Tämä on aivan ihmeellistä: syntymätodistus kertoo että olen kohta 57 vuotias, mutta kun tunnen oloni aivan kaksivitoseksi! Kuinka tuon voi järjellä selittää?
Tosin toivon että kaksivitosena olisin hallinnut tietomäärän joka nyt on kasautunut muistipankkiini. Mutta sitten olisiko sen päälle voinut kerätä näin paljon uutta tietoutta ja kokemusten vivahteita?
Kai tuo on sen eletyn elämisen tulosta.
Mikä parasta, (tilastollisesti) nykyihmisen ikäkaari venyy tuonne 80 puolelle. Miten paljon onkaaan tilaisuus vielä opppia ja kokea uutta!
kohta 57
19
810
Vastaukset
- Pirre*
hyvä kun mieli pysyy nuorena, kiitos kuuluu kai perimälle :)
Joskus tunnen itseni itseäni nuoremmaksi, joskus hirveän vanhaksi, kai ikäkin on joskus mieliala asia..- Pirre*
onneksi on peili :))
Minä tunnen itseni hyvin vanhaksi.
- Akaton mies
Ny vanhana mä tunnen itteni nuoreks, enkä mä nuorenakaan ittiäni vanhaks tuntenu,hih.
Ja ny jukoliste viivana kardaani ristikoota irrottamahan. Synti kirijoottaa työaikana tänne palstoolle. En ota tätä tavakseni. Pirre kullalle ja muillekki hyvää työpäivää. hei ny. terv. seppä ja no Tiitu on tualla kotona ny yksinänsä. Akaton mies kirjoitti:
Ny vanhana mä tunnen itteni nuoreks, enkä mä nuorenakaan ittiäni vanhaks tuntenu,hih.
Ja ny jukoliste viivana kardaani ristikoota irrottamahan. Synti kirijoottaa työaikana tänne palstoolle. En ota tätä tavakseni. Pirre kullalle ja muillekki hyvää työpäivää. hei ny. terv. seppä ja no Tiitu on tualla kotona ny yksinänsä.Minä olen aina tuntenut itseni vanhaksi, jo lapsena tuntui, että olen kokenut niin paljon, että olen elänyt tuhat vuotta.
Minä lähden nyt myös töihin, mun työt alkaa tänään vasta yhdeksältä, joten en siis ollut työaikana höpöttelemässä.- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Ja ny jukoliste viivana kardaani ristikoota irrottamahan. Synti kirijoottaa työaikana tänne palstoolle. En ota tätä tavakseni. Pirre kullalle ja muillekki hyvää työpäivää. hei ny. terv. seppä ja no Tiitu on tualla kotona ny yksinänsä.Nyt on Akatonkin koukussa, ostanu jo kannettavan koneenkin - vaikka kyllä mie arvaan että sulla on kiinteäkin konekin siellä pajaassasi, mutta toisena on tietenkin läppäri että voit pitää meihin yhteyttä koko ajan, esim. silloin kun olet selälläsi rekan alla..hymhymmymm..
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Nyt on Akatonkin koukussa, ostanu jo kannettavan koneenkin - vaikka kyllä mie arvaan että sulla on kiinteäkin konekin siellä pajaassasi, mutta toisena on tietenkin läppäri että voit pitää meihin yhteyttä koko ajan, esim. silloin kun olet selälläsi rekan alla..hymhymmymm..
Hyvää työpäivää Sinullekin :)
- Pietu...56 v.
Hyppäsin liikkuvan traktorin lavalta, ja kaaduin pyllylleen. Kuljettajan toiminut sisareni mies pysäytti ja sanoi, että pitää katsoa miten vanhalle miehelle kävi. Katselin ympärilleni vaatteitani pudistellen ja itsekseni tuumaillen, että missä hän vanhoja miehiä näkee. Kun en nähnyt muita, kuin itseni, niin tykkäsin vähän kyttyrää... Minähän juuri täytin 25...Eihän siitä niin kauan ole.
Pietu...56 v. kirjoitti:
Hyppäsin liikkuvan traktorin lavalta, ja kaaduin pyllylleen. Kuljettajan toiminut sisareni mies pysäytti ja sanoi, että pitää katsoa miten vanhalle miehelle kävi. Katselin ympärilleni vaatteitani pudistellen ja itsekseni tuumaillen, että missä hän vanhoja miehiä näkee. Kun en nähnyt muita, kuin itseni, niin tykkäsin vähän kyttyrää... Minähän juuri täytin 25...Eihän siitä niin kauan ole.
Niin se mikä näkyy päällepäin on vain ulkoinen olemus. Minua ei ole vielä kukaan sanonut vanhaksi naiseksi, sekin päivä varmasti koittaa. Mahtaakohan se harmittaa minua yhtä paljon kuin sua, kun henkisesti tunnen kyllä jo olevanikin hyvin vanha.
- 60.4
minulla aivan päinvastoin,
ainoa mitä on nuoruudesta jäljellä on yleinen terveys.
Vanhuuden huomaa kun parikymppisten lastenlasten kanssa kävelee,
meinaa henki topata ja aina joutuu sanomaan että kävellään hiljempaa.
Vaimolta en ole vielä uskaltanut kysyä,
katuuko hän nuoruuden valintaansa. - Chandra
Samalle ikävuodelle.Mii kerkesin jo täyttää tuossa elokuun lopulla.Peiliin ei kannata meikäläisen kattoon,mutta sisältäpäin tuntuu etten kuulu aina tähän kategoriaan.En tosin tän päivän nuoriinkaan. Akattoman oon nähnyt tuolla vieraissa :DD.
niinhän sitä sanotaan, että ikä on vain mielentila. Kun kaikki on kohdallaan, ei sitä ikäänsä niin pohdi mutta vastoinkäymisten tullessa koen olevani vanha.. 50 piiitkää vuotta jo nähnyt mutta yleensä ihmettelen että miten minä, tyttönen vasta voin olla jo puolen vuosisataa täyttänyt. Iättömiä päiviä teille kaikille toivoen ja huumorin kukkaa kantaen
- mies-v57
Ota vaan rennosti.Olet itse odottanut mitä ihmeitä tapahtuu kun tuli täyteen 57 mutta toiminnot
vaan piristyy ja silmä kirkastuu.Aikuis
opiskelua harrastan 4-5 tuntia joka päivä arkena.Ulkoilut,lenkit päälle ja iltasella hetki koneella ja näin aamulla.Kai se ikä alkaa
painaa jos sen asenteeksi ottaa.
Kokematon mies minä olen joka suhteessa ja
nyt vasta alkaa tuntumaan,että pääsee asioista jyvälle.Kyllä minä olen vahvasti päättänyt katsastaa että miltä tuntuu pyörällä ajelu yli 100 vuotiaana.
Ja vähän muutakin testata,että miltä se silloin tuntuu.
Mukavaa päivää ja positiivista mieltä! - tuohon
Kyllä se on järki tepposet tehnyt. Tiedäthän sen itsekin?Voihan se rumakin luulla olevansa kaunis.
- RosaLiiin
...kun minullakin tuo 57 lähestyy.
Ja olo ja elo tuntuu vaan niin...
mukavalta, hassulta, lapselliseltakin joskus.
Nytkin vaan oottelen että tulis lunta
ja pääsis mäenlaskuun ja enkeleitä tekemään lumihankeen- Pietu...56 v.
Niinpä niin RosaLiiin... Tehhäänkö taas kalluppi, miten vanhaksi muut tuntevat itsensä? Minulle tuo 25 olisi aika sopiva, mutta ne lumienkelitkin olisivat ihan kivoja, ja mäenlasku vain pahvinpalanen pyllyn alla olisi tosi nastaa. Silloin voisi tuntea itsensä jopa alakouluikäiseksi. Jippii!
- Pietu...56 v.
Pietu...56 v. kirjoitti:
Niinpä niin RosaLiiin... Tehhäänkö taas kalluppi, miten vanhaksi muut tuntevat itsensä? Minulle tuo 25 olisi aika sopiva, mutta ne lumienkelitkin olisivat ihan kivoja, ja mäenlasku vain pahvinpalanen pyllyn alla olisi tosi nastaa. Silloin voisi tuntea itsensä jopa alakouluikäiseksi. Jippii!
Kun vielä ajatuksen antaa lentää, niin riemukasta olisi ensi lumella, kun toinen heittää pehmeällä lumipallolla, ja laittaa lunta kauluksesta sisään... ja sitten saa kaikella ystävyydellä vastalahjaksi pestä toisen naaman lumella. Oi sitä autuutta.
- nuorekkaan näköne.
Eipä uskos yli viiskymppiseks muusta ku naamasta ja kävelystä.
- uppo
Olipa mukava lukea teidän vastauksianne!
Kai se niin on että jos pitää pikkusen kunnostaan huolta ja yrittää karistaa turhat huolet niin ihmeen kevyesti tuo töppönen viel nousee!
Hyviä vuosikymmeniä jokaiselle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019