IT-alan työttömät

Päänahan metsästäjä

Missä kaikki IT-alan työttömät luuraa? yritän etsiä työntekijöitä erilaisiin tehtäviin ja vaikeaa on. Työpaikkoja on paljon auki täällä helsingissä, voisiko olla niin onnellisesti että työttömät on työllistyneet.

16

4512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfdgfdg

maksa kunnon palkka niin alkaa löytymään....

• haaa

tee joskus kunnolla työsi niin kyllä minä ja asiakkaat maksamme palkkasi...

• pyörittelet
        haaa kirjoitti:

tee joskus kunnolla työsi niin kyllä minä ja asiakkaat maksamme palkkasi...

Rekryfirmaako pyörittelet?

Tänä päivänä on niin paljon rekryfirmoja 'palkkamassa' työntekijöitä että ijan naurattaa.

Rekryfirmat eivät vie IT-alan tekeijää eteenpäin ja se on tosi. Parempi on perustaa oma firma ja pistää eurot omaan taskuun.

• Oon kotkas

• IT hemmo

ne luuraa eivätkä ole työttömiä.

No kyl ne takas tulee kun it alkaa maksaa palkkaa...

• Valmistuin datanomiksi 2006 ja nyt luen tietojenkäsittelyn ammattitutkintoa ja haen kiivaasti töitä samalla....Mihin pitäisi ottaa yhteyttä että työnhakija ja työnantaja kohtaisivat minun tapauksessani

• TippaInssi

Ikävä kyllä IT-alalla ei palkata töihin enää viisikymppisiä.

• -K-

Oulussa ainakin IT-työvoiman tarjonta ylittää reippaasti kysynnän. Hakijat kilpailevat kuka tekee pienimmällä palkalla.

Tässä olisi hyvä sauma perustaa sivutoimistoja pääkaupungin ulkopuolelle tai tarjota ammattilaisille etätöitä. Internet ja virtuaalitoimistot on jo keksitty. Jaksankin ihmetellä miten tätä tilannetta ei kukaan hyödynnä.

Miksikö eivät muuta sinne töiden perässä? Neliöhinnat ovat täällä kolmasosan Helsingistä ja työmatka on 10 minuuttia. Monilla on perhettäkin, jolla omat työnsä ja koulunsa jne.

• Raipppa

Itsekin olen asiaa paljon pohtinut. Totuus on se, että työt tehdään siellä missä asiakkaat ovat. IT-alalla suuri osa työstä on projektityötä, jossa osa työstä tehdään asiakkaan tiloissa ja on paljon face-to-face kontakteja. Kehitys menee yhä enemmän "ketterään" suuntaan, jossa speksejä ei tehdä (ei voi lähettää toiselle puolelle Suomea speksejä ja sanoa, että tehkää tuo). Ja jos homma speksataan kunnolla, niin ne speksit kannattaa lähettää jonnekin vinkuintiaan eikä pohjoiseen. Tuotekehitystyötä voi ehkä paremmin hajauttaa, mutta siinäkin on tuo vinkuintia-ilmiö.

• perär.
        Raipppa kirjoitti:

Itsekin olen asiaa paljon pohtinut. Totuus on se, että työt tehdään siellä missä asiakkaat ovat. IT-alalla suuri osa työstä on projektityötä, jossa osa työstä tehdään asiakkaan tiloissa ja on paljon face-to-face kontakteja. Kehitys menee yhä enemmän "ketterään" suuntaan, jossa speksejä ei tehdä (ei voi lähettää toiselle puolelle Suomea speksejä ja sanoa, että tehkää tuo). Ja jos homma speksataan kunnolla, niin ne speksit kannattaa lähettää jonnekin vinkuintiaan eikä pohjoiseen. Tuotekehitystyötä voi ehkä paremmin hajauttaa, mutta siinäkin on tuo vinkuintia-ilmiö.

jonka joku poliitikko runttasi älykkäänänä äijänä Rovaniemelle aluepolitiikan nimissä.

• Vissi ero

Ihmetyttää nuo vihjailut työvoimapulasta. Tottahan toki on pulaa henkilöistä jotka korjaavat muutamassa viikossa puolen vuoden aikana täysin sössityn projektin. Onko tässä tapauksessa kysymyksessä "työ" vai joku muu tehtävä?

Itse olen kyllästynyt firmojen esittämään rekryshowhun jossa lupaillaan kaikkia mahdollisuuksia ja työntekijän mahdollisuutta vaikuttaa tehtäviinsä. Todellisuus on sitten toista. Selvität ja setvit toisten päin persettä vetämiä projekteja yrität saada minimiajassa selvitettyä miten päin persettä mennyt projketi muka oikaistaan.

Hyi hitto!

• mitkä työtehtävät

No kerro tarkemmin mikä firma, mikä työtehtävä ja mikä palkka? Vai etsitkö ilmaista työtöntä ja tukityöllistettävää, jonka saa 6kk valtion varoista?

• (sh)it-alalla

Jospa vika on paikkakunnassa. Ota huomioon, että noin 90 prosenttia suomalaisista asuu Helsingin ulkopuolella.

• Etelässä

Sillä ei ole mitään merkitystä missä Suomen populaatio pääosin asuu. Se, että IT-alan hommista
        suurin osa on pk-seudulla on merkitystä.
        Ja paska fiilishän täällä on töitä tehdä. Firmoissa yli puolet on jostain vitun savosta tai
        pohjanmaalta ja pieni osa alkuperäisiä pk-seutulaisia.

Eihän tuollaisesta tule mitään. "Muuttajat" ajattelevat kaiholla rakasta kotiseutuaan ja työn jälki on sen mukaista. Samalla nysväävät omissa kuppikunnissaan ja vielä väittävät ettei työpaikalla ole sosiaalista.

Oliskin todella järkevää että savolaiset sun muut maalaiset työskentelisivät omissa maakunnissaan niin eivät tulisi niitä ongelmia tänne päin Suomea lykkäämään. Siitä vaan mun puolesta sateliittifirmoja pitkin maakuntia.

Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä Helsinki on helsinkiläisten.

• --------------
        Etelässä kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä missä Suomen populaatio pääosin asuu. Se, että IT-alan hommista
        suurin osa on pk-seudulla on merkitystä.
        Ja paska fiilishän täällä on töitä tehdä. Firmoissa yli puolet on jostain vitun savosta tai
        pohjanmaalta ja pieni osa alkuperäisiä pk-seutulaisia.

Eihän tuollaisesta tule mitään. "Muuttajat" ajattelevat kaiholla rakasta kotiseutuaan ja työn jälki on sen mukaista. Samalla nysväävät omissa kuppikunnissaan ja vielä väittävät ettei työpaikalla ole sosiaalista.

Oliskin todella järkevää että savolaiset sun muut maalaiset työskentelisivät omissa maakunnissaan niin eivät tulisi niitä ongelmia tänne päin Suomea lykkäämään. Siitä vaan mun puolesta sateliittifirmoja pitkin maakuntia.

Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä Helsinki on helsinkiläisten.

Niinkö helppoa se onkin hoitaa työvoimapolitiikkaa? On järkevää laittaa porukka työskentelemään omiin maakuntiinsa. Miksei poliitikot ole jo keksineet moista?
        Ehkä sinutkin otettaisiin mukaan työyhteisöön jos ei olisi naama kuin norsun vittu. Kaikella kunnioituksella.

• kunhan

kerithään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      177
      3588
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2660
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2496
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2351
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2016
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      304
      1914
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1431
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1383
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1357
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1265
    Aihe