Naiset, miehet ja sosialisointi

kapistelija

Oikeastaan tämä on suunnattu enemmän naisille, mutta miestenkin mielipiteet kiinnostaa.

Leikitään, että on tälläinen hypoteettinen tilanne, jota kohta kuvailen.

Istutte iltaa kaverin luona ja tyttö-/poikaystävänne on mukananne ja seurueessa on myös yksi sinkkumies. Tämä mies on sosiaalinen ja keskustelee helposti aiheesta kuin aiheesta ja yleensä ohjaa keskustelua. Hän naurattaa naisia ja miehiä yhtä lailla ja pitää tunnelmaa yllä, niin tarvittaessa. Hän on myös riittävän katseenkestävä, että naiset ovat aina antaneet hänelle pitkiä katseita, koska hän pukeutuu hyvin ja on muutenkin älykäs, fiksu ja sivistynyt käytökseltään. Miehet seurueessa tietävät kaiken tämän, koska ovat hänen hyviä ystäviään jo useamman vuoden ajalta.

Melko usein kuitenkin käy niin, että nämä varatut tyttöystävät alkavat sosialisoida tämän protagonistin kanssa niin paljon, että jossain vaiheessa miehen ystävät alkavat huomioida asian ja saattavat tulla väliin istumaan ja katkaista keskustelun tai ilmaista kahdenkesken, että tulet melko hyvin toimeen tyttöystäväni kanssa. Joskus tilanteet, joita syntyy näiden varattujen naisten kanssa ovat ...outoja jopa päähenkilön mielestä. Kuten tilanne, jossa nainen jatkoille lähdettäessä painautuu lähelle ja kysyy oudolla äänenpainolla, "etkai sinäkin ole lähdössä baariin?".

Tämä kaikki kuitenkin ilman, että sankari olisi mitenkään erityisesti flirttailut, osoittanut kiinnostustaan tai edes miettisi seurueen tyttöjä muuten kuin ihan vain satunnaisena seurana (seurueen tytöt ovat vaihtuneet melko tasaiseen tahtiin vuosien varrella) ja on vain yksinkertaisesti oma itsensä: sosiaalinen, puhelias, kohtelias ja helposti lähestyttävä.

Niinpä kysymys teille naisille kuuluukin: onko miehillä näissä tilanteissa syytä olla huolissaan, jos kyseessä olisi pelimies? Vai onko kyseessä ihan vain sosiaalista hauskanpitoa? Ymmärtävätkö poikaystävänne näissä tilanteissa signaalit helposti väärin?

Miehille taas: tuleeko näitä tilanteita vastaan? Miten reagoitte?

31

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tartte kovin etäältä hakea. Sitä sattuu..

Mut meillä on kaveripiirissä sellanen sopimus että kavereiden tyttöystävät jätetään rauhaan. Kävis ne sit miten kuumana tahansa. Pari kaveria sen on tehny ja kun ollaan seurattu sivusta niin luottamuksen rakentaminen uudelleen on miltei mahdotonta.

Mie veikkaan et kaveripiireissä tulee eteen ainoostaan yks kerta, se eka ja viimonen. Ja senki tapahtumiseen vaikuttaa niin älyttömän monet seikat. Niinku se kaveri joka teki sen sanoki. "Jos vaan vois asiat tehdä toisin"

Ite en piittaa, mie arvostan mun nykyset kaverit sen verta korkeelle et sitä ei satu vaik ne vähän flirttaiski ja toisekseen mie arvostan miun mielikuvitus tyttöystääki tosipaljon, vaik se nyt tuolla aiemmassa ketjussa jo meniki pettämään :D

• kapistelija

Ei niitä voi päästää kaksilahkeisten kanssa samaan tilaan - tai edes samaan viestiketjuun! :)

• kapistelija kirjoitti:

Ei niitä voi päästää kaksilahkeisten kanssa samaan tilaan - tai edes samaan viestiketjuun! :)

siinä on riskinsä :D mut tää kyllä sutii nyt untenmaille...

• emmuliina

tuota, mitäs jos ei osaa kuvitella semmosta tilannetta että joku lörpöttelijä kiinnostaisi oman miehen sijaan ihan vaan siksi että se lörpöttää? Voisin kuvitella naisen kiinnostuvan, jos hän kokee jo ennestään että omassa parisuhteessa ei ole kivaa ja mies on jäyhä ja tylsä. Mä sanoisin että on to-del-la vaikea kuvitella tollasta tilannetta omalla kohdallani. Ensinäkin mun mies ei kokisi tarvetta mennä "kahden kesken" sanomaan jollekin että tuletpas hyvin toimeen mun tyttöystävän kanssa. Meillä on luottamus ja arvostus toisiamme kohtaan.

Mutta joo, kyllähän tollasta varmasti tapahtuu. Ihmisten joukossa jotka on vähän hukassa itsensä ja muun maailman kanssa. Ihmisten kesken, jotka osaa imeä elämäänsä sisältöä vain muiden ihmisten kautta.

• kapistelija

..ollut kyse siitä, että nainen olisi kiinnostunut, vaan siitä, miten ulkopuoliset ja varsinkin oma seuralainen lukee tilanteen.

• Itse aiemmin pohdin vähän samaa sinkkunaisen näkökulmasta, mutta pohditaan nyt vähän lisää ;)

Siis muiden mielipiteistä en tiedä, mutta itselläni asia on niin että tykkään valtavasti jos pääsen keskustelemaan jonkun sellaisen kanssa jolla on jotenkin mielenkiintoisia juttuja. Kova kun on höpöttämään itsekkin, ja tykkään väittelystä, niin sopivan vänkäämis-kaverin löytäminen esim. bileissä on aina ihanaa!
      No sitten taas miten siihen reagoidaan on vähän niin ja näin. Ystäväni toivottavasti tietävät etten koskaan koskisi pitkällä tikullakaan heidän miehiinsä. Joskus ehkä jotain hienovaraista huomauttelua tullut, jolloin olen älynnyt ottaa vähän etäisyyttä...Vaikkakin olen ehkä vähän loukkaantunut että aikeeni on niin väärin tulkittu.
      Sitten taas miten oma poikaystävä asiaan reagoi... hmmmm... oikeastaan sellaisessa tilanteessa ollut vain kerran, että innostuin juttelemaan juhlissa miehen kanssa ja itselläni oli seuralainen mukana. Seuralainen kiskoi herneen niin syvälle nenäänsä ettei tosikaan... joka minusta oli tosi lapsellista. Kuitenkin, mä vaan juttelin ja ei ollut kyse mistään muusta!

Joten: sosiaalista hauskanpitoa omalla kohdallani vaan, ja ei tarvitsisi olla huolissaan vaikka väittelykaverini olisi mister universum.

• kapistelija

on sinun oletettu flirttailevan tarkoituksella? Vai onko katsottu, että mies on kiinnostunut sinusta vähän enemmänkin, vaikka ystäväsi ehkä ymmärtävätkin, että olet vain sosiaalinen ja väittelyyn taipuva?

AngeLightsin vastauksen luettuani mietin myös hiukan miten henkilön ystävät ymmärtävät miehen motiivit näissä tilanteissa. Olet itse miettinyt tältä kantilta?

• kapistelija kirjoitti:

on sinun oletettu flirttailevan tarkoituksella? Vai onko katsottu, että mies on kiinnostunut sinusta vähän enemmänkin, vaikka ystäväsi ehkä ymmärtävätkin, että olet vain sosiaalinen ja väittelyyn taipuva?

AngeLightsin vastauksen luettuani mietin myös hiukan miten henkilön ystävät ymmärtävät miehen motiivit näissä tilanteissa. Olet itse miettinyt tältä kantilta?

Siis:

1.ystävät on mulle lähes pyhä asia, ja koskaan en tahallani tekisi mitään pahaa heille, ja he sen kyllä tietävät. Koskaan eivät ole olleet nihkeenä minulle jos olen jutellut poikakaverin tms. kanssa. Eli ei, eivät TIETÄÄKSENI ole koskaan olettaneet että flirttaan tarkoituksella.

2.Muutama kaveri on kyllä kertonut, että mies on sanonut jotain minusta, eli ukko on jotenkin ilmaissut että jos olisi vapaana niin ehkä kiinnostuisi minusta.

3. Kerran olen ollut tilanteessa, jossa mies tulkitsi minut ihan totaalisesti metsään, ja kävi suorastaan käsiksi. Aikuinen, vanhempi, perheellinen mies; sitä jotenkin pitkään harmittelin vaikka oikeasti en kyllä antanut ymmärtää yhtään mitään, ja kaverit jotenkin sen kuittasi sanomalla että tämä ukkeli on ennenkin käynyt juhlissa naisiin käsiksi.

4.Miehen motiivit? Luoja tietää... Mietin joskus, jos kesken keskustelun tulee outo olo, että tyyppi katsoo liian pitkään tai on liian lähellä. Silloin vaihdan keskustelu-kaveria, tai otan jotenkin etäisyyttä. Ehkä kiinnitän enempi huomiota siihen etten itse anna aihetta mihinkään.

Vastaakohan kysymykseesi?

• kapistelija
        Mielikki77 kirjoitti:

Siis:

1.ystävät on mulle lähes pyhä asia, ja koskaan en tahallani tekisi mitään pahaa heille, ja he sen kyllä tietävät. Koskaan eivät ole olleet nihkeenä minulle jos olen jutellut poikakaverin tms. kanssa. Eli ei, eivät TIETÄÄKSENI ole koskaan olettaneet että flirttaan tarkoituksella.

2.Muutama kaveri on kyllä kertonut, että mies on sanonut jotain minusta, eli ukko on jotenkin ilmaissut että jos olisi vapaana niin ehkä kiinnostuisi minusta.

3. Kerran olen ollut tilanteessa, jossa mies tulkitsi minut ihan totaalisesti metsään, ja kävi suorastaan käsiksi. Aikuinen, vanhempi, perheellinen mies; sitä jotenkin pitkään harmittelin vaikka oikeasti en kyllä antanut ymmärtää yhtään mitään, ja kaverit jotenkin sen kuittasi sanomalla että tämä ukkeli on ennenkin käynyt juhlissa naisiin käsiksi.

4.Miehen motiivit? Luoja tietää... Mietin joskus, jos kesken keskustelun tulee outo olo, että tyyppi katsoo liian pitkään tai on liian lähellä. Silloin vaihdan keskustelu-kaveria, tai otan jotenkin etäisyyttä. Ehkä kiinnitän enempi huomiota siihen etten itse anna aihetta mihinkään.

Vastaakohan kysymykseesi?

.........

• Aloin itsekin miettimään tuota asiaa..

Minulla on paljon ihmisiä ympärilläni ja aina siitä porukasta löytyy joku uusi hemmo, jolla on mielenkiintoiset jutut ja joka pitää erityisesti naisten kanssa jutustelusta, eikä hänen ulkonäössäkään ole vikaa.

Täytyy kyllä myöntää, että ikinä en kuitenkaan ole ollut tuollaisista hemmoista kiinnostunut. Päinvastoin. Ja tiedätkö miksi?
      Koska minua sellainen mies raivostuttaa ja oksettaa! Sellainen mies on erittäin alas vaipunut ihminen, joka elää vain sillä, että olettaa jokaisen naisen olevan kiinnostunut hänestä. Sellainen ihminen on mitä luultavimmin täynnä itseään ja sellaisella ihmisellä on liian suuri ego.

Eihän kuvailemasi mies voi olla hyvä miesystävä! Tai aviomies! Ei todellakaan!
      Joka päivä saisi vain odotella kotona, kun hänen "nais ystävänsä" ja kaverinsa soittelevat häntä paikasta A paikkaan B. Lisäksi hän on suuressa vaarassa pettää, sillä hän elää tosiaan vain naisista jotka ovat 'niin kiinnostuneita' hänestä. Ellei hän saa naisten katseita tai huomiota, niin hän ei ole mitään. Se on se hänen egonsa.

Jotkut rakkaista ystävistäni ovat joutuneet sellaisen miehen uhriksi. He päätyivät arkipäivisin käymään töissä ja sen jälkeen odottamaan, kunnes mies tulee kavereistaan kymmenen aikaa illalla. Joskus viikonloppuisin mies saattoi viedä naisensa kanssaan baariin, jossa kuitenkin toiset naiset kiinnostivat / kiinnostuivat helpommin. Ei ollut niissäkään suhteissa mitään kehumista.

3/5 niistä ystävistäni jotka sellaiseen mieheen ovat retkahtaneet, joutuivat petetyiksi, eräs teki itsemurhan ja yksi erosi vajaa kuukausi sitten kuultuaan, että mies olikin käynyt heidän vuoden mittaisen suhteen aikana vähintään 4 kertaa viikossa "naisvaltaisella klubilla", niinkuin me niitä paikkoja kutsumme.

Hurray,
      for the King of the Losers!

-AngeLight

• kapistelija

Voin hyvin ymmärtää, miksi päättelisit näin tarinan päähenkilöstä kokemuksiesi perusteella, mutta painotan, että kyseessä ei ole pelimies. Tai muutenkaan erityisesti juuri naisten kanssa jutusteluun taipuvainen ihminen, vaan ihan vain puhtaasti henkilö, joka pitää keskustelusta, on sosiaalinen ja keskustelutaitoinen.

Eikä hän myöskään oleta, että naiset olisivat hänestä kiinnostuneita, muuten kuin satunnaisena keskusteluseurana. Enemmän tässä kiinnostaa miten ulkopuoliset tilanteen lukevat.

Kun tapaat tällaisen henkilön, onko asennoitumisesi aina samanlainen? Oletatko samantien, että kyseessä on itseään täynnä oleva pelimies? Oliko asennoitumisesi samanlaista myös ennen ystäviesi kohtaloa?

Avautumisesi kieltämättä herättää myös kysymyksiä siitä, miten muut ihmiset ymmärtävät sankarin motiivit.

• kapistelija kirjoitti:

Voin hyvin ymmärtää, miksi päättelisit näin tarinan päähenkilöstä kokemuksiesi perusteella, mutta painotan, että kyseessä ei ole pelimies. Tai muutenkaan erityisesti juuri naisten kanssa jutusteluun taipuvainen ihminen, vaan ihan vain puhtaasti henkilö, joka pitää keskustelusta, on sosiaalinen ja keskustelutaitoinen.

Eikä hän myöskään oleta, että naiset olisivat hänestä kiinnostuneita, muuten kuin satunnaisena keskusteluseurana. Enemmän tässä kiinnostaa miten ulkopuoliset tilanteen lukevat.

Kun tapaat tällaisen henkilön, onko asennoitumisesi aina samanlainen? Oletatko samantien, että kyseessä on itseään täynnä oleva pelimies? Oliko asennoitumisesi samanlaista myös ennen ystäviesi kohtaloa?

Avautumisesi kieltämättä herättää myös kysymyksiä siitä, miten muut ihmiset ymmärtävät sankarin motiivit.

Keksitkö tarinan päähenkilön itse? Sillä se selittäisi sen, että vaikka mies on tuollainen, hän ei ole kiinnostunut naisista yhtä paljon kuin ne naiset hänestä. Eikä hän olisi täynnä itseään.

Oikeassa elämässähän tuo olisi miltein mahdotonta, sillä faktahan on että kyseinen mies väkisin alkaa täyttymään kehuilla ja huomiolla jota hän vastakkaiselta sukupuolelta saa (mikäli hän on hetero), jonka vuoksi hänen itsetuntonsa olisi aivan liian korkealla, joka saattaisi vaikuttaa hänen egoonsa.

Jos asia on kuitenkin teoriassa näin, niin pyydän anteeksi väärin tulkitsemistani. Vien asian vielä kerran ajatusteni läpi. Eli.

Itse kyllä luultavasti (oli minulla kumppani tai ei) tulkitsisin miehen käytöksen häntä tuntematta hieman pelimiesmäiseksi vaikka hän ei sitä olisikaan. Eihän sitä niinkään näe ulospäin, onko hän tosiaan pelimies ja mitä hänen mielessään liikkuu. Hän käyttäytyy sen mukaisesti, jonka vuoksi ensivaikutelma on varmasti negatiivinen.

Ja taisinkin mainita asian jo edellisessä viestissäni, että mitä mieltä asiasta olin. Minulla kun paljon ihmisiä on ympärillä niin aina sieltä joku löytyy. Tosin usein sellaiset ovat väistämättä vähän pelimiehiä.

Näillä eväillä jatketaan! :)

-AngeLight

• kapistelija
        AngeLights kirjoitti:

Keksitkö tarinan päähenkilön itse? Sillä se selittäisi sen, että vaikka mies on tuollainen, hän ei ole kiinnostunut naisista yhtä paljon kuin ne naiset hänestä. Eikä hän olisi täynnä itseään.

Oikeassa elämässähän tuo olisi miltein mahdotonta, sillä faktahan on että kyseinen mies väkisin alkaa täyttymään kehuilla ja huomiolla jota hän vastakkaiselta sukupuolelta saa (mikäli hän on hetero), jonka vuoksi hänen itsetuntonsa olisi aivan liian korkealla, joka saattaisi vaikuttaa hänen egoonsa.

Jos asia on kuitenkin teoriassa näin, niin pyydän anteeksi väärin tulkitsemistani. Vien asian vielä kerran ajatusteni läpi. Eli.

Itse kyllä luultavasti (oli minulla kumppani tai ei) tulkitsisin miehen käytöksen häntä tuntematta hieman pelimiesmäiseksi vaikka hän ei sitä olisikaan. Eihän sitä niinkään näe ulospäin, onko hän tosiaan pelimies ja mitä hänen mielessään liikkuu. Hän käyttäytyy sen mukaisesti, jonka vuoksi ensivaikutelma on varmasti negatiivinen.

Ja taisinkin mainita asian jo edellisessä viestissäni, että mitä mieltä asiasta olin. Minulla kun paljon ihmisiä on ympärillä niin aina sieltä joku löytyy. Tosin usein sellaiset ovat väistämättä vähän pelimiehiä.

-AngeLight

mutta kiinnostus on vain platonista, sillä henkilöllä on hyvin, hyvin vahva käsitys siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Hän on myös hetero.

Sanoit, että ensivaikutelmasi olisi negatiivinen. Oletetaan, että olisit sinkku ja tämä henkilö tulisi keskustelemaan kanssasi. Saatatko kohdella häntä kylmästi, jos hän tulee juttelemaan kanssasi? Kuinka valmis olet vaihtamaan käsitystäsi?

Veikkaisin, että protagonistin ongelma on, että hän kyllästyy todella nopeasti, ellei ole ketään kenen kanssa jutella.

• AngeLights kirjoitti:

-AngeLight

juuri niitä kavereita joista äidit varottaa :D

Tuomitaan suoraan ilman mahdollisuutta puolustuspuheenvuoroon... Melko reilua :/

• kapistelija kirjoitti:

mutta kiinnostus on vain platonista, sillä henkilöllä on hyvin, hyvin vahva käsitys siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Hän on myös hetero.

Sanoit, että ensivaikutelmasi olisi negatiivinen. Oletetaan, että olisit sinkku ja tämä henkilö tulisi keskustelemaan kanssasi. Saatatko kohdella häntä kylmästi, jos hän tulee juttelemaan kanssasi? Kuinka valmis olet vaihtamaan käsitystäsi?

Veikkaisin, että protagonistin ongelma on, että hän kyllästyy todella nopeasti, ellei ole ketään kenen kanssa jutella.

Jos oletetaan protagonistin tulevan luokseni, niin tietysti hänen kanssaan juttelisin. Olen itsekin sosiaalinen ihminen, tosin en kaikkien kanssa juttuun tule enkä haluaisikaan tulla. Tämän vuoksi myös itse tarkkailen onnistuuko jutustelu ja ellei, niin keskustelu loppuu kyllä aikanaan ja se jää siihen sen ihmisen kohdalla.

En myöskään kohtele ketään kylmästi sen perusteella minkälainen on, minkä värinen tai minkä ikäinen. Kohtelen kylmästi vain, jos kyseinen henkilö on kohdellut minua samalla mitalla.
        Olen myös todellakin avoin henkilölle niin kauan, kun hän pysyy asiallisena, ei flirttaile, ei lähentele, eikä pyydä treffeille.
        Tietysti olisin valmis muuttamaan mieltäni hänestä, mutta se vaatisi sitä, että hän käytöksellään minulle todistaisi sen olevan sen arvoistakin.
        Olisin myös erittäin iloinen, jos noin sosiaalisen miehen löytäisin, joka ei kuitenkaan ole täynnä itseään ja nais kumppaneitaan..
        Tosin epäilen vahvasti sen olevan edes mahdollistakaan.

Nimittäin nimenomaan se, että ihmisiä (ja varsinkin vastakkaisen sukupuolen edustajia) on paljon henkilön ympärillä, täyttää kyseistä henkilöä itsellään joka johtuu taas siitä, että hän saa erityisen paljon huomiota. Se täyttää varsinkin silloin, kun kyseessä on pitkä aika jolloin henkilö on huomiota saanut paljon osakseen.

Tosin suurinosa miehistä joiden kanssa juttelen, ihastuvat minuun loppujen lopuksi. Tämä johtuu siitä että olen etenkin "hyvännäköinen" heidän mielestään. Lisäksi olen positiivinen, hullunkurinen ja minulla on huumorintajua. En tietenkään näitä luonteen ominaisuuksia esimerkiksi täällä näytä hirveän helposti, sillä vältän nimenomaan sellaisen kuvan antamista.

Sähköpostini täyttyy jo nyt kaikenlaisista treffi pyynnöistä ja -ilmoituksista sekä "huohotus" -jutuista ja kaveripyynnöistä.
        Enempää en kiitos tarvitse :)

Näillä eväillä jatkoon! ;)

-AngeLight

• Frederico kirjoitti:

juuri niitä kavereita joista äidit varottaa :D

Tuomitaan suoraan ilman mahdollisuutta puolustuspuheenvuoroon... Melko reilua :/

..Vaan tarkkailija.

He ovat itse ansainneet paikkansa. Kiitä heitä.

Ja muuten, haluan sinun tietävän että pidin joskus sinua äärimmäisen fiksuna ja hauskana miehenä ja seurasin mielelläni tekstejäsi. Olin myös kiinnostunut sinusta ja ajatuksistasi.. Oikeastaan pari minuuttia sitten.

Hyvää syksyn jatkoa!

-AngeLight

• AngeLights kirjoitti:

..Vaan tarkkailija.

He ovat itse ansainneet paikkansa. Kiitä heitä.

Ja muuten, haluan sinun tietävän että pidin joskus sinua äärimmäisen fiksuna ja hauskana miehenä ja seurasin mielelläni tekstejäsi. Olin myös kiinnostunut sinusta ja ajatuksistasi.. Oikeastaan pari minuuttia sitten.

Hyvää syksyn jatkoa!

-AngeLight

Ja nyt mieki voin mennä suoraan sinne pleijeri osastoon koska muutama mies on aiemmin toiminu niin =) Aika hyvin tarkkailtu

Mie vetoon vielä siihen että sie oot niin nuori ja oikeastaan aika ihanan ideaalinen :)

• Frederico kirjoitti:

Ja nyt mieki voin mennä suoraan sinne pleijeri osastoon koska muutama mies on aiemmin toiminu niin =) Aika hyvin tarkkailtu

Mie vetoon vielä siihen että sie oot niin nuori ja oikeastaan aika ihanan ideaalinen :)

Korjaus: Olen nuorehko, mutten nuori.

Onhan minulla jo kolmevuotinen poikakin ja olen melkein sinun ikäisesi.

Sinun on turha yrittää painottaa nuoruuteeni, sillä eipä meissä hirveästi ole ikäeroa.

-AngeLight

• Frederico kirjoitti:

Ja missä kohdin sanoin, että sinä olisit pelimies?

Toisaalta jos olet, niin tervemenoa vain! Enhän minä sitä nimittäin tiedä mistään..

-AngeLight

• kapistelija
        AngeLights kirjoitti:

Jos oletetaan protagonistin tulevan luokseni, niin tietysti hänen kanssaan juttelisin. Olen itsekin sosiaalinen ihminen, tosin en kaikkien kanssa juttuun tule enkä haluaisikaan tulla. Tämän vuoksi myös itse tarkkailen onnistuuko jutustelu ja ellei, niin keskustelu loppuu kyllä aikanaan ja se jää siihen sen ihmisen kohdalla.

En myöskään kohtele ketään kylmästi sen perusteella minkälainen on, minkä värinen tai minkä ikäinen. Kohtelen kylmästi vain, jos kyseinen henkilö on kohdellut minua samalla mitalla.
        Olen myös todellakin avoin henkilölle niin kauan, kun hän pysyy asiallisena, ei flirttaile, ei lähentele, eikä pyydä treffeille.
        Tietysti olisin valmis muuttamaan mieltäni hänestä, mutta se vaatisi sitä, että hän käytöksellään minulle todistaisi sen olevan sen arvoistakin.
        Olisin myös erittäin iloinen, jos noin sosiaalisen miehen löytäisin, joka ei kuitenkaan ole täynnä itseään ja nais kumppaneitaan..
        Tosin epäilen vahvasti sen olevan edes mahdollistakaan.

Nimittäin nimenomaan se, että ihmisiä (ja varsinkin vastakkaisen sukupuolen edustajia) on paljon henkilön ympärillä, täyttää kyseistä henkilöä itsellään joka johtuu taas siitä, että hän saa erityisen paljon huomiota. Se täyttää varsinkin silloin, kun kyseessä on pitkä aika jolloin henkilö on huomiota saanut paljon osakseen.

Tosin suurinosa miehistä joiden kanssa juttelen, ihastuvat minuun loppujen lopuksi. Tämä johtuu siitä että olen etenkin "hyvännäköinen" heidän mielestään. Lisäksi olen positiivinen, hullunkurinen ja minulla on huumorintajua. En tietenkään näitä luonteen ominaisuuksia esimerkiksi täällä näytä hirveän helposti, sillä vältän nimenomaan sellaisen kuvan antamista.

Sähköpostini täyttyy jo nyt kaikenlaisista treffi pyynnöistä ja -ilmoituksista sekä "huohotus" -jutuista ja kaveripyynnöistä.
        Enempää en kiitos tarvitse :)

Näillä eväillä jatkoon! ;)

-AngeLight

uteliaisuudesta tilanteen kannalta. Ei suinkaan uteliaisuudella verhottu lähestymisyritys. :)

Lähinnä tosiaan mietin miten ennakkoluulot tällaisessa tilanteessa vaikuttaisivat henkilön mahdollisuuksiin tutustua naiseen, josta hän saattaisi jopa olla kiinnostunut. Eli, tuomitsisiko nainen hänet suoralta kädeltä pelimieheksi. Sinä et - ainakaan tietoisesti.

Katsoin profiilisi vasta nyt ja ymmärrän varsin hyvin miksi sähköpostisi täyttyy erilaisista enemmän tai vähemmän soveliaista ehdotuksista. :)

• kapistelija kirjoitti:

uteliaisuudesta tilanteen kannalta. Ei suinkaan uteliaisuudella verhottu lähestymisyritys. :)

Lähinnä tosiaan mietin miten ennakkoluulot tällaisessa tilanteessa vaikuttaisivat henkilön mahdollisuuksiin tutustua naiseen, josta hän saattaisi jopa olla kiinnostunut. Eli, tuomitsisiko nainen hänet suoralta kädeltä pelimieheksi. Sinä et - ainakaan tietoisesti.

Katsoin profiilisi vasta nyt ja ymmärrän varsin hyvin miksi sähköpostisi täyttyy erilaisista enemmän tai vähemmän soveliaista ehdotuksista. :)

.. Ihmistä kuin ihmistä.

Kaikki saavat ihmisestä aina ensimmäisen vaikutelman, joka leimaa sitten kaikki samaan ryhmään kuuluvat. Myöhemmin, kun kyseen ryhmään kuuluvia ihmisiä on tavannut ja heihin on tutustunut paremmin, vaikutelma muuttuu sen mukaan, minkälainen yleisesti tämä ryhmä on. Oivallisena esimerkkinä tästä voivat olla homot.

Minulla taitaa olla aivan erilainen kuva homoista, kuin sinulla, mikäli olet ollut tekemisissä heidän kanssaan vähemmän. Omasta mielestäni homot eivät ole välttämättä niin naisellisia, kuin mitä annetaan olettaa. Se on stereotypia. Mutta he ajattelevat enemmään tunteellisesti. He ovat mukavia ja heillä on huumorintajua. He ovat kyllä kuin täydelliset miehet! :D

Harmi, ettei umpihomon kanssa voi kuitenkaan alkaa seurustelemaan, sillä.. No, he ovat homoja.

Yleinen kuva heistä myös on, että he lähentelisivät kokoajan kaikkia miehiä. Ei. Eivät todellakaan! Homot eivät lähentele kokoajan toisia miehiä vaan ovat ystävällisiä. Heidän seksuaalinen suuntautuminen (joissakin homoissa) ei edes näy ulospäin, mutta ihmiset jotka eivät ole olleet homojen kanssa eivät tätä tiedä. Harmi.

Tuossa vielä pohdit, että tuomitseeko naiset suoralta kädeltä pelimieheksi kuvailemasi miehen ja itse en osaa sanoa oikeastaan "oikeaa" vastausta. Minä tulkitsen, mutta voi olla että moni muukin luultavasti niin tekee, sillä sellainen mies on stereotypisesti pelimies.

Mutta eiköhän kaikissa meissä asu pieni player! :D

-AngeLight

• AngeLights kirjoitti:

Ja missä kohdin sanoin, että sinä olisit pelimies?

Toisaalta jos olet, niin tervemenoa vain! Enhän minä sitä nimittäin tiedä mistään..

-AngeLight

Ei ku äääh ( huomaa taas ku joudun selittämään)
        Tällaiset tunteen purkaukset ei tee hyvää sun hermoille :p

Mie vaan aattelin et mustavalkosuus näkys siinä et mun arvostus (joka siis vissiin on tullu toivottavasti useemman kommentin aikana) :D putos yhden kommentin takii... plomps. Ja teoriassa mun pitäiski olla homo, muuten pärjäisin tosi hyvin, mut en oo kiinnostunu miehistä "siinä mielessä"

Hei MIE EN OO VIELÄ VANHA :D

(viittaan tohon poistettuun keskusteluun... Ei yhdestä sammakosta pie iänkaiken saada rangastusta)

Toki siinä hävis samalla yks sun oikeastaan aika hieno kirjoitus... Sie jopa flirttailit mulle ;)

Ja tituuleerasit mua pleijeriks sillon ku haukuit sen sinkun joka tulee toimeen tyttöjen kaa pleijeriks. ...

• Frederico kirjoitti:

Ei ku äääh ( huomaa taas ku joudun selittämään)
        Tällaiset tunteen purkaukset ei tee hyvää sun hermoille :p

Mie vaan aattelin et mustavalkosuus näkys siinä et mun arvostus (joka siis vissiin on tullu toivottavasti useemman kommentin aikana) :D putos yhden kommentin takii... plomps. Ja teoriassa mun pitäiski olla homo, muuten pärjäisin tosi hyvin, mut en oo kiinnostunu miehistä "siinä mielessä"

Hei MIE EN OO VIELÄ VANHA :D

(viittaan tohon poistettuun keskusteluun... Ei yhdestä sammakosta pie iänkaiken saada rangastusta)

Toki siinä hävis samalla yks sun oikeastaan aika hieno kirjoitus... Sie jopa flirttailit mulle ;)

Ja tituuleerasit mua pleijeriks sillon ku haukuit sen sinkun joka tulee toimeen tyttöjen kaa pleijeriks. ...

Aloitan tämän viestin hieman pehmeemmin tokaisemalla, että olet varmaan Lappeenrannasta kotoisin, sillä puhut lappeenrannan murretta :p

Mutta! Sitten asiaan!

Minulla ei ole ollut vielä yhtäkään tunteen purkausta. Huomaat aivan selvästi sitten, kun minulla sellainen on päällä. Sitä nimittäin ei voi olla huomaamatta.

Se, miksi vaikutan niin kylmältä nyt on vain se fakta, että en käytä hymiöitä ja pyrin nimenomaan siihen yksinkertaisuuteen, että käytän vain pilkkuja, pisteitä, huutomerkkejä (tarvittaessa) ja muita sen tapaisia merkkejä. Eli turhat vitkuttelut jääkööt pois, nimittäin työkseni kirjoitan koneella ja se on vain jäänyt päälle, kun yleisesti jollekin kirjoitan.
        Kun taas kirjoitan sähköpostiin, pikaviestimeen jne. en TODELLAKAAN ole tällainen. Minun kanssani on (omien mutta myös toisten sanojen mukaan) erittäin mieluista kirjoitella. Käytän enemmän kuin paljon hymiöitä ja olen positiivinen juttuseura.
        En myöskään käytä kirjakieltä :)

En ole myöskään musta-valkoinen. Minusta kaikista ärsyttävintä ihmisissä on se, että jotkut tekevät minusta johtopäätöksiä vain parin viestin tai väittelyn jälkeen, niinkuin sinä nyt. Se on ehkä maailman ärsyttävintä.
        TODELLA ärsyttävää on myös se, että kun sanon jotakin jossakin väittelyssä, joku tulee vinkumaan "Olet 14!", kun itseasiassa olen jo ohittanut täysi-ikäisyydenkin ja olen huolehtiva äiti 3-vuotiaalle pojalleni.

Ja eräs huvittava asia on se, että minulla on seuraajia! Ei uskoisi! :D
        Ainakin kolmen tiedän seuraavan minua, sillä kun olen (vaikka sinun kanssasi) juttelemassa, niin joku säälittävä, anonyymi henkilö tulee vinkumaan jotakin aivan huolestuttavan lapsellista roskaa. Tällaisille nauran kyllä kovaan ääneen :D
        Voin aina vaihtaa profiilini yskityiseksi julkisen sijaan, mutta en tee sitä, sillä pidän siitä, että minulla on seuraajia, kuin JEESUKSELLA konsanaan :DD

Mutta nyt meni kyllä asiasta kukkaruukkuun. Takaisin siis varsinaiseen asiaan..

Ja kyllä. En ollut rakastunut sinuun Frederico, joten tosiaan pitämisen voi lopettaa ihan hyvin yhteen tekstiin. Minula ei ollut Frederico - syndroomaa, jotta olisin kokoajan sinua seurannut. Minä vain pidin teksteistäsi, joita siis luin jos jossakin näin, mutta kun tuli oma vuoroni puhua kanssasi, ei se vastannut odotuksiani.. Todellakaan.

Ja... Anteeksi nyt... Mutta sinä OLET aika vanha :}
        Et sinä enään mikään poika ole! Olet aikuinen mies. Minäkin olen enemmän lapsi rinnallasi, sillä olen pari vuotta nuorempi.. No, ei ehkä pari vaan joku tyyliin pari enemmän :D

Ja periaatteessa yhdestä sammakosta voi saada iänkautisen rangaistuksen. Eihän tämä tietty Jokelassa ammuskellut henkilö (jota ei saa mainita, sillä muuten viesti poistetaan) olisi päässyt vapaalle. Hän olisi kärsinyt siitä, mikäli olisi jäänyt eloon, koko ikänsä. Vaikka vankilassa maksimissaan Suomessa saa pitää vain 12 vuotta, niin silti.

Enkä haukkunut pelimiehiksi miehiä, jotka tulevat hyvin juttuun naisten kanssa. Etkö lukenut aloittajan ja minun välistä keskustelua asiasta? Siinä käy ilmi, mitä oikeasti tarkoitin. Kannattaa se lukea, ennenkuin alat syyttelemään.

"Liian moni lähti tänään,
        pienet siivet selässään.."

-AngeLight

• la.ra

ymmärtävät yleensä aina väärin.

Ovat mustiksia kun ei ole aihetta, eivätkä huomaa, jos aihetta olisi.

Se, että mä näkyvästi tulen hyvin juttuun poikaystäväni nenän alla jonkun toisen miehen kanssa tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että se on hyvä (ja mielestäni ilmeisen vaaraton) tyyppi.

• kapistelija

"Ovat mustiksia kun ei ole aihetta, eivätkä huomaa, jos aihetta olisi. "

tuo hiukan huvitti. :) Haluatko välillä saada poikaystäväsi mustasukkaiseksi? Saatatko esim. käyttäytyä toisen miehen seurassa niin tarkoituksella, vai onko tässä kyse siitä, että toinen mies lääppii sinua ja et pääse hänestä eroon?

• la.ra
        kapistelija kirjoitti:

"Ovat mustiksia kun ei ole aihetta, eivätkä huomaa, jos aihetta olisi. "

tuo hiukan huvitti. :) Haluatko välillä saada poikaystäväsi mustasukkaiseksi? Saatatko esim. käyttäytyä toisen miehen seurassa niin tarkoituksella, vai onko tässä kyse siitä, että toinen mies lääppii sinua ja et pääse hänestä eroon?

Ajattelinkin, että vastauksestani saattaa saada vähän erilaisen kuvan...

Mustasukkaisella poikaystävällä ei tee mitään, joten en halua lietsoa tai provosoida asiaa. Enkä ole suhteessa, jos tunnen tarvetta hakea huomiota muualta.

Vaikka onhan se joskus aika söpöä, kun toinen mustasukkailee (ja yrittää peittää sen) ihan turhasta :)

• Mangusti.

nykyään miehetkin käyttäytyvät kuin naiset konsanaan? Tuohan on ihan arkipäivää, että naiset kyttäävät huolestuneena miestensä sananvaihtoja muiden naisten kanssa, mutta en tiennyt että miehetkin sortuvat nykyisin moiseen. Taitaa olla se tasa-arvo tässäkin asiassa toteutunut: naiset välittävät yhtä vähän "sidoksistaan" kuin mitä miehet ovat aikakausien saatossa koskaan välittäneetkään, ellei valvova silmä ole tarkkailemassa tilannetta. ;)

• Papeete1

Taas mielikuvitusta ja muistoja tähän vastaamiseen :)

Niinpä kysymys teille naisille kuuluukin: onko miehillä näissä tilanteissa syytä olla huolissaan, jos kyseessä olisi pelimies?
      -Ihan sama mikä on, minusta ei tarvitse olla huolissaan. En edes sinkkuna kiinnostuisi tuollaisesta kuin ihan vaan juttelun ja platonisen ystävyyden tiimoilta.

"Vai onko kyseessä ihan vain sosiaalista hauskanpitoa?"
      -Tätä se mun puoleltani olisi.

Ymmärtävätkö poikaystävänne näissä tilanteissa signaalit helposti väärin?
      -Kyllä todellakin :)

• Asiasta.huvittunut

Vaikuttaa typerältä mieheltä, kun kerjää verta nenästään. Eikö sille voisi antaa porukalla sukkasaippuaa? Luulisi kerrasta oppivan.

Kavereiden tyttöystäviin pidetään aina kohtelias etäisyys. Onneksi mun kaveripiirissä tämä on itsestäänselvyys, joten ongelmia ei ole tullut ja tuskin tuleekaan.

• *mimi*

Ihan normaalia hauskanpitoa. Tapahtuu harva se kerta. Ei mitään ihmeellistä. Jos poikaystävä tuosta suuttuu, niin on outoa. Luulen, että ainoastaan tämä sinkkumies näkee asian erikoisena ja itsensä erityisen hauskana ja komeana. Muut näkevät hänet ihan tavallisena miehenä ja kohtelevat häntä niin kuin muitakin. Illanistujaisissa pidetään hauskaa. Flirttailu on hauskaa, oli kohteena kuka tahansa. Flirttailusta ei pidä suuttua, eikä sitä pidä ottaa liian vakavasti.

• joka kerta yrittää

... kiistää miesten komeus, kun he itse niin sanovat? Sadan prosentin varmuudella jokaiseen ketjuun, johon mies kirjoittaa olevansa komea tai hyvännäköinen niin vähintään yksi nainen tulee sanomaan "No ei se siitä kyl johdu et komea olisit. Taidat vaan kuvitella omias! Kyllä ne naiset juttelee ihan muuten vaan sun kans, ei ne susta kiinnostuneita ole. :)"

... ja sitten sama nainen kirjottaa itse toiseen ketjuun: "Olen kaunis nainen ja ongelmani ovat varatut miehet jotka juttelevat mielellään kanssani. Tiedän itse, ettei kyse ole pelkästä juttelusta vaan nämä varatut miehet haluaisivat himokkaasti ja kiihkeästi nussia minulta tajun kankaalle, olenhan kuitenkin kaunis, seksikäs ja pantavannäköinen nainen. Tämä on minulle erittäin raskas ongelma. On harmi, etteivät varatut miehet osaa käyttäytyä tällaisen kauniin, seksikkään, ihanan ja eroottisen naisen seurassa!"

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe