..heräsin aamulla täsmälleen samaan aikaan, kun mieheni kuoli 6 vuotta sitten. Olin hikoillut yöllä niin, että tyyny oli litimärkä.
En tiedä, miksi on näin epätavallisen haikea olo, vaikka tapahtumasta on näinkin kauan aikaa ja olen ollut "iloinen", kun aika on tehnyt sen, mitä sen kuuluukin,eli antanut ymmärrystä elämän jatkuvuudesta, kaikesta huolimatta.
Ajattelin tämän tähän kirjoittaa, että saisin sanottua sen ikään kuin "pois päästäni" ja ryhdistäytyisin aloittamaan tämän päivän.
Tänään 19.11.
13
722
Vastaukset
- pienimenninkäinen
nyt on vainajien kuukausi. julmin herkille ihmisille. maaliskuu on taa julmin fyysisesti. syrytetään kynttilät.
- mies-v57
Olet rohkea nainen,kun sait tuon sanottua ja aina asioiden ulkoistaminen varmaan oloa helpottaa.
Anna muistoille ja haikeudelle rohkeasti vain
sija tässä päivässä.Rakasta ja kallisarvoista
ihmistä on sinulla oikeun muistaa ja ikävöidä.
Sisältäsi hän ei kuitenkaan kuole koskaan ja monessa elämäntilanteessa ne yhteiset muistot on
varmasti voimavara sinulle.Olet kiitollisen
positiivinen ja kypsä ihminen ja varmasti nuo kiepät asiat ja sen läpikäyminen,on kasvattanut sinua
monin tavoin.
Anna tänäin oikeus muistoille,sytytä kynttilä sydämeen ja anna itsellesi oikeus muistella
rakkaintasi.Tee tästä päivästä mieleesi
juhlapäivä.Silloin tajuat ettei rakkaus koskaan
kuole,vaan on mukana joka päivässäsi.Elämässä
hienoimmat mausteet ovat kauneimmat muistot.
Muistele ja vietä kaunis päivä.
Minun koko sydämestä sinulle mukavaa päivää. on ikävä puolisoasi.Otan osaa suruusi.Varmasti miehesi aina tulee olemaan mielessäsi. Toivon sinulle tähän päivään ja kaikkiin tuleviin myös iloa.
hiljentyminen ja kauniiden muistojen äärellä viipyminen paremman olon päivääsi?
Hyviä hetkiä huomiseesi!
PS: Iloitaan tästäkin internetin tarjoamasta mahdollisuudesta. Ihmisten joukosta löytyy aina Ihmisiä. Kiitos sinulle monista mielenkiintoisista, ajatuksia herättävistä jutuista ja kommenteista, sinä, useimmiten kai nimimerkkisi mukaisesti melko iloinen Heikunkeikku.- viivi-karoliina
Anna muistoillekkin aikaa,tulee hetki että ne on voimavarasi.Itsellä muistot kääntyi voimavaraksi jaksamiselle,mutta se vei vuosia.Vieläkin haikeus täyttää sydämmen ja ikävä tuo kyyneleet,mutta se tuska on laantunut,sen vuodet tekevät.Rakkaan ihmisen muisto jää sydämmeen,siellä on oma paikkansa kaikille rakkaillemme.Toivon sinulle sydämmestäni voimia ja iloisia,valoisia päiviä.
- itsekkään tapahtumaa,
on siellä hädissään. Sen vaistoat ja siksi hikoilet.
Mun äiti käy etsimässä isää,olivat 50v naimisissa kun äiti kuoli. Isä halvaantui vuosi sitte,niin äiti ei nyt "löydä" siksi etsii!Hän kertoi, että edesmennyt vaimonsa Elina Pohjanpää käy tekemässä hänelle aina välillä jekkuja kotonaan ja piilottaa vähäksi aikaa tavaroita. Hän ainakin kuulosti olevan tosissaan, kun väitti myös perheen tyttären Paula Siimeksen voivan todistaa, että näin tosiaan tapahtuu. Joku tavara on hetken kateissa ja löytyy jonkin ajan kuluttua juuri siitä samasta paikasta, jossa vähän aikaisemmin katsottaessa ei ollut yhtään mitään. Pentti Siimes totesi, että Ellu leikkii ja lohduttaa samalla häntä.
Pitäisiköhän alkaa miettiä kuka meillä välillä vierailee, kun kadotan kiireessä jotain? Aviomieheni tai vanhempani eivät taitaisi tuntea paikkoja kyllin hyvin. ;)) Itse syytän tosikkomaisesti kiirettä, stressiä ja hajamielisyyttäni.
- namisuku
...lokeroissa syntyy omat syvät muistot unissa itsekseen=)
Esiintymistavalle ne ei kysy omistajan lupaa.
Rauhallista ja Harmonista maanantai-iltaa Sinulle
KeikunHeikku=D - Heikunkeikku
Kiitos teille kaikille vastaajille kauniista sanoistanne. Olen makoillut sängyssä, kuunnellut Bachin Cd:tä. Kävin koneen ääressä ja luin vastauksia. En vain kyennyt kirjoittamaan itse mitään, kun itketti niin hirveesti ja kurkkuun pisti, kuin veitsellä olisi painettu.
Menin sitten takaisin sänkyyn ja nukuin hetken.Sanoistanne oli paljon apua. Olette ymmärtäväisiä ja osaatte lohduttaa. Kiitos vielä kerran.
Tämä päivä oli tällainen. Lähden pienelle kävelylenkille.
Onneksi mun tämän kaltaiset "sänkypäivät" menevät ohi äkkiä. Sitten taas muistaa, että oikeastaan on niin niin niin paljon hyviä asioita elämässä, että ei sitä kannata vajota synkkyyteen.
Pilven takaa kurkistelee aurinko.
Kiittäen Heikunkeikku haikeushan osoittaa vain sen,että sinä todella välitit hänestä.
Tuli tuosta mieleeni eräs lauantai,kun keittiössä touhuilin yksikseni.Yhtäkkiä minulle tuli valtava ikävä äitiä..se ihan hulvahti ylitseni.Kun katsoin siinä samassa kelloa,niin se oli täysin sama aika kuin oli äidin kuolinaika..päiväkin oli lauantai silloin...- Akaton mies
Ei oo aina heleppoa ajatella vieläkään vaikka itte oon ollu jo kohta justihin sen kymmenen vuotta täs yksin.
En mä enää kapinoo sitä asiaa vastahan ja viihryyn yksinkin. Pian päivät huononis jos alakas toista ettimähän ja se tois omat tapansa mun ja Tiitun kotihin. Alakaas pian komentelemahan ja pujomahan kaulinta oveen rakoosesta, sellaaseksi varootukseksi. No vaikka tulevia virheetä varten,hih. Tekiis niinkuun sanotahan justihin ennaltaehkääsevää työtä. Sehän oliis seppä justihin sitten ku väkiääsen koivuntyven alla. Pitää olla kaukaa viisas.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen täältä lakeurelta.
- maissi55
päivä sinulla tänään. Almanakassa on rakkainpansa menettäneellä monta sellaista päivää jolloin kaipaus ja ikävä tuo itkun ja kyyneleet. Väistämättä palautuu mieleen yhdessä koetut tai sitten menetykseen ja suruun liittyvät hetket ja taas kerran ne elää uudelleen. Mutta onneksi aika on armollinen ja itse olen löytänyt valtavasti aihetta kiitollisuuteen ja se on taas tuonut uutta iloa elämään.
voimia ja jaksamista sinulle ja aurinkoakin toivoisin mutta sanonkin sen näin aurinkoista mieltä Hiekunkeikulle - minea*44*
ne aika aina vain kaunistaa
ne kullanhohdetta vielä saa
ja ikiaikoihin saakka säilyy...(Kirkan biisi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039