Miten kannattaa aloittaa juokseminen ihan vakituisena kuntoiluna? Ja minkälaiset kengät käyvät ja mitä maksavat?
aloittelija
1
328
Vastaukset
Niin, mikä on sun nykyinen kunto? Millaiselta pohjalta siis ponnistat?
Jos ihan aloittelet koko kuntoilua niin kandee käydä urheilukaupassa niitä kenkiä katsastamassa, myyjät neuvoo varmasti sopivien löytymisessä, kunhan ei anna niiden myydä heti niitä kalleimpia malleja :) ehkä joku 70-100e lenkkareista olis kohtuullista. Huonojakaan ei siis kannata hommata, hyvät kantatuet jne on aika olennaiset. Jos ei kuntoilupohjaa ole, niin netistä löytyy kyllä vinkkejä miten alkuun pääsee. Mutta tärkeintä on kuitenkin loppujen lopuksi se että lähtee vaan pistämään töppöstä toisen eteen!
Itse aloittelin niin että kävelin reippaasti n.4h/vko ja sitten kuukauden jälkeen rupesin hölkkkäämään intervallina eli 10min kävelyä, 5juoksua ja sitten vaan lisäilin sitä juoksun määrää kunnes koko lenkki meni juosten. Sitähän en osaa sanoa onko paras tapa, mutta itselleni tuo toimi hyvin. Mukavaa syksyä lenkkeilyn parissa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009