mitä auto merkitsee sinulle, 50 -ikäinen nainen tai mies?
Haluatko/koetko, että autosi merkki viestittää jotain sinun persoonastasi, asemastasi, arvoistasi, varallisuudestasi tms. ympäristölle?
Intohimon kohdetta, välinettä vai ...
28
1323
Vastaukset
Itselleni se on väline, jolla siirrytään pisteestä A pisteeseen B sopivan mukavasti ja turvallisesti. Muista arvoista en haluaisi maksaa yhtään ylimääräistä.
Auton vaihtaminen tai ostaminen on yksi ikävimmistä, pakollisista tehtävistä, jota yritän aina siirtää eteenpäin.- merkkaa
kestävyys, kestäväksi tunnettu merkki ja tietenkin auto käyttötarpeen mukaan.
En ainakaan halua mitenkään "elvistellä"sillä millainen auto minulla on. - Suttura
auto on bussi. Siirryn sillä paikasta toiseen jos en jaksa kävellä.
Pitkät matkat kuljen junalla tai lentäen.
Bussin merkillä ei ole väliä, kunhan vaan on sisältä suhteellisen siisti...ja kulkee aikataulun mukaan. - se on
niin että mersu on auto ja muut on kulkuneuvoja, ei niitä autoksi kannata nimitellä.
Kunhan on jostain löytyy kolme kirjainta psa.
- Turvallisuus rakenne/ varustelu
- Pitkäikäinen ruostumaton kori
- hiljainen sisä-ääni
- laaja-alainen vääntö
- Vähän kuluttava diesel, Katti ja hiukasloukku, jolloin nokipäästöt puhdas nolla.
Nykyisen auton yhd.kulutus 5,7l/100km., joka on vähän kun auto painaa lähes 1600kg.
Persoonaa kuvaa sikäli, että olen mukavuudenhaluinen.
Asemasta ei auto viestitä, tai joo, muttei varallisuudesta, minun tapauksessa varattomuudesta.- työmatkan
vuoksi kun on epämukavat työ ajat.
- C220
väline, muuten en pääsisi taittamaan pitkähköä päivittäistä työmatkaani. Intohimosta en tiedä, mutta autoni pitää olla luotettava ja turvallinen
Siksi se onkin johtotähti.- minullakin...
auto pitää olla sellainen johon voi luottaa eikä korvat torvella kuunnella mikä paikka kolisee ja kohta hajoaa.
Mersuillahan ajetaan tosi paljo,kun näkee yli 10v,vanhan niin siinä mittarissa usein jo yli puoli miljoonaa ja auto vielä siisti.
- merkitys minulle
että pääsee kulkemaan paikasta A paikkaan B.
Ei sen kummempaa merkitystä sillä en oikein ymmärrä miksi autojen kanssa pitäisi "elvistellä". - mikhaildenisov
vain välttämätön kulkuneuvo,kaikki paljon helpompaa ku sen voi autolla tehdä
- viivi-karoliina
Mukavaa turvallista nopeaa kulkuvälinettä,jonka täytyy toimia.
- Pirre*
välttämättömyys täällä syrjäsueduilla, mutta kyllä oma auto merkitsee myös paljon muutakin; riippumattomuutta - en tykkää kerjätä.
Auto on myös työkaluni, ja on minusta mahdottoman mukava ajaakin, on ollut aina..
Minulle ei auton merkillä ole mitään väliä, kunhan se ei ole Lada eikä Skoda :). - RosaLiiin
...merkitsee minulle yhtä yhteyttä ulkomaailmaan.
Aina on autolla lähdettävä menitpä kauppaan tai ystäviin, harrastuksiin tai ihan mihin vain.
Sen vuoksi auton on oltava varmatoiminen, luotettava ja helppo ajettava.
Paljon ajavana sen on oltava pieniruokainen ja helppo huollettavakin.
Sellainen hoopo kyllä olen, että väri merkitsee, nytkin ajan red pepperillä, tekniikasta en ymmärrä paljoa mutta 1600 kiloinen on, on kattia ja suihketta, toimivat isot sisätilat eli kaikinkin puolin sopiva kulkupeli.
Viestittää en osaa mitään enkä pysty muittenkaan viestejä kovin hyvin lukemaan, kun en tunne autoja ja hintoja jne.kovin hyvin.
Joskus tulee tuumattua, vaude olipas style kun joku hyvännäköisellä ohi hurahtaa. Minusta auton pitää olla luotettava ja varmatoiminen. Tästä syystä ajelenkin päivittäin Essolle 1991-mallisella Toyota Carinalla, sillä se ei ole koskaan jättänyt minua pulaan.
Joskus tulee maistettua vähän liikaa, ja silloin tietysti menen kotiin taksilla. Kylämme taksina on Mersu, joten kyllä sitä meikäläinenkin humalassa ajelee ihan herroiksi. Saatan siellä Mersun takapenkillä joskus ajatella intohimoisia ajatuksiakin.- 39 vuotta ja
lähes 100 kierrosta maapallon ympäri...
- ollaan...
kateellisia jos naapurilla on hienompi auto,ei ole niin kuin esim,italiassa, siellä jopa naapurit iloitsee naapurin kanssa jos tämä uuden auton laittaa.
Suomessa vastaavassa tilanteessa kytätään verhonraosta naapurin uutta ajopeliä ja toivotaan,että voi kun se ajaisi pian kolarin. - verditti
Kaikkien autojen äiti:Opel Manta!!
A-korimalli vuodelta -71.
Sellaisella minä!
Intohimoni!
(Rekordin piristetty kakslitranen, parhaat kiksit saan Teboilin parkkiin ajaessani).auto on käyttöväline ja aika välttämätön kapine. Tiedä sitä kertooko persoonasta, mutta tiettyjä ominaisuuksia odotan autolta, että se on tyylikäs, uudehko, sekä soveltuu meidän tarpeisiin ja peräkärrin vetoon ja on yleensä varmatoiminen tehokas kulkuväline. Nykyisin ajan citymaasturilla.
- se ole..
Mettäläinen kirjoitti:
auto on käyttöväline ja aika välttämätön kapine. Tiedä sitä kertooko persoonasta, mutta tiettyjä ominaisuuksia odotan autolta, että se on tyylikäs, uudehko, sekä soveltuu meidän tarpeisiin ja peräkärrin vetoon ja on yleensä varmatoiminen tehokas kulkuväline. Nykyisin ajan citymaasturilla.
peräkärry eikä peräkärri?
Asutko niin korvessa ettei sinne pääse kuin maasturilla? se ole.. kirjoitti:
peräkärry eikä peräkärri?
Asutko niin korvessa ettei sinne pääse kuin maasturilla?katulamput loistavan talon nurkalla, mutta liikun kyllä peräkorvissa ja tarvitsen peläkällyä
silloin tällöin tietyistä syistä:)- tykkää
Mettäläinen kirjoitti:
katulamput loistavan talon nurkalla, mutta liikun kyllä peräkorvissa ja tarvitsen peläkällyä
silloin tällöin tietyistä syistä:)ajaa traktorilla ja toiset taas autolla.
- Akaton mies
tykkää kirjoitti:
ajaa traktorilla ja toiset taas autolla.
Onhan se auto merkinny mun elämässäni ihan kaikkia, autoon vierellä ja autoos oon oikiastaan kasvanu aikuuseksi ja työelämähän. Ei ny niinkään henkilöauto mutta kuorma-autoot on tullehet enempi ku tutuiksi vuosikymmenten aikana.
Yks sellaanen jo vanhee mies sanoo notta soon tua Halmeen poika syntynykki moottori takapuoles,hih.
Ja kyllä mä niin aatteleesin notta ihan oikias ammatis mä oon ollu ja soon aina ollu se "mun juttuni"
Ikään ei oo ollu hankalaa lähtiä ajohon, sellaasta vastenmielistä. Tottahan sitä kotihin sitten tualta maaliman maanteiltä kaipaa ja orottaa vapaata. Mutta niinhän soon joka hommas, kaikkihan me kaipaamme aina jotaan ja onko se sitten niinkin jotta jälleen pettyäksemme.
Yhyreen vetoauton mä vaihran vielä uutehen, sitten saa mun puolesta muut jatkaa. Nykyysin oon melekehen kokonansa tualla pajaas ja Jyrki ajaa, mun "toinen poika"
Meillä on sellaanen työnjakoo jotta jos hän ku on perheellinen ja pienet lapset kotona haluaa välihin olla siellä sakkinsa luona niin sitten minä lähäreen, niin ja Tiitu pikkuunen kans. Jyrki teköö sillä aikaa päivä hommia tuolla korijaamolla, ölijyjen vaihtoja ja muuta huoltotyötä. Tämä järijestely on hyvä kummallekki ja tua välihin vaihtelua arkehen.
Henkilöautoo ei ny niinkään palijoa ittelleni merkitte, on minullasellaanenki ja hyvä onkin. Oikeen ylemmän keskiluokan kaara,hih. (No ärsyttääkö?hih. sepään leuhkaasu)
Ennemmin otan polokupyörän ja käyn tuas marketis tai muilla asioolla sillä. Tästä on niin lyhyyt joka paikkahan notta teköö mahanahoolle hyvää puolaalla ruisleivän ja maitopurkin hakuu reissut pyörällä kaupasta.Yhyreen ruoka ny ei pyörään ohojaustangoos palijoa paina.
Kesääsin ajelen moottoripyörällä sitten piremmät reissuut, niinkuun sukuloomas ja sen sellaaset.
Hevoostahan mun tekiis mieli ja sen ittelleni vielä hommaankin. Sellaasen rauhallisen suomenhevoosen ja siihen talavisin oikia parireki perähän. On se seppä sitten miehellään ku sillä ajaa klenoottelen polttopuukuorman hakuhun, heinäpussi takapuolen alla, soon etevän näkööstä menoa, kaks rauhallista. Nuata moottorin jyrinää ja käryjä saan ny haistella muutoonkin ihan riittämihin.
Tällaasia miettehiä tuli mielehen, niin ja kesääsin ajettaasihin Tammikuun kultaasen likaan kans sillä hevoosella ja miksei talavisinki sitten kirkkohon ja muutaki huru kyytiä otettaasihin. Olataasihin sellaanen komianpuoleenen pari täällä lakeuksilla ja oikeen hevoosella matkas. Ihimiset saanoosi notta ny noon lähteny isäntä itte ja emäntä ajelemahan hevoosella ja me kenattaasihin komiasti kärryys tai reen perääs, miten ny milloonki, hih. Eikö ookki valamiiksi aateltu asiat? terv. seppä ja pieni rakas tiitu-kani täältä meirään kotoa. Akaton mies kirjoitti:
Onhan se auto merkinny mun elämässäni ihan kaikkia, autoon vierellä ja autoos oon oikiastaan kasvanu aikuuseksi ja työelämähän. Ei ny niinkään henkilöauto mutta kuorma-autoot on tullehet enempi ku tutuiksi vuosikymmenten aikana.
Yks sellaanen jo vanhee mies sanoo notta soon tua Halmeen poika syntynykki moottori takapuoles,hih.
Ja kyllä mä niin aatteleesin notta ihan oikias ammatis mä oon ollu ja soon aina ollu se "mun juttuni"
Ikään ei oo ollu hankalaa lähtiä ajohon, sellaasta vastenmielistä. Tottahan sitä kotihin sitten tualta maaliman maanteiltä kaipaa ja orottaa vapaata. Mutta niinhän soon joka hommas, kaikkihan me kaipaamme aina jotaan ja onko se sitten niinkin jotta jälleen pettyäksemme.
Yhyreen vetoauton mä vaihran vielä uutehen, sitten saa mun puolesta muut jatkaa. Nykyysin oon melekehen kokonansa tualla pajaas ja Jyrki ajaa, mun "toinen poika"
Meillä on sellaanen työnjakoo jotta jos hän ku on perheellinen ja pienet lapset kotona haluaa välihin olla siellä sakkinsa luona niin sitten minä lähäreen, niin ja Tiitu pikkuunen kans. Jyrki teköö sillä aikaa päivä hommia tuolla korijaamolla, ölijyjen vaihtoja ja muuta huoltotyötä. Tämä järijestely on hyvä kummallekki ja tua välihin vaihtelua arkehen.
Henkilöautoo ei ny niinkään palijoa ittelleni merkitte, on minullasellaanenki ja hyvä onkin. Oikeen ylemmän keskiluokan kaara,hih. (No ärsyttääkö?hih. sepään leuhkaasu)
Ennemmin otan polokupyörän ja käyn tuas marketis tai muilla asioolla sillä. Tästä on niin lyhyyt joka paikkahan notta teköö mahanahoolle hyvää puolaalla ruisleivän ja maitopurkin hakuu reissut pyörällä kaupasta.Yhyreen ruoka ny ei pyörään ohojaustangoos palijoa paina.
Kesääsin ajelen moottoripyörällä sitten piremmät reissuut, niinkuun sukuloomas ja sen sellaaset.
Hevoostahan mun tekiis mieli ja sen ittelleni vielä hommaankin. Sellaasen rauhallisen suomenhevoosen ja siihen talavisin oikia parireki perähän. On se seppä sitten miehellään ku sillä ajaa klenoottelen polttopuukuorman hakuhun, heinäpussi takapuolen alla, soon etevän näkööstä menoa, kaks rauhallista. Nuata moottorin jyrinää ja käryjä saan ny haistella muutoonkin ihan riittämihin.
Tällaasia miettehiä tuli mielehen, niin ja kesääsin ajettaasihin Tammikuun kultaasen likaan kans sillä hevoosella ja miksei talavisinki sitten kirkkohon ja muutaki huru kyytiä otettaasihin. Olataasihin sellaanen komianpuoleenen pari täällä lakeuksilla ja oikeen hevoosella matkas. Ihimiset saanoosi notta ny noon lähteny isäntä itte ja emäntä ajelemahan hevoosella ja me kenattaasihin komiasti kärryys tai reen perääs, miten ny milloonki, hih. Eikö ookki valamiiksi aateltu asiat? terv. seppä ja pieni rakas tiitu-kani täältä meirään kotoa.ja ihailtavan hyvällä mallilla kuulostavat Sepän asiat ainakin minun mielestäni olevan. Eikös niin sanota, että hyvin ajateltu on melkein tehty. Jokos me ensi kesänä saamme kutsun pohjalaisiin häihin - tai ainakin kertomuksen sellaisista tänne palstalle? ;))
- tammikuun likka
Akaton mies kirjoitti:
Tällaasia miettehiä tuli mielehen, niin ja kesääsin ajettaasihin Tammikuun kultaasen likaan kans sillä hevoosella ja miksei talavisinki sitten kirkkohon ja muutaki huru kyytiä otettaasihin. Olataasihin sellaanen komianpuoleenen pari täällä lakeuksilla ja oikeen hevoosella matkas. Ihimiset saanoosi notta ny noon lähteny isäntä itte ja emäntä ajelemahan hevoosella ja me kenattaasihin komiasti kärryys tai reen perääs, miten ny milloonki, hih. Eikö ookki valamiiksi aateltu asiat? terv. seppä ja pieni rakas tiitu-kani täältä meirään kotoa.Oli, oli oikein hyvin ajateltu, ja niinhän se on, että hyvin suunniteltu on puoliks tehty *se taitaa olla Joku Muu* :))) se likka :)))
- Akaton mies
tammikuun likka kirjoitti:
Oli, oli oikein hyvin ajateltu, ja niinhän se on, että hyvin suunniteltu on puoliks tehty *se taitaa olla Joku Muu* :))) se likka :)))
"Joku muu" No ei se ny oo... Tuas Orvokki kyseli notta koska ne häät on. Saat ny Sinä sitten vastata hänelle ku aloot kerran, hih, lykkäämähän länkiä korvihin selevääs asiaas. terv. minä ja Tiituki.
- tammikuun likka
Akaton mies kirjoitti:
"Joku muu" No ei se ny oo... Tuas Orvokki kyseli notta koska ne häät on. Saat ny Sinä sitten vastata hänelle ku aloot kerran, hih, lykkäämähän länkiä korvihin selevääs asiaas. terv. minä ja Tiituki.
Äiteltä yhtä ja toista asiaa. Kyllästyttyään jatkuvaan kyselyyn hän pohjalaisittain vastasi johonkin "Koska"-kysymykseen näin: "tulevana vuonna tuohikuussa pukinpäivänaikaan". Mikähän se tuo kuukausi mahtaa olla? Onkos sulla tietoa tuollasesta? :))
- kun olen
kerran lapset toivat Volvo c90,
sanoi että isovanhempien pitää ajaa vähän arvokkaammalla.
onneksi jättivät vielä Golffin meille,
kauppakärryksi, muta sillä ei saa ajaa valtateillä.
auto ei meille mitään merkitse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999