Miehistä on vain muutama harva - mies.
Mutta naiset ovat vain muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta - naisia.
/Juhani Siljo
Miten teidän mielestänne on asianlaita?
MIES & NAINEN
31
1492
Vastaukset
- pimpsakka
naiseksi synnyin, äitinä olin ja olen, naisvaltaista työtä tein, sisältä olen sekä mies että nainen ja enimmäkseen ihminen-androgryyni.
Mihin siis ryhmityn ja mistä kontekstista tarkasteltuna.
Tyttöenerginen-tunnesielu, varreltani aikuinen nainen, ajatuksiltani ikuisuusolento matkalla tuntemattomuudesta Telluksen kautta tuntemattomuuteen. - että Juhani Siljo
ehkä jotenkin hahmotti kuitenkin itsensä miessukupuoleen kuuluvaksi ja oli näin täysin kyvytön kommentissaan arvioimaan naisena olemista tai olemattomuutta.
Itse naissukupuoleen kuuluvana kokemukseni on, että meitä naisia on yhtä monenlaisia kun on naisiakin. olen 59% nainen ja 41% mies, tälläisen testituloksen sain;oletko mies vai nainen, testistä!
- jartsev
Sen testin tulos oli 88% mies ja 12% nainen. Nämä testit mitta ominaisuuksia jotka kaikki eivät ole kovin toivottavia jokasuhteessa, mutta leikkiähän ne ovat ja silleen huumorilla OK. Mielestäni olen 100%:sti mies, mutta en aivan noilla kaikilla kielteisillä matsomies ominaisuuksilla.
- Tulipupu
jartsev kirjoitti:
Sen testin tulos oli 88% mies ja 12% nainen. Nämä testit mitta ominaisuuksia jotka kaikki eivät ole kovin toivottavia jokasuhteessa, mutta leikkiähän ne ovat ja silleen huumorilla OK. Mielestäni olen 100%:sti mies, mutta en aivan noilla kaikilla kielteisillä matsomies ominaisuuksilla.
testi sama: Nainen 72% ja loput 28% sitä sisäistä miestä, sitä animusta.
- Pirre*
Tulipupu kirjoitti:
testi sama: Nainen 72% ja loput 28% sitä sisäistä miestä, sitä animusta.
linkki, mieki katon mitä mie olen naisiani :)
En jaksaisi, so. kehtaisi etsiä sitä itse tuolta hesarin sivuilta, please? :)
Kiitos! - tammikuun likka
Pirre* kirjoitti:
linkki, mieki katon mitä mie olen naisiani :)
En jaksaisi, so. kehtaisi etsiä sitä itse tuolta hesarin sivuilta, please? :)
Kiitos!Tein kanssa :) 67 naista ja 33 miestä.
tammikuun likka kirjoitti:
Tein kanssa :) 67 naista ja 33 miestä.
70% nainen 30% mies. Vaikuttaakohan ikä testin tulokseen? Olenkohan ollut enemmän nainen /enemmän mies nuorempana?
Y.
Paloma- tammikuun likka
Paloma.se.co kirjoitti:
70% nainen 30% mies. Vaikuttaakohan ikä testin tulokseen? Olenkohan ollut enemmän nainen /enemmän mies nuorempana?
Y.
PalomaNuorena tuli tehtyä paljon "miesten hommia" ja hartiatkin oli leveemmät silloin :)) Selvennykseksi, monia autokuormia hiekkaa, mursketta ja multaa on tullut levitettyä 24 vuoden aikana ja paljon muutakin "rankahommaa" tullut tehtyä. Siis "edellisessä elämässä". "Nykyisessä" elämäsä ei sitten enää sellasta tehäkkään.
Nuorena tuli tehtyä paljon "miesten hommia" ja hartiatkin oli leveemmät silloin :)) Selvennykseksi, monia autokuormia hiekkaa, mursketta ja multaa on tullut levitettyä 24 vuoden aikana ja paljon muutakin "rankahommaa" tullut tehtyä. Siis "edellisessä elämässä". "Nykyisessä" elämäsä ei sitten enää sellasta tehäkkään.
Onneksi lukemat oli 80% miestä ja 20% naista. Olisihan siinä tullut uneton yö, jos lukemat olisi ollut päinvastoin:))
- mixmaxi*
Paloma.se.co kirjoitti:
Y.
Palomakyllä mä sisällänki paljon miestä, ku muut on saanu mies pisteitä kauheen vähän ja mulla on 41 prosenttii!!
Mä oon lapsena viihtyny paremmin poikien leikeis ko tyttöjen, se varmana perustuuki siihe, et olen niinki "poikamainen"
Ihan rupes huolestuttaan, alkaako pian viikset kasvaan ja partakarvat pitenemään. Ei olis nii väliksi, oon kyllä tyytyväinen tähän olotilaan . - Pirre*
mixmaxi* kirjoitti:
kyllä mä sisällänki paljon miestä, ku muut on saanu mies pisteitä kauheen vähän ja mulla on 41 prosenttii!!
Mä oon lapsena viihtyny paremmin poikien leikeis ko tyttöjen, se varmana perustuuki siihe, et olen niinki "poikamainen"
Ihan rupes huolestuttaan, alkaako pian viikset kasvaan ja partakarvat pitenemään. Ei olis nii väliksi, oon kyllä tyytyväinen tähän olotilaan .mutta nainen olen ihan varmasti, vaikka testin lukemat oisi vaikka mitä mieltä :)
65/45 :/ - aatu a
Tein kanssa :) 67 naista ja 33 miestä.
Luvut 73 (miestä) ja 27.
(Suhteellisen korkeat miesmäisyyden luvut naisilla voivat olla osoitus siitä, että testattava pystyy tekemään enemmänkin miehille luonteenomaisia tehtäviä, 9 - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
mutta nainen olen ihan varmasti, vaikka testin lukemat oisi vaikka mitä mieltä :)
65/45 :/tulipa noita prosentteja liikaa..no 105 prosenttia on ihan hyvä luku minusta..hymymhymy..:)
Pirre* kirjoitti:
tulipa noita prosentteja liikaa..no 105 prosenttia on ihan hyvä luku minusta..hymymhymy..:)
105, testissäsi 65% miestä 45% naista=?
- Pirre*
Mettäläinen kirjoitti:
105, testissäsi 65% miestä 45% naista=?
logiikkaa ei olle matematiikkaa..:/
- Otto-Vaan
Miestä 74% ja naista 26%.
*kopeloi mistä osiosta naista löytys*
Loppu tulos on: Varmmaan tuo keskivartalo on sitä
naista,niin on ruvennut lupaavasti pullottamaan.:)
Kerran jo tais yksi pojista mainita jonkun asian
yhteydessä.:Kunhan tuo ukki ensin saa tuon vauvan.:))) - Sinimarjanen
että pitääkö testi tehdä uusiksi...
Tulos 63% nainen, 37% mies.)) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
että pitääkö testi tehdä uusiksi...
Tulos 63% nainen, 37% mies.))Sinähän olet naiseksi "Hyvä jätkä" niin kuin sanotaan. Tämä nyt oli vain huumoria, sopivat prosentit. Tulos vahvistaa että olet varmatapaus elikkä: Nainen!
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Sinähän olet naiseksi "Hyvä jätkä" niin kuin sanotaan. Tämä nyt oli vain huumoria, sopivat prosentit. Tulos vahvistaa että olet varmatapaus elikkä: Nainen!
Minä jo ajattelin..., hämmästyinkin,
mutta onneksi joillain toisillakin on ollut samantapaista suuntausta.))
- mies-v57
Miehen pitää olla kova kun nainen tarvitsee
ja pehmeä kun on tarvis.siinä on miehen tie.
Mihen pitää tehdä,mitä mitä nainen kaipaa.
Olla kuin kivi kädessä.kuin kuuma kiuaskivi.
Mies ei kysy onko hän.Miehen on oltava kuin hevosdelle puomi.Sitä voi purra ja niellä.
Sitä on olla mies. että miehen rooli on vuosien myötä muuttunut laaja-alaisemmaksi, naisten roolimuutoksista ei mielestäni valitettavasti voi kaikissa tapauksissa sanoa samaa. - No pääasia olisi, että olisimme Ihmisiä kaikki tai että ainakin yrittäisimme. ;))
- mies-v57
Miehen voima tietenkin lähtee siitä,että hänet hyväksytään sellaisena miehenä kuin hän on.
Siitä tulee se itseensä luottaminen ja itsevarmuus.
Hyväksytyksi tulemisen tarve on miehellä valtava.Kun ajattelet Orvokki miten tuore asia lopulta naisen tasa arvo asia on meillä,niin varmaan ymmärrät,miten
hakusessa siinä samalla on myös nainen kokonaisuutena.Suhteessa perheeseen ja työhön,vapaa aikaan.Se on hyvin keskeneräinen prosessi.Minusta
siinä pitää mies olla vahvasti mukana,jotta roolit pysyisi kuitenkin olemassa olevina.En tarkoita että pitää olla erityinen tiukka roolijako,
vaan että mies ja nainen voisi kehittyä rinnakkain ilman vastakkain asettelua.Ajatellaan
esimerkiksi Ruotsin feministi liikettä,niin
sehän nime omaan pyrkii koko ajan törmäys
kurssille miesten arvojen kanssa ja pyrkii
ristiriitaistamaan miehen ja naisen välit.Ja eikös parisuhteessa aina parhaiten asiat hoidu
puhumalla ja neuvottelemalla?
Oikeen hyvää yötä sinulle ja iloista mieltä! - susa51
mies-v57 kirjoitti:
Miehen voima tietenkin lähtee siitä,että hänet hyväksytään sellaisena miehenä kuin hän on.
Hyväksytyksi tulemisen tarve on miehellä valtava.Kun ajattelet Orvokki miten tuore asia lopulta naisen tasa arvo asia on meillä,niin varmaan ymmärrät,miten
hakusessa siinä samalla on myös nainen kokonaisuutena.Suhteessa perheeseen ja työhön,vapaa aikaan.Se on hyvin keskeneräinen prosessi.Minusta
siinä pitää mies olla vahvasti mukana,jotta roolit pysyisi kuitenkin olemassa olevina.En tarkoita että pitää olla erityinen tiukka roolijako,
vaan että mies ja nainen voisi kehittyä rinnakkain ilman vastakkain asettelua.Ajatellaan
ristiriitaistamaan miehen ja naisen välit.Ja eikös parisuhteessa aina parhaiten asiat hoidu
Oikeen hyvää yötä sinulle ja iloista mieltä!On tosi kauniisti sanottu tuo että mies ja nainen neuvottelvat ja puhuvat vaikeat asiat keskenään. Kuinka moni sen osaa ja kuuntelun myös. Nuorille pareille jo pitäisi järjestää kursseja toisen huomioon ottamiseen. Onhan parisuhdeneuvontaa enemmän kuin ennen muinoin.
mies-v57 kirjoitti:
Oikeen hyvää yötä sinulle ja iloista mieltä!näyttävät joidenkin naisten kohdalla lisääntyvän käsi-kädessä. Esim. äidin rooli näyttäisi olevan muuttumassa joillekin naisille vähemmän tärkeäksi samaan aikaan kun miesten isän rooli on laajentunut. Markkinatalousko vaikuttaisi niihinkin?
Parisuhteessa molemminpuolinen kunnioitus, toisen hyväksyminen ja rakastaminen sellaisena kuin on kuuluvat ihan olennaisina asiaan. Siinä on sitten helppo kasvaa yhdessä ja yhteen. Toivoisi mahdollisimman monen saavan sellaista kokea, ehkä maailmakin parantuisi siinä sivussa. ;))
Hyvää yötä - tai huomenta sinullekin.- mies-v57
optimisti-orvokki kirjoitti:
näyttävät joidenkin naisten kohdalla lisääntyvän käsi-kädessä. Esim. äidin rooli näyttäisi olevan muuttumassa joillekin naisille vähemmän tärkeäksi samaan aikaan kun miesten isän rooli on laajentunut. Markkinatalousko vaikuttaisi niihinkin?
Parisuhteessa molemminpuolinen kunnioitus, toisen hyväksyminen ja rakastaminen sellaisena kuin on kuuluvat ihan olennaisina asiaan. Siinä on sitten helppo kasvaa yhdessä ja yhteen. Toivoisi mahdollisimman monen saavan sellaista kokea, ehkä maailmakin parantuisi siinä sivussa. ;))
Hyvää yötä - tai huomenta sinullekin.Viisaasti kirjoitit!Minusta myös parisuhteessa toisen huomioiminen joka suhteessa molemmin
puolin on se kivijalka.On oikeastaan valtavan helppoa varmaan olla yhdessä jos on avoin,
toimiva keskusteluyhteys.Ja tietoisuus että voit puhua kaikesta ja sinut otetaan huomioon.E Sinua ei pakoteta mihinkään ja et joudu itseäsi vastaan toimimaan.Minusta tasa arvo ajattelussa on eräs iso virhe liian usein.Ajatellaan että se on minua koskeva.Lähdetään siitä "minä ite" ajattelusta.
Minusta tasa arvo parisuhteessa on yhteinen asia.
Ei rooliteta kodin tekemisiä mies/nais
tekemiseen.tehdään yhdessä valitsematta tehtäviä.
Minä pesen pyykkiä ja silitän,siivoam,laitan
ruokaa ym ym kotona.Kotona mies voi olla ihminen,
ei mikään tiukasti jostain erityisestä roolista kiinni pitävä.Ja mikä oppi se on lapsille!!!!!
Kun isä ja äiti tekevät yhdessä asioita jakamatta töitä!!!! Se jos mikä tasaisi miehen ja
naisen välejä.Parantaisi aidosti maailmaa!!!!
Ja perhekkin olisi onnellinen ja yhteen hiileen puhaltava!! Eikä mikään pölyävä mies/nais
ajattelun taistelutanner!!! - mies-v57
susa51 kirjoitti:
On tosi kauniisti sanottu tuo että mies ja nainen neuvottelvat ja puhuvat vaikeat asiat keskenään. Kuinka moni sen osaa ja kuuntelun myös. Nuorille pareille jo pitäisi järjestää kursseja toisen huomioon ottamiseen. Onhan parisuhdeneuvontaa enemmän kuin ennen muinoin.
Kiitos vain että vastasit.Kyllä minusta koti
lapsille on paras kurssi.Missä isä ja äiti keskustelevat,sopivat ja ovat avoimia.Ihmisillä on päivittäin hyvin erilaisia tunnetiloja,ongelmia,
asioita,joista tekee mieli puhua.Kun on parisuhde,jossa kaikesta uskaltaa puhua ja heti,
kyllä se on valtaisa voimavara.Ei tehdä mitään vasten tahtoa.Ryhdytä mihinkään mikä sillä
hetkellä ei tunnu hyvältä.Mikä valtaisa
voimavara on kyky huomioida toinen!!!
Ajatteleppa naisena,jos sinulla on paha olla ja mies suukottaa poskelle ja pyytää sinun istumaan
sohvalle ja sanoo että jutellaan,jospa se auttaa.
Tuollainen sinällään pieni,hellä ele tuo
sinulla suurta turvallisuuden tunnetta.Koet
että sinut aidosti huomataa,huomioidaan.
Kyllä tällainen koti,tällainen kodin ilmapiiri,
lapselle on ihan se paras oppi elämää varten.
Ja kun kodissa isä ja äiti toisinaan suukottelevat,ovat helliä toisilleen,sekin
lapsille on terveellinen viestiaikuisten
suhteesta.Terveellisempi kuin jotkun roskalehdet tai videot.Tämäkin on äärettömän tärkeä
asia!!!! mies-v57 kirjoitti:
Viisaasti kirjoitit!Minusta myös parisuhteessa toisen huomioiminen joka suhteessa molemmin
puolin on se kivijalka.On oikeastaan valtavan helppoa varmaan olla yhdessä jos on avoin,
toimiva keskusteluyhteys.Ja tietoisuus että voit puhua kaikesta ja sinut otetaan huomioon.E Sinua ei pakoteta mihinkään ja et joudu itseäsi vastaan toimimaan.Minusta tasa arvo ajattelussa on eräs iso virhe liian usein.Ajatellaan että se on minua koskeva.Lähdetään siitä "minä ite" ajattelusta.
Minusta tasa arvo parisuhteessa on yhteinen asia.
Ei rooliteta kodin tekemisiä mies/nais
tekemiseen.tehdään yhdessä valitsematta tehtäviä.
Minä pesen pyykkiä ja silitän,siivoam,laitan
ruokaa ym ym kotona.Kotona mies voi olla ihminen,
ei mikään tiukasti jostain erityisestä roolista kiinni pitävä.Ja mikä oppi se on lapsille!!!!!
Kun isä ja äiti tekevät yhdessä asioita jakamatta töitä!!!! Se jos mikä tasaisi miehen ja
naisen välejä.Parantaisi aidosti maailmaa!!!!
Ja perhekkin olisi onnellinen ja yhteen hiileen puhaltava!! Eikä mikään pölyävä mies/nais
ajattelun taistelutanner!!!kuvaamaasi perheen ja parisuhteen tasa-arvomallia näytään toteuttavan meillä jo seuraavassakin sukupolvessa.
Osittain sain itse siihen jo vähän mallia lapsuudenkodissani - ellei avoimuutta ja rehellisyyttä oteta mukaan. Vanhempieni sukupolven naiset taisivat pitää tapanaan salata tiettyjä asioita aviomiehiltään ja harrastaa monenlaisia "valkoisia valheita" perhesovun säilymisen nimissä. Itse en ole sellaiseen suostunut vaan pidän helpompana ja parempana rehellisyyttä.
Joskus ihmettelen, miten ihmiset voivat puhua rakkaimmilleen rumemmin kuin edes voisivat kuvella puhuvansa kenellekään vieraalle ihmiselle. Loukkaaminen on helppoa, mutta joskus haavojen paikkaamiseen ei riitä koko loppuelämä.
Ilahduttaa, että täälläkin taitaa olla enemmän oikeita tosimiehiä kuin "tosimiehiä", jotka ovat oman perinteisen roolikäsityksensä vankeja ja täynnä "miehisyyden" uhoa.
Jos sinä olet asenteesi jo nuorena omaksunut, taidat kuulua edelläkävijöiden joukkoon. Teillä piti olla tosi vahva itsetunto ja tieto siitä, miten haluatte elämäänne elää. Useimpia vaimoaan (ja lapsiaan) avoimesti rakastavia ja arvostavia miehiä taidettiin kaveriporukassa kiusoitella ennenkuin saitte ansaitsemaanne arvostusta sielläkin.
- lätty lättyyn
touhu enenevissä määrin.
- Merilii
parisuhteessa,
silloin voi kehittyä kumpainenkin,
ja voida hyvin.
Roolijaot eivät saa olla vaatimuksia.
- Peer G.
- Naisen kanssa ei voi keskustella riitakysymyksistä.
Täytyy sokeasti myöntää hänen olevanm oikeassa -
ja toimia vastoin hänen tahtoaan.
/Juhani Siljo
Miten hyvin nämä ajatukset sopivatkaan vielä meidän aikaammekin. Siljo haavoittui Vapausodassa kuollen vasta 30-vuotiaana....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154