Uskon tyrkyttäjät

Nimetön

Minua ateistia ottaa välillä päähän.
Eilen taas tapasin erään kaverin joka vuosia sitten kääntynyt uskoon ja aina kun hän minun kanssa keskustelle ja tietää minun olevan ateistin, en kuulu kirkkoon enkä muuhunkaan uskontoon niin hän aina koettaa käännytystä tehdä.

Minulla eilen oli päivä etten ollut oikein hyvällä tuulella kiireisen päivän ja kait olin väsynyt.
Minun jo piti ärähtää tuolle kaverille kun taas uskosta rupesi höpisemään, mä sanoin sille , että lopeta per...e tuon paska´n jauhaminen , en minäkään sinua tule kapakkaan hoiukuttelemaan enkä viinaryyppyjä tarjoamaan ja tuli sanottua paljon muutakin.

Minun puolesta hän saa olla missä uskossa tahansa mutta miksi pitää jatkuvasti sitä muille tyrkyttää, olen aiemmin suhtautunut hyvin rauhallisesti häneen ja kunnioitan hänen vakaumustaan mutta eilen keitti yli.
Voi olla että ystävyytemme sai pahan särön mutta anteeksi en pyytele kun hän tietoisesti mua ärsytti puheillaan.

30

1188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikhaildenisov

Jehovan todistajat ovat pahimpia!
      Niillä on jopa väärennetty raamattu mukana.
      Sanovat sitä omaks käännökseksi!

• mies-v57

Se on vähän sama kun alkoholistista tulee raitis,
      niin hän ei osaa muusta puhuakkaan kuin viinan kiroista.

Fanaattisuus asiassa kuin asiassa on ikävää.
      Kultainen keskitie on se mukavampi juttu.

• olet jokaikisessä

välissä tyrkyttämässä tuota ateismiasi ja omaa suvaitsemattomia ja niput kaikki muut yhteen nippuun tuon taivaallista välittämättä, siitä että reagoit johonkin ääri-ilmiöön esim lahkolaisuuteen hurahtaneen ihmisen harhoihin ja yleistät ne. Ihan yhtälailla ja varmasti moninkertaisesti enemmän samat ilmiöt kiusaavat esim tavallisten kristittyjen mieltä, ei vain ateistien. Itse olen naimisissa äärimmäisen lakihenkisen ihmisen ja hermot on joskus melko tiukoilla, kun ei hermot meinaa kestää ukon jatkuvaa helvettikeskeisyyttä joka ikisessä asiassa maan ja taivaan välillä.

• nimetön,,,,

tekee mieli sanoa että kirkko on ihmistä alistava, on tuomiokirkko, on tuomiorovasti ja vaikka mitä.
        Siellä alistetaan ihmistä eikä anneta ihmisen olla sellainen kuin on, ollaan tuomitsemassa jos vaikka miten ,,teet syntiä ym,,
        Mikä hiivatin oikeus on kirkolla ketään syytellä elämäntavoista.
        Kirkolla on se tyyli,että jos et ole puolella , olet heitä vastaan, siellä ei tunneta sitä että on myös olikeus olla uskomatta , kuin uskoa.

• päh
        nimetön,,,, kirjoitti:

tekee mieli sanoa että kirkko on ihmistä alistava, on tuomiokirkko, on tuomiorovasti ja vaikka mitä.
        Siellä alistetaan ihmistä eikä anneta ihmisen olla sellainen kuin on, ollaan tuomitsemassa jos vaikka miten ,,teet syntiä ym,,
        Kirkolla on se tyyli,että jos et ole puolella , olet heitä vastaan, siellä ei tunneta sitä että on myös olikeus olla uskomatta , kuin uskoa.

Kirkko, pelko ja isänmaa.
        Kirkko on aika kova osapuoli, koska se perustuu pelkkään uskoon instituutionaalisuudesta.
        Jotain pehmennyksiä inhimillisyyden suuntaan on kyllä näkynyt, kuten naispappeus.
        Toki se ei ole suotavaa, koska Matteus, Markus, Luukas ja Johannes on olleet keskenään kavereita ja niillä on ollut tarvittaessa svetlanat ja magdalenat käytössä.
        Onneksi nykyään on käytössä avokehittynyt mielenterveyspalvelu.

• kohtaamaan
        nimetön,,,, kirjoitti:

VIIMEISEN TUOMION,haluat ,tai et

• uskontyrkyttäjiä

Eivät vaan ole liikkuneet moneen vuoteen meidän ovella. Monet mielenkiintoiset väittelyt olen käynyt uskovaisten kanssa ja aina on keitetty kahvit ja pohdiskeltu uskon asioita. Minä uskon evoluutio teoriaan ja siinä uskonto törmää pahasti minun näkemyksiin:)

• Nimetön

jos HALUAA keskustella uskosta mutta minua se iän ikuinen jauhaminen ärsyttää ja kun minua ei varmasti käännytetä kun mä en tuommosiin usko.

Jos elettäis aikaa kun kristin usko suomeen väkivalloin tuotiin niin minä olisin varmasti ensimmäinen jonka pää sivallettaisiin pokki.

Ja miksi minulla ei olisi oikeus puhua että olen ateisti, saahan uskovaiset jopa tänne juttujaan laittaa, en minä ole ketään käännyttämässä mihinkään suuntaan.

• edellinen
        Nimetön kirjoitti:

jos HALUAA keskustella uskosta mutta minua se iän ikuinen jauhaminen ärsyttää ja kun minua ei varmasti käännytetä kun mä en tuommosiin usko.

Jos elettäis aikaa kun kristin usko suomeen väkivalloin tuotiin niin minä olisin varmasti ensimmäinen jonka pää sivallettaisiin pokki.

Ja miksi minulla ei olisi oikeus puhua että olen ateisti, saahan uskovaiset jopa tänne juttujaan laittaa, en minä ole ketään käännyttämässä mihinkään suuntaan.

HALUAA keskustella, niin juuri. Ihan sama mistä asiasta. Jos ei halua puhua kuin itsestään ja mielipiteistään on se tyrkyttämistä oli aihe mikä tahansa. täällä ja kyläillessä on helppo lähteä pois tai ohittaa aihe.

Piispalta mei pää poikki kun Lalli sivalsi.

• uskontyrkyttäjiä
        Nimetön kirjoitti:

Täytyisi täälläkin voida esittää oma mielipiteensä asioista. Täällä vaan on melkeimpä mahdotonta keskustella asioista kun aloitukset ja viestit poistuvat jonkun käsittämättömän logiikan mukaan.

• listittin kun
        edellinen kirjoitti:

HALUAA keskustella, niin juuri. Ihan sama mistä asiasta. Jos ei halua puhua kuin itsestään ja mielipiteistään on se tyrkyttämistä oli aihe mikä tahansa. täällä ja kyläillessä on helppo lähteä pois tai ohittaa aihe.

Piispalta mei pää poikki kun Lalli sivalsi.

kristin uskoa suomeen tuotiin.
        Mitäs yhestä ukosta.

• kokenut.

Kyllä ovat rasittavia nuo uskovaiset.Olen myös saanut heistä tarpeekseni.

• Nimetön

se vaikka itse olisivatkin missä uskossa mutta antaisivat toisten olla rauhassa.

• mistään hurmahenkisyydestä. Minä uskon Jumalaan ja se helpottaa usein itseäni kun on vaikeaa. Mutta että kulkisin käännyttämässä ihmisiä tai istuisin kirkossa vain siksi että kaikki huomaisivat minun olevan hyvä hurskas ja uskovainen, niin ei kyl passaa ollenkaan. Minä yritän aina ajatella niin, että kukin taaplaa tyylillään näissä uskon asioissakin mutta kun tapaan ateistiksi itseään kutsuvan ihmisen niin nousee suru puseroon. Mihin hän turvaa hädän hetkellä ja ihmettelen että voiko olla mahdollistakaan elää niin että ei usko mihinkään korkeampaan voimaan

• Nimetön

jokaisen omaa uskoaan mutta niin kuin olen jo sanonut, en pidä siitä että siitä aletaan minulle jauhamaan ja sanotaan,että tule heidän seuroihinsa ja niin edelleen.
        Minä silloin menen seuroihin jos tunnen tarvetta , ei mulle tarvi sitä tyrkyttää.

Ja mihinkäkö turvautua hädän hetkellä :))
        No olkoon ,en nyt ala siitä keskustelemaan lainkaan.

• kotikiusattu

ovat kuin mekin,kyllä he hädän hetkellä huutavat apua,ellei muulta niin äidiltään.
        Näin kuulema oli sodassa,isä joskus saunan jälkeen muisteli.

• Nimetön
        kotikiusattu kirjoitti:

ovat kuin mekin,kyllä he hädän hetkellä huutavat apua,ellei muulta niin äidiltään.
        Näin kuulema oli sodassa,isä joskus saunan jälkeen muisteli.

että uskon tyrkyttäjiä pitäisi sietää.

• Nimetön kirjoitti:

Kaikkinainen tyrkytys on pahasta.:)

• jos täällä
        satumaa kirjoitti:

Kaikkinainen tyrkytys on pahasta.:)

kerron lukevani iltarukouksen niin ateisti on jo kivittämässä minut hirmuisena tyrkyttäjänä :DD

• jos täällä kirjoitti:

kerron lukevani iltarukouksen niin ateisti on jo kivittämässä minut hirmuisena tyrkyttäjänä :DD

rukoilen illoin aamuin eikä ateisti oo moksiskaan kun en sitä häneltä vaadi enkä tämän enempää mainosta

• ei ateisti
        jos täällä kirjoitti:

sua siitä kiellä, ei pidä vääntää asiaa väärinpäin.
        Aloittaja ateisti kertoo siitä kuinka uskovais tuttava uskoaan jatkuvasti tyrkyttää.
        Saat lukea vaikka millaiset rukoukset niin ei ateisti siihen puutu, se on jokaisen oma asia.
        TYRKYTYKSESTÄ OLI PUHE.

• kotikiusattu
        Nimetön kirjoitti:

yritin satumaalle vastata,että mihin turvaa jollei usko jumalaan.

• arvoisa satumaa,
        satumaa kirjoitti:

rukoilen illoin aamuin eikä ateisti oo moksiskaan kun en sitä häneltä vaadi enkä tämän enempää mainosta

on ainesta ihmiseksi.

• Aarre

...joudut kuoltuasi helvettiin.

• oma hölmöily

Häntä vituttaa oma hölmöys, haluaa upottaa
      ystävänsäkkin samaan suohon . Jotta voisi
      todistaa omaa valintaansa onnistuneeksi.
      Mut hän ei tiedä että onnellista elämää onkin
      jossain muualla uskomuksista vapaana.

• Pirre*

kukaan ole tyrkyttänyt uskoaan, jehovat vain käyvät joskus lehtiensä kaupalla.

• on ainesta

ihmiseksi.

• aikanaan yksi tuputti uskoaan, ei ollut pitkään ystävänä sen jälkeen.

Tänään saattaisi kysyä onko hän epävarma uskossan ja yrittääkö hän todistaa itselleen uskoa sillä, että tyrkyttää uskoaan minulle.

• mikään

Olen saanut aika kovan kasvatuksen, mutta uskonto ei sinänsä ollut kovin esillä kotona, mutta se oli kaveripiirissä, johon kuului jehovantodistajia ja vanhollislestaadiolaisia ja jonkinlaista käännytystyötä oli. Itse hakeuduin kuitenkin tämän luterilaisen kirkon nuorisotyön pariin. Muutama vuosi meni siinä hommassa. Olin todella ahdasmielinen ja kunnioitin piirulleen kirkon luomia sääntöjä. Sitten 30-kymppisenä alkoi tulla epäilyjä onko tässä jotain järkeä ja muutama vuosi meni lukiessa ja miettiessä, minkä jälkeen erosin kirkosta. En voi sanoa olevani ateisi, en ole oikeastaan mikään. Minun puolesta saa uskoa tai olla uskomatta, eikä se minua häiritse, kunhan ei tule tyrkyttämään oppejaan minulle.
      Sekin selvisi ettei moraalilla ja uskolla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. "Tosi uskovaiset" saattoivat olla loppujen lopuksi hyvinkin kieroja ja laskelmoivia ihmisiä.
      Olen käynyt kirkossa hautajaisissa ja häissä. Kirkko-rakennuksia kunnioitan kovasti, sillä ne on rakennutettu köyhien ihmisten rahoilla ja työllä, ovat menneiden sukupolvien työn muistomerkkejä.

• noin ******

Jokainen omalla tahollaan uskoo kuitenkin johonkin suurempaan voimaan, ei pieni ihminen muuten jaksaisi täällä telluksella tallustaa.
        Sitä omaa uskomustaan ei tulisi kuitenkaan tyrkyttää tuutin täydeltä kenellekään, sillä jokainen osaa hakeutua niin halutessa erilaisiin yhteisöihin, jos kokee että on väärässä paikassa.
        Arvostan suuresti sellaisia "uskovia", jotka fiksusti kohtelee muitakin ihmisiä arvostelematta ja moralisoimatta. Onneksi muutama sellainen kanssaihminen on sattunut kohdalleni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe