Ihanaa olla kohta 60

Järkikäteen

Ajattelin että muutan tyylini kokonaan kun täytän 60. Aloitan uuden elämän. Annan tulla että paukkuu. Mulle on turhaa enää tulla möössötämään mistään. Hempeilyt , taakse jäänyttä elämää? Minä annan takaisin sen mitä pyydetään. Nyt saa mitä pyytää!!

36

1081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marjat.

Luuserin kohtalo on olla päähän potkittu koko elämänsä. Ei se siitä muutu vaikka täyttäisit sata vuotta.

• En ja vielä kerran en

Osaan jopa hävitä. Sinä et kun olet ollut koko ikäsi keskinkertainen. Osaan voittaa.

• mitä pyytää

nuoren naisen tuollainen lupaus kuuluu antaa,ei 60

• liikkua liian

myöhään moiset ajatukset. Ihminen voi valita ajatuksensa. Toisekseen luuletko että minun pitäisi koko elämäni odottaa milloin saan luvata jotai. Ei. Kylmän tyynesti , ei.

• vanhan naisen
        liikkua liian kirjoitti:

myöhään moiset ajatukset. Ihminen voi valita ajatuksensa. Toisekseen luuletko että minun pitäisi koko elämäni odottaa milloin saan luvata jotai. Ei. Kylmän tyynesti , ei.

päässä liikkuu liian myöhään ajatukset antamisesta.
        Kuka vanhoilta enää mitään pyytää,rahaa korkeintaan.

• Iloista ja suruista
        vanhan naisen kirjoitti:

Mies lähestyy jos annan luvan. Vonkaajat on erikaliperin miehiä. Mies osaa sen ja vietti vie. Sinä olet liikkunut väärän vainun perässä. Naisen tuoksusta tuntee, onko hän nainen. Vaiko vain harha tai untako vainen.

• on sinulle
        Iloista ja suruista kirjoitti:

Mies lähestyy jos annan luvan. Vonkaajat on erikaliperin miehiä. Mies osaa sen ja vietti vie. Sinä olet liikkunut väärän vainun perässä. Naisen tuoksusta tuntee, onko hän nainen. Vaiko vain harha tai untako vainen.

täysin tuntematon,sääli ,jos olisit liftari niin sinun rekkasi on jo mennyt.

• teksti,
        vanhan naisen kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan sinusta kertoo tuo mielikuvasi. Sortsi nyt vaan!!

• ei kannata väitellä
        teksti, kirjoitti:

ja en tarkoita itseäni,ps:vanhat katkerat naiset ei tuoksu hyvälle.

• ei kaunista kahlita
        on sinulle kirjoitti:

täysin tuntematon,sääli ,jos olisit liftari niin sinun rekkasi on jo mennyt.

Nauran. Luen parasta aikaa 1917 kirjoitettuja lauluja pettyneen miehen katkerasta lemmen kalkista. Minulle mies on ollut aina avoin kirja. Rekkakuskeista en niin välitä.

• teksti, kirjoitti:

Ei saa tapella. Jos joku hehkuttaa kuudenkymmenen vuoden iässä osaavansa elää niin kuin on aina halunnut, se hänelle sallittakoon. Minä itse olen tuiki tyytyväinen tämän hetkiseen ikääni, en tahdo lisää, en tahdo vuosiani vähentää, olen ihan tyytyväinen ikääni nyt. Odottelen ihan kaikessa rauhassa sitä vanhuutta ja viisautta jotka minulle yhtenä pakettina lankeavat joku kaunis päivä jos elonpäiviä riittää.

• Tällälailla
        ei kannata väitellä kirjoitti:

Raivo raitis on sama kuin juoppo hullu. Erotuksella ett juoppohullu selviää mutt raivoraitis pysyy yhtä tivis päisenä. Kuin visa koivu. Sinulla on omituiset mittarit kun pystyt suoralta kädeltä sanomaan netissä että joku on humalassa. Siitä olen samaa mieltä että humalaisen kanssa ei kannata riidellä vaan osoittaa ovea.

• stellstiina
        ei kannata väitellä kirjoitti:

Taidat nyt puhua omista kokemuksista. Sääli, olet menettänyt paljon.

• Pirre*

Ettäkö jossain iässä voi unohtaa hyvät tavatkin?

• Raivottareksi outo

Elämän vimma vaan joskus laittaa miettimään että entäpä jos muuttais tyyliä. Antais samalla mitalla jos ei peräti Porvoon mitalla. Tähän asti olen ollut omasta mielestäni aika kiltti ja ymmätäväinen ihminen. Joskus iskee vaan piru mieleen että jospa paukuttais pöytään samat eväät mitä on itse saanut toisten taholta niellä.

• koska ei niitä

ole ollutkaan. Minua kohtaan käyttäydytään aivan sillä tavalla kuin itse käyttäydyn. Nousee pnitntaan vaan joskus asiat joihin en ole ollut vaikuttamassa. Yritetty jyrätä vaikka ei ole kynnettykään.

• kunniaan. Toivoa sopii että iän karttuessa myös viisaus ja ymmärrys karttuisivat

• siitä hyödyt?
        Raivottareksi outo kirjoitti:

Elämän vimma vaan joskus laittaa miettimään että entäpä jos muuttais tyyliä. Antais samalla mitalla jos ei peräti Porvoon mitalla. Tähän asti olen ollut omasta mielestäni aika kiltti ja ymmätäväinen ihminen. Joskus iskee vaan piru mieleen että jospa paukuttais pöytään samat eväät mitä on itse saanut toisten taholta niellä.

Paljon viisaampi on tehdä just päinvastoin. Silloin olet tehnyt oikein. Ja ne jotka sua riivanneet saavat pitkän nenän. Se on kyllää vaikeaa, mutta kannattaa.

• ??????

Taitaa palstapoliisi tehdä harvennuksia. Ilmoitusasiana, ei olla kilpaalirjoittamassa. Naurettavaa kun halutaan antaa kuva että yksikseni kirjoittelen. VASATAUKSIA 3?? Minua ei haittaa.

• tällä eukolla

Mä olen muuttanut tyyliäni melko paljon. Sekä ulkoisesti (palautteesta päätellen oikeaan suuntaa) , että myös suhtautumisestani muihin ihmisiin.
      Minä olen ollut liian kiltti ja nyt olen ajatellut , että tämä ikä antaa minulle "oikeuden" käyttäytyä toisin.
      En aio ryhtyä ilkeäksi, mutta aion ilmaista että minulla on voimakkaampi tahto kuin mitä tähän asti on voinut ymmärtää.

Joten sinulle sanoisin ; Anna mennä vaan !!!

• heli..

miten tyylisi muutit.joskut tullut mieleen joko pitäis farkuista ja pitkistä hiuksista luopua?

• Mietintävaiheessa
        heli.. kirjoitti:

miten tyylisi muutit.joskut tullut mieleen joko pitäis farkuista ja pitkistä hiuksista luopua?

Jos minulta joka aloitti tämän kysyt? Vastaus ei ole pikkarien vaihdosta eikä rintsikoiden värin muutoksesta, vaan ajattelin muuttua ihmisenä. Koppakuoriaiseksi vaikka. Sanoisin sanottavani, negatiivisenkin. Ilmaisisin että nyt mentiin orvaskedelle. Älä tule iholle, äläkä oleta että en tietäisi sitä kovempaa vaihtoehtoa miten toimia. Lunta ei tulis tupaan niin paljon eikä vetäis kaikista kahdesta ovesta.

• tällä eukolla
        heli.. kirjoitti:

Mulla aina ollut tosi lyhyet hiukset ja nyt aika pitkät. Olen nyt käynyt samalla kampaajalla aika pitkään ja olen tyytyväinen malliin ja väriin. Elikäs laitettiin vähän väri-räväkkyyttä peliin. Ei liikaa, mutta "hiirulais-look" hävisi.

Vaatemallistoakin vaihdoin. Omistan enää yhet farkut. Hameita olen ostanut ja väriä vaatteisiin myös hankkinut.
        Ja tosiaan; enimmäkseen tosi positiivista palautetta olen saanut.
        Eli ei ole "vanha eukko" hurahtanut mihkä teinikuteisiin,

Ja tosiaan. Nyt kun "ulkoinen lookini" on "räväköitynyt" olen minä eukko pistänyt kehiin räväkämmän vaihteen myös suhteessa kanssaihmisiin.

En enää niin herkästi halua olla kaikille mieliksi ja osaan antaa vähän takaisinkin.

• helisevä
        tällä eukolla kirjoitti:

Mulla aina ollut tosi lyhyet hiukset ja nyt aika pitkät. Olen nyt käynyt samalla kampaajalla aika pitkään ja olen tyytyväinen malliin ja väriin. Elikäs laitettiin vähän väri-räväkkyyttä peliin. Ei liikaa, mutta "hiirulais-look" hävisi.

Vaatemallistoakin vaihdoin. Omistan enää yhet farkut. Hameita olen ostanut ja väriä vaatteisiin myös hankkinut.
        Ja tosiaan; enimmäkseen tosi positiivista palautetta olen saanut.
        Eli ei ole "vanha eukko" hurahtanut mihkä teinikuteisiin,

Ja tosiaan. Nyt kun "ulkoinen lookini" on "räväköitynyt" olen minä eukko pistänyt kehiin räväkämmän vaihteen myös suhteessa kanssaihmisiin.

En enää niin herkästi halua olla kaikille mieliksi ja osaan antaa vähän takaisinkin.

Onnea - noi sitä pitää )

• Syssyllä..

Ehkä 60 v.Elämä tul paljon karummaksi.Polku tul
      paljon kivikkoisemmaksi ku ennen.Kompuroi sua
      tämän tälleen kivilöihin ja juuriloihin polulla.

Kuka liekkii tukkinu polun silleen.Irrottele siinä
      sitten, Ka nurin vinkuroi heti silleen kontalleen.

Valihe sie parempi polku itelles, sitä kaitaa ja
      silleetä.Elä vinkuroi ja äyskäröi vastaan, tulloo parempi olo itelleskii.

• tuohonkin

sanoisi...Höpö mikä mikä voisi parhaiten sopia.

• täytän 60

tuskin huomaan mitään muutosta, tuskin itsekään haluan mitään muuttaa. Yhä vähemmän arvoa sen ikäisellä ihmisellä on, kuka välittää kuunnella papan mielipiteitä! Jos yhä silloin olen työssä, kelpaan ehkä tyhjentämään roskiksia. Nuoret ne ovat valloittaneet kaiken muun, nuo dynaamiset ja hyvän koulutuksen saaneet, itsevarmat ja niin kadehdittavan esiintymistaitoiset, monilla eri kielillä polpottavat ja ylivertaiset tietotekniikan käytössä. Kokemus menneestä ei kiinnosta ketään, koska nyt tehdään eri tavalla, tehdään eri asioita ja kaikki nopeasti.

• Nummisuutarin morsian

Tähän voin vastata että kaikissa ei ainakaan voita kun kaikki pitää tehdä niin perin nopeesti. Rakastaa hartaudella ja sinisilmäisesti miestä jonka kanssa lapset teki. hitaasti ja varmasti ei hosumalla mutta ei suunnitellustikaan. Hyvät tuli. Vanhanaikaisilla konsteilla. Rakkauskin perimänä kaikilla avioliitoissaan. Mitäs minä inisen?. Minähän olen saanut kaiken.

• tässä olisi

kolme kuukautta kun tulee mittariin kuusikymmentä täyteen.
      En sitten tidä miten elämä muuttuu mutta pääsen eläkkeelle keväällä kun tulee tuo 60v,täyteen.

• Mamma Mia

nykyisin välillä 63 - 68 vee. Jos jäät 63 ikäisenä, eläke pienenee huomattavasti. Kellä varaa tällaiseen?
        Siis kuka pääsee vielä 60 ikäisenä eläkkeelle?Ihmettelee.

• Etninen pitempihameinen
        Mamma Mia kirjoitti:

nykyisin välillä 63 - 68 vee. Jos jäät 63 ikäisenä, eläke pienenee huomattavasti. Kellä varaa tällaiseen?
        Siis kuka pääsee vielä 60 ikäisenä eläkkeelle?Ihmettelee.

Baletti tanssijat, Kapiaiset, Oikolukijat, Stora enson työntekijät. ja sitten ehkä minä kun kilahdan päästäni tän oikeinkirjoituksen kanssa.

• Aloitin jo

No voi sua, myähäiseen aloitit. Aloitin jo, olen 54 !!!

• Etkai vaan ala

piereskellä seurassa kuin seurassa? Ei sovi kuuskymppisille eikä nuoremmille. Saat olla rauhassa kyllä.

• sinut huomaan

Katson kysyvästi ja vilkuilen muitakin.

• lisbet

Hyvä, mut miten oletat pystyväsi tähän?
      Jos olet tähän asti nielekellyt, en usko et
      omaisit taitoa josta uhoat.
      Ja miksi nyt kun täytät, olen tehnyt niin aina
      silmille ei hypitä.

Ei oikein johda mihinkään, tuo sinun kirjoitus
      uhoilua, katkeruutta..?

Ihminen itse petaa petinsä, ja jonsei kelpaa
      halivilivoo.:-/

• RosaLiiin

...tekee hyvää.

Vallattomuus kokopäiväisesti tai vaikka vain välipäivinä on ihanaa ja vapauttavaa.

Itse olen elänyt elämästä nauttivan , iloisen ja huumoripitoisen tyylinmuutoksen, eikä ole yhtään hassumpaa.
      Tämmöiselle melkein 60v eli 57v se on helppoa. Ei ole enää miestäkään joka häppeisi vieressä ja pojat ovat pyrähtänet jo maailmalle ja hyvät ystävät ymmärtävät ja lähtevät helposti mukaan. Ei mitään tuhmaa tai ilkeää vaan hupsuttelua ja hassuttelua kuin vain sielu sietää, tiukat pipot vintille ja hurtti huumori kainaloon.

Kuvittelen, että suurimpana esteenä tyylin muutokseen on se, ettei itse kehtoo tai ilkee.
      Mutta, anna vaan palaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3240
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2580
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2446
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2321
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1976
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      282
      1842
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1339
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      36
      1289
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe