kun heti aamusta ollaan koneella ja olette aina iltaan saakka.
Itse olen tehnyt 8 km lenkin , kuten joka aamu teen.
Kohta lähden viikonlopuksi mökille, siellä on hyvät hiihtomaisemat ja paljon muutakin puuhastelua ulkona.
Menkää jo ulos tekin.
Ette varmaankaan
32
1240
Vastaukset
- 12234
sinäkään et sitten pysynyt pois koneelta,että semmonen tapaus
- tapaus kun
koneen avasin sitä varten ,että muutaman laskun maksan niin samalla käyn täällä.
Kyllä mä tästä puolentoista tunnin päästä häivyn mökille. - sitten maanantai-
tapaus kun kirjoitti:
koneen avasin sitä varten ,että muutaman laskun maksan niin samalla käyn täällä.
Kyllä mä tästä puolentoista tunnin päästä häivyn mökille.aamuna koneellas kattomassa kellosi kanssa, että ketä on paikalla. Ja ketkä kaikki on käyneet peräti yötäpäivää yhtämittaa.
Mä menen käymään kauppahallissa kävellen. Autoa en viitsi ottaa, kun matka on alle kilometrin.
Olis sitä nyt paremman provon voinut laittaa, kun kerran aloittaa.
- Nimetön
jotka istuu päivät ja melkein yötkin koneella.
Kävisivät kävelemässä vaikkapa vain tunnin tuolla ulkona niin olisivat paljon virkeämpiä ja illalla unikin tulisi paremmin.
Monille on tietokone tullut tärkeimmäksi päivittäiselle harrastukselle, sitten valitetaan masennusta ja huonoa yleiskuntoa ja lihomista kun vain yhdessäkohti päivät istutaan.
Masennuskin kaikkoaa kun ottaa jokapäiväiseen ohjelmaan ulkoilun, ei tarvi kuin tunti kävellä tuolla niin olo on huomattavasti virkeämpi.- montako
tolpan väliä olet kävellyt, hyvä kun huolehdit itsestäsi, mutta nii kai jokainen täällä kävijäkin.
Lapsellista huomauttaa toisia tälläisillä asioilla, koska on ihmisiä joilla ei ole edes mahdollisuutta kävellä.
On hienoa heille että saavat jonku kontaktin toisiin ihmisiin edes tämän kautta.
Eikös sulle sano mitään kun ihminen joutuu omaa tahtoaan eristetyksi, mites oli tapaus just helsingissä, oli kuolleena 3v asunnossaan, ja kuaan ei edes osannut kaivata ihmistä.
Mene nyt sinne mökille, ja ota järki mukaan, jos se vaikka vahvihtuisi siellä, ajattelemaan laajemmin kokonaisuutta ihmisistä ja heidän kaikkien mahdollisuudesta suoriutua joka päiväisetä elämästä. Kiitos. - lindalinda1
eivät pysty täysin hoitamaan masennusta potevaa
potilasta, mutta Sinulla on muka lääke siihen -
ulkoilu. Olisipa se todellakin noin yksinkertais-
ta !
Itse ulkoilen päivittäin, vaikka vietän koneella-
kin melko paljon aikaa. Kärsin masennuskausista,
käyn terapiassakin. Kirjoitan rakkausrunoja, joi-
hin puran syvimpiä tuntemuksiani. Kiedon ne tun-
teeni vain rakkausrunoiksi siksi, että olen tot-
tunut niin pitkään jo tekemään.
Mielestäni täällä on turhaa alkaa arvostelemaan
ihmisiä jotka viettävät aikaansa tietokoneella.
Kullakin on omat syynsä varmasti siihen. Se voi
olla sairaus, liikuntakyvyttömyys - ihan mitä
tahansa. Mutta jokaisella meillä on onneksi
sananvapaus, niin Sinulla kuin minullakin.
- Sinimarjanen
kun ei pääse sinne ulos.
Nyt kyllä on kova vesisade, mutta eipä se
haittaisi, kun varusteet on sitä varten olemassa. - hienoa että hoidat
Fyysistä kuntoasi, henkistä kuntoasi et enää saakaan kohdalleen. Mut kukin tyylillään, tavallaan.
- niin kuin
pakkopullaa tuo käveleminen kun sitä pitää täällä mainostaa ja suorituksen jälkeen olet tyytyväinen että olet sen suorittanut, ja se täytyy kirjoittaa kaiken kansan luettavaksi.
- mies-v57
Hieman varmaan tarkoituksella provosoit,mutta
hyvää tarkoittaen.Niinhän se on,että ärsyke
usein on se liikkeelle paneva voima monella
tasolla.
Toivon että sanomasi menee perille.
Liikutaan kohtuudella kehon ja voimien
mukaan ja ollaan positiivisia. - Nimetön
porukalla haukutaan kuntoilevaa ihmistä, kyllä olette lapsellisia ja kateellisia.
Teistä useimmat ovat vain laiaskoja liikkumaan.
Näin se on ,että pienikin liikunta on parempi kun liikuntaa ei lainkaan.- sitten sama provo
ottakaa rauhallisest ja kuntoilkaa.
- Kaivanto
vuoksi koirani kääntyi tänään jo puolen kilometrin jälkeen takaisin. Yleensä aamulenkki kestää runsaan tunnin. En tunne yrityksestäsi huolimatta hituistakaan huonoa omaatuntoa siitä, että olen lämpimässä, katon alla, suojassa sateelta. Eikä koirakaan.
- lindalinda1
En tunne minäkään huonoa omaatuntoa asiasta.
Vesisateen jälkeen lenkki kutsuu, nyt siivotaan
ja poikkeillaan välillä heittelemässä tänne mie-
lipiteitä.
Muuten ihan nastaa päivän jatkoa :D lindalinda1 kirjoitti:
En tunne minäkään huonoa omaatuntoa asiasta.
Vesisateen jälkeen lenkki kutsuu, nyt siivotaan
ja poikkeillaan välillä heittelemässä tänne mie-
lipiteitä.
Muuten ihan nastaa päivän jatkoa :Dettä mahdollisimman usein käyn lukemassa mielipiteitä ja heittelen omiani joukkoon. Hassua että sellaisestakin asiasta pitää syyllistää. Mutta oikeassa aloittaja on siinä, että äärimmäsyyksiä pitää välttää, niin tietsikalla olossa kuin kuntoilussakin on kohtuus poikaa
- lindalinda1
satumaa kirjoitti:
että mahdollisimman usein käyn lukemassa mielipiteitä ja heittelen omiani joukkoon. Hassua että sellaisestakin asiasta pitää syyllistää. Mutta oikeassa aloittaja on siinä, että äärimmäsyyksiä pitää välttää, niin tietsikalla olossa kuin kuntoilussakin on kohtuus poikaa
taitaa tulla mullekkin tavaks * nauraa *
Tottakai äärimmäisyyksiä pitää välttää, mutta
mielestäni on turhaa lähteä arvostelemaan sitä
kuinka paljon kukakin on koneella, tietämättä ih-
misten elämästä/mahdollisuuksista liikkua tai
muusta mitään.
Jokainen ulkoilkoon niin paljon kuin sielu
sietää, ja jättäköön muiden ihmisten arvostelut
sikseen.
Aikuiset ihmiset osaa kyllä järjestää elmämänsä
ilman, että täällä ojennetaan.
Kaikella ystävällisyydellä. lindalinda1 kirjoitti:
taitaa tulla mullekkin tavaks * nauraa *
Tottakai äärimmäisyyksiä pitää välttää, mutta
mielestäni on turhaa lähteä arvostelemaan sitä
kuinka paljon kukakin on koneella, tietämättä ih-
misten elämästä/mahdollisuuksista liikkua tai
muusta mitään.
Jokainen ulkoilkoon niin paljon kuin sielu
sietää, ja jättäköön muiden ihmisten arvostelut
sikseen.
Aikuiset ihmiset osaa kyllä järjestää elmämänsä
ilman, että täällä ojennetaan.
Kaikella ystävällisyydellä.Tämä on kiva tapa. Nää arvostelijat vois olla vaikka naapureina ja sillon oltaisiin kusessa. Nyt niitten mielipiteil ei niin kauhiasti ole väliä. Eespäin eespäin....ollaan kamuja
Meillä paistaa ihana aurinko, ja kävin kyllä kävellen kaupassa äsken. Kateeksi käy kun sulla on koira ja mulla ei nyyh.
- minäkään tänne
satumaa kirjoitti:
Tämä on kiva tapa. Nää arvostelijat vois olla vaikka naapureina ja sillon oltaisiin kusessa. Nyt niitten mielipiteil ei niin kauhiasti ole väliä. Eespäin eespäin....ollaan kamuja
mitään tärkeetä kirjottele. Kaiken sellasen, millä ei oo mitään käyttöö itelle, sen tänne kaadan.
Minä ulkoilen palkan edestä työkseni, joten vapaa-aikana voin hyvällä omalla tunnolla harrastaa nettiä. Ja uskon että täällä on paljon muitakin jotka tekevät raskasta ruumiillista työtä ja tietokone on tasapainottava harrastus. Tässä iässä ei todellakaan jaksa enää lähteä aeropikkiin jos on fyysisesti raskaassa työssä. Tietysti sellaiselle on eri asia jos on istumatyö tai työtön tai eläkeläinen.
Kuntoilen toki muutoinkin vapaa-aikana enimmäkseen hyötyliikuntaa, kävelen. Ja kävelen myös työmatkalla ja työssäni.Jos ensin pitää käydä lenkillä, ja senjälkeen saa kirjoitella palstalla.
Minäkin olin yön 'työssä'ja iltapäivällä maksoin laskuja netissä. Tosin vain kaksi kpl. mutta kuitenkin!
Nyt kun sattui silmääni tämä aloitus, niin en malttanut pitää näppejä irti palstalta ja lähden tämän tekstin jälkeen 11km. lenkille niinkuin maanantaita lukuunottamatta joka päivä.
Turhaa on tehdä johtopäätöksiä kuka, missä, milloin.
Annetaan jokaisen tehdä ja mitä ja missä järjestyksessä parhaaksi näkee, sillä tämän palstan otos koko ikäryhmästämme on alle yhden prosentin, joten se siitä!;)
ps. Mä olen muuten laiskempi, sillä en 'tee lenkkiä', niinkun sinä, ainoastaam sauvakävelen valmiilla reitillä sen 11km!:))- steinbit
Pitkät työpäivät kun tahtovat häiritä vapaa-ajan viettoa. Lähden muutamaksi päiväksi maalle ja lupaan ulkoilla. Teen pitkiä maastolenkkejä, sekä ratsain, että lumikengillä. Toivotaan, että aurinko paistaa meille kaikille!
- saastetta ulkona
parempi pysyä näin sisätiloissa, kun kuulemma Mikkelin ydinvoimala räjähtänyt.
- Eevushka
No voi oletpa sinä mallikelpoinen kansalainen!
Ellet tarkkailisi kanssaihmisiäsi noin tuomitsevasti niin sulle varmaan kasvaisi sädekehä!!!
Onko kiva saattaa toisille huono omatunto siitä etteivät he ulkoile niin paljon kuin pitäisi?
Kuinka pystyt muuten tarkkaan tietämään kuinka paljon muut ulkoilevat?
Joku kirjoitti siitä että viestien kirjoittajat haluavat todistaa kuinka hyviä he itse ovat ja loistaa sillä tavalla. En oikein silloin uskonut häntä mutta kun luin sinun viestisi tajusin heti mitä/ketä hän tarkoitti.
Jatka sinä tekopyhyyttäsi. Käyn itse joka päivä säästä huolimatta yli 5 kilsan lenkillä mutta en katso aiheelliseksi mainostaa sitä muille enkä myös sitä että käyn 3 kertaa viikossa kuntosalilla. TUlipa nyt sanottua kun kerran provosoit.muutaman rivin kirjoituksen taustalta löytyy.
Siihenkin on lähes yhtä monta variaatiota, kuin ihmistäkin?
Tuli mieleen, kun itse kirjoitin tähän ketjuun ja kerroin että maanantaita lukuunottamatta joka päivä olen kävellyt 11km lenkin. 'Totta joka sana'!
Mutta en kertonut, että tiistai oli ensimmäinen päivä ja sitä ennen hyvin satunnaisesta on tämän talven lenkkeily ollut.
Ja syy miksi nyt otin itseäni niskasta kiinni, oli niin 'hupaisa', että ajelin edellisviikonvaihteessa liian kiireisesti tienpäällä ja menetin ajokorttini 'joksikin aikaa'.
Siksi tulin luvanneeksi sekä itselle että vaimole, että aion 'lisärangaistuksena' käydä ko. lenkin joka päivä, oli keli mikä hyvänsä.
Nytkin on jalkaterässä ilmeisesti marssimurtuma, koska on mustunut ja pirun kipeä, ennenkuin turtuu matkan edetessä.
Luvattu mikä luvattu ja jatkan kunnes on lääkäri kieltää.
Vielä en ole aikonut lääkäriin mennä vaan linimettiä aamuin, päivin ja illoin ja 'matka jatkuu'.
Mites se meni; "ihanaa leijonat ihanaa", vaikka tekee kip...", tais joku vitsi mennä; kun Mertaranta savannilla kohtasi leijona lauman!:))- tammikuun likka
emw34 kirjoitti:
muutaman rivin kirjoituksen taustalta löytyy.
Siihenkin on lähes yhtä monta variaatiota, kuin ihmistäkin?
Tuli mieleen, kun itse kirjoitin tähän ketjuun ja kerroin että maanantaita lukuunottamatta joka päivä olen kävellyt 11km lenkin. 'Totta joka sana'!
Mutta en kertonut, että tiistai oli ensimmäinen päivä ja sitä ennen hyvin satunnaisesta on tämän talven lenkkeily ollut.
Ja syy miksi nyt otin itseäni niskasta kiinni, oli niin 'hupaisa', että ajelin edellisviikonvaihteessa liian kiireisesti tienpäällä ja menetin ajokorttini 'joksikin aikaa'.
Siksi tulin luvanneeksi sekä itselle että vaimole, että aion 'lisärangaistuksena' käydä ko. lenkin joka päivä, oli keli mikä hyvänsä.
Nytkin on jalkaterässä ilmeisesti marssimurtuma, koska on mustunut ja pirun kipeä, ennenkuin turtuu matkan edetessä.
Luvattu mikä luvattu ja jatkan kunnes on lääkäri kieltää.
Vielä en ole aikonut lääkäriin mennä vaan linimettiä aamuin, päivin ja illoin ja 'matka jatkuu'.
Mites se meni; "ihanaa leijonat ihanaa", vaikka tekee kip...", tais joku vitsi mennä; kun Mertaranta savannilla kohtasi leijona lauman!:))Kun jossain viestissäsi kirjoitit "ajokortittomana". Mites sitä ny sillai on kohellettu ja kunkas lujaa sitä tulikaan mentyä :))
tammikuun likka kirjoitti:
Kun jossain viestissäsi kirjoitit "ajokortittomana". Mites sitä ny sillai on kohellettu ja kunkas lujaa sitä tulikaan mentyä :))
ja talvinopeusrajoitukset, siinä yhtälö jota en haltsannut.
Nyt on 'neuvottelut' ja 'flirttailut' komissarion kanssa käyty ja saan ajoluvan noin kolmenviikon kuluttua takas.
Tuli vaan se 'namiksen' aloitus mieleen, jossa hän kyseli, onko onnistunut flirtillä saamaan virkavallan ajatuksia lievempään kurssiin!:)
Kuulun "oksalla ylimmällä" kinkeripiirin 'kihlakuntaan'.
Sinulle nuoruudesta tuttua seutua.
Sallisen TB- yöbaarissa tuli usein nuorena poikettua!- tammikuun likka
emw34 kirjoitti:
ja talvinopeusrajoitukset, siinä yhtälö jota en haltsannut.
Nyt on 'neuvottelut' ja 'flirttailut' komissarion kanssa käyty ja saan ajoluvan noin kolmenviikon kuluttua takas.
Tuli vaan se 'namiksen' aloitus mieleen, jossa hän kyseli, onko onnistunut flirtillä saamaan virkavallan ajatuksia lievempään kurssiin!:)
Kuulun "oksalla ylimmällä" kinkeripiirin 'kihlakuntaan'.
Sinulle nuoruudesta tuttua seutua.
Sallisen TB- yöbaarissa tuli usein nuorena poikettua!Tiedän. Siellä yöbaarissa joskus tuli käytyä, ehkä vain pari kertaa seurusteluaikana. Asuin siinä melko lähellä :)
Kaikki keinothan on sallittuja, kun ei pahalla. Flirtti on oikeastaan hyvä keino :)) tammikuun likka kirjoitti:
Tiedän. Siellä yöbaarissa joskus tuli käytyä, ehkä vain pari kertaa seurusteluaikana. Asuin siinä melko lähellä :)
Kaikki keinothan on sallittuja, kun ei pahalla. Flirtti on oikeastaan hyvä keino :))sellainen sisäpiirin sanonta meillä sen ajan korttelinkiertäjillä: "Ponsa, Pinsiö, Pariisi ja yöllä takaisin.
Näin piti sanoa, jos joku kyseli mihin tänään matkalla.
Kaksi paikkaa, jossa yleensä lauantaiöisin josssain vaiheessa tuli käytyä, Sallinen ja Teiskontien grilli.
Hiljasilta oli myös öisin auki, mutta siellä oli viikonloppuisin 'rajoitettu' aika, mitä siellä sai aikaa viettää.
Muutama tuttu asuu ko. seudulla, mm. yksi nuorimmaisen lapsemme kummipariskunta.- t.l.
emw34 kirjoitti:
sellainen sisäpiirin sanonta meillä sen ajan korttelinkiertäjillä: "Ponsa, Pinsiö, Pariisi ja yöllä takaisin.
Näin piti sanoa, jos joku kyseli mihin tänään matkalla.
Kaksi paikkaa, jossa yleensä lauantaiöisin josssain vaiheessa tuli käytyä, Sallinen ja Teiskontien grilli.
Hiljasilta oli myös öisin auki, mutta siellä oli viikonloppuisin 'rajoitettu' aika, mitä siellä sai aikaa viettää.
Muutama tuttu asuu ko. seudulla, mm. yksi nuorimmaisen lapsemme kummipariskunta.Eipä sitä tiedä vaikka tuntisin sinut. Saattas olla yllätys :)) Siihen aikaan paljon kierreltiin porukas, kellä auto oli ja meitä likkojakin oli useampi. Sitten se päätty vuonna -69, kun koulusta päästiin ja tuli muutto kotoa Tampereelle. Ponsa, Pinsiö ja Priisi, se oli hoettu sanonta :) Teiskontien grillillä tuli käytyä vasta sitten, kun seurustelin lasteni isän kanssa. Hiljansilta? Tuttu nimi, mutta missäs se on tai oli.
Mun herkkuni oli porilainen, :) ja maitomuki siihen. t.l. kirjoitti:
Eipä sitä tiedä vaikka tuntisin sinut. Saattas olla yllätys :)) Siihen aikaan paljon kierreltiin porukas, kellä auto oli ja meitä likkojakin oli useampi. Sitten se päätty vuonna -69, kun koulusta päästiin ja tuli muutto kotoa Tampereelle. Ponsa, Pinsiö ja Priisi, se oli hoettu sanonta :) Teiskontien grillillä tuli käytyä vasta sitten, kun seurustelin lasteni isän kanssa. Hiljansilta? Tuttu nimi, mutta missäs se on tai oli.
Mun herkkuni oli porilainen, :) ja maitomuki siihen.allakat on mennyt päälletysten sen ajan kanssa, kun asuit siellä.
Minun 'etsikkoaikani' alkoi todenteolla v.-70.
Aika todennäköistä, että ainakin suht läheltä on joskus käyty, sillä ei 'montakaan kiveä' jäänyt katsomatta, senverran täysaikaista menemistä kesti vuosia oli arki tai pyhä.:))
Vuonna seitsen neljä uudenvuodenlupauksena tein yhden loppuelämäni tärkeimmän päätöksen.
Kenellekään en siitä kertonut, mutta nykyinen vaimo oli hän, joka eräänä syksyisenä yönä kertoi millaisena hän minut oli oppinut tuntemaan ja mitenkä sitoutumaton parinvaihtaja olin.
Emme silloin seurustelleet, mutta tunsimme vuosien takaa toisemme, kun kuljimme pari vuotta samalla bussilla kouluun ja muutaman kerran hänkin oli eksynyt seuraani ja tiesi millainen 'veikko' olin!
Kipinän sisällä hän sai silloin syttymään, 'vasta' seuraavana keväänä aloitimme yhteisen ja minun kohdalla ensimmäisen vakavan seurustelun.
Ei ole ihme, että olen usein sanonut ja onneksi voin edelleen että hän on parasta, mitä olen saanut aikuisena kokea.- tammikuun likka
emw34 kirjoitti:
allakat on mennyt päälletysten sen ajan kanssa, kun asuit siellä.
Minun 'etsikkoaikani' alkoi todenteolla v.-70.
Aika todennäköistä, että ainakin suht läheltä on joskus käyty, sillä ei 'montakaan kiveä' jäänyt katsomatta, senverran täysaikaista menemistä kesti vuosia oli arki tai pyhä.:))
Vuonna seitsen neljä uudenvuodenlupauksena tein yhden loppuelämäni tärkeimmän päätöksen.
Kenellekään en siitä kertonut, mutta nykyinen vaimo oli hän, joka eräänä syksyisenä yönä kertoi millaisena hän minut oli oppinut tuntemaan ja mitenkä sitoutumaton parinvaihtaja olin.
Emme silloin seurustelleet, mutta tunsimme vuosien takaa toisemme, kun kuljimme pari vuotta samalla bussilla kouluun ja muutaman kerran hänkin oli eksynyt seuraani ja tiesi millainen 'veikko' olin!
Kipinän sisällä hän sai silloin syttymään, 'vasta' seuraavana keväänä aloitimme yhteisen ja minun kohdalla ensimmäisen vakavan seurustelun.
Ei ole ihme, että olen usein sanonut ja onneksi voin edelleen että hän on parasta, mitä olen saanut aikuisena kokea.Jo tosiaankin pois sieltä päin :) Vuonna seitsemänkymmentäyksi tutustuin lasteni isään ja seitkytkolme vietimme juhannushäitä. Elämä oli suurimmaksi osaksi hyvää, kunnes se jostakin syystä kääntyi toisenlaiseksi ja yhteinen elämämme päättyi lopullisesti toukokuussa 2005. Nyt olemme puheväleieissä ja se on hyvä asia.
Itselleni oli tuo seitkytneljä myös erilainen vuosi, esikoisemme syntyi sen vuoden elokuussa :)
Teit hyvän päätöksen ja se on pitänyt kohdallanne. Mukavia ja hyviä yhteisiä vuosia on vielä paljon edessänne :)
Hyvää yötä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272256Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502249- 1132112
- 1272103
- 501747
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2431623- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381137