Baariin yksin ekaa kertaa

Kerta se on ensimmäinenkin.

Olen 30-v nainen, sinkku, jonka kaikki (kirjaimellisesti) kaverit ovat pariutuneet ja/tai perustaneet perheen. Nuorempana kävin paljon kavereiden kanssa baarissa, mutta nyt korkeintaan muutaman kerran vuodessa, kun seura puuttuu.

En ole löytänyt miestä netistä, vaikka paljon treffeillä olenkin ollut. Uusien ihmisten kanssa jutteleminen ei tuota ongelmaa, mutta en itse osaa tehdä ensimmäistä askelta tuttavuuteen. Salilla, töissä, kaupassa, kirjastossa, taidenäyttelyssä jne en ole kehenkään tutustunut, joten mietin, että pitääkö tässä nyt sitten lähteä baariin ihan yksikseen.

Muut ikäiseni sinkkunaiset: Käyttekö baarissa yksin? Mihin baariin esim. Helsingissä on helppo mennä yksinkin - toisin sanoen paikka, jonne sulautuu helposti. Mihin aikaan menette ja missä kulutatte aikaanne?

Tiedän, että moni nainen on niin reipas, että käy baarissa jatkuvasti yksikseen, ja uskaltaa iskeä juttua kenen tahansa kanssa. Mutta nyt kaipaisin kommentteja kaltaisiltani naisilta, jotka ovat ujoja tekemään ensimmäisen siirron juttelulle.

Mietin, että pitäiskö tätä yksin baariin menoa alkaa toteuttaa pikkuhiljaa niin, että ensin uskaltautuisi arki-iltana töiden jälkeen vaikka lasilliselle jonnekin vai reippaasti vaan mennä suoraan la-iltana yökerhoon?

8

5156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään ehkä baariin.

Itse olen mies 31v. ja ongelmat ovat kutakuinkin samat kuin sinulla, kaverit pariintuneet ja itse sinkkuna tällä hetkellä.

Silloin tällöin tulee käytyä baarissa yksin kun kukaan kaveri ei ole menossa ja itsellä kuitenkin menojalka vipattaa. Sanoisin että tärkeintä on saada oikea mieliala päälle. Asiaan pitää asennoitua siten että oikeastaan on kiva mennä yksin, eikä ole muita häiritsemässä.

Itse ainakin menen baariin/yökerhoon joka on tarpeeksi iso (esim. kalle tms.) mieluusti sellainen jossa on monta paikkaa jossa voi yksinkin nojailla jos ei satu olemaan juuri sillä hetkellä juttutuulella.

Kaikki on tosiaan loppujen lopuksi kiinni fiiliksestä. Itse kuuntelen hyvää musiikkia ja juon muutaman oluen/siiderin ennenkuin lähden. Monesti parhaimpia baarikeikkoja ovat olleet juuri ne kerrat kun on ollut yksin liikkeellä.

Liian aikaisin ei kannata yökerhoon mennä, itse menen noin klo 11-12.

• Icerose

Mä oon baaris yleensä käyny isomman likkaporukan kans joskus sit vaa yhden. Yleensä ku lähtee isol porukal ni tulee aikaa vietettyä niiden kans, ettei sillee tuu tutustuttua. Jos ei ketää saa seuraks ku ois kiva lähtee, tai on suunniteltu, että lähetään ja tuleeki esteitä ni on sitä silloin yksin uskaltautunu lähtee. Ei se niin kauheaa ole, eka kerta voi olla vaikein. Ei kannata ajatella mitä muut miettii jos yksin menee, koska kyl baareis ihmisiä yksinki käy.

Yksin ku menee ni on ainakin helpompi tutustua, eikä yksin tarvi olla. Kyl miehet ninku naisetki on tullu juttelee, ja pitää itsekkin uskaltaa mennä eikä oottaa, että joku muu tekee aloitteen.Sen juttelun voi alottaa vaik kysymäl miten ilta menny, tai jotain. Ei sen tarvi mitää ihmeellistä olla, kyl se siit sit lähtee.

Stadis tulee käytyä missä milloinki fiiliksen mukaan. Ennen puoltayötä on tullu mentyä tai niihin aikoihin ku alkaa porukkaakin olee liikentees, ei sit paljo aikasemmin ole. Kieltämättä kaikkein mieluiten frendien kans lähtee ku yksin, vaik ei tulekkaa sit muihin kauheasti tutustuttua, mut tutustua voi muuallakin.

Rohkeasti vaan:)

• liikkeellä

Mä oon 32 nainen, ja asustan aikas pienessä kaupungissa, ja menopaikkoja on TOSI vähän. Kaverit kans pariutuneet ja ikisinkku siskonikin löysi itelleen kullan samaan aikaan kun ite erosin pitkästä liitosta.
      No siis asiaan, mä oon aina yksin liikkeellä. Ei oo tarvinnu kyl olla se aloitteen tekijä baareissa. Riittää kun ottaa siiderin ja istuu pöytään, tai sit kirmaan suoraan tanssimaan. Jossain huilipaussilla tulee kyl miehet sit juttelemaan, ja kun juttelee kaikkien kanssa ja hymyilee, vaikka juttukaveri ei niin kauheesti kiinnostais, niin uskaltautuu ne ujommatkin jossain vaihees juttusille, kun huomaavat, etten puraise ketään =)
      Ekoilla kerroilla tuntu aika orvolle mennä yksin, mut kyl siihen tottuu, ja nyt tuntuu iohan oudolle mennä kaverin kans mihinkään, yksin on se vapaus kuitenkin lähtee baariin just sillon kun sille tuntuu ja lähtee toisaalta kotiinkin silloin kun sille tuntuu, eikä tarvii odotella ketään.
      Tsemppiä, kyl se siitä.

• helppoja, koen ma

• itse en ole koskaan uskaltanut baariin itsekseni. Jo sekin jos joudun odotteleen kaveria yksikseni tuntuu vähän inhottavalta...

Mutta tunnen juuri samaan ikäryhmään kuuluvia sinkkunaisia jotka käy yksin baarissa. Kuulemma esim. viikolla tai perjantaina alkuillasta joonkin viihtyisään baariin on helppo mennä vaikkapa lehden kanssa. Tuntuu tiety pöljältä mennä jotain lehteä baariin lukemaan, mutta pointti onkin se, että kun on jokin "toiminto", niin olo ei ole niin orpo. Sitä lehteä voi lukea aika rauhakseen ja pällistellä ympärilleen samalla...

En ole vielä kokeillut kyllä, jote en tiedä miltä se tuntuisi. Ehkä jos ensin totuttelisi siihen tunteeseen että on yksin, ja sitten vasta lähtisi ottamaan kontaktia muihin siellä oleviin ihmisiin?

• Jennssku

mene vaan yksin baariin. itse olen pari kertaa ollut yksin=) Seuraa olen saanut jo ennenkun olen baariin ehtinyt hehe. Onse mullekkin ollut/on vaikeeta lähteä yksin mutta otat kotona pari rohkasu ryyppyä ja sitten vaan menoksi. ja rohkeasti vaan juttelee miehille!!! =)

• samassa jamassa

Olen 31-vuotias nainen ja aivan samassa tilanteessa: suurin osa kavereistani seurustelee, joten usein ei löydy ketään baariseuraksi. Itse olen löytänyt tilanteeseen kaksi ratkaisua. Olen sekä käynyt yksin baarissa että etsinyt uusia sinkkukavereita netistä.

Helsingissä on mielestäni ainakin yksi paikka, minne voi mennä ihan yksinkin. Kalle torstai-iltaisin on tosi hyvä, koska siellä käy silloin paljon miehiä. Yksinäinen nainen saa helposti juttuseuraa. Tietty hankalaa, jos pitää mennä seuraavana päivänä aikaisin töihin, mutta kannattaa ainakin kerran kokeilla. Jos joskus puoli yhdentoista aikaan menee, niin siellä on jo täysi hulina päällä. Torstai-Kalle on siitä harvinainen paikka, että miehiä on silloin asiakkaista noin 70 %, yleensähän naisia on aina joka paikassa enemmän. Lisäksi Kalle ei ole mikään patsastelupaikka, vaan ihmiset tulevat tosi helposti juttelemaan. Tuntuu myös luontevalta itse aloittaa keskustelu.

Muissa baareissa tai yökerhoissa en tykkää käydä yksin. Luxissa tai Teatterissa ihmiset pysyttelevät enemmän omissa porukoissaan, joten niihin on aika orpoa mennä yksin. Kallessa on sekin hyvä puoli, että siellä on aina niin täyttä, ettei yksin liikkuva hirveästi erotu massasta. Kukaan ei heti huomaa, että olet itseksesi liikenteessä, kun ympärillä on koko ajan paljon porukkaa. Neuvoni siis on, että kokeile Kallea torstaina tai lauantaina. Osta baaritiskiltä juoma ja käyskentele huoneesta toiseen. Ota katsekontaktia ihmisiin ja jos et uskalla avata keskustelua, ole ainakin itse helposti lähestyttävä. Yritä löytää muita yksin liikenteessä olevia ja juttele heidän kanssaan. Yksin ollessa juttuseuran suhteen ei kannata olla turhan ronkeli.

Ensimmäinen kerta yksin baarissa voi tuntua oudolta ja kurjalta, mutta loppujen lopuksi se ei ole ollenkaan kauheaa. Sanoisin, että miestenkin on helpompi lähestyä yksinään olevaa naista kuin porukassa olevaa. Itsekin olen löytänyt baarista seuraa yksin ollessani.

Jos baariin yksin meneminen kaikesta huolimatta tympii, etsi netistä baariseuraa. Esim. Cityn deittinetistä voi etsiä ihan vain kavereita. On jännä, että monesti ihmiset pitävät nettiä vain paikkana, mistä etsitään sitä parisuhdetta. Täältähän voi kuitenkin hakea vaikka mitä. Itse olen deittien lisäksi löytänyt netistä matkaseuraa, baariseuraa ja uusia kavereita. Yksin ei oikeasti tarvitse olla, jos vähän näkee vaivaa. Tsemppiä joka tapauksessa. Ehkä nähdään Kallessa! :-)

• Peppi

Heippa!

Onpa lohduttavaa kuulla ettei ole ainoa samassa tilanteessa oleva:) Viime aikoina olen mietiskellyt voiko nainen mennä yksikseen baariin, mutta vkl sitten jätin miettimiset ja rohkenin muutaman lasillisen jälkeen mennä ypöyksin.. Sulauduin jokkoon nopeasti ja juttuseuraa löytyi pian joten hyvä kokemus jäi ja voin suositella sinullekin. Tosin aina mukavampaa jos voi mennä toisen kanssa..joten olisipa kiva löytää toinen sinkku menokamuksi:) ehkä jo täksi illaksi ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe