyjä. Olen ollut omieni puolesta asiasta loukkaantunut ja siksi haluan pitää vain muodolliset välit. Ja kyläkutsuista selviän aina kiireisiin vetoamalla.
Vaimo on anopin tytär, siis keskimäärin sellainen anoppi, kuin vaimo!
Olin jopa kaukaa viisas ja katsoin 'silläsilmällä' anoppia, miltä vaimo näyttää ja miten käyttäytyy tulevaisuudessa.
Elämä on ollut hyvin ennustetavaa ja äitiinsä on tytär tullut.
Jaa, millainen anoppi, viriili, tempperamenttinen, vapaamielinen kaikenlisäksi ainoastaa 18-vuotta vaimoani vanhempi, joten kyllä kepaa.:)
jk. En kyllä seurusteluvaiheessa ajatellut anoppia tulevana aikuisena vaimonani, joten leikkiä se osio, mutta äitiinsä on tytär tullut ja mitään tarrautumista puolin toisin ei sukupolvien välillä ole ollut.
Oma äitini oli lojaali jokaiselle ihmiselle, eikä myöskään puuttunut nuorten elämään muuta kuin lähinnä lastenlapsia muistamalla ja olemalla paikka koulun ja kodin välillä iltapäivisin, kun me olimme vielä siihen aikaan päivästä ansiotöissä.- Eevertti vainaa
Vertaus äidistä ja tyttärestä.
Perkule kun minäkin tuijotin nuorena liikaa anopin luonteen
laatuun enkä tyttären oikuttelua ottanut vakavasti.
Myöhäistä se sitten oli rypistellä kun mällit oli putkessa ja paskat housuissa.
Miten voikin olla äidillä ja tyttärellä erilaiset luonteen laadut. Eevertti vainaa kirjoitti:
Vertaus äidistä ja tyttärestä.
Perkule kun minäkin tuijotin nuorena liikaa anopin luonteen
laatuun enkä tyttären oikuttelua ottanut vakavasti.
Myöhäistä se sitten oli rypistellä kun mällit oli putkessa ja paskat housuissa.
Miten voikin olla äidillä ja tyttärellä erilaiset luonteen laadut.keskiarvo = emävalhe.
Eikös se jotenkin niin mene.
Omista lapsistani huomaan, että luonteet ovat jokaisella erilaiset, kuten myös tempperamentti.
Sosiaalisuus onneksi on yhteinen ominaisuus. Muut piirteet ovat sitä yksilöllisyyttä, rikkautta, evoluutiota, uniikkiutta.
- Pistaasihalva
Ex-anoppini siivosi aina kaikki paikat ollessaan meillä lomavahtina. Kerran hän löysi takkahuoneen kaapista suuren määrän tyhjiä viinapulloja. Hän paheksui minua juopottelusta ankarin sanoin.
No, kyllä hänelle myöhempinä vuosina selvisi, KUKA myhkäperäinen henkilö ne juomat oikein meillä nauttikaan. Eikä hän enää siinä vaiheessa suuremmin hämmästynyt, kun kiitin appivanhempia lämpimästi kaikesta ja poistuin kuvioista.
Omasta lapsestaan on ilmeisesti vaikeampi uskoa negatiivisia asioita kuin sukuun naidusta. - kuin vaimo
Vaimo usein moittii äitiään tämän käytöksestä ja monet kerrat loukkaantunut. Itse käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla usein puolisoaan vähätellen ja loukaten muttei huomaa tuota käytöstä itsessään.
- Anskuliini
aivan ihana anoppi, meitä yhdisti kirjallisuus, luimme samoja kirjoja ja keskustelimme sitten niistä.
Emme koskaan riidelleet, kumpikin tuli vastaan jos olimme erimieltä jostakin.
Viimeisinä päivinä kävin hänet illoin silittelemällä nukuttamassa, hänen omat lapset asuivat kaukana.
Anopista on hyvät muistot. - anoppi, olin eka
miniä, heillä ei ole yhtään tytärtä. Ehkä korvasin sen puutteen. Hyvät on välit edelleenkin anoppiin ja appiukkoon kanssa.
Ikää molemmilla nyt jo yli 80 vuotta, hyvin voivat ja kotonaan asuvat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989