Se oli harmaa Popeda,taksi,ja oli siihen
kyytiinpääseminen yhtä juhlaa.Elämän ensimmäinen
tanssimatka ja jännitti helkutisti.
Takapenkillä oli molemmin puolin aikuiset miehet.
Minä siinä välissä ummikkona.Puhuivat riisipiirakasta ja maistelivat viinaa.Oli
miehekästä menoa.
Tanssilavalla jäätiin parkkiin ja ei kun ikkunat auki.Naisia lipui ohi mekoissaan.En voi sanoa etteikö olisi olleet sieviä,kauniita jopa.
Aikuiset miehet näki vikoja. "roikku tissit"
"lommoperse" nimitykset tuli tutuksi.Alkoivat
olemaan päissään.
Minä poika kierähdin kuskin viereen ja ovesta ulos.Huusivat perään että minne poika menee,
sanoin että tanssimaan on tultu.Älä poika,
huusi toinen,naimaan tänne on tultu.Naikaa
keskenänne sanoin itsekseni ja menin.
Oli Olavi Virran ilta.No,kuningas oli jo kangistumassa.Varjo entisestään jos suorat sanotaan,mutta oli se ensimmäisten tanssieni
ilta.
Pyylevä vanhempi tyttö oli paras tanssitettava,
tuli mukana kuin höyhen.Pehmoisena ja lämpöisenä.
Onkos pojalla ollut kiva ilta,kysyi.Joo,
sai tanssia ja oli naistenvihaajien harmaa
Popeda.Tyttö nauroi ja tanssitiin loppuilta yhdessä.
Oli se opettavainen reissu ja opin tykkäämään
tanssimisesta. Ja välttämään itteni vihaamista
Popedan takapenkillä.
Naistenvihaajat Popedassa.
26
1175
Vastaukset
- ihailijasi*
kaiken mailman HATSAT on paperia rinnallasi.
- mies-v57
Kiitos vain,
En tunne HATSAA enkä hänen kirjoituksiaan,joten en osaa verrata. Kyllä tuo tanssireissu oli monella tapaa semmoinen käännekohta minulle.
Kyllä nöyränä pitää tunnustaa että kun sai
tanssia ja seurustella samalla erilaisten tyttöjen,jopa naisten ,kanssa.Kyllä se
kasvatti.
Joku semmoinen mieheksi muotoutuminen alkoi.
Sumuista on mutta mukavaa päivää sinulle. - HTZA
varsinkin kun "vastustajani" on erinomainen kirjoittaja.
Minä en moiseen sokeriin oikein kykene. Mutta on hyvä että on kaikenlaisia vaihtoehtoja.
- m-20 b
sääli ettei niitä enää ole missään.voi kun joskus löytäisi sellaisen hyvän aihion jostain..
- mies-v57
Popeda ja pikkumosse minulle jäi mieleen,jotta oli hyviä autoja.Molemmat katosi ihmeeen nopsaan ja ei niitä ole enään.
Eikä ylipäätään semmoisia autoja,joihin liittyy niin paljon aikansa koko kuvaa noin ihmisen
kautta.Kyllä ne ole paljon enemmän kuin autoja. - minä se tyttö ajelen
Kyllä niitä tietenkin harvemmin liikenteessä näkee ;).Mutta turha haikailla,tarpeeksi kun iskee rahaa tiskiin,voi Pobedankin ehkä saada.Tähtitieteellisellä summalla voin myydä yhden,omani,joka on täysin ajokuntoinen ja katsastettu...Kiva sillä on kauniina kesäpäivinä cruisailla...
- Se pullukka pehmeä
jota ei koskaan haettu....
- mies-v57
Minua ei ole koskaan naisessa kilot häirinnyt.
Kokonaisuus on tärkeä.Yhdessä kun on kivaa,
niin kyllä ne kilot kulkee nauraen mukana.
Miten niiiiiiiin kiltti poika oli joutunut niiiiiin huonoon seuraan. Kiva kun hait pullukkaakin tanssimaan. Minä pidän tanssimisesta ja koska ikä on tuonut muutaman lisäkilon, niin on toivoa etten seinäkukkaseksi jää.
- wilma60
Toivottavasti tykkäät vielä tanssimisesta. Jos sinunlaisia miehiä tanssipaikoilla liikkuu niin kenties minunlaiseni hieman pullukka naisihminen pääsee tanssimaan. Jos vain sinne lavalla vielä uskaltautuisin lähtemään. Ehkä sitten kesällä...
- mies-v57
Jos minusta on kiinni,niin vaikka aamuun saakka tanssitaan ja varmasti on mukavaa.
Minusta naista pitää osata katsoa silmillä.Mutta myös sydämellä.
- se hyvä
ettet jäänyt sinne takapenkille vaan pidit pintasi. Moni nuorukainen sitä sijassasi olisi luimistellut isommilleen, mutta ei olisi uskaltanut tehdä pesäeroa. Hyvä valinta. Porskuta edelleen valitsemallasi linnalla. Nimim. ihailijatar.
- mies-v57
Minä ajattelin jotta tanssuihin on tulut ja oli hinku tanssimaan. Kyllä se oli minulle tärkeä reissu ja ylpiäkin olen näin jälestä,että
pintani pidin.
Ja kyllä minulla tosiaan uusiksi meni nais ihanteet silloin.Oli sen verran muakva tanssittaa oullukkaa ja oli hauska tyttö muutenkin.Mewni aika kuin siivillä...ja tanssi
Ja en minä edelleenkään naista arvioi kilojen mukaan.Sisältä ihmisestä tulöee ne isot ja
tärkiät asiat.Niiden kanssa jotta kun on yhdessä kivaa,muu sujuu kun itestään.
Mukavaa lauantaita sinulle.
- hunajahuuli
ollut silloin sillä lavalla, olisi kuistillasi nyt kummallakin oma kiikkustuoli ja lystiä riittäisi kun muistelisimme menneitä ;)
- mies-v57
Olisi niin lystiä että keinuttaisiin selkuilleen
ja pääsisin nostelemaan sinua ylös.Voisin
sanoa että lupasin niin ylä kun alamäessä olla
liki.Ja että nyt on nostamisen tuuri.
Kyllä tässäkin iässä voi paljon tehdä,mitä muistaa ja pitlään....ja salaperäisesti hymyillen. - ikäkynnys
mies-v57 kirjoitti:
Olisi niin lystiä että keinuttaisiin selkuilleen
ja pääsisin nostelemaan sinua ylös.Voisin
sanoa että lupasin niin ylä kun alamäessä olla
liki.Ja että nyt on nostamisen tuuri.
Kyllä tässäkin iässä voi paljon tehdä,mitä muistaa ja pitlään....ja salaperäisesti hymyillen.ja miten sitä tulisi soveltaa?
Voidaanko olettaa kyvyn "kokea" muuttuvan jotenkin rajoittuneemaksi iän mukana.
Vai perustuuko se muiden mielipiteeseen, mikä on sallittua, eettisesti ja moraalisesti esim. meidän ikäisille, kun olemme joidenkin pikkuisten ihmisten isovanhempia ym.
Aloittajalle: kyllä ne nuoruuteen liittyvät parhaat kokemukset, juuri ensikertojen takia... - kun ystäväni
ikäkynnys kirjoitti:
ja miten sitä tulisi soveltaa?
Voidaanko olettaa kyvyn "kokea" muuttuvan jotenkin rajoittuneemaksi iän mukana.
Vai perustuuko se muiden mielipiteeseen, mikä on sallittua, eettisesti ja moraalisesti esim. meidän ikäisille, kun olemme joidenkin pikkuisten ihmisten isovanhempia ym.
Aloittajalle: kyllä ne nuoruuteen liittyvät parhaat kokemukset, juuri ensikertojen takia...kertoi sairastuneensa syöpään, eikä aikaa ole paljoa.
Muistan kun aurinko oli laskeutuessaan värjännyt keväisen taivaan punaiseksi. Olimme heidän mökillään Pääsiäisenä -93.
Hetki elämässä kun olisi pitänyt sanoa jotain, mutta ehkä se riitti että istuttiin siinä......
- aivoitus
Taisit sepittää koko jutun taksi Popedasta. Popedoja ei juuri -60 luvun alun jälkeen ollut pirssiautona kuin ehkä jossain takahikiällä. Kavereitten kielenkäyttö ns. normaalia nuorten miesten puhetta, joka kuvastaa paremminkin epävarmuutta kuin naisvihaa.
- joku vaan
täytyyhän mies 57 saada kehuttua tänään(kin) miten suuremmoinen hän on. Tuo itsensä esiintuominen vain kuvastaa epävarmuutta siitä mitä sen TOSI MIEHEN kuuluu oikeasti olla, ei ainakaan keskustelupalstoilla hyväksyntää hakeva. Ei taida onnistaa naismaailmassa livessä, täällähän sanoihin ihastuu ja jopa hullaantuu, totuus on toista!
- se menee
joku vaan kirjoitti:
täytyyhän mies 57 saada kehuttua tänään(kin) miten suuremmoinen hän on. Tuo itsensä esiintuominen vain kuvastaa epävarmuutta siitä mitä sen TOSI MIEHEN kuuluu oikeasti olla, ei ainakaan keskustelupalstoilla hyväksyntää hakeva. Ei taida onnistaa naismaailmassa livessä, täällähän sanoihin ihastuu ja jopa hullaantuu, totuus on toista!
totuuksia on monenlaisia myös tuolla livessä!
- mies-v57
Tuo tapahtui 60 luvun alkupuolella ja oli Popeda kova sana silloin vielä.
Miehet oli aikuisia ja minä toisella kymmenellä.
Naisviha arvioni oli silloisen nuoren pojan
arvio ja eihän siinä mitään syvyyttä ollut
tietenkään.
Silloin vaan ihmettelin jotta miksei tanssita kun tanssimaan on tulut.Jaminusta kaikki naiset näytti kaunottarilta.Ei tullut mieleen arvostella.
Mutta kuten sanoin,se oli nuoren pojan arvio tuo naisviha. - mies-v57
joku vaan kirjoitti:
Nuoruudesta pieni tapahtuma oli,en minä tuota kehumisena osaa ajtella.
Aikuinen nainen kyllä tietää millainen on TOSI MIES
turha siitä asiasta täällä on tostuvasti kiistellä taikka uhota.
Jokaiselle tässä maailmassa kaveri löytyy ja
sitten hullaannutaan.Eihän meitä ketään
olisi olemassa jos ei hullaannuttaisi.
Joka miehellä on naismaalmassa välistä onnea ja välistä epäonnea.Elämäähän se on. - ihan oikea oli.
mies-v57 kirjoitti:
Tuo tapahtui 60 luvun alkupuolella ja oli Popeda kova sana silloin vielä.
Miehet oli aikuisia ja minä toisella kymmenellä.
Naisviha arvioni oli silloisen nuoren pojan
arvio ja eihän siinä mitään syvyyttä ollut
tietenkään.
Silloin vaan ihmettelin jotta miksei tanssita kun tanssimaan on tulut.Jaminusta kaikki naiset näytti kaunottarilta.Ei tullut mieleen arvostella.
Mutta kuten sanoin,se oli nuoren pojan arvio tuo naisviha.Ainakin jonkunasteista naisvihaa tuohon sisältyy. Se, että tuollainen kielenkäyttö on yleistä, ei poista sitä tunnetta sieltä takaa. Se vain osoittaa naisvihan olevan yleistä.
- Pyy-Levä
Juttu vähän muunneltuna.:(
- mies-v57
Kyllä tämä on ihan omaa tuotetta ja oikia tositarina omasta elämästä 60 luvulta.
Tanssilava oli Lammin urheilupuisto eli urvake miksi sitä nimitettiin. - teidän
mies-v57 kirjoitti:
Kyllä tämä on ihan omaa tuotetta ja oikia tositarina omasta elämästä 60 luvulta.
Tanssilava oli Lammin urheilupuisto eli urvake miksi sitä nimitettiin.kanssa. Minä ainakin luen mieleläni mies-v57 juttuja, eikä niistä itsekehua ole luettavissa.
Tänne värkkää jokainen tyylillään ja haluaa myös vastakaikua ym. (sooloilusta ei voi olla kyse)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824120
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262810Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?692708- 1532510
- 722142
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3262003- 321498
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391437Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211423Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161295