Käykö teille usein siten että jossain tilanteessa toivoisitte tuntevanne toisin kuin oikeasti tunnette?
tilanteita?
tunnepohdintaa
54
1197
Vastaukset
Ainaki tällaset kaveripiirissä tapahtuvat parisuhde kriisit on sellasia jossa toivoo että pystys käsittelemään niitä ilman tunteita. Kaks ystävää ku alkaa riitelemään.
Sama juttu oli poken hommissa. Alakuun työillan jäläkeen olo oli ku sillä oravalla jonka käpy jääty. Mut siinä oppi kyllä sulkemaan aivot "työmoodille"- sarvikuonokas
nuo esimerkkisi olleet enemmänkin tunteiden poissulkemista?
sarvikuonokas kirjoitti:
nuo esimerkkisi olleet enemmänkin tunteiden poissulkemista?
toivoo että ei tuntis sillai. Kumminki pitää niitä tunteita vastaan sit tehdä päätöksiä. Vaikka se kuinka pahalle tuntuu...
- ~nainen~
kun jouduin jättämään entisen mieheni, niin silloin toivoin ihan tosissani, että olisin tuntenut jotain muuta kuin pelkkää tyhjää, siis vielä sitä rakkautta mitä ennenkin, koska tilanne oli ihan hirveä(mulle). Eron jälkeen sitten tunteet muuttivat muotoaan ja huomasin, että kuitenkin välitän tästä miehestä(vaikken romanttisessa mielessä) ja se oli helpottava tunne. Huomasin, etten ole ihan kylmä ja tunteeton, vaikka sitä hetken pelkäsinkin.
- -----------
---
- sarvikuonokas
tunnet niinkuin pitääkin? =)
- -----------
sarvikuonokas kirjoitti:
tunnet niinkuin pitääkin? =)
---
- sarvikuonokas
----------- kirjoitti:
---
...
- Hossi
Tälläi yhtäkkiä tulee mieleen.
Ainakin silloin kun hermostuu jollekkin jostain pienestä turhanpäiväisestä asiasta, silloin mieli tekis saada tuo tunnetila vaihdettua.
Toinen taitais olla tilanne mis toinen on sinuun ihastunut mut itse et tunne samoin toista kohtaan. Sen verran riipasee itseäkin sydän alasta et mielummin sanoisi et mulla on samaiset fiilikset. - Aurinko79-
Tunteethan on siitä jänniä että ne tuppaa menemään just toisin kuin järki sanoo. Joskus tuntee ihan vääriä asioita väärissä paikoissa mutta mä en oo ainakaan keksiny keinoa muuttaa tai hallita niitä tunteita mitenkään erityisemmin. Enkä mä tarkota että olisin täysin tunteideni vietävissä, tottakai järki täytyy pitää mukana.
Mulla on elämässäni ollut sellanen hetki jolloin en tuntenut yhtään mitään. Se oli kuin hiljanen, pimeä, hapeton tila josta ei päässyt pois. Mä en pystynyt nukkumaan, en itkemään yhtäkään kyyneltä, en ajattelemaan. Se oli vastine maanpäälliselle helvetille, pelkkää ahdistusta ja "ei mitään"-tunnetta.
Vaikea selittää mutta tuon hetken jälkeen mä oon arvostanut tunteita ihan eri tavalla olipa ne sitten oikeita tai vääriä. Vaikka sattuu tai raivostuttaa niin sekin on parempi kuin ei mitään...- sarvikuonokas
Kun tekee mieli parkua, mutta mitään ei vain tapahdu..
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Kun tekee mieli parkua, mutta mitään ei vain tapahdu..
Mä en tienny että se on edes mahdollista, aikasemmin olin aina saanut itkettyä ja purettua sen pahan olon pois ja useimmiten itkeny itteni uneen. Tuona hetkenä ei tullut uni eikä itku...
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Mä en tienny että se on edes mahdollista, aikasemmin olin aina saanut itkettyä ja purettua sen pahan olon pois ja useimmiten itkeny itteni uneen. Tuona hetkenä ei tullut uni eikä itku...
Minulle hyvin läheinen ihminen kertoi sairastuneensa vakavasti.. Sen sijaan että olisin parkunut, lohduttanut tai tuntenut sympatiaa. Kävikin niin, että en pystynyt katsomaan tätä henkilöä silmiin juuri ollenkaan, eikä huvittanut puhua koko asiasta. Luulisi että silloin kun tukea tarvitsee niin pystyisi sitä antamaan, mutta kävikin päinvastoin. En ymmärrä vieläkään.
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Minulle hyvin läheinen ihminen kertoi sairastuneensa vakavasti.. Sen sijaan että olisin parkunut, lohduttanut tai tuntenut sympatiaa. Kävikin niin, että en pystynyt katsomaan tätä henkilöä silmiin juuri ollenkaan, eikä huvittanut puhua koko asiasta. Luulisi että silloin kun tukea tarvitsee niin pystyisi sitä antamaan, mutta kävikin päinvastoin. En ymmärrä vieläkään.
Ihminen reagoi joskus yllättävälläkin tavalla asioihin. Sitä voi esim kieltää koko asian, alkaa nauramaan, muuttua ivalliseksi tms. ja kaiken tarkoituksena on tavallaan suojella itseä siltä kivulta mitä joutuu kohtaamaan. Noiden takia saattaa tosin tulla kiusallisia tilanteita mutta ihmiset kyllä ymmärtää ja tietää ettei ne johdu siitä etteikö välittäis. Jokainen meistä vaan reagoi asioihin eri tavalla.
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Ihminen reagoi joskus yllättävälläkin tavalla asioihin. Sitä voi esim kieltää koko asian, alkaa nauramaan, muuttua ivalliseksi tms. ja kaiken tarkoituksena on tavallaan suojella itseä siltä kivulta mitä joutuu kohtaamaan. Noiden takia saattaa tosin tulla kiusallisia tilanteita mutta ihmiset kyllä ymmärtää ja tietää ettei ne johdu siitä etteikö välittäis. Jokainen meistä vaan reagoi asioihin eri tavalla.
Kai sitä yritti sulkea koko ajatuksen pois...
Koska henkilön silmistä paistoi juurikin ahdistus ja epäusko.. - Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Kai sitä yritti sulkea koko ajatuksen pois...
Koska henkilön silmistä paistoi juurikin ahdistus ja epäusko..Toisen kivun ja tuskan näkeminen voi olla vaikeampaa kuin sen oman tuskan käsittely. Siinä tulee lisänä vielä se avuttomuuden tunne jollei pysty asialle mitään tekemään kuten tuollasissa sairaustapauksissa on. Tärkeintähän kuitenkin on että on siinä. Vaikkei mitään tekiskään tai sanoiskaan mutta välittää voi muutenkin kuin sanoilla.
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Toisen kivun ja tuskan näkeminen voi olla vaikeampaa kuin sen oman tuskan käsittely. Siinä tulee lisänä vielä se avuttomuuden tunne jollei pysty asialle mitään tekemään kuten tuollasissa sairaustapauksissa on. Tärkeintähän kuitenkin on että on siinä. Vaikkei mitään tekiskään tai sanoiskaan mutta välittää voi muutenkin kuin sanoilla.
Tän te naiset osaatte niin paljon paremmin =)
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Tän te naiset osaatte niin paljon paremmin =)
lukuisten viini-iltojen ja yöllisten höpöttelyjen tulosta ;)
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
lukuisten viini-iltojen ja yöllisten höpöttelyjen tulosta ;)
Johan on masentavat viini-illat teillä..
1 pullo / nenäliinapaketti, vai onko suhde erilainen? =) - Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Johan on masentavat viini-illat teillä..
1 pullo / nenäliinapaketti, vai onko suhde erilainen? =)Sä unohdat että iltaan mahtuu monta tuntia joiden aika ehditään jutustella läpi niin ne masentavat kuin ne iloiset aiheet :) Ja yleensä ilta päättyy niihin iloisiin, jotten sanois hysteerisenhauskoihin aiheiseiin :)
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Sä unohdat että iltaan mahtuu monta tuntia joiden aika ehditään jutustella läpi niin ne masentavat kuin ne iloiset aiheet :) Ja yleensä ilta päättyy niihin iloisiin, jotten sanois hysteerisenhauskoihin aiheiseiin :)
Ja myykää opetusvideona miehille =)
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Ja myykää opetusvideona miehille =)
Tuolla takuulla tienais mutta jotkut asiat on pyhiä ;)
- sarvikuonokas
Aurinko79- kirjoitti:
Tuolla takuulla tienais mutta jotkut asiat on pyhiä ;)
Ainahan voitte sensuroida kasvot ja laittaa "piip" - ääni nimien kohdalle =)
- Aurinko79-
sarvikuonokas kirjoitti:
Ainahan voitte sensuroida kasvot ja laittaa "piip" - ääni nimien kohdalle =)
Saatais varmaan piipata muutakin kuin vaan nimet ;)
Vaikka kuin usein toivoo että voisi tuntea jotenkin toisin...
Mutta jo se, että osaa eritellä niitä tunteitaan on hyvä. Kun osaa tunnistaa esim. vihan itsessään, voi miettiä mistä se johtuu, ja usein se syy vihaan on jossain muussa kuin siinä mihin se viha kohdistuu... olikos varmasti tarpeeksi hankalasti sanottu ettei kukaan taas ymmärrä mitä ajan takaa ;)- sarvikuonokas
ajattelua ja miettimistä? =)
sarvikuonokas kirjoitti:
ajattelua ja miettimistä? =)
Yritin vääntää jotain sellaista ajatuskuviota, että jotkut ihmiset eivät ole tottuneet miettimään niitä tuntemuksiaan... eli jos niiltä kysyy miltä jokin asia tuntuu, niin eivät edes itsekkään tiedä. Joten on hyvä jos edes tietää mitä tuntee...
- sarvikuonokas
Mielikki77 kirjoitti:
Yritin vääntää jotain sellaista ajatuskuviota, että jotkut ihmiset eivät ole tottuneet miettimään niitä tuntemuksiaan... eli jos niiltä kysyy miltä jokin asia tuntuu, niin eivät edes itsekkään tiedä. Joten on hyvä jos edes tietää mitä tuntee...
Hieno taito osata.. mutta pystyykö niitä kaikkia tunnetiloja nyt niin hyvin määrittämään.. syitä sen enempää
- Papeete1
Tulee mieleen ihastuminen.. ykspuoleinen. Silloin sitä toivoo kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että sen sais jotenkin pois, heti ja äkkiä.
Onkohan mun pahin ihastuminen kestänyt noin 2v ilman mitään toivoa ja pahinta on just se kun ei ole toivoa, ja silti ajatukset pyörii siinä siinä yhdessä eikä muut kiinnosta. Ajan- ja tunteiden haaskausta.- sarvikuonokas
Ja surullisen yleistä
- Papeete1
sarvikuonokas kirjoitti:
Ja surullisen yleistä
Valitettavasti sen tietäminen, että muitakin on samassa jamassa, ei auta yhtään :(
Toivottavasti mulle ei enää ikinä käy niin. Kop kop.
- käy niin
toivoisi tuntevansa niin jotakin jota ei oikeasti tunne.
Esim. Mun ex-mies ystävästä eroaminen, toivoin tuntevani ikävää tai jotain sellaista, mutta tunsin vain helpotusta, nyt se on ohi -tunne.
Yhdessä tilanteessa olisi pitänyt tuntea oikeasti myötätuntoa, mutta kuitenkin tunne oli vahingon iloa.- sarvikuonokas
Aiheuttiko nämä sussa ihmetystä kuinka pitkään?
Mistäs mahtoi johtua?
- sä olet
niin suloinen. Toivon etten tuntisi näin.
- sarvikuonokas
Muuten menee vittuilun piikkiin =P
- melkein nainen
sarvikuonokas kirjoitti:
Muuten menee vittuilun piikkiin =P
Olisi niin kiva puristella kiinteitä pakaroitasi ja nuoleskella kulkusiasi.
- sarvikuonokas
melkein nainen kirjoitti:
Olisi niin kiva puristella kiinteitä pakaroitasi ja nuoleskella kulkusiasi.
.. Tämä riittikin =D... Ihan hyvä
- tunne tätä sykettä
sarvikuonokas kirjoitti:
.. Tämä riittikin =D... Ihan hyvä
välillämme? Kiellätkö tunteen itseltäsi?
Etkö haluaisi tuntea vahvoja kouriani vartaloasi hyväilemässä?
Tiedän ettei näin pitäisi tuntea. - sarvikuonokas
tunne tätä sykettä kirjoitti:
välillämme? Kiellätkö tunteen itseltäsi?
Etkö haluaisi tuntea vahvoja kouriani vartaloasi hyväilemässä?
Tiedän ettei näin pitäisi tuntea...Joka ihmetteli asiallisten keskustelujen puutetta?
- melkein nainen
sarvikuonokas kirjoitti:
..Joka ihmetteli asiallisten keskustelujen puutetta?
mitään aisallista.
Mä himoitsen sua! - sarvikuonokas
mitään aisallista.
Mä himoitsen sua!Printtaa alotus paperille ja runkkaa siihen..
Lähemmäks et pääse =P - melkein nainen
sarvikuonokas kirjoitti:
Printtaa alotus paperille ja runkkaa siihen..
Lähemmäks et pääse =Plupaan sinulle elämäsi poskihoidon!
- sarvikuonokas
lupaan sinulle elämäsi poskihoidon!
.. kuinka hämäriä juttusi ovat.. olivat ne kuinka läppiä hyvänsä
- melkein nainen
sarvikuonokas kirjoitti:
.. kuinka hämäriä juttusi ovat.. olivat ne kuinka läppiä hyvänsä
koska vastasit minulla monta kertaa. Älä kiellä tunteitasi, pupuseni.
- saimi-hellevi
ainakin mun tunteet on aina välillä ihan väärät.
Yleensä ne liittyy ihastumiseen. Ihastun mutta toinen ei ihastu minuun tai sitten hän ihastuu mutta minä en.
Tai silloin kun seurustellessani ihastuin toiseen mieheen. Ne tunteet oli niin vääriä, mutta ei niitä poiskaan saanut. En kyllä ikinä pettänyt enkä olisi edes voinut, mutta ihastuin vain...- sarvikuonokas
vääriä vaihtoehtoja on niin paljon enemmän kuin oikeita, joita on vain 1.
Olis ees 50 / 50
- vili
aamupöhnässä lyö varpaan kunnolla oven karmiin...niin toista haluaisi tuntea. loput skulataan järjellä
- morjesta pöytään
mitä merville kuuluu?
- sarvikuonokas
Keep it simple... stupid =)
- tytsy22***
tällä hetkellä olen tainnut vähän ihastuu yhteen mieheen ,en halua ihastua/rakastua kehenkään. vaikka se mies taitaa olla kiinnostunut minusta mutta silti!!!
- sarvikuonokas
Oletko varattu?
- tytsy22**
sarvikuonokas kirjoitti:
Oletko varattu?
mulla taitaa vaan olla joku sitoutumiskammo. ?? en ole varattu.
- sarvikuonokas
tytsy22** kirjoitti:
mulla taitaa vaan olla joku sitoutumiskammo. ?? en ole varattu.
Sitoutumiskammosta pääsee eroon rakastumalla =).
Eli et voi hävitä =P
- Mangusti.
tietysti on päiviä tai tilanteita, jolloin tunnemaailma ei ole huipussaan tai edes normaali. Onneksi tunteisiin voi vaikuttaa. Sanoisin jopa, että tunnetilansa voi itse valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969