On sellainen sanonta että: hyvät tytöt pääsee taivaaseen.Pahat tytöt pääsee minne vaan.
Mikä pahiksessa,vastakkainasettelusaa,provosoinnissa ja ärsyttämisessä viehättää ja vetoaa?
Analyyttisesti vastaus on helppo.Erilaisuus kiehtoo.Selkeästi massasta poikkeava käytös erottuu.
Johtopäätöstä ei voi rakentaa positiivisuuden kautta.Kuulo ja näköaistit vain havaitsevat erilaisen ja se kiinnostaa,herättää kiinnostuksen.
Jos elämäntila on suppea,on etsittävä joku kohde,missä pääsee esille.Omistatumalla "Minä" kulttiin.
Elämäntilan laajentaminen on itselle suuri teko ja olemisen kannalta auktoritääristä.Supistuminen
ihmisenä,käpertyminen näyttöpäätteen ääreen on elämäntilan kannalta vähintäänkin ongelmallista.
Kiukutellaan tänäin vähemmän ja eletään
enemmän.Ovi auku ulos ja elämään.Ja kevääseen.
Ei kun ulos happihypylle.
Pahiksen iltapala.
13
734
Vastaukset
Tuntui siltä että on hienoa olla pahis. Nynnyksi en ainakaan halunnut. Olin sisimmältäni kuitenkin raukkaparka joka haki turvaa, vaikka ei sitä kyllä ulkonäöstä olisi heti osannut päätellä. Nyt aikuisena olen alkanut ymmärtää sitäkin käytöstäni paremmin. Enää ei ole tarvetta olla esillä. Vilkkaana luonteena en kyllä ihan kenenkään selän taa jää- ja olen huomannut että ihan joka asiaan ei tarvitse kommentoida.
- mies-v57
Niinhän se menee.Nuorena etsii itseään ja
yksilöllisyyttään monin keinoin.
Jos meidän iässä on vielä tarve elämöidä ja
tietämättään konkretisoida elämänpiirinsä suppeus,on johtopäätöksen hetki.
Onko siihen välineityä ja mekanismia,se
onkin toinen juttu.
Ihminen joka ei luota itseensä,hänellähän on
ainainen tarve olla esillä ja äänessä.
Mutta vietetään mukava keväinen päivä ja hymyssä suin. - Naiseksi syntynyt
mies-v57 kirjoitti:
Niinhän se menee.Nuorena etsii itseään ja
yksilöllisyyttään monin keinoin.
Jos meidän iässä on vielä tarve elämöidä ja
tietämättään konkretisoida elämänpiirinsä suppeus,on johtopäätöksen hetki.
Onko siihen välineityä ja mekanismia,se
onkin toinen juttu.
Ihminen joka ei luota itseensä,hänellähän on
ainainen tarve olla esillä ja äänessä.
Mutta vietetään mukava keväinen päivä ja hymyssä suin.Ihanaa kevättä ihaillaan,
ei tarvitse enää hakea viimisimmän muodin
mukaan tehtyjä kevät vaatteita.
Voi olla ihan omansa itsensä näkönen ja
olonen.
Vaikka sitten vaan pikkuisen paha tai
hyvin kiltti ja silti pääsee jokapaikkaan.
Jos ei pääse ei mene yöunet.
Tämä on iän tuomaa elämänrauhaa ja hyvää
oloa.Lapset aikuisia tai lähes nuorimmat
ja voi vielä suunnitella eteenpäin omaa elämääkin.
Voi ainakin muistella ja olla
tyytyväinen tehtyihin ratkasuihin.
Tietysti joskus yksinäistä, mutta silti
hyvää elämää. - suustani
Naiseksi syntynyt kirjoitti:
Ihanaa kevättä ihaillaan,
ei tarvitse enää hakea viimisimmän muodin
mukaan tehtyjä kevät vaatteita.
Voi olla ihan omansa itsensä näkönen ja
olonen.
Vaikka sitten vaan pikkuisen paha tai
hyvin kiltti ja silti pääsee jokapaikkaan.
Jos ei pääse ei mene yöunet.
Tämä on iän tuomaa elämänrauhaa ja hyvää
oloa.Lapset aikuisia tai lähes nuorimmat
ja voi vielä suunnitella eteenpäin omaa elämääkin.
Voi ainakin muistella ja olla
tyytyväinen tehtyihin ratkasuihin.
Tietysti joskus yksinäistä, mutta silti
hyvää elämää.ei tällä iällä tarvitse enää koristella itseään kaikenlaisilla hörhelöillä ja koruilla, kun ei ole tarve esittää mitään, ei ainakaan joulukuusta.
Eivät vaatteet ole olleet muutenkaan koskaan ensi sijalla elämässäni, ei ole ollut tarvetta siihen.
Siisti täytyy olla mutta vaatteilla prameilu saa jäädä kun muuten viihtyy kotosalla ja seurassa silloin kun huvittaa. - Naiseksi syntynyt
suustani kirjoitti:
ei tällä iällä tarvitse enää koristella itseään kaikenlaisilla hörhelöillä ja koruilla, kun ei ole tarve esittää mitään, ei ainakaan joulukuusta.
Eivät vaatteet ole olleet muutenkaan koskaan ensi sijalla elämässäni, ei ole ollut tarvetta siihen.
Siisti täytyy olla mutta vaatteilla prameilu saa jäädä kun muuten viihtyy kotosalla ja seurassa silloin kun huvittaa.Ei ole tarvetta esitellä eikä näytellä
itseään.
Pärjää näinkin. Rimpsut sopii toisille.
Jos ei jollekkin kelpaa jos
rimpsuttomuus häiritsee, en aio siitäkään
kantaa murheita.
Tärkeempiäkin asioita löytyy murehdittavaksi
kun sellanen tarve tulee.
Ei ole koskaan ollut halua vahdiksi
tai Galifiksi Galifin paikalle.
Koti pitää olla sellanen paikka kaikille missä
viihtyy ja voi itseään toteuttaa.
- tietää
mistä puhut, koska olet itse aina esillä.
Onko elämäsi kovinkin suppeaa plaatua?
Mistäs itse kirjoittelet ellet näyttöpäätteeltä,
Kenkälaatikosta vai peräti pilkkilaatikosta?
Menehän nauttimaan siitä auringonpaisteesta, mie alan siivoomaan ettei tämän palstin vahdit pääse sanomaan että on kämppäkin sekaisin?- mies-v57
Olen monasti ollut tukenasi täällä ja oli aikamoinen yllätys kirjoituksesi.
n 15 min päivässä olen palstalla.Katson että se on aika rajallinen aika.
Kyllä se kirjoitus aina syntyy tässä ja nyt.
Palstan vahtiminen ei ole minun pulma,joten
en siihen ota jantaa.Säännöt on olemassa ja toivottavasti mahdollisimman monella on älyllinen suhde siihen tosiasiaan.
Aina välistä herää epäilys.
Oikeen kivaa päivää vain sinulle. - sille mahtaa
mies-v57 kirjoitti:
Olen monasti ollut tukenasi täällä ja oli aikamoinen yllätys kirjoituksesi.
n 15 min päivässä olen palstalla.Katson että se on aika rajallinen aika.
Kyllä se kirjoitus aina syntyy tässä ja nyt.
Palstan vahtiminen ei ole minun pulma,joten
en siihen ota jantaa.Säännöt on olemassa ja toivottavasti mahdollisimman monella on älyllinen suhde siihen tosiasiaan.
Aina välistä herää epäilys.
Oikeen kivaa päivää vain sinulle.kun on tuota tempperamenttia joskus vähän liikaa, heh.
- tytöt sekä
lupaavat että antavat. Kiltit ei kumpaakaan.
- mukaan
silloin kaikki aviossa, avoliitossa ja parisuhteessa elävät naiset ovat silloin niitä "tuhmia" ja pääsevät joka paikkaan?
- näinikkään
Aikansa elänyt eräänlainen lentävä lause. Se voisi olla myös pojista. Massasta on hyvä erottautua tai vastaavasti myös sinne voi piiloutua.
- sarasira
Tossa laukaset oikein oivan asian ihmiselle jos ei tiijä mitä tehä,mä hypin koiran kanssa ulkona ei väliä jos kengät kastuu,Huomaan että tuon iloisuutta koiralleni ja itse saan happihyppelyn tiimoista rentouttavaa voimistelua.
- Harava
Elämä on "tulvillaan" erilaisia sanontoja ja sananparsia, jotka ovat enemmän tai vähemmän "puolitotuuksia" tai eivät totuuksia ollenkaan, jos niitten varaan rakennetaan jotain ajatuskulkuja, harrastaa melkoisen sumeaa lokiikkaa:)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773558
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262640Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3021907- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381347Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161255