minkähän

takia,

mie, melkein 60-v nainen, yö yön jälkeen valvon, yritän lukea dekkareita, että sais unen päästä kiinni? ja aattelen, miten lapset pärjää, miten tuo armas puolisko pärjää? onkohan se niin, että aikain alusta on määrätty, että mies on se naisen pää. miksei nainen vois aatella ihan omilla aivoilla? onko meidät naiset luotu siihen, että pidetään koti siistinä, ruoka on tarjolla pöydässä, puhtaat vaatteet päällepantaviks? ja jos vielä tarvii lähtee ruokakauppaan, ettei saa ihan kävelymatkan päästä, tarvii olla se bensarahakin, että saa tankattua. eihän sinne kauppaan muuten pääse. alkaa varmaan noi rahkeet loppuun, tarvi päästää höyryt ulos. mutta näin kai moni nainen elää vieläkin.mutta multa rupee pinna palaan. sitten en tiedä, mitä tapahtuu.

14

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parerinenaliina

ValvO ja mieti ja itke jos se auttaa. Itse olet hautasi kaivanut. Et koskaan tule olemaan ehyt jos mies on sinun pääsi. Älä ikinä vaan ala ajatelemaan omilla aivoilla. Me olemme juuri niitä jotka huollamme puhtaanapitoa. Ei me bensarahaa tarvita kun on terveet jalat vielä kävellä. Ei muuten enää noin primitiivisesti asu kukaan muu kuin sinä joten anna paukkua jos rahkeet riittää, tosin luulen, että siellä sinä tupostelet vielä viimeiseen hengenvetoon asti tv. Ihanaa elämää elävä vapaa moisesta paskasta ulkopuolella oleva nainen.

• kiittoksia

Toivottavasti sulla on onni edelleenkin elämässäs.

• vastasit

tuossa,otit sanat suusta.

• Lisbet

Luin kolme kertaa kirjoituksesi eikä se oikein avaudu.
      Miksi murehdit? Syyllistätkö jotenkin itseäsi?
      Miksei miehesi pärjäisi kuten Sinäkin?

Olen aina "omistanut" omanpään joten en ymmärrä.
      Ei ole pakko alkaa toisen aikuisen piiaksi.

Laadi itsellesi Sinun päiväjärjestys, kaikkea sopivasti kuten ulkoilua, kyläilyä, kirjastossa käyntiä, kauppareissu, joku harrastuspiiriin kuuluva päivä jne.

Laita se jääkaapin oveen, ja sano et tämä "palveluiden" nauttija voi niinäpäivinä ihan itekseen tehdä teille ihanan sapuskan.

Lakatkaa nyt perk.. passaamasta , näen punaista.

• hyviä

neuvoja. syyllistää ja haukkua saa ihan lisääkin, ehkä teillä on kivaa ja asiat kunnossa. mie en vaan enää jaksa.kiittäkää Luojaa että teillä menee hyvin.

• Lisbet
        hyviä kirjoitti:

neuvoja. syyllistää ja haukkua saa ihan lisääkin, ehkä teillä on kivaa ja asiat kunnossa. mie en vaan enää jaksa.kiittäkää Luojaa että teillä menee hyvin.

Sori, innostuin kattoon telkkua välillä.

Pyydän lue minun vastaukseni Sinulle uudelleen, minähän vain kannustan Sinua noista rutiineista pois, joita mainitsit.

Minen yritäkkään viisastella, mutta en myöskään hyväksy et nainen passaa aikuista

miestä "pakosta" kuten kirjoituksestasi ilmenee.
        Jos rakkaudentuli palaa, silloin ei valita.

• Pirre*

aikuisista lapsistamme huolehdimme, ainakaan yöuniaan ei kannata enää heidän takiaan menettää.

Ja tuosta passaamisesta, se on kai toinen luonto, - kelle on.
      Kyllähän puliso oppii pitämään vuosikymmenien aikana palvelua itsestään selvyytenä, ja jos sitten vaimon voimat loppuvat ja palvelu ei enää pelaa, saat takuulla kuulla olevasi laiska ja veemäinen akka. Syyllistämisellä saadaan vanha ruuna taas jatkamaan.

• Samoin

toimivat myös naisetkin!

Nyt kun olen tehnyt selväksi. Että täältä ei tule palveluja, niinpä on nyt viimeinen yritys oikeus teitse..?

Erottu on yli 12-vuotta sitten!

• Mietin usein lasten pärjäämistä, mutta en puutu, sillä he ovat aikuisia ja tekevät omat ratkaisunsa. Ei ne ratkaisut ole aina minun mieleni mukaan, mutta ei kai kuulukkaan olla. Rakastan lapsiani ja lasten lapsiani mutta olen päästänyt irti jollain tasolla ainakin. Miestäni passaan niinkuin olen aina passannut ja hän katsoo että on auto kunnossa minun ajella. Kai se passaaminen meillä on molemmin puolista. Kai meitä molempia silloin tällöin ärsyttää toisen tekemiset ja tekemättä jättämiset, oisi outoa jos ei niin olisi. 33 vuotta avioliittoa tulee täyteen kesällä. Ei voi mitenkään olla pelkkää onnea vaan koko elämä mutta kun luin aloituksesi niin tajusin että hyvänen aika. Mä olen tyytyväinen omaan elämääni.

• Korppis/Mandi

Kysyt minkä takia ja olet saanut hyviä neuvoja.

Luin ketjusi ja olen samaa mieltä kuin paperinenäliina. Siis sinä itse olet elämäsi tuollaiseen pisteeseen ohjaillut. Uskon, että tuo marttyyrin osa tuo sinulle tietämättäsi tyydytystä.

Mietippäs valvooko lapsesi sinun takiasi, eivät todellakaan. Miehesikin kuorsaa tyytyväisenä siellä kammarissa.

Vain sinä itse pystyt vaikuttamaan ongelmiisi sillä läheisesi eivät edes tiedosta niitä koska käytöksesi on heille joka päiväista normaalia toimintaasi.

Lopeta huolehtiminen ja julista yleislakko pirttiin ; )

• asiat

ole noin yksioikoisia.
        Tunnistan tuon naistyypin jotka kasvatettiin "syyllistämisen" kautta huolehtimaan KAIKESTA. Yksi asia omassa elämässäni oli lisänä "kodin ulkopuolinen työ"
        ja sitten se vielä pidempi päivä kotona. Mieheni perhe asui viereisissä taloissa"valvomassa" että miehen ei tarvitse tehdä mitään. Kun en jaksanut enää toinen vei miehen ja kodin, siinä palkka. Arvatkaa nautinko vapaudesta vaikka aluksi tuntui että elämä on ohi.........

• Korppis/Mandi
        asiat kirjoitti:

ole noin yksioikoisia.
        Tunnistan tuon naistyypin jotka kasvatettiin "syyllistämisen" kautta huolehtimaan KAIKESTA. Yksi asia omassa elämässäni oli lisänä "kodin ulkopuolinen työ"
        ja sitten se vielä pidempi päivä kotona. Mieheni perhe asui viereisissä taloissa"valvomassa" että miehen ei tarvitse tehdä mitään. Kun en jaksanut enää toinen vei miehen ja kodin, siinä palkka. Arvatkaa nautinko vapaudesta vaikka aluksi tuntui että elämä on ohi.........

Tapauksestasi tulee mieleen eräs uskovainen perhe. Vaimosta otettiin irti kaikki ja kun ei enää henkisesti jaksanut lähti pois, mutta oman käden kautta. Eipä mennyt kauan kun jo uusi vaimo hääräsi tilalla.

Sinä perustelit tuon naistyyppin, että hänet on kasvatettu syyllistämisen kautta huolehtimaan kaikesta.

Jäin miettimään kuinka syyllistäminen syntyy. Onko se sellaista, että sinun annetaan aina ymmärtää, että sinä et osaa mitään joten sinun täytyy sen takia todistaa muille, että sinä osaat ja olet hyvä?

Niin, tuota en osannut tunnistaa koska itse en sellaista kokenut. Kasvattaako syyllistäminen marttyyrimielisen yksilön?

Kun luin tuon aloittajan tilityksen se on juuri sellaista alistetun ruikuttamista ja kuitenkin hyväksymistä ja tyytymistä hänelle langetettuun kohtaloon.

• Miehenä sanon.
        Korppis/Mandi kirjoitti:

Tapauksestasi tulee mieleen eräs uskovainen perhe. Vaimosta otettiin irti kaikki ja kun ei enää henkisesti jaksanut lähti pois, mutta oman käden kautta. Eipä mennyt kauan kun jo uusi vaimo hääräsi tilalla.

Sinä perustelit tuon naistyyppin, että hänet on kasvatettu syyllistämisen kautta huolehtimaan kaikesta.

Jäin miettimään kuinka syyllistäminen syntyy. Onko se sellaista, että sinun annetaan aina ymmärtää, että sinä et osaa mitään joten sinun täytyy sen takia todistaa muille, että sinä osaat ja olet hyvä?

Niin, tuota en osannut tunnistaa koska itse en sellaista kokenut. Kasvattaako syyllistäminen marttyyrimielisen yksilön?

Kun luin tuon aloittajan tilityksen se on juuri sellaista alistetun ruikuttamista ja kuitenkin hyväksymistä ja tyytymistä hänelle langetettuun kohtaloon.

Samoinhan tämä yhteiskunta toimii. Eli miten ne köyhät TEHDÄÄN! Kun niitäkin tarvitaan! Muutenhan ei systeemi pyöri.

• Korppis/Mandi
        Miehenä sanon. kirjoitti:

Samoinhan tämä yhteiskunta toimii. Eli miten ne köyhät TEHDÄÄN! Kun niitäkin tarvitaan! Muutenhan ei systeemi pyöri.

En ymmärtänyt. Yhteiskunta langettaa kohtalon, niinkö? Miten ne köyhät tehdään? Mihin niitä köyhiä tarvitaan? Miksi systeemit ei pyöri ilman köyhiä?

En ole köyhä, mutta en rikaskaan. Itse olen itseni tänne asti elättänyt.

Elämä on valintoja ja jos valitset köyhyyden se on valintasi, mutta jos et, ja sinulla löytyy kunnianhimoa voit kivuta keskiluokkaan voit onnistuessasi jopa rikastua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      181
      4044
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2800
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      68
      2692
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      153
      2500
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      71
      2126
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      317
      1975
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      32
      1488
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1423
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1407
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1295
    Aihe