Kirkossa on monenlaista tapahtumaa. Onko sinulla jotain tiettyjä tapahtumia/tilaisuuksia, joissa käyt?
Tässä ei kysytä mitään uskotko/etkö usko jumalaan juttuja, vaan kyse on kirkossa järjestetyistä tilaisuuksista.
Itsellä tulee käytyä häissä, kauneimmissa joululauluissa ja kiinnostavat musiikkitilaisuudet saa liikkeelle.
Milloin käyt kirkossa?
48
1049
Vastaukset
- scale
olen käynyt joskus ja tietysti aikoinaan enkelikirkossa, kun omat lapset ovat olleet enkeleinä.
Viimeksi olin hautajaisissa arkkua kantamassa.olen myös joskus käynyt joulukirkossa, en kylläkään aamuisin jaksa herätä, mut iltaisin :)
Joulukirkko on sellanen perinteinen. Sit isänpäivänä tuli käytyä ja muutamat häät tänä vuonna.
Nii ja ne kauneimmat joululaulut. Sit jos joku tuttu sattuu olemaan soittamassa niin sillon tulee mentyä.sä itsekin laulella antaumuksella joululauluja siellä, vai oletko enemmän kuuntelupuolella?
suminagashi kirjoitti:
sä itsekin laulella antaumuksella joululauluja siellä, vai oletko enemmän kuuntelupuolella?
laulella. Pitäähän sitä sen verta kanssaihmisiä kiusata. Vetelenki oikeen antaumuksella
Häissä viimeksi. Muuten en koskaan.
- sarvikuonokas
häät, hautajaiset, konfirmaatiot ja joulukirkko (ei aina).
- painu..
vittuun tält palstaltaaaaa!!!!!
- tää repes
suminagashi kirjoitti:
repes =D
:D
*wirn* - bebs
Siis onko vesijohtovedessä jotain mikä on saanu kaikkien päät sekoon lopullisesti vai mitä helekuttia täällä tapahtuu?!
bebs kirjoitti:
Siis onko vesijohtovedessä jotain mikä on saanu kaikkien päät sekoon lopullisesti vai mitä helekuttia täällä tapahtuu?!
et nyt on menossa "Kenet sais hermostumaan"-kisa =)
- ------------
bebs kirjoitti:
Ainahan täällä on samanlainen meininki ollut.
- bebs
suminagashi kirjoitti:
et nyt on menossa "Kenet sais hermostumaan"-kisa =)
on pinna niin kireellä (edelleen) että hermostun kaikkien muidenkin puolesta :DD
No ei vaan..kunhan hämmästelen,että kuin nuo jaksaa päivästä toiseen. Hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaset. bebs kirjoitti:
on pinna niin kireellä (edelleen) että hermostun kaikkien muidenkin puolesta :DD
No ei vaan..kunhan hämmästelen,että kuin nuo jaksaa päivästä toiseen. Hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaset.ja jos niille on määrätty sellasta terapiaa, et pitää palstalla räkyttää :D
Toivottavasti se helpottaa, halvalla hoidollahan heitä silloin autetaan.- sinä olet
bebs kirjoitti:
No ei vaan..kunhan hämmästelen,että kuin nuo jaksaa päivästä toiseen. Hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaset.itse he huutelevat toisilleen ja välillä itse itselleen saadakseen huomiota.
- omaa...
sinä olet kirjoitti:
itse he huutelevat toisilleen ja välillä itse itselleen saadakseen huomiota.
toimintaasi kuvaava kommentti
- sinun minun
omaa... kirjoitti:
toimintaasi kuvaava kommentti
tuon
hänen
meidän
- vili
mistään syystä kirkossa.
- Mpw
ku kävin istumassa tyhjässä kirkossa hiljentymässä.
Ei mul oo mitään erityisiä tilaisuuksia missä siel käyn.
ps. Mä en taida päästä palstanvaltaukseen huomen mukaan.- *reps*
pukki!!!!
- Mpw
*reps* kirjoitti:
pukki!!!!
Kerro.
- blaaahh
Mpw kirjoitti:
Kerro.
tiukkapipooo!!! ime faijaas!
sua tarvitaan valtauksessa, joten liekö nuo palstat karkaa mihinkään, jos ottaa tuonnempana ohjelmaan. Spontaani lähtökin valtauskeikalle on ihan jees :)
- Mpw
suminagashi kirjoitti:
sua tarvitaan valtauksessa, joten liekö nuo palstat karkaa mihinkään, jos ottaa tuonnempana ohjelmaan. Spontaani lähtökin valtauskeikalle on ihan jees :)
Jees. =D
Fiiliksen mukaanhan se on parasta. Vaikka, ei sota yhtä miestä kaipaa. Mpw kirjoitti:
Jees. =D
Fiiliksen mukaanhan se on parasta. Vaikka, ei sota yhtä miestä kaipaa.yhtä, mut ei kahta ilman kolmatta :)
- bebs
Eipä siellä kyllä muuten tule käytyä.
Eiku oon mä käyny vilkaseen reisuilla eri kaupunkien kirkkoja ihan mielenkiinnosta. Onhan ne yleensä ottaen kauniita ja vanhoja rakennuksia.vähän sama tyyli reissuilla käydä katsomassa kirkkoja ja ulkomaillakin on joka kirkko käyty katsomassa, joka reitin varrelle osuu.
Kerran Unkarissa jäin seuraamaan roomalais-katollisen kirkon menoa, ihan mielenkiintoista olla sivustaseuraajana :)
- kuorossa laulaja
On sulla hyvä huumorintaju.
Jouluna kirkkoon jotenki pakko mennä, täältä helsingin humusta kun hipsii kotikonnuille niin siellä kirkossa näkee puoli sukua ja vanhoja ystäviä... Kirkon menojen jälkeen menee tovi jos toinenkin siellä kirkonmäellä, kun pitää kuulumiset vaihtaa, halia kaikki tutut ja sukulaiset ja käydä ystävän haudalla jossa tapaa ne loput kaverit jotka ei kirkkoon halua tulla :) Haikeaa, mutta kuitenkin lämmin olo jää...
- saimi-hellevi
mä käyn tietysti ne pakolliset häät, hautajaiset, ristiäiset (ne harvat jotka kirkossa ne pitää) ja rippijuhlat.
Sit jouluna käyn kuuntelemassa kauneimmat joululaulut ja joskus jonkun joulukonsertin (harvoin kyllä). Joulukirkkoon voisin mennä, mut jotenkaan en osaa lähteä yksin ja muut ei halua...
Ehkäpä tänä vuonna sinnekin.
Mä en kuitenkaan laita joulua omassa kotona (kun kuitenkin olen joulun äidillä), niin kai sitä vois virittäytyä joulutunnelmaan siellä kirkossa sen kaupoissa juoksemisen sijaan =) - Papeete1
Siellä on meikäläisenkin käydä, viime kerrasta on kyllä aikaa. Käyn ihan näitten perusjuttujen takia häät, hautajaiset, ristiäiset.
- Danskuu
pakollisissa tilaisuuksissa (häät,hautajaiset,kaste..) jouluisin tulee myös käytyä.
Vieraissa paikoissa tulee katsastettua kirkot ja moskeijat ym..koska minusta ne on kauniita paikkoja.
Missään luterilaisissa jumalanpalveluksissa en käy. Liian teennäistä ja tiukkaa ja tylsää. Paitsi paitsi vauva jumalanpalvelus tapahtumissa ollaan pojan kanssa käyty, mutta ne onkin hauskoja. Samaten jos on gospelmusiikkia. :)) - Aurinko79-
Jouluna iltajumalanpalveluksessa, kauneimmissa joululauluissa, häissä, hautajaisissa, kastajaisissa, rippijuhlissa (jos läheinen) ja konserteissa satunnaisesti. Ns. normaaleihin sunnuntain jumalanpalveluksiin en oo vielä koskaan osallistunut.
vataväitteen :)
Jos sä rippikoulun oot käyny, niin eikö siinä pitäny siihen lappuseen hakia nimiä ja siihen kuulu käydä normijumalanpalveluksessa?- Aurinko79-
suminagashi kirjoitti:
vataväitteen :)
Jos sä rippikoulun oot käyny, niin eikö siinä pitäny siihen lappuseen hakia nimiä ja siihen kuulu käydä normijumalanpalveluksessa?Nyt täytyy tunnustaa että oli päässyt unohtumaan nuo käymiset eli oot oikeassa :) Mä tosin kävin ne hirmu tunnollisesti läpi jos sillä voi vähän sovitella tätä unohdusta ;)
Ja joo ne pippurit jäi eiliseen :) Eikä sulle varmaan muutenkaan pysty tulistumaan... Ainakaan kovin helpolla. Aurinko79- kirjoitti:
Nyt täytyy tunnustaa että oli päässyt unohtumaan nuo käymiset eli oot oikeassa :) Mä tosin kävin ne hirmu tunnollisesti läpi jos sillä voi vähän sovitella tätä unohdusta ;)
Ja joo ne pippurit jäi eiliseen :) Eikä sulle varmaan muutenkaan pysty tulistumaan... Ainakaan kovin helpolla.ku olit niin tunnollinen. Haitko aina pastorilta kuittauksen?
Muistelen, et sitä piti kokonaista 5 kertaa käydä kirkossa ja sit lisäksi jotain muita seurakunnan järjestämiä tilaisuuksia. Mä olin myös tunnollinen nimien kerääjä ja aina tietenkin poikien kanssa lehterille istumaan ja pölisemään, jotta aika kului. Sit heti välittömästi lukkarin irrotettua sormensa urkunäppiksestä oli seitsämän paperia kynineen ojossa, nimi talteen ja saman tien juosten ulos.- Aurinko79-
suminagashi kirjoitti:
ku olit niin tunnollinen. Haitko aina pastorilta kuittauksen?
Muistelen, et sitä piti kokonaista 5 kertaa käydä kirkossa ja sit lisäksi jotain muita seurakunnan järjestämiä tilaisuuksia. Mä olin myös tunnollinen nimien kerääjä ja aina tietenkin poikien kanssa lehterille istumaan ja pölisemään, jotta aika kului. Sit heti välittömästi lukkarin irrotettua sormensa urkunäppiksestä oli seitsämän paperia kynineen ojossa, nimi talteen ja saman tien juosten ulos.Mä oon jopa ollut ripareilla ja lastenleireillä isosena eli olin aika aktiivinen kirkon toiminnassa nuorempana mutta tunnustan että kyllä se kirkosta ulospääseminen tuntui joka kerta yhtä vapauttavalta... ;)
Konfirmaation yhteydessä mut istutettiin poikien väliin ku olin pitkä ja se oli vihoviimeinen paikka istua. Pojat kikatteli ku hysteeriset hyeenat ja tottakai muakin sitten alkoi naurattamaan ja asiaa tietty pahentaa aina se kun ei sais nauraa... :)
Olen kirkkoon kuuluva tapakristitty, vaikken edes usko kirkon opetuksiin. Minusta kirkko instituutiona on kuitenkin osa kansanperinnettäni, jota haluan suosia.
Käyn kirkossa, kun minut on joku sinne kutsunut. Eli käytännössä häissä ja hautajaisissa. Niin ja joskus ristiäisetkin on järjestetty kirkossa. Perinnejuhlat eivät voisi vähempää kiinnostaa.aika hyvä pointti:
"Minusta kirkko instituutiona on kuitenkin osa kansanperinnettäni, jota haluan suosia."
Eihän kirkkoon tarvi mitenkään liittää mitään jumalayhteyttä tms. vaan voi suhtautua ihan neutraalisti kirkko-instituutioon ja sen järjestämiin tilaisuuksiin.suminagashi kirjoitti:
aika hyvä pointti:
"Minusta kirkko instituutiona on kuitenkin osa kansanperinnettäni, jota haluan suosia."
Eihän kirkkoon tarvi mitenkään liittää mitään jumalayhteyttä tms. vaan voi suhtautua ihan neutraalisti kirkko-instituutioon ja sen järjestämiin tilaisuuksiin.Minusta on hassua, että monet ihmiset eroavat kirkosta säästääkseen rahaa. Haluaisivatkohan he kirkkorakennusten rapautuvan vai valtion, eli veronmaksajien maksettavaksi? Miksi heille kuitenkin kelpaa kirkon toimitukset? Minä pidän rituaaleista ja voin siitä ilosta veroni maksaa. Ei siihen elävää uskoa tarvita.
- ~nainen~
hautajaiset, häät
Nuo on ne ainoat syyt oikeastaan.
Joulukirkossa oon viimeks käynyt joskus vuosia sitten.- ~nainen~
vieraiden paikkojen kirkot kiinnostaa ihan kulttuurimielessä, tosin usein riittää silti ihan ulkoapäin katselu, ettei aina ole tarvetta sinne sisälle ängetä.
- ......
Häiden ja hautajaisten lisäksi käyn kirkossa silloin kun siellä ei ole mitään tapahtumia eli kun siellä ei ole muita ihmisiä. Kirkot ovat rauhoittumisen paikkoja ja viimeksi kävin kolmisen viikkoa sitten Tampereen tuomiokirkossa ihailemassa Hugo Simbergin maalauksia. Istuskelin yksin ja yhtäkkiä joku alkoi soittaa urkuja. Se oli aikas upeaa.
- Manfred...
Häissä, hautajaisissa, konfirmaatioissa...
Kauheimpia joululauluja en harrasta. - la.ra
Kuoroaikoina sai harjoitella ja hoilata kirkossa ihan riittämiin. Nykyisin käyn just häissä ja hautajaisissa ja joskus hyvin harvoin konserteissa.
Matkaillessa tykkään kyllä kurkistaa kirkkoihin, jos ovat auki, mutta harvemmin samaan kirkkoon tulee mentyä yhtä kertaa useammin. Poikkeuksena Temppeliaukio, joka on suosikkini. Piipahdan aina ohikulkeissani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019