Milloin syntyy hyvä runo

????

Kun tätä palstaa lukee, niin näkee toinen toistaan upeampia runoja. Kertokaa milloin syntyy hyvä runo, mikä tunnetila silloin on? Tämä on ainut palsta mitä enää luen, niin paljon roskaa muilla palstoilla. Joten pidetään tämä asiallisena. Kiitos kaikille jotka ovat runoja tänne rustanneet. Suosikkini on Tarkampuja!

14

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkiksi vaan
      • !!!

En ole ikinä käynyt tuolla.

• BlueLace

syntyy yleensä aamuyöstä. Kun herää eikä saa enää unta koska ajatukset kiertää kehää ja sitten ne on vaan saatava paperille. En oikeastaan koskaan "rakenna" runoja, vaan annan vaan vapaasti tulla tajunnanvirtaa. Jälkeenpäin saattaa miettiä että tuonkin olisi voinut sanoa toisin tai eri sanamuodoilla, mutta koska se runo on sen tietyn hetken täydellinen kuva, en yleensä lähde niitä sen kummemmin sorkkimaan. Runoja voi syntyä oikeastaan missä tunnetilassa tahansa, kunhan on vaan sellaisessa "kuplassa", että ajatus ja tunne ei häiriinny. Nyt vaan on itsellä hiljainen kausi, ja keskityn lähinnä lueskelemaan muiden runoja...

• Olen kirjoittanut runoja siitä asti kun kirjoittamaan yleensäkin opin, ja minulle ne ovat tapa jäsennellä omia tuntoja... Joten ne vaan tulevat jostakin!

Kynnys siihen että niitä muiden luettavaksi on saattanut oli aikas kova, mutta täytyy sanoa että täällä on positiivinen ilmapiiri ja siksi jatkuvasti "saastutan" runopalstaa tuotoksillani!
      Tuntuu jotenkin palkitsevalta että joku jossakin ymmärtää...

Mullakin on muutama lemppari "taiteilija", mutta ne pidän visusti salaisuutenani ;)

• padme_amidala

ja upeuskin on utopiaa. Kun istahdan tähän kirjoittamaan kuuntelen päätäni, mikä mielentila siellä vallitsee. Sitten kirjoitan sen tunnelmaisen runon.

• valitettavasti

Suurin osa ihan höpönlöpöä, kehumiset ylitse virtaavia.

Hyvän runon sanotaan syntyvän valmiiksi heti - kun ei anna järkeilyn pilata sitä tai yritä olla fiksu ja filmaattinen.

Minun parhaimmat runoni ovat syntyneet voimakkaista tunnetiloista. Ainakin niistä olen saanut joitain tunnustuksia ihan mustaavalkoiselle.

Tunnetiloja ei voi teeskennellä niin, että ne runossa eivät paljastuisi.

• JUUjuu

En määkään mee johonkin palstalle vaa kattelee, et ohoh, ko tyhmää sakkia, paskaa jauhamas.
        Miks lorvit tääl, jos ei kiinnosta?
        Eli höpönlöpö, mee sinne mist tulitkin!!!!!!!!!

• ---------------------------
        JUUjuu kirjoitti:

En määkään mee johonkin palstalle vaa kattelee, et ohoh, ko tyhmää sakkia, paskaa jauhamas.

ja kommentointien vähyydestä ihan itse voin päätellä, että minulla ei ole tänne paljon annettavaa.

En lorvi täällä. Nyt odottelen täällä elokuvan alkamista ja kirjoittelen siinä, missä kaikilla muillakin on oikeus.

Maailma on täynnä paskaa roinaa. Miksi täällä olisi erilaista. Mutta jos yhdenkin uuden ajatuksen saa mietittäväkseen tai edes yksi runo koskettaa, se on jo paljon. Tosin en lue kuin murto-osan runoista, että voihan olla, että ne "helmet" juuri jäävät lukematta... Heh, heh.

• rehellisesti
        JUUjuu kirjoitti:

Käyn täällä kurkkaamassa, onko Markulla mitään uutta tullut päähänsä ja onko todella niin, että se ei ikinä muutu. Eikä poistu täältä kuin kuolemalla.

Siinä vastaus, miellyttääkö vai kirjoitanko
        lisää?

• JUUjuu
        --------------------------- kirjoitti:

ja kommentointien vähyydestä ihan itse voin päätellä, että minulla ei ole tänne paljon annettavaa.

En lorvi täällä. Nyt odottelen täällä elokuvan alkamista ja kirjoittelen siinä, missä kaikilla muillakin on oikeus.

Maailma on täynnä paskaa roinaa. Miksi täällä olisi erilaista. Mutta jos yhdenkin uuden ajatuksen saa mietittäväkseen tai edes yksi runo koskettaa, se on jo paljon. Tosin en lue kuin murto-osan runoista, että voihan olla, että ne "helmet" juuri jäävät lukematta... Heh, heh.

ei sitten muuta ku onnee matkaa, ku omat on kerran hyvii runoi.
        Mut jos omat tekeleet on hyvii vaa itestää, ni minkäs sille sitte voi. siitä ehkä vastauksien vähyys?
        Ja saa kirjottaa jokaine, sä , ja nekii jotka ylikehuu.........
        Sillee se menee..

• sitkeä
        JUUjuu kirjoitti:

ei sitten muuta ku onnee matkaa, ku omat on kerran hyvii runoi.
        Mut jos omat tekeleet on hyvii vaa itestää, ni minkäs sille sitte voi. siitä ehkä vastauksien vähyys?
        Ja saa kirjottaa jokaine, sä , ja nekii jotka ylikehuu.........
        Sillee se menee..

Jos ottaisin onkeeni vain tämän palstan kommenteista/kommentien vähyydestä, olisin jo kokonaan lopettanut kirjoittamisen.

Minulla on itsestäni sellainen käsitys, että osaan kirjoittaa aika ajoin myös hyviä runoja -osin siksikin että olen koko elämäni runoista nauttinut ja niitä lukenut. Saanut syntymälahjaksi edes yhden tavan ilmaista itseäni joillekin joukolle ymmärrettäväksi.

Olen hyvin itsekriittinen, joka asiassa.

• JUUjuu
        sitkeä kirjoitti:

Jos ottaisin onkeeni vain tämän palstan kommenteista/kommentien vähyydestä, olisin jo kokonaan lopettanut kirjoittamisen.

Minulla on itsestäni sellainen käsitys, että osaan kirjoittaa aika ajoin myös hyviä runoja -osin siksikin että olen koko elämäni runoista nauttinut ja niitä lukenut. Saanut syntymälahjaksi edes yhden tavan ilmaista itseäni joillekin joukolle ymmärrettäväksi.

Olen hyvin itsekriittinen, joka asiassa.

niihä tuossa oli, kaik saa kirjottaa, jatka vaa:)

• jpntar

Että paras tuotos syntyy silloin, kun aistit ovat herkimmillään ..rakastuneena, raivoissaan, keskellä kaunista luontoa...jne.

• se tulee

tuolta sielun syvyydestä asti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2349
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1745
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1584
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe