poikaystäväni sanoi minulle yhtenä päivänä että häneltä on hävinnyt pari kaveria, kun heidän kanssa ei voi enää tehdä mitä haluaa. ei voi lähtee hidän kaa reissuun ja muuta niinkuin ennen. eli koska on suhteessa ei saa tehdä mitään. snaoin hänelle että en ole kieltäny menemästä, mutta ehkä joku viikon reissu ulkomaille vähän ottaisi koville.
mitä mieltä te siis olette tästä? mielestäni esim. laiva matka vielä menee jne. mutta minua arveluttaisi "päästää" poikaystävääni kauemmas. en tiedä, ehkä tämä on kiinni luottamuksesta. mutta miten paljon teidän mielestänne kumppani saa mennä ystävien kanssa jne??
missä menee raja?
4
870
Vastaukset
- kiribati
aikuinen ihminen on vapaa itse päättämään menoistaan. Tietysti yhteistäkin aikaa pitää olla, miksi muuten ylipäänsä seurustella, mutta ei tulisi mieleenikään että pitäisi kysyä/antaa toiselle lupa sen paremmin koti- kuin ulkomaanmatkoihin. Itsekään en olisi valmis luopumaan kaupunkilomistani; jos joutuisin valitsemaan niiden tai kumppanini välillä niin valitsisin vapauden matkustaa. Syy siihen ettemme tee matkoja yhdessä on yksinkertainen: häntä eivät kiinnosta samat asiat eikä hän halua käyttää rahaa matkustamiseen, koska hänellä on omat kiinnostuksen kohteensa toisaalla.
- mutta entä kun
miehen kaveriporukka on mitä on. he eivät arkaile yllyttää miestäni muiden naisten luo eikä heitä kiinnosta mitä minä ajattelen. heille on aivan sama vaikka vaikka panisi toisen naisen kaa, eihän oma nainen saa sitä ikinä tietää. pitäisi kyllä luottaa omaan mieheen että pitää järjen päässä, mutta onko kellään järkeä 3 promillen humalassa kun toiset yllyttävät vieressä. siksi pelkään näitä heidän matkojaa. en tiedä onko tämä tyhmää, mutta en voi tälle tunteelle ja pelolle mitään..
- päätös,
mutta entä kun kirjoitti:
miehen kaveriporukka on mitä on. he eivät arkaile yllyttää miestäni muiden naisten luo eikä heitä kiinnosta mitä minä ajattelen. heille on aivan sama vaikka vaikka panisi toisen naisen kaa, eihän oma nainen saa sitä ikinä tietää. pitäisi kyllä luottaa omaan mieheen että pitää järjen päässä, mutta onko kellään järkeä 3 promillen humalassa kun toiset yllyttävät vieressä. siksi pelkään näitä heidän matkojaa. en tiedä onko tämä tyhmää, mutta en voi tälle tunteelle ja pelolle mitään..
että hän voi kavereittensa yllytykseen lähteä mukaan tai sitten ei. Et voi vahtia miestäsi etkä varsinkaan miehesi kavereita. Jos mieheltä itseltään ei löydy tahtoa kieltäytyä toisista naisista, niin se on miehesi oma päätös. Muista, että miehesi on kuitenkin aikuinen ja itse vastuussa omista teoistaan.
Jos taas miehesi lähtee mukaan typeryyksiin, niin ehkä sitten pitäisi päästää mies vielä viettämään villejä poikamiesvuosiaan ja sinun etsiä aikuinen mies itsellesi.
Kyllä se sun mies on vastuussa omista teoistaan ihan vaikka kuin kännissä, ja kaverien yllytykseen ei tarvitse mukaan mennä!
Tosimies ei tee mitään kavereita miellyttääkseen vaan tekee omat ratkaisut ihan ite.
Oikeesti, vaikka ne kaverit ois ihan sikoja niin et voi syyttää niitä miehesi sekoiluista.
Kyse on ihan sun ja miehesi välisestä luottamuksesta. Kannattais varmaan keskustella asiasta...
Itse en halua ketään määräillä tai rajoittaa, suhteessa odotan tasavertaisuutta ja toisen kunnioitusta... toki jos sen luottamuksen sitten pettää, niin sehän on sitten siinä :(
Mutta jos luotto pelaa, niin molemmilla saa minusta olla omia menoja omien kavereiden kanssa, ilman mitään kyttäämistä!
Jokainen tyylillään, itse olen vaan sitä mieltä että jos rupeaa hirveän tiukkoja kahleita virittelemään niin sitten se kullanmuru taatusti ottaa hatkat... ottaisin itsekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019